Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

WhitePrincess

Prędkość wiatraka karty graficznej + bzyczenie

Polecane posty

Hej

Na wstępnie - nie znam się, nie znalazłam odpowiedzi na internecie, nie wiem czy poruszam banalną i głupią kwestię, ale denerwować się nie chcę.

Karta graficzna: Radeon Rx 470

Ostatnio po dwóch dniach zastoju odpaliłam komputer, w tym ME:Andromedę i wychwyciłam lekkie bzyczenie ze skrzynki - na tyle ciche, że gdy kazałam wsłuchać się drugiej osobie (by upewnić, że nie zwariowałam) musiała praktycznie przyłożyć ucho do skrzynki. Nie brzmi to też jakby coś fizycznie blokowało wiatrak. Otworzyłam pudło, wiatrak chodzi względnie normalnie, nic w nim nie ma - no tylko bzyczy. Nie bzyczał wcześniej, komputer też jest względnie nowy, nie ma nawet roku.

Odpaliłam więc HWmonitora i grę (to na pewno kwestia wiatraka, dopiero gdy się włącza, wraz z grą, słychać ten dziwny bzyk). Tam zaobserwowałam kolejną dziwną rzecz - wszystkie odczyty z wiatraków na procku czy gdziekolwiek indziej pokazują na żywo normalną temperaturę - tzn zmienia się względnie płynnie - 1200RPM - 1220 RPM - 1210RPM i tak dalej. Natomiast wiatrak od karty graficznej od samego początku zmieniał się mniej więcej tak: 10RPM - 700 RPM - 15 RPM - 800RPM - 20 RPM - 900RPM aż do jakiegoś 35RPM - 1300RPM.

(Kalekie nagranie w załączniku).

 W grze co prawda pozostałam w menu ale temperatura nie rosła powyżej 80 stopni, jak dobijał do 79 to wiatraki odpalały szybciej no i spadał do 70. Nie przegrzewał się, choć też długo nie pograłam.

 

Czy to jest normalne? Czy powiązać to z bzyczeniem? Oddawać na gwarancję czy grać bez obawy o to, że coś się popisowo spieprzy po godzinie? :<

 

 

 

video-1491170388.mp4

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tych dziwnych dźwięków - to najpewniej piszczące cewki (coś takiego), czyli problem czysto kosmetyczny, nie wpływający na poprawność działania karty.