Skocz do zawartości

GumisIwo

  • wpisy
    7
  • komentarzy
    12
  • wyświetleń
    9812

Klasyka RPG: Baldur's Gate


gumisiwo

758 wyświetleń

30 listopada 1998 świat ujrzał po raz pierwszy grę Baldur's Gate stworzoną przez BioWare zaś producentem był Interplay. W Polsce gra ukazała się 24 maja 1998 r.

Jako że jest to RPG na podstawie systemu D&D gre zaczynamy od stworzenia postaci. Pleć, rasa, klasa postaci. charakter, zaklęcia(jeżeli jesteś magiem) umiejętności, imię, rodzaju głosu, oraz kilka kolorów włosów i ubrania. Jeżeli graliście ostatnio w najnowszego Neverwinter Nights 2 to stwierdzicie, że wszystkiego jest strasznie mało. Tutaj są tylko podstawowe rasy (człowiek, krasnolud, elf, pół elf, niziołek gnom) i klasy. No ale tu w zupełności wystarcza.

56.2.jpg

Gre zaczynamy w Candlekeep, która jest jedną z największych bibliotek na Wybrzeżu Mieczy. Od małego opiekował sie nami nasz przybrany ojciec, Gorion. Chce, abyśmy opuścili twierdze, gdyż już nie jest w niej dla nas bezpiecznie. A więc zakupujemy potrzebny ekwipunek i ruszamy w daleką i niebezpieczną podróż po Zapomnianych Krainach. Fabuła jest naprawdę fajna i nie chce zdradzać jej tym, co w Baldura nie grali. Przyjdzie nam rozwiązać problemy nękające Wybrzeże. Aby to zrobić, będziemy musieli przemierzyć wiele lokacji. Poza głównymi zadaniami, które musimy wykonać, są również zadania poboczne, których jest naprawdę dużo, więc nudzić sie nie będziemy.

3579-2.jpg

Bardzo ważnym elementem Wrót Baldura jest drużyna, która będzie nam pomagać wypełnić naszą misje. Osób w wesołej kampanii naszego śmiałka może być aż sześć, a wybór towarzyszy jest naprawde spory. Ważne jest abyśmy dobrze ich traktowali, inaczej odejdą. Tak samo trzeba uważać jak sie postępuje. Np. miałem taką sytuacje, że moja postać postępowała dobrze co nie podobało sie złemu magowi i odszedł. Każda z postaci ma inny charakter, więc trzeba uważnie je dobierać aby drużyna ze sobą współgrała, a bez drużyny nie przelibyśmy nawet pierwszego rozdziału.

3582-2.jpg

Jako że to rasowy RPG bardzo ważny jest ekwipunek. Przedmiotów mamy od groma - od zwykłych skórzanych zbroi po magiczne pełne płytówki. Dochodzą hełmy, rękawice, pierścienie amuletu i co najważniejsze dla woja - oręż. Tego też jest dużo - halabardy, włócznie, krótkie, długie, dwuręczne i półtora ręczne miecze. Wekiery, młoty, topory - co dusza zapragnie. Pamiętajmy też o całej masie zaklęć dla magów. Jest ich kilkadziesiąt od kuli ognia po pioruny i zauroczenie wroga.

Graficznie nie jest dobrze ale nie jest też źle. Mi nawet wciąż sie podoba. Szczególnie lasy, i miasta. Wszystko to dopełnia piękna muzyka. Lokacje obserwujemy w rzucie izometrycznym, oczywiście zapomnijmy o obracaniu widoku czy przybliżaniu, tego jeszcze tu nie ma. Ale w tej grze nie jest to ważne. Super jest też polska wersja językowa, w której występują tacy aktorzy jak Piotr Fronczewski czy Henryk Talar

Jesteś fanem RPG a nie grałeś w nią? To co tu jeszcze robisz!?! Marsz do sklepu!

1 komentarz


Rekomendowane komentarze

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...