Skocz do zawartości

Made by Nairdak

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    8
  • wyświetleń
    4012

Zasoby odnawialne i te mniej odnawialne #1 [RimWorld]


Nairdak

8713 wyświetleń

Post pochodzi z mojego bloga na platformie Wordpress. Jeśli interesuje Cię gra RimWorld, to zapraszam do odwiedzin i lektury pozostałych wpisów- KLIK.

Gra na małej mapie pozwala na komfortową grę, mimo średniej optymalizacji nawet na maksymalnym przyspieszeniu. Niestety ma też ogromną wadę w postaci bardzo ograniczonej ilości zasobów. Spędza to sen z powiek osobom, które planują wcisnąć przycisk Nowa Gra wyłącznie jeden raz i potem ciągnąć rozgrywkę bardzo długo. Nawet jeśli grasz tylko na dużych mapach, to i tak zachęcam do lektury, gdyż zawarte tu informacje znajdują zastosowanie także na dużych, ale trudnych mapach.

Oczywiście po ogołoceniu danego miejsca z surowców można zmienić lokalizację. Niestety jeśli ktoś przywiązuje się do danego miejsca (jak autor bloga) i zamierza zbudować potężną, samowystarczalną warownie zapewniającą schronienie dziesiątkom kolonistów i zdolną obronić ich nawet przed hordą wrażych robotów, to nie w smak będzie mu pakowanie manatków i ponowne zaczynanie niemal od zera w innym miejscu. Warto więc wiedzieć, co można zdobyć bez liczenia na łaskawość handlarzy czy bez modlenia się o spadnięcie odłamku statku zawierającego cenną stal. Oczywiście należy pamiętać, że na nieprzyjaznych terenach uprawy czy polowania są niemożliwe z oczywistych względów.

Zacznijmy od najważniejszych zasobów odnawialnych:

  • Żywność podstawowa – czyli wszystko co, co da się posadzić. Tak długo, jak posiadamy kolonistów zdążyć zebrać i posadzić rośliny, tak długo nie zabraknie nam ryżu czy ziemniaków. Mogą być pewne problemy z truskawkami, bo wymagają większych zdolności, ale przy dużych połaciach terenu do uprawy, nasi podwładni szybko nabędą odpowiednich zdolności.
  • Leki ziołowe – wymagają średnich umiejętności i są mało skuteczne i rosną wolno i w niewielkich ilościach. Niemniej jednak, gdybym był kolonistą z zakażeniem od postrzelonej nogi, to wolałbym zostać opatrzonym lekami ziołowymi niż bez nich.
  • Zwierzęta – zależnie od rodzaju terenu na jakim się znajdujemy, pojawiają się losowo przychodząc z krańców mapy. Dodatkowo rozmnażają się, więc warto ograniczyć polowania i nie wybijać stad do ostatniego pogłowia. Dodatkowo ptaki i gady są źródłem jaj. Większość daje także skóry. Hodowla zwierząt pozwala na kontrolowaną produkcję ww. surowców.
  • Drzewa – rosną NIEZWYKLE wolno, więc warto zrobić dwie rzeczy: włączyć w opcjach pylenie roślin i jak najwcześniej posadzić kilka pól z drzewami (im szybciej dane drzewo rośnie, tym szybciej będzie można uzyskać z nich drewno, jednak będzie go oczywiście mniej; bambus rośnie pół miesiąca, ale daje ok. 20-30 jednostek drewna, a dąb rośnie dwa razy dłużej, ale pozwala zebrać nawet 70 jednostek przy zajmowaniu identycznej powierzchni na polu).
  • Tkanina – dzięki bawełnie (ją też warto posadzić wcześnie) oraz grzybom po wykonaniu badań. Niestety TYLKO bawełna daje tkaninę zdatną do zrobienia dywanów – estetycznej podłogi.
  • Piwo, skręty i roślina psychodeliczna – powstają z możliwych do uprawy chmielu, zioła i liści pekoe.

Te surowce dają nieograniczone możliwości w produkcji:

  • prostych (acz zabójczych) broni
  • ubrań
  • mebli
  • ścian, podłóg i drzwi

Dodatkowo warto pozostawić krzaki z dzikimi malinami, jeśli mamy deficyt żywności. Warto także zaznaczyć, że jeśli tylko nie mamy nagłej potrzeby zdobycia lekarstw, to warto nie zbierać dziko rosnących roślin leczniczych, gdyż (jeśli tylko mamy włączone pylenie roślin, do czego jeszcze raz GORĄCO zachęcam) rozpylają one swoje nasiona dookoła, co jest szczególnie przydatne, gdy nie mamy wystarczająco umiejętnych rolników, by samemu rozpocząć uprawę.

W następnym wpisie opiszę zasoby pojawiające się z częstotliwością odwrotnie proporcjonalną do złośliwości pisarza.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...