Skocz do zawartości

Guy Fawkes's blog

  • wpisy
    131
  • komentarzy
    815
  • wyświetleń
    279685

Riddick Gate, ciąg dalszy


GuyFawkes

314 wyświetleń

empik.jpg


Pamiętacie mój ostatni wpis o nowej eXtra Klasyce, która jak się okazuje, aż taka ekstra nie jest?
Pisałem w nim o Kronikach Riddicka, a o konkretnie o niemożności ich zainstalowania z powodu uszkodzonego nośnika.
Postanowiłem zatem grę zareklamować tam, gdzie ją kupiłem - czyli w Empiku. Miałem już kiedyś podobny problem w Media Markt, gdzie bez żadnych dodatkowych formalności i problemów zwrócono mi pieniądze. Przywołując znane hasło reklamowe tego elektromarketu mogę stwierdzić: MM faktycznie nie jest dla idiotów. Za to Empik jest, a przynajmniej próbuje ich robić ze swoich klientów, ale po kolei, jak rzekł stary maszynista: udałem się dzisiaj z reklamacją - w końcu po co przedłużać coś, co i tak zrobić trzeba. Dziewczyna pracująca w kasie wezwała swoją koleżankę, która najpierw chciała mi wmówić, że Empik nie przyjmuje zwrotów, bo nie ma podpisanej takiej umowy z wydawcą i swój problem muszę rozwiązać właśnie u niego. Dopiero po naciskach i uargumentowaniu, że przecież po to chyba są paragony, żeby na ich podstawie móc zwrócić wadliwy towar bezpośrednio w sklepie, a nie biegać z nim do CD-Projektu zabrała się za wypełnianie odpowiedniej dokumentacji. Oczywiście, przeprowadziła szczegółowe oględziny przyniesionego przeze mnie egzemplarza i udała się również z nim chwilę na zaplecze, nie wiadomo w jakim celu. Równocześnie cały czas bezskutecznie usiłowała się z kimś skontaktować telefonicznie (zapewne z odpowiednim działem ds. reklamacji). Po spisaniu całego protokołu (wraz z moimi danymi osobowymi) i zadaniu głupiego pytania o posiadany system operacyjny poinformowano mnie o czasie oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji, wynoszącym 2 tygodnie (a odpowiedź przyjdzie pocztą!). Super, ekstra, klasyczny przypadek usadzenia klienta na zasadzie "a może się rozmyśli", byle 20zł zostało w sklepie, a nie jakimś cudem wróciło do, bądź co bądź oszukanego, gracza. Doprawdy, gdy się próbuje wyegzekwować co swoje, Empik z góry zakłada, że zachodzi próba wyłudzenia. Od sprzedawczyni usłyszałem, że "egzemplarz jest używany". To jak go miałem sprawdzić nie odpakowując?! Liżąc odpowiednio długo folię...?! Otworzyć go na parze czy co?!

Swoją historią podzieliłem się z kolegami. Okazało się, że jeden z nich miał podobny problem z grą Gothic 3, tyle że odesłał ją do wydawcy. Naturalnie, zanim to zrobił próbował wszystkiego co się dało, nawet na różnych komputerach. Wydawca grę odesłał pisząc, że nie ma z nią przecież żadnych problemów. Owszem, kłopotów już nie było, ale kto teraz uwierzy, że to ten sam nośnik? W końcu lepiej zrobić w konia gracza, niż go przeprosić...

5 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Empik nie przyjmuje zwrotów, bo nie ma podpisanej takiej umowy z wydawcą i swój problem muszę rozwiązać właśnie u niego.
ZONK ?

Ja kupiłem kiedyś Tormenta w Empiku w Lublinie w XK GOLD to na paragonie było napisane ,że mam czas 3 tygodni (chyba) na zwrot.... Najlepsze było takie coś....

Idę z kumplem do Empiku. Gość ma ok. 25 lat. Chce kupić GTA 4 ,a ono jest od 18 lat. Idzie do kasy ,a tu kasjer mówi:

-"Nie wygląda mi Pan na skończone 18 lat" zonk.

Widać było po moim kumplu ,że ma skończone (zarost itp.). Zaraz stało za nami dziecko ok 8 lat też miał gta EFLC to jemu dekiel sprzedał bez problemów...

Link do komentarza

Ja miałem jeszcze ciekawszą sytuację. Kiedyś, jak byłem młodszy, była jakaś seria gier (Dobra Gra może? Nieważne), która zbyt droga nie była, a kilka ciekawych produkcji miała. To tata skusił się na pierwszego Unreala. Zadowolony, otwiera opakowanie, a tam... Płytka z drugą częścią jakiegoś samouczka do angielskiego. Oczywiście, telefon nic nie dał. Bo jak to, nie może być nie ta płyta! Nie udowodni pan, że ta płyta była zamiast tamtej!

Od tego czasu, chociaż miałem latek ze 7-8, a w samego Unreala nie grałem (akurat kilka miesięcy później był jako full w CDA ^^), to wciąż sprawdzam na miejscu, czy w pudełku jest to, co miało być. Zresztą, raz jeden kupiłem Play, również kilka lat temu, i zamiast tej płyty z tą pełną wersją, dla której kupiłem, była zupełnie inna płyta. Well, bywa, kuzyn dostał egzemplarz i pozostałe płyty, zakupiliśmy wtedy ponownie. Ech, te czasy, gdy nie kupowałem CDA ze względu na wygórowaną cenę...

Link do komentarza

Z tym respektowaniem limitów wiekowych jest różnie. Moim zdaniem i tak wszystkim sprzedają, byle opchnąć towar, chociaż czasem sprzedawca może mieć napad "uczciwości". Z reguły chwilowy.

W zeszłym roku kupiłem w saloniku prasowym Mortyra: Operację Sztorm. Dobrze, że otworzyłem przy sprzedawcy, bo w środku było pusto, zaś wydanie 20zł na dyskusyjnej urody pudełko jakoś by mi było nie w smak. Oczywiście, dostałem drugie, w którym wszystko było już jak należy.

Moim zdaniem takie robienie w jajo to także element biznesu, a nie zaś pomyłka Pani/Pana pakującego płyty na zasadzie "a nuż się uda".

Link do komentarza

Ja swego czasu nabyłem box set z "Karierą Nikodema Dyzmy" (znakomity serial, tak swoją drogą), zapłaciłem, podziękowałem, klapnąłem na jakiejś ławeczce, otworzyłem opakowanie - a tam trzy z czterech płyt porysowane jakby nimi po betonie jeździł. Idę do kasjerki, mówię że przepraszam, ale towar uszkodzony - kobieta trochę pomarudziła, naświetliła sytuację jakiemuś współpracownikowi (przełożonemu?) słowami "jedna płyta jest trochę porysowana", ale koniec końców jednak wymieniła mi towar na inny egzemplarz, tym razem w pełni sprawny.

Link do komentarza

Mnie tam nigdy nie pytali o 18 lat w Empiku i MM, choć wyglądam na mniej niż mam, aczkolwiek ludzie obstawiają najczęściej 20. Natomiast z tą reklamacją to jakiś wałek jest. 2 tygodnie, czy 3 to ja będę czekać aż moja karta graficzna wróci z serwisu w ciepłych krajach :)

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...