Skocz do zawartości

GameMag

  • wpisy
    6
  • komentarzy
    19
  • wyświetleń
    4883

Krótko: Czy dystrybutorzy gier reklamują swoje produkty tam gdzie trzeba?


gawex

463 wyświetleń

Reklama dźwignią handlu ? jest to chyba nad wyraz oczywiste. Przeglądając niemalże każdy większy magazyn czy serwis internetowy o grach napotykamy wielkie banery promujące nadchodzące hity. Czy jest to jednak właściwe dla nich miejsce?

Według mnie nie do końca. Wiadomą rzeczą jest to, że wybrane medium i tak napisze nawet nie jeden artykuł poświęcony danej produkcji. Są to przede wszystkim niusy, ale też zapowiedzi i recenzje. Te ostatnie mogą także dokopać nie jednemu reklamodawcy. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy potencjalny klient czyta test gry X zakończony niezbyt pozytywną oceną, a dookoła otoczony jest jej przeróżną reklamą. Wiadomo już, choćby nie wiadomo jakby ona wyglądała, dana osoba i prawdopodobnie i tak już nie sięgnie po pudełko w sklepie.

Ponadto prawie większość ich użytkowników jest i tak na bieżąco z informacjami ze świata gier, więc tak czy owak doskonale wiedzą, iż taki tytuł istnieje i w takim czy innym czasie trafi on do sprzedaży.

Reklamę gier komputerowych powinno się przede wszystkim lokować w miejscach widocznych dla przeciętnego Kowalskiego, który nie do końca wie co w ?naszej? trawie piszczy. To idealna okazja dotarcia do ludzi, którzy chcą odpocząć po ciężkim dniu pracy czy rodziców planujących prezent dla swojej ukochanej pociechy.

Więcej moich tekstów znajdziecie na łamach http://www.gamemag.pl

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Problem pojawia się, gdy reklama przenika się z recenzją. Coraz częściej, szczególnie w popularnych serwisach o grach, spotykamy się z recenzją zbyt dobrą, jak na grę. Nie chodzi mi o to, że recenzenci biorą bezczelnie w łapę, bardziej o to, że by się dostać na jakąś prezentację, to trzeba sobie na to zasłużyć. Ja jeśli wybieram grę, to podstawą dla mnie są opinie innych użytkowników, później recenzje i reklamy.

  • Upvote 1
Link do komentarza

Dla takich osób jak większość społeczności tego forum, reklam nie trzeba, bo są one mocno na bierząco z newsami, gamepleyami i opiniami... Ale nie każdy śledzi każdą informację tak na bierząco, nie każdy wie co w trawie piszczy i dla takich osób jest skierowana ta reklama. Ja nie mam z kim z mojego otoczenia pogadać o grach, wymienić opinii/zdań. Co więcej, swego czasu nie byłem kompletnie na bieżąco, nie byłem rozeznany w temacie prawie wcale i to właśnie dzięki reklamom dowiadywałem się jakie większe produkcje wychodzą.

Tak więc dla mnie reklama nie jest swoistym promotorem tytułu, a sporym wskaźnikiem, że ta gra wyszła.

Co więcej, nie chciałbym się zagłębiać w psychologiczne aspekty reklam, ale wydaje mi się, że nawet pomimo mniej przychylnych opinii/recenzji jednak konsument atakowany reklamą będzie bardziej skory do zakupu tytułu, niż gdyby tej reklamy nie było. W jakimś stopniu to oddziałowy wuje na naszą psychikę, coś jak przekaz podprogowy, ale to już raczej zbyt dalekie wnioski. Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi...

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...