Skocz do zawartości
  • wpisy
    4
  • komentarzy
    9
  • wyświetleń
    2364

Oczami fana.


Szaman1701

338 wyświetleń

Homeworld_(video_game)_box_art.jpg

Data wydania: ŚWI: 28 września 1999

POL: 14 stycznia 2000

Wymagania:Procesor Pentium II 233 lub podobny,

32 MB RAM, 80 MB HDD, akcelerator 3D

Producent:Relic Entertainment

Wydawca:Sierra Entertainment

Homeworld, pierwsza część kosmicznej sagi opowiadającej o rasie kushan(później hiigaran). Dla mnie osobiście była to pierwsza "poważna" gra i dlatego pewnie zajmuje tak szczególne miejsce w mnoim sercu. Fabuła pierwszej części skupia się na wędrówce kushan przez galaktykę, celem ich jest dotarcie do dawno utraconego domu - planety hiigara. Wbrew pozorom nie jest to podróż sielankowa, po drodze czekają na nich liczne niebezpieczeństwa w postaci dwóch wrogich ras - taidan, oraz współpracujących z nimi turanic raiders których jedynym celem jest unicestwienie naszego statku matki i posłanie wszystkich kushan w niebyt. Homeworld jako pierwsza znana mi gra wprowadzał całkowite trójwymiarowe środowisko, w przeciwieństwie do innych RTSów tutaj nie dało sie zagrodzić murem oraz masą wierzyczek obronnych, taki numer by nie przeszedł. Zdaje sobie sprawę że moje podejście jest wyidealizowane, ale cóż takie prawo fana :]

Homeworld_-_Cataclysm_Coverart.png

Data wydania: ŚWI: 30 czerwca 2000

POL: 29 października 2000

Wymagania:Procesor klasy Pentium II 266

32 MB RAM, 150 MB HDD, 4 MB Karta graficzna

Homeworld Cataclysm jest drugą grą z serii Homeworlda, niektórzy mowią o niej, że jest tylko dodatkiem, jednak ja się z tym niesprawiedliwym osądem nie zgadzam. Cataclysm nie tylko daje nam nową fabułę , ale także dostajemy do dyspozycji całkiem nowy zestaw jednostek, nie wspominając już o wielu usprawnieniach mechanizmów rozgrywki w stosunku do oryginalu(np. wydawanie rozkazów w sensor managerze)

Fabuła cataclysma zaczyna sie 15 lat po lądowaniu na hiigarze, gracz zostaje postawiony na czele małej floty górniczej kiith saamtaw(kiith może być tlumaczone luźno jako klan). Otoż nasi górnicy nieopatrznie wypuszczają na wolność istotę okreslaną później mianem bestii, zagrożenie które może w ciągu paru miesięcy unicestwić całe życie w galaktyce. Graczowi zostaje postawione zadanie powstrzymania besti nim ta pochłonie cała galatktykę.

Homeworld_2_(video_game)_box_art.jpg

Data wydania:15 października, 2003

Wymagania: 1 GHz processor, 256 MB RAM

32 MB T&L capable video card, 750 MB free hard drive space

Homeworld 2, ostatnia jak dotąd część tej znakomitej strategii czasu rzeczywistego, jej wydarzenia osadzone są 100 lat po tym jak kushanie odzystkali swój świat, tym razem zagraża im potęga na miarę samego imperium taidanskiego - Vaygrowie, wojownicy zewnętrznych rubierzy galaktyki, zjednoczeni pod wodzą charyznatycznego przywódcy - Maakana, nie poprzestaną na niczym by zdobyć drugi antyczny rdzeń hiperprzestrzeni(będący w posiadaniu hiigaran) i przejęciu starożytnej broni rasy którą określa się mianem przodków.

Gra w przeciwieństewie do cataclysma została oparta na zupełnie nowym silniku graficznym, mechanizmy rozgryki zaś niewiele się zmieniły od poprzedniej odsłony cyklu, choć wprowadzono pewne zasadnicze zmiany, takie jak budowanie skrzydeł zamiast pojedynczych małych jednostek, zmieniono też interface gry oraz dodano możliwość niczszenia podsystemów na statkach a to wszystko w przepięknej oprawie graficznej.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...