Jump to content

Matchii

Forumowicze
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralna
  1. Zmieniają forum czy nie, mój challenge trwa. Kilka prób walki z Sifem daje podstawy do pewnego optymizmu. Oczywiście on mnie zabija dwoma ciosami, a ja przy najlepszej próbie zdołałem mu zdjąć 10% życia, ale udało mi się kilkakrotnie wykonać skuteczny manewr p.t. "unik, wtoczyć się pod niego, uderzać dopóki nie odskoczy". Tak że wydaje mi się, że Sif jest po prostu kwestią treningu, ale zajmę się nim później. (W międzyczasie pofarmiłem trochę grzybki w Darkroot, i wyszła zabawna sprawa: taki prawdziwek bojowy zabija mnie jednym ciosem pomimo blokowania. Po prostu w jednej chwili schodzą mi do zera oba paski. Nieźle.) Tymczasem poszedłem do Blightown. Poszło gładko, pomijając oczywiście standardowe błądzenie i zastanawianie się, która drabina gdzie prowadzi. Z Quelaag było trudniej, w końcu zacząłem przyzywać Mildred, poszedł na to prawie cały zapas człowieczeństwa, ale ostatecznie się udało. Teraz plan przewiduje Fortecę Sena. Już sprawdziłem, że spokojnie daję radę pojedyńczemu wężoczłekowi, nawet w wąskim przejściu.
  2. O ile pamiętam kamień oczyszczenia sprzedaje też zombie-handlarka w dolnym Mieście Nieumarłych, niedaleko wejścia do Głębin.
  3. Mały apdejcik challenge'u (mały, bo nic istotnego się nie wydarzyło): Wróciłem się do Azylu, pokonałem wszystkich poza bossem, w Darkroot zabiłem motylka, hydrę i odpaliłem ognisko w jaskini. Pofarmiłem trochę jaszczury w Dolinie Smoków i sługi Alviny. Ogólnie, jestem zdumiony jak łatwo mi idzie. Postać prawie bez pancerza, z HP poniżej 700 i energią wystarczającą na max. 4 słabe ciosy kosi nie gorzej niż mój poprzedni tank z zweihanderem. Teraz idę na Sifa. Pierwszą postacią męczyłem się z nim straszliwie, zobaczymy teraz. Cały czas siekam Ostrzem Ducha, teraz już +4. Miecz Kirka okazał się średni, nie potwierdzam również, by pałka była skuteczniejsza niż inne bronie przeciw kamiennym rycerzom (a moveset ma beznadziejny).
  4. Challenge trwa. Zgodnie z przewidywaniami Głębiny poszły bez problemów. Wszystko co tam bytuje jest bardzo podatne na rany cięte i/lub ogień, czyli moje główne środki bojowe. Kirk też nie stwarzał problemów, a dropnął fajny miecz, który waży tylko 1.5, więc jest kolejną potencjalnie użyteczną bronią. Teraz Darkroot. Spodziewam się problemów z kamiennym rycerzami, ale zdobycie Pierścienia Wilka jest palącą potrzebą. Muszę też w którymś momencie pójść po Boski Żar, bo nie spełniam wymagań Miecza Astory, a bez tego Katakumby będą nie do przejścia. Nie liczyłem, ale na oko to tyle samo co przy pierwszej postaci. Dużo sprawniej idzie z bossami, bo wiem czego się spodziewać, ale za to liczne eksperymenty z bronią i taktykami bardzo pogarszają statystykę.
  5. Challange'u ciąg dalszy: Plan wykonany - aczkolwiek nie całkiem po kolei. Capra mnie zabił ze 20 razy, aż w końcu stwierdziłem, że prościej będzie zacząć od Nowego Londo. O dziwo, rzeczywiście tak było: w kwadrans wydropowałem ostrze, podbiłem je do +2, i koziogłowy padł za trzecim podejściem. Szybko zszedłem do Głębin i spenetrowałem górny poziom; mam Żar i piromancję, jeszcze tylko obskoczyć enpeców i kowala i ruszam dalej. A Ostrze Ducha działa świetnie, wszystko pada po jednym ciosie, teraz ćwiczę granie bez tarczy i bez locka. Następny wpis będzie, gdy mi rodzina pozwoli pograć.
  6. Bomby, strzały, Pierścień Wilka - pełna zgoda, mam to wszystko z tyłu głowy cały czas. Pierścień Havela - tu już mam poważne wątpliwości. Problem z nim jest taki, że jego działanie się skaluje, i przy moim bazowym udźwigu 50 da mi tylko +25, co głowy nie urywa. No, ale może się okazać, że i to będzie niezbędne. Poza tym nie nazwałbym go 'dostępnym od ręki' - moją postać Havel prawdopodobnie zabija jednym ciosem, a ja bym go musiał trafić ze 20 razy. Estok i rapier - znów pełna zgoda, bardzo perspektywiczne bronie, tylko jakoś mi 'nie leżą', nie wiem czemu, ale strasznie niewygodnie mi się nimi walczy. Tylko że chyba będę się musiał z nimi polubić, bo na ciężko opancerzonych przeciwników bułat na pewno nie wystarczy. Dziś wieczorem planowana kolejna sesja, stay tuned
  7. Ukończyłem właśnie DS i postanowiłem kolejną postacią zrobić sobie challenge game: sprawdzić, jak daleko zajdę nie awansując postaci. Wziąłem sobie Wędrowca, startowy poziom 3. Stan obecny: zaliczony pierwszy dzwon, zabity Demon Taurus i obaj czarni rycerze w Mieście Nieumarłych. Ekwipunek: cały startowy, bułat rozwinięty do +5, jakieś drobne ulepszenia pancerza. Gra się zupełnie inaczej niż "zwykłą" postacią, trzeba znacznie bardziej polegać na mobilności, unikać trafień (Zestaw Wędrowca daje 0 Poise), a przede wszystkim wykorzystywać o wiele więcej manewrów, często przełączać się między jedno- a dwuręcznym chwytem broni, atakować z rozbiegu, bez locka itd. Trudniejsze, ale dużo bardziej satysfakcjonujące niż tajniaczenie się za najcięższą tarczą i spamowanie jednego, najlepszego ataku. Ogólnie zdecydowanie polecam się tak pobawić, ale z zastrzeżeniem: nie jeśli przechodzicie grę po raz pierwszy. Trzeba już trochę wiedzieć, co i kiedy robić, gdzie się znajduje jakie przedmioty, a przede wszystkim jak sobie radzić z problemami, które rodzi pozostawanie przy startowych współczynnikach (nie spełniamy wymagań większości broni, niskie odporności, obrona i udźwig itd.). Planowany następny krok to: po trupie Capry zejść do Głębin. Tam pozyskać dwie rzeczy: piromancję i Duży Żar. Ta pierwsza wzmocni mizerny potencjał bojowy postaci, a także rozwiąże na dłuższy czas problem co robić z duszami. Żarem zamierzam przerobić bułat na Czysty (Raw): skalowanie mi niepotrzebne, a większe obrażenia się przydadzą. Jeśli w Głębinach będzie dobrze szło, to drugi krok będzie trochę hardkorowy: iść do Nowego Londo i spróbować zdobyć Ostrze Ducha. To się może oczywiście nie udać, duchy są twarde, a ilość tymczasowych klątw ograniczona, ale broń z bazowymi obrażeniami 155 + krwawieniem jest warta ryzyka. Potem zobaczymy, wstępny plan to pofarmić mech leczniczy w Darkroot, i w drogę do Blightown. Jeśli macie jakieś uwagi/porady/komentarze, chętnie przeczytam.
×
×
  • Create New...