Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

makemebad

Rozwiązany: Rozłączający się internet co ok. 5 min

Polecane posty

Witam,

mam dość ciekawy problem od kilku dni. Mianowicie ostatnio zmieniłem sobie internet z 2Mb/s na 4Mb/s u swojego dostawcy za tą samą kwotę (podpisałem aneks).

Została wymieniona u mnie antena ponieważ jest to internet radiowy. Na początku problemem były straszne lagi, które malały i po chwili ponownie rosły. Problem ustał jednak teraz mam nowy.

Otóż podczas korzystania z internetu, internet rozłącza się na ok. 10-15 sekund. Nie wiem czym jest to spowodowane jednak uniemożliwia w niektórych sytuacjach jakiekolwiek użytkowanie (oczywiście nie wspominam o graniu online).

Internet mam od lokalnego dostawcy - http://internet.lcs.pl/

nadajnik jest w szkole oddalonej od mojego domu jakieś ~200m. W dodatku Panowie z serwisu zapewniali mnie, że lepszego zasięgu niż ja mieć nie można.

Internet rozłącza się co 5 min i dziś np. zapisałem sobie to w takich godzinach:

11:40, 11:46, 11:51, 11:55 itp.

Dzwoniłem kilkakrotnie i próbowałem różnych sposobów. Za każdym razem słyszałem to samo: "dziwne, u nas wszystko ok". Wczoraj serwis był u mnie oraz zostały zmienione ustawienia ale nic to nie pomogło.

I teraz tak. Z anteny na dachu idzie kabel, który jest podłączony do zasilacza. Z tego zasilacza 1 kabel idzie do portu routera 1 (nie do WAN ponieważ jak wspomniałem wcześniej ustawienia zostały zmienione). Z routera w dwóch portach mam podłączone 2 komputery, odpowiednio mój oraz brata w innym pokoju. Router, który posiadam to TP-Link TL-WR740N.

Jeżeli wiecie jakie może być powód rozłączeń, które są równe (co 5 minut) proszę o pomoc!

Dodam też, że aktualnie nie posiadam żadnego antywirusa jednak nie wiem czy to może być powód.

Dodam też mój wynik z speedtest: http://www.speedtest.pl/test/60152539

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny adres IP karty sieciowej? Chodzi Ci o te ustawienia na "sztywno"? Robiłem coś takiego:

http://zapodaj.net/e...3c27dd.jpg.html

tak brat ma ten sam problem. Ogólnie wcześniej miałem połączenie PPoE jednak dostawca zmienił mi na Dynamic IP. W czym to miało pomóc, nie wiem. Nie mogę wejść teraz na router ponieważ włącza mi się Air OS czyli ustawienia nowej anteny - NanoStation M2.

edit: czy to może być wina routera, który siada czy jednak nie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisując adres domyślny routera (192.2168.1.1) wyskakuje stronka na której mogę zalogować się jedynie na air OS czyli nanoStation M2. Po zerwaniu połączenia żadna dioda nie gaśnie.

Czy to nie jest przypadkiem tak, że Panowie z serwisu zrobili switch z mojego routera skoro wcześniej łączyło poprzez PPPoE a teraz poprzez DNS? I czy to nie jest wada w tym wszystkim?

edit2: jeszcze taka ciekawostka. Gdy utracę połączenie i chcę wejść na router (192.168.1.1) to wchodzę normalnie tylko jeśli nie mam dostępu do internetu. Natomiast gdy już internet posiadam zamiast menu routera wyskakuje mi:

http://zapodaj.net/a...e690d4.jpg.html

do którego nie mam dostępu ponieważ nie znam hasła i loginu.

Najgorsze jest to, że dzwoniąc i prosząc się właściwie o coś za co płacę dostaję odpowiedź "my naprawdę nie wiemy co zrobić".

edit3: podłączając kabel tylko do swojego kompa (bezpośrednio, nie poprzez router) internet się nie rozłącza... więc router padł? może oprogramowanie czy cuś?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak kazałeś. Oczywiście musiałem podłączać kabel z anteny pod port WAN żeby nie włączył się ekran do logowania na NanoStation... niestety problem nadal występuje mimo tego, że przez pierwsze 20min było okej. Myślę, że pozostaje tylko podstawić inny router i sprawdzić czy będzie to samo...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej Ubiquiti łączy się przez PPPoE a dalej dostajesz adres z niego więc wystarczy Dynamic IP jako WAN. Nic z tym nie zrobisz, chyba że pominiesz Ubiquiti i postawisz antenę bezpośrednio do jakiegoś AP lub routera z podwójnym radiem. Winą zapewne jest tutaj TP-Link chociaż dobrze by było sprawdzić inny router czy nie rozłączałby internetu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być w porcie WAN. Internetu być może nie ma bo następuje kolizja adresów IP z Ubiquiti. Zmień najpierw adres LAN na TP-Linku na np. 192.168.5.1, skonfiguruj poprawnie WAN i sprawdź czy wtedy internet będzie działał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak zmienić ten adres.. szczerze jestem w tym zielony. Poza tym zmieniając sposób połączenia na PPPoE mam żółty kwadracik w rogu z informacją "brak dostępu do internetu".

Pisałem już o tym jednak napiszę, bo być może przeoczyłeś. Kabel, który idzie z anteny nie jest w porcie WAN. Jest w porcie LAN do których mogę podpiąć 4 komputery łącznie. Więc pierwszy zajmuje kabel z anteny, drugi mój komputer, trzeci to komp brata. I tylko w ten sposób jest internet. Gdy wepnę kabel w WAN (niebieskie wejście) bądź zmienię sposób połączenia na np. PPPoE nie ma szans żeby internet był dostępny.

PS. na Ubiquti się zalogować oczywiście nie mogę, bo Panowie serwisanci zmienili dane do logowania.

I kiedy mam internet na router (192.168.1.1) też nie wejdę...

muszę wyjąć kabel z anteny z wejście LAN, internet się wtedy rozłączy następnie włożyć kabel do wejścia WAN i wtedy mogę wejść na router.

EDIT:

po kilku dniach użytkowania internetu podłączonego bezpośrednio z anteny do komputera mogę stwierdzić, że internet rozłącza się również, jednak rzadziej i na krótszą chwilę.

Czyli router może być padnięty ale też może to być wina tej anteny? Może to jednak dostawca ma mnie w dupie i tak naprawdę robi co chce?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozłącza się na połączeniu bezpośrednim to jeszcze uszkodzona może być karta sieciowa w komputerze (w co szczerze wątpię). Męcz dostawcę. Przerwy w dostawie nie mogą mieć miejsca i jeśli chce cię zatrzymać to nie ma wyjścia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...