Skocz do zawartości

Jama na Za...rzeczu

  • wpisy
    43
  • komentarzy
    193
  • wyświetleń
    39196

Insane Football Online, czyli betatestów ciąg dalszy


P_aul

363 wyświetleń

Po pierwsze - chciałbym podziękować wszystkim, którzy się zgłosili do testów, wszystkim, którzy pomogli (i pomagają) mimo, że się nie zgłaszali i przeprosić tych, którym nie odpisałem, z powodów wszelkich...

Po drugie - Chcę podziękować Iskrowi za świetną muzyczkę przygrywającą w tle ;)

Po trzecie, i pewnie najważniejsze, zaczynamy kolejną fazę testów, mianowicie testy otwarte. Od kilku już dni działa stronka www.ifo.site90.net. Można z niej ściągnąć najnowszą wersję bezpośrednio lub z serwisu hotfile. Polecam to drugie rozwiązanie, jest szybciej. Ponadto ostrzegam, że aktualna wersja (z wczoraj), ma kilka znanych bugów, z których większość rozwiązaliśmy dzisiaj w ciągu dnia. Nowa wersja pojawi się gdzieś wieczorem jak dokończymy wślizgi ;)

Aby zagrać potrzebne jest niestety dość mocne łącze. Mimo, że siedzimy nad tym już dość długo, w obecnej wersji kodu sieciowego nie jesteśmy w stanie zoptymalizować gry na "polskie warunki". Mecze 2v2 da się grać bez laga gdy serwerem jest posiadacz neostrady 1 lub 2 mega, ale 3v3 wymaga już szybszego łącza (1 mega upload konkretniej). Ponadto czasem inne osoby nie będą mogły się podłączyć do utworzonego serwera co jest spowodowane znanym chyba wszystkim graczom problemem blokowania portów. Aby sprawdzić, czy możesz stawiać serwer kliknij guziczek "show connection test info". Najlepiej jeśli powie "public IP", w innych przypadkach lepiej nie stawiać serwera. Rozwiązaniem może być oczywiście otwarcie portów lub całkowite wyłączenie firewalla ;) Teoretycznie rozwiązaniem powinno być też hamachi, ale jak dotąd nie udało nam się zmusić tego draństwa do współpracy, jeśli komuś się uda niech pisze.

Ponadto w dolnej części ekranu możecie zobaczyć zestaw statystyk. Póki co jakikolwiek wpływ na grę ma tylko "strzał" i "podanie". Są one również dobierane całkowicie losowo. To jedna rzeczy nad którymi pracujemy i w ciągu kilku dni pojawi się nowy system przydzielania (prawdopodobnie będzie można wybrać pozycję na boisku i od niej będą zależały statsy) oraz wszystkie będą miały znaczenie. Stay tuned, będę informował o zmianach ;)

Wszelkie bugi, komentarze, rady, a nawet pomysły ślijcie do mnie dowolnymi drogami (komentarze na blogu, PW, GG) nawet jeśli nie każdemu odpowiem, to na pewno wszystko przeczytam i wezmę do serca ;) Oficjalne testy odbywają się zwykle wieczorami (20-21), jeśli chcecie brać w nich udział dajcie mi znać wcześniej na GG (numer podałem w profilu :P)

To chyba tyle ;)

8 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Zacytuje współtwórcę, jedi7, gdy zobaczył ten komentarz: "Jaaaasne. Chwilka." Jak pisałem w poprzednim poście to projekt zaliczeniowy na przedmiot o prototypowaniu gier. W sumie kluczowe jest tu stwierdzenie "testowa" gierka. To co zrobiliśmy jak dotąd wykracza już w sumie poza pojęcie prototypu i powoli staje się pełnoprawną darmową grą. Jedi7 siedział nad tym przez ostatnie cztery tygodnie niemal dzień w dzień spędzając ok. 10 godzin dziennie. Ja trochę mniej (ciągle nie mogę go dogonić :D) ale też dużo czasu zajęło nam nauczenie się narzędzia jakim jest Unity, oraz jemu zrozumienie kodu sieciowego, a mi nauczenie się obsługi Blendera. Z drugiej strony jeśli nie planuje się robić gry sieciowej i zna się Unity to "testową" gierkę można zrobić w dwa-trzy dni ;)

Link do komentarza

Hehe, popykałem sobie w to chwilkę, całkiem fajne :) Cholernie ciężko strzelić bramkę (da się w ogóle?:P) i po 10 minutach można dostać zgąbczenia mózgu ;) przy tej muzie zapętlonej (w menu pasuje, ale w meczyku można by coś spokojniejszego wrzucić).

No i samemu się trochę kijowo gra. Może się podepnę któregoś wieczora do testów - w tym tygodniu raczej nie dam rady - wytrzymałe łącze się znajdzie (co widać po bezpretensjonalnej sygnaturce), podobnie jak i static IP, tylko trzaby 6 chłopa zebrać i się zgadać:)

Link do komentarza

Da się, tylko trzeba walić:

a) po długim rogu po odciągnięciu bramkarza w krótki

b) superstrzałem (domyślnie shift+D przy pełnej staminie)

c) z pierwszej po podaniu kumpla.

No i nie należy nabijać siły do full, bo to znacznie pogarsza jakość strzału ;)

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...