Skocz do zawartości
  • wpisy
    41
  • komentarzy
    107
  • wyświetleń
    10561

PKP


Chmielok

302 wyświetleń

Dlugo nie pisalem (glownie brak czasu) i raczej nie obiecam, ze to sie zmieni.

Poza tym nie mialem takze powodow do pisania.

W kazdym razie, dzisiaj na ogien wzialem Polskie Koleje (nie)Panstwowe.

Jest taka super strona - rozklad-pkp.pl

Mozna tam sprawdzic polaczenia pomiedzy poszczegolnymi miastami. Oczywiscie wyszukiwarka polaczen jest tak skonstruowana, ze sami musimy wiedziec, z ktorego dworca pociag dokladnie wyjezdza i ktorego dnia(!).

To jest pierwszy minus. Do tego zalicza sie takze czesty brak ceny obok polaczenia.

Najgorsze jest jednak to, co spotka nas zaraz po wyszukiwaniu polaczen.

Praktycznie ZAWSZE jest przesiadka, poza jednym wyjatkiem, ktory zaraz opisze.

Lodz - Gdansk (pomijam to, ze musze wiedziec, na ktorym dworcu takie polaczenie jest) - 1 lub 2 przesiadki, podczas gdy

podroz Krakow - Gdansk moze byc nawet bez zadnej przesiadki!

Zaraz sprawdzam, dlaczego tak jest. No tak, z Lodz Fabryczna jest podroz z 1 przesiadka... w Warszawie.

Ale juz z Lodz Kaliska jest polaczenie bezposrednie.

No to sprobujmy z troche mniejszym miastem, niech beda Pulawy, niedaleko mieszka moja babcia.

Zonk, brak zadnego polaczenie bezposredniego. Kazde polaczenie jest przez Warszawe Wschodnia.

Pomijam tu fakt, ze brak tak prozaicznego polaczenia jak np. Lodz-Warszawa-Pulawy-Lublin (bez przesiadki), albo Lodz-Pulawy-Lublin.

Jestem ciekaw, czy do Elblaga tez bede jechal przez Warszawe.

Znowu musze zmienic przystanek z Lodz Fabryczna na Lodz Kaliska, ale co tam.

Oczywiscie sa polaczenia przez Warszawe, choc nawet one nie sa beposrednie!

Okazuje sie, ze najprostszym polaczeniem sa 2 przesiadki: w Toruniu i Olsztynie.

Tym razem jest to nawet logiczne, choc i tak robie super zygzak.

Ostatnie polaczenie, Praga - Lodz, a co tam, pobawimy sie zagranicznymi.

Najpierw - WOW!, tylko jedna przesiadka. Ale nie ma tak fajnie, przesiadka jest... w Warszawie.

Wiec podroz trwa 13h (sic!). OFC do zadnego z tych przejazdow nie ma ceny biletu. To sie nazywa user-friendly interface.

Teraz sobie zadaje pytanie - Jaki jest sens robienia pociagow pospiesznych, ktore "pedza" tak szybko jak autobus?

Moze sie to zmieni przy budowie Kolei Duzych Predkosci, ale te maja obslugiwac polaczenie Warszawa-Lodz-Poznan,Wroclaw.

Co oznacza - tak, zgadliscie! - jeszcze wiecej przesiadek!

KDP przy powstawaniu nie bedzie powiazana z ZADNA europejska siecia szybkich kolei. Wiec nie mamy co liczyc na szybka podroz do Paryza albo chociaz Berlina.

A teraz, dlaczego niektorzy maja lepiej. Sa pewne osoby, ktore maja praktycznie do wiekszosci miejsc polaczenia bezposrednie.

Te osoby to mieszkancy Warszawy. Osobiscie do nich nic nie mam, ale to chyba Lodz jest bardziej w centrum Polski.

Logika PKP mnie przeraza. Ich wagony takze. Aktualnie chyba jedynymi dobrymi pociagami PKP sa Pesy. Nasze polskie, rodzime Pesy.

Zeby nie bylo za fajnie, kursuja na kilku odcinkach. Jednym z nich byl chyba Warszawa-Lodz, dopoki nie zaczal byc remontowany.

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...