Devil May Cry 4 Optymalizacja
Właśnie ukonczyłem Devil May Cry 4. Fajna gra ale DMC 3 była lepsza i dłuższa. W trzecią część grałem na klawiaturze i tak samo postąpiłem z czwarta częścią tej wspaniałej serii. Jedyne co to musiałem przedstawić klawisze żeby było tak samo jak w DMC 3. A więc przedstawiłem klawisze J i I (domyślnie w grze J ? strzał, I ? używanie miecza) a więc zrobiłem tak jak było w trójce czyli J to miecz a I to strzelanie.
Do minusów takich poważnych gry to że cofamy się do tych samych znanych lokacji i walka z tymi samymi bossami. No żeby trzy razy przechodzić bossów w grze to porażka. Misja 19 i przechodź większości bossów od nowa. W trzeciej trzeci też tak było tylko że tam było więcej ich do pokonania. Nero i jego demoniczna ręka to fajna rzecz.. Muszę jednak przyznać że lepiej mi się grało Dante bo z przeciwnikami nie miałem takiego problemu i szybko ich przechodziłem a jak grałem Nero to Beriala dopiero pokonałem za trzecim podejściem . Tutaj dałem plamy no ale grałem na klawiaturze więc to może po części mnie usprawiedliwia. Raczej w grze nie miałem jakiś większych problemów z tego względu że przeszedłem trudniejszy DMC 3. Dodam że grałem na tym poziomie normalnym co pisało kto już grał w poprzednie części gry.
Jak widać w większości misji dałem ciała. No trudno.
Trochę o grze napisałem ale temat będzie dotyczyć genialnej optymalizacji gry.
Minimalne wymagania gry:
- procesor: Intel Pentium 4 3GHz
- pamięć RAM: 512MB (Windows XP), 1GB (Windows Vista)
- karta graficzna: GeForce 6600 256MB
- wolne miejsce na dysku: 8GB
- system operacyjny: Windows XP
- monitor: 640x480
Rekomendowane:
- procesor: Intel Core 2 Duo
- pamięć RAM: 1GB (Windows XP), (2GB pre Windows Vista)
- karta graficzna: GeForce 8600 512MB
- wolne miejsce na dysku: 8GB
- system operacyjny: Windows Vista
- monitor: 1280x720
A to mój siedmioletni PC:
- Intel Celeron 2GHz!! (podkręcony do 2.12 GHz)
- 384MB SDRAM!! (początkowo 256MB po paru latach dołożyłem 128MB)
- GeForce 6600 128MB!! ( na początku miałem Geforce 4 MX440 ale i tak 6600 ma ze 3 lata)
Ustawienia w grze:
Rozdzielczość 1024x768 tylko w 9 misji 640x480
MSAA ? Brak
Pełny Ekran ? Tak
Częstotliwość odświeżania ? 85 Hz
Rozdzielczość tekstur ? Niska
VSYNC ? Wył
Licz. klatek ? Maks. 60 fps
Jakość ceni ? Wył
Jakość ? Niska
Pomimo takich ustawień to grafika i tak jest bardzo ładna.
A więc gra raczej utrzymuje 20 fps ale potrafi spaść do 12 klatek. Najwięcej to ok. 32 fps.
Uwaga!!!
W misji dziewiątej jak pokonałem tych rycerzy w lśniącej zbroi i chciałem wziąć ten artefakt który odpowiada za bullet time to mi wywalał komunikat że za mało pamięci. Zmniejszyłem rozdzielczość do 640x480 i udało się przeszedłem a później już wróciłem do rozdzielczości 1024x768.
W dziewiętnastej misji jak znowu musiałem pokonać Beliara to miałem chyba z 5 fps-ów. Nie wiem co się stało bo to jedyny przypadek żeby miał taki spadek.
Podsumowując gra świetna ale gorsza od trzeciej części. Optymalizacja doskonała. Brawo Capcom. Warto dodać że gra w porównaniu do trzeciej części obsługuje myszkę ale w menu ale to dobrze bo to nie Pop żeby myszką robić kombinacje. Co mnie wkurza z menu to że trzeba strzałkami poruszać bo WSAD nie działa. Widać że konwersja z X360 bo są przyciski A i B i co dziwne to jak naciśniemy A to działa bo jest to potwierdzenie a B to odpowiada za powrót do poprzedniego menu. Gra doskonała a optymalizacja to każdy producent powinien uczyć się od Capcom-u uczyć się jak należy robić konwersję gier z konsol na PC.
To teraz czekam na Devil May Cry 5.
PS. Mam tylko jedną fotkę z gry ( teraz zrobiłem parę) bo o dziwo program Gadwin PrintScreen nie działa przy DMC4. Tylko kiedyś zrobiłem bez programu bo zapomniałem włączyć i przez paint mogłem zrobić bo zapamiętało. Że tez wcześniej tego nie zauważyłem.
Trochę odejdę od tematu i napisze współprace Capcom-u z CDP bo widać że się nie układało. Premiera gry była opóźniona o dwa miesiące i nawet spolszczenie tylko dialogów widać że sprawiło trochę kłopotów.
Jest też parę innych baboli jak ucięte litery , miecznik oO ale to na szczęście małe błędy nie przeszkadzające w grze. Gra słabo się sprzedała dlatego w CDA gra się ukazała.
1 komentarz
Rekomendowane komentarze