Skocz do zawartości

CryEngine Blog

  • wpisy
    7
  • komentarzy
    26
  • wyświetleń
    3345

Teksturowanie terenu [CE2]


etotoja

505 wyświetleń

Data utworzenia: 1.12.2010

Dzisiaj w Sandboxie będziemy kolorować wyspę. Jest to przyjemne i nie powinno nikomu przysporzyć kłopotów. Zapraszam!

logopng_eqeqqa.png

Wczytujemy naszą malutką, aczkolwiek przyjemną, wysepkę. Powinny się pojawić dwa okienka z zapytaniami, które akceptujemy (m.in. automatycznie ustawia wygląd naszej defaultowej tekstury, którą wygenerowaliśmy w poprzednim tutorialu). Widok mojej (trochę zedytowanej) wyspy:

1ajpg_shwwex.jpg

Wchodzimy w terrain->texture i na pasku Layers klikamy New:

2ajpg_shwweq.jpg

Teraz wybieramy nazwę dla naszej warstwy. Ja wybrałem piasekpodwoda:

3ajpg_shwwws.jpg

LayerID - Wiadomo, ID. Nie musimy zmieniać, będzie to następować samoczynnie.

Surface Type - Wygląd oddalonej tekstury tekstury. Będziemy to zmieniać.

Okno Layer Mask Auto Generation - Zawiera elementy które są bardzo przydatne. Oraz działają w prosty sposób. Też zmienimy.

Teraz klikamy na Load Texture i wybieramy teksturę:

4ajpg_shwwsr.jpg

Gdy już wybierzemy właściwą, powróćmy na chwilę do RollupBar'a po wcześniejszym wybraniu opcji Layer Painter:

5ajpg_shwwah.jpg

Radius - wiadomo;

Hardness - "siła" malowanej tekstury;

Paint LayerID - po prostu możliwość malowania;

Mask by Layer Altitude & Slope - bierze pod uwagę ustawienia Altitude i Slope danej tekstury (zaraz się tym zajmiemy);

Filter - patrz obrazek (od lewej - wartość 0, 1 i 2).

7ajpg_shwspp.jpg

Rzuca się w oczy "kwadratowość" tekstury. Jak to naprawić? Bardzo łatwo. w Layer Painterze wybieramy Change w Tiles resolution i przenosimy kursor nad teren:

8ajpg_shwspn.jpg

Teraz wybieramy 2048x2048:

9ajpg_shwspq.jpg

I dla porównania klikamy obok:

10ajpg_shwsrn.jpg

Teraz wygląda lepiej, prawda? Zajmijmy się ustawieniam Altitude. To nic innego jak wysokość terenu, po którym dana tekstura może być pomalowana. Natomiast Slope to nachylenie terenu, po którym możemy malować. Warto zwrócić uwagę, że wartość maksymalna dla slope może wynieść 90. Więc jak zrobić jaskinię? To już jest bardziej skomplikowane, wymaga opanowania Voxel Paintera, ale to tak w ramach ciekawostki.

Screen z ustawieniami Altitude 20 1024 i Slope 30 60 (wartości OD DO!):

11ajpg_shwsxe.jpg

Warto również zwrócić uwagę na biały prostokąt przy pasku Filter. Dzięki niemu możemy zmienić kolor na dowolny:

12ajpg_shwsnq.jpg

Teraz sprawimy aby nasz piasek był takim prawdziwym piaskiem. Powracamy do Terrain Layers Editor (przypominam: terrain -> texture) i wybieramy Edit Surface Types:

13ajpg_shwssn.jpg

Najpierw klikamy na Add, a następnie Rename i zmieniamy nazwę na dowolną:

14ajpg_shwssw.jpg

Detail Texture Mapping - ustala powtarzalność materiału.

W oknie Material Name wybieramy Material Editor i szukamy materiału. Ja wybrałem beach_white_sand_wet:

16ajpg_shwsaa.jpg

Klikając ppm obok boxa, możemy zmienić podgląd materiału, zmineiając model, tło albo włączając światło.

Gdy już wybraliśmy materiał, zamykamy material editor, i w oknie Surface Types klikamy Pick Selected. Dzięki temu ostatni wybrany materiał w Material Editorze ustawi się jako materiał dla danego Surface'a.

I teraz wybieramy nasz Surface Type w Terrain Layers Editorze:

18ajpg_shwqrw.jpg

Powróćmy do okna Perspective:

19ajpg_shwqxa.jpg

Wygląda tak jak powinno. Dzięki zastosowaniu informacji które tu się znajdują, wytworzyłem takie coś:

20ajpg_shwqee.jpg

Teksturowanie zakończone. Zapisz i spocznij:

21jpg_shwqsq.jpg

Jeśli są pytania, zapraszam na pw.

1 komentarz


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...