Skocz do zawartości

Gamepad

  • wpisy
    38
  • komentarzy
    169
  • wyświetleń
    46111

Devil May Cry 4 Optymalizacja


DanteSynSpardy

808 wyświetleń

devil_may_cry_4_min.jpgdmc4_6_min.jpg

Właśnie ukonczyłem Devil May Cry 4. Fajna gra ale DMC 3 była lepsza i dłuższa. W trzecią część grałem na klawiaturze i tak samo postąpiłem z czwarta częścią tej wspaniałej serii. Jedyne co to musiałem przedstawić klawisze żeby było tak samo jak w DMC 3. A więc przedstawiłem klawisze J i I (domyślnie w grze J ? strzał, I ? używanie miecza) a więc zrobiłem tak jak było w trójce czyli J to miecz a I to strzelanie.

Do minusów takich poważnych gry to że cofamy się do tych samych znanych lokacji i walka z tymi samymi bossami. No żeby trzy razy przechodzić bossów w grze to porażka. Misja 19 i przechodź większości bossów od nowa. W trzeciej trzeci też tak było tylko że tam było więcej ich do pokonania. Nero i jego demoniczna ręka to fajna rzecz.. Muszę jednak przyznać że lepiej mi się grało Dante bo z przeciwnikami nie miałem takiego problemu i szybko ich przechodziłem a jak grałem Nero to Beriala dopiero pokonałem za trzecim podejściem . Tutaj dałem plamy no ale grałem na klawiaturze więc to może po części mnie usprawiedliwia. Raczej w grze nie miałem jakiś większych problemów z tego względu że przeszedłem trudniejszy DMC 3. Dodam że grałem na tym poziomie normalnym co pisało kto już grał w poprzednie części gry.

Jak widać w większości misji dałem ciała. No trudno.

Trochę o grze napisałem ale temat będzie dotyczyć genialnej optymalizacji gry.

Minimalne wymagania gry:

- procesor: Intel Pentium 4 3GHz

- pamięć RAM: 512MB (Windows XP), 1GB (Windows Vista)

- karta graficzna: GeForce 6600 256MB

- wolne miejsce na dysku: 8GB

- system operacyjny: Windows XP

- monitor: 640x480

Rekomendowane:

- procesor: Intel Core 2 Duo

- pamięć RAM: 1GB (Windows XP), (2GB pre Windows Vista)

- karta graficzna: GeForce 8600 512MB

- wolne miejsce na dysku: 8GB

- system operacyjny: Windows Vista

- monitor: 1280x720

A to mój siedmioletni PC:

- Intel Celeron 2GHz!! (podkręcony do 2.12 GHz)

- 384MB SDRAM!! (początkowo 256MB po paru latach dołożyłem 128MB)

- GeForce 6600 128MB!! ( na początku miałem Geforce 4 MX440 ale i tak 6600 ma ze 3 lata)

Ustawienia w grze:

Rozdzielczość 1024x768 tylko w 9 misji 640x480

MSAA ? Brak

Pełny Ekran ? Tak

Częstotliwość odświeżania ? 85 Hz

Rozdzielczość tekstur ? Niska

VSYNC ? Wył

Licz. klatek ? Maks. 60 fps

Jakość ceni ? Wył

Jakość ? Niska

Pomimo takich ustawień to grafika i tak jest bardzo ładna.

A więc gra raczej utrzymuje 20 fps ale potrafi spaść do 12 klatek. Najwięcej to ok. 32 fps.

dmc4_2_min.jpgdmc4_0_min.jpg

Uwaga!!!

W misji dziewiątej jak pokonałem tych rycerzy w lśniącej zbroi :P i chciałem wziąć ten artefakt który odpowiada za bullet time to mi wywalał komunikat że za mało pamięci. Zmniejszyłem rozdzielczość do 640x480 i udało się przeszedłem a później już wróciłem do rozdzielczości 1024x768.

W dziewiętnastej misji jak znowu musiałem pokonać Beliara to miałem chyba z 5 fps-ów. Nie wiem co się stało bo to jedyny przypadek żeby miał taki spadek.

Podsumowując gra świetna ale gorsza od trzeciej części. Optymalizacja doskonała. Brawo Capcom. Warto dodać że gra w porównaniu do trzeciej części obsługuje myszkę ale w menu ale to dobrze bo to nie Pop żeby myszką robić kombinacje. Co mnie wkurza z menu to że trzeba strzałkami poruszać bo WSAD nie działa. Widać że konwersja z X360 bo są przyciski A i B i co dziwne to jak naciśniemy A to działa bo jest to potwierdzenie a B to odpowiada za powrót do poprzedniego menu. Gra doskonała a optymalizacja to każdy producent powinien uczyć się od Capcom-u uczyć się jak należy robić konwersję gier z konsol na PC.

To teraz czekam na Devil May Cry 5.

dmc4_1_min.jpgdmc4_2_1_min.jpgdmc4_4_min.jpgdmc4_5_min.jpg

PS. Mam tylko jedną fotkę z gry ( teraz zrobiłem parę) bo o dziwo program Gadwin PrintScreen nie działa przy DMC4. Tylko kiedyś zrobiłem bez programu bo zapomniałem włączyć i przez paint mogłem zrobić bo zapamiętało. Że tez wcześniej tego nie zauważyłem.

Trochę odejdę od tematu i napisze współprace Capcom-u z CDP bo widać że się nie układało. Premiera gry była opóźniona o dwa miesiące i nawet spolszczenie tylko dialogów widać że sprawiło trochę kłopotów.

Jest też parę innych baboli jak ucięte litery , miecznik oO ale to na szczęście małe błędy nie przeszkadzające w grze. Gra słabo się sprzedała dlatego w CDA gra się ukazała.

dmc4_3_9_min.jpg

1 komentarz


Rekomendowane komentarze

Do zrzucania fot polecam xfire. Z samego DMC 4 natraskałem 103 screeny. W ratem 9 misjach :D Jak kogoś zaintesresuje to: http://www.xfire.com/profile/wosq/screenshots/ Na Athlonie 64 2800, 1,5 GB RAM i Galaxy GF 7300 GT gram na nisskich w 1440 x 900, bo przy wysokich detalach gra ładuje się z minutę, dwie, choć chodzi płynnie. Do tego pad Logitech Chillstream. Sterowanie na padzie jest dla mnie wygodniejsze a sama gra świetnie zoptymalizowana. Do tego bardzo miodna

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...