Skocz do zawartości

Jaskinia Noobirusa

  • wpisy
    108
  • komentarzy
    533
  • wyświetleń
    85577

Forsaken World - nadzieja F2P MMORPG?


Noobirus

583 wyświetleń

Well, dzisiaj wpis z trochę innej beczki, tym razem nie będzie żadnej relacji z sesji lecz... zapowiedź pewnego BARDZO interesującego MMORPG na którego czekam już od dłuższego czasu i mam wreszcie przyjemność uczestniczyć w jego Closed Beta.

forsaken-world-logo.jpg

Forsaken World jest grą nad którym od dłuższego czasu pracuje firma Perfect World Entertainment... zaraz, siadać! Wiem co niektórzy z was myślą o PWE i ich polityce "Pay to Win" lecz dajcie mi najpierw się wypowiedzieć o ich nowym dziele.

Jak zapewne możecie wywnioskować z nazwy, FW jest "duchowym" następcą Perfect World'a który jest przez wielu graczy uważany za "martwego" z powodu nawału power gamerów korzystających z item shopu. FW korzysta z odświeżonego engine Perfecta, przez to mogę śmiało powiedzieć że jest to w tej chwili jeden z najlepiej wyglądających F2P na rynku, oczywiście do takiego Age of Conan czy innego Aion'a nie ma się co porównywać.

Fabuła FW... zaraz, czy kogoś interesuje fabuła w MMO? No dobra, to w skrócie: byli sobie dwaj bogowie imieniem Dyos i Nyos, nudziło im się strasznie a jako że mogli robić z kosmosem co tylko im się podoba stworzyli świat który nazywa się "Eyrda" i na nim właśnie dzieje się akcja gry, stworzyli również cztery rasy zamieszkujące tą krainę (później narodziła się piąta). Wkrótce Dyos miał z Eyrdą syna którego nazwał Mylvada, niestety Mylvada był strasznym skurczybykiem i nie interesował się tworzeniem życia, o wiele bardziej pociągało go do wojny i całkowitej rozwałki przez co nie był zbyt lubiany wśród Bogów. Mylvada się obraził i wypowiedział całemu światu wieeeelką wojnę, niestety wszystkie rasy Eyrdy złączyły się w gigantyczną armię i pokonały Mylvadę, lecz zanim padł przyzwał on ogromnego Tytana-Smoka o imieniu Dysil, który wkrótce się obudzi i na nowo przyniesie na Eyrdę Chaos, oczywiście zadaniem graczy jest przygotować się na gniew owego Tytana poprzez grind i questowanie, uf.

Pierwsze co musimy zrobić w grze to wybrać po stronie której rasy będziemy walczyć, a do wyboru mamy:

- Ludzie - Militaryści w świecie FW, muszę tłumaczyć jak wyglądają?

- Elfy - Wiadomo, raczej spokojny lud, jako jedyni mają do wyboru klasę Barda

- Krasnoludy - Technologicznie setki lat do przodu, mają TYLKO jedną klasę, dostępną tylko dla nich - Marksman (Snajper), mają (wg. mnie) najładniejsze kobiety w grze (!!!)

- Stoneman - Rasa składająca się z ogromnych, skalnych mężczyzn (jeśli chcecie wiedzieć jak się "rozmnażają" poczytajcie oficjalną stronę), ze względu na swój wzrost i budowę najlepsi tankowie w grze, mają TYLKO jedną klasę do wyboru, dostępną tylko dla nich - Protector.

- Kindred - Młoda rasa w świecie Eyrdy, przyjaźnie nastawione Wampiry, niestety, są prześladowani przez ludzi. Mają do wyboru pięć klas w tym jedną, specyficzną, dostępną tylko dla nich - Wampir.

Każda rasa ma inne intro oraz miejsce urodzenia gdzie będziemy stawiać swoje pierwsze kroki, tacy ludzie np. zaczynają w swoim rodzinnym mieście nękanym przez ataki centaurów i naszym pierwszym zadaniem jest wstąpienie do armii by pomóc braciom na froncie. Owe "Prologi" zostały nieźle zrobione i naprawdę zachęcają do dalszej gry.

10041265004916271.jpg

Z nieznanych przyczyn FW zdobył uznanie wśród Otaku.

Klasy w FW to: Wojownik, Kapłan, Asasyn, Mag, Marksman, Protector, Bard i Wampir. Każda z nich ma swoje własne drzewko talentów (dostępne od 20 poziomu) które rozdziela się na trzy osobne ścieżki (patrz: WoW), można powiedzieć że każda klasa ma trzy różne style gry i każdy znajdzie coś dla siebie. Trzecim krokiem w tworzeniu postaci jest podanie swojej daty urodzenia, po co? FW korzysta ze specjalnego systemu "Astrologicznego" który ułatwią nam grę, co jakiś czas możemy nacisnąć guzik "modlitwy" bo pomodlić się do swego boga i otrzymać pomoc (w postaci exp. lub rzadkich przedmiotów) jeśli gramy w czasie gdy na niebie świeci akurat nasz układ, np. Jeśli jesteśmy urodzeni w Marcu i gramy gdy na niebie w grze jest układ Barana to dostajemy od bogów lepsze dary niż zwykle.

FW jest przeładowany różnymi nowymi pomysłami i widać że twórcy wpychali do gry wszystko co może ją urozmaicić (np. w czasie walki z wilkołakiem mamy szansę zachorować na Lykantropię i zostać jednym z nich, wtedy pomaga tylko specjalna mikstura), lecz czasami było mi ciężko połapać się w dziesięciu różnych walutach i nawałem okienek i "arcziwmentów" w czasie gry.

Cieszy również to że twórcy darowali sobie nawał questów w stylu "Zabij 100 000 prosiaków", questy na zabijanie co prawda są, ale zostały podane w zdrowych ilościach i są logicznie wytłumaczone, reszta misji zlecanych przez NPC wprowadza trochę świeżości do darmowych MMO, raz trzeba zaopatrzyć rannego żołnierza a raz trzeba poszukać w pewnym miejscu specjalnych kruszców lub roślin.

Kończąc: Forsaken World zapowiada się na naprawdę dobre MMO, i jeśli znudziła się wam setna instancja w WoW'ie to zachęcam do obadanie tej gry jak tylko pojawi się Open Beta, będę czekał.

Data Wydania: Już jest (Closed Beta) / I kwartał 2011 (Open Beta)

Co cieszy:

+ Niezła Grafika (jak na F2P)

+ Świeże pomysły

+ Całkiem dużo klas i ras

+ Muzyka!

Co martwi:

- Polityka PWE

- Niektórzy "gracze" (na szczęście, tylko na forach)

forsaken-world-Protector-2.jpg

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...