Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gofrus

Połączenie komputerów.

Polecane posty

Witam.

Mam w domu 2 komputery. Każdy z nich ma inny dostęp do internetu - jeden łączy się wifi kartą wlan na usb, drugi przez przejściówkę z pde na lan i do komputera od lokalnego dostawcy. Chciałbym je dodatkowo połączyć ze sobą. Bez żadnego udostępniania sieci. Potrzebuję tę sieć do przesyłania plików i ewentualnie grania.

Czy muszę mieć drugą kartę sieciową w komputerze z internetem nie wifi? Czy można to rozwiązać jakimś switchem, czy czymś w tym stylu? W razie gdyby doszedł 3 komputer rozwiązanie z jakimś urządzeniem bardzo by mi odpowiadało, a nie znam się na tym, niestety na googlach nie mogłem znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi, jak to trzeba zrobić, co kupić?

Jestem ciekawy też odnośnie konfiguracji, czy gdyby ustawić jedną sieć jako domową, a drugą jako np. publiczną, czy da się osobno konfigurować adresy ip na jednej karcie sieciowej?

System komputerów to windows 7.

Dzięki za pomoc!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz dwóch zwykłych kart sieciowych, które połączysz kablem RJ-45. Jeśli już je będziesz miał to możesz dokupić switcha. W każdym razie, najważniejsze to dokupić po karcie sieciowej do każdego z komputerów.

Jestem ciekawy też odnośnie konfiguracji, czy gdyby ustawić jedną sieć jako domową, a drugą jako np. publiczną, czy da się osobno konfigurować adresy ip na jednej karcie sieciowej?

Nie rozumiem do końca. Chcesz mieć 2 adresy IP na jednej karcie ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem do końca. Chcesz mieć 2 adresy IP na jednej karcie ?

Właśnie o to mi chodziło :D

Obecnie każdy z komputerów ma wbudowaną kartę sieciową, przy komputerze z wifi jest wejście na RJ-45 nie używane, z kolei w tym drugim jest używane.

Stąd moje pytanie o 2 adresy ip na jedną kartę.