Skocz do zawartości

projektowanie stron internetowych


Polecane posty

Witam, na początku zaznaczę, iż niewprawioną ręką użyłem opcji "szukaj" i znalazłem podobne tematy, ale bez odpowiedzi na moje pytania.

Problem leży w tym, iż zachciało mi się zaprojektować stronę internetową, ale nie znam się na programowaniu. A chciałbym się nauczyć, bo z komputerami to od zawsze jestem za pan brat.

Kwestie w jakich potrzebuję rady są następujące:

1) W jakim języku są najcześciej pisane strony www? html? css? java?

2) czy bardzo trudne jest stworzenie rozbudowanej strony internetowej? Np Facebook, Filmweb, Allegro etc. Czy da się to osiągnąć nie będąc informatykiem? Domyślam się, że istnieją szablony, ale są bardzo ograniczone i raczej nie spełniłyby swojej roli.

3) Czy mógłby ktoś polecić coś do czytania, jakieś sensowne poradniki dostępne w internecie? Oczywiście podstawy, bo nie chcę się z motyką na słońce od razu porywać :)

z góry dziękuję

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym się pisze strony: to co widzi użytkownik (front-end) to +/- html css js.

To co jest pod spodem i pracuje (back-end): lista jest długa: ruby, python, php, js, java go, asp, ale też perl, c itd. itd.

Czy trudno jest zrobić duży serwis taki jak facebook: tak.

Czy da się do zrobić nie będąc informatykiem: em... zlecić to informatykom?

Do każdego języka jest mnóstwo tutoriali, dokumentacji itp. wystarczy chwilę poszukać. Tylko najpierw zdecyduj się na jedną technologię.

A chciałbym się nauczyć, bo z komputerami to od zawsze jestem za pan brat.

To nie ma raczej nic do rzeczy tongue_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ja uczyłem się budowy stron na szablonach które ściągałem z sieci. Po prostu próbowałem odtworzyć to co przed chwilą ściągnąłem. Robiło się to na tabelkach. Później odkryłem CSS i to była rewolucja.