Skocz do zawartości

Dziura w ścianie

  • wpisy
    74
  • komentarzy
    377
  • wyświetleń
    45427

Przydatne umiejętności Level Designera


Kordgorn

680 wyświetleń

Level Designer nie samym projektowaniem poziomów żyje, trzeba być elastycznym aby nadążać za innymi. Wiadomo, że co jest do wszystkiego to jest do niczego, jednak obeznanie z podstawami różnych przydatnych dziedzin może czasami nam bardzo ułatwić naszą pracę. Level Design to nie tylko układanie klocków w lokacjach, trzeba o tym pamiętać. Przedstawię tutaj trzy bardzo przydatne umiejętności które warto rozwijać i najzwyczajniej męczyć.

Język Angielski

Należy zacząć od najbardziej trywialnego skilla jakiego powinien posiadać każdy w branży gier komputerowych - rozumienia języka Angielskiego. Bez tego będzie nam bardzo ciężko rozpocząć swoją przygodę, nie mówiąc już o szlifowaniu naszych umiejętności. Fakt, nie znając tego języka da się pracować, można rozpocząć swoją przygodę z Level Designem, jednak będzie to o wiele trudniejsze. Większość dostępnych poradników, tutoriali czy nawet dokumentacji napisanych jest po Angielsku, a tylko nieliczne są tłumaczone lub powstają w naszym rodowitym języku. Poza tym trzeba brać pod uwagę fakt, że nawet narzędzia na których każdy Level Designer pracuje nie są po Polsku i obeznanie z podstawowym (często technicznym) językiem jest niezbędne do płynnej pracy. Wiadomo, można co drugie kliknięcie sprawdzać w usłudze google translate co oznacza dany wyraz ale będzie to dość uciążliwe i na pewno nie wpłynie pozytywnie na naszą motywację do dalszego budowania poziomów.

Co zrobić jeśli nie zna się tego arcytrudnego i wymagającego języka wink_prosty.gif? Rozpocząć naukę jak najszybciej. Jest bardzo dużo stron oferujących kursy Angielskiego, nawet za darmochę. Poza tym, zawsze możemy uczyć się go i jednocześnie próbować już coś robić w kierunku Level Designu - poprzez samą pracę na anglojęzycznych narzędziach nauka słówek będzie wręcz wymuszona bo jeśli czegoś nie zrozumiesz to nie ruszysz do przodu i utkniesz. A wiadomo, że dążyć do czegoś trzeba, no bo przecież nikt nie będzie całe życie ustawiał jednego sześcianu w edytorze.

W każdym razie, jeśli nie planujesz nigdy nauki tego języka to Level Design raczej nie jest dla Ciebie ponieważ sobie po prostu nie poradzisz. Poza tym, większość firm rozpatruje bardzo pozytywnie (o ile nie wymaga) podań z dopiskiem "Języki: Język Angielski Komunikatywny/B.Dobry/Zaawansowany)".

Szkic/Rysunek

Drugą umiejętnością która jest niezwykle przydatna już na najbardziej podstawowym poziomie to władanie ołówkiem/długopisem. Dzięki temu możemy bardziej precyzyjnie określić co i w jaki sposób chcemy zrobić - a jest to ważne. W ten sposób możemy swoją wizję zaprezentować innym, designerom i twórcom concept artów którzy będą wiedzieli o co nam chodzi. Wszak zanim fizycznie zaczniemy tworzyć sami musimy doskonale wiedzieć co my tak w ogóle chcemy wymodzić. Bierzemy wtedy kartkę, coś co zostawia na niej ślad i bazgrzemy.

Oczywiście nauka rysunku jest długa, trudna i wymaga męczenia się z tym, że nic nam wychodzić nie będzie. Ale warto, bardzo nawet - bo satysfakcja z narysowanych pseudo-concept artów jest ogromna a ich wartość wielka; nie dość, tak jak już wspomniałem, że przydadzą się nam jako plan to jeszcze inni na tym skorzystają.

Level Designer który ładnie umie rysować to duży plus w każdym zespole; może nie zastąpi to osoby zajmującej się kreowaniem obrazków koncepcyjnych ale dołoży na 100% sporą wartość.

Tak więc jeśli przed tworzeniem poziomu nie robisz planu rysunkowego to lepiej zacznij. Nie dość, że będzie Ci łatwiej to robiąc takie szkice regularnie wyćwiczysz się w sztuce malunku.

Grafika 3D

Umiejętność tworzenia własnych modeli, assetów graficznych jest wyjątkowo przydatna. Bez niej nie stworzymy praktycznie żadnej własnej wizji, jeśli nie pracujemy w jakimś zespole. Bardzo dużo projektantów poziomów zaczyna właśnie w grafice 3D skrobiąc sobie modele w 3Dsmax czy blenderze. Ja, osobiście, nie jestem grafikiem trójwymiarowym w żadnym calu - po prostu skupiłem się na samym Level Designie. Jednakże z doświadczenia wiem, że o wiele łatwiej jest wystartować mogąc samemu sobie zrobić to co nam potrzeba i być niezależnym od tego co można znaleźć w darmowych bazach obiektów w internecie lub ofercie narzędzi (np. Unreal Development Kit zawiera kilkadziesiąt modeli do wykorzystania).

Jeśli zaczynasz więc dopiero z projektowaniem poziomów to warto również zainteresować się tworzeniem modeli i połączyć to razem. Po pierwsze: podwójna satysfakcja, po drugie: dwie możliwości dalszego rozwoju. Enviro Artist daleko do Level Designera nie ma smile_prosty.gif

Ps: Nie, tego artykułu nie ma jeszcze na LevelDesign.pl xD

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...