Skocz do zawartości
  • wpisy
    5
  • komentarzy
    7
  • wyświetleń
    2363

edytujemy pliki talkera


shoter0

257 wyświetleń

poradnik.png

TEN PORADNIK JEST TYLKO DLA HOSTEROW
TEN PORADNIK JEST TRUDNY
NIE ODPOWIADAM ZA SZKODY SPOWODOWANE PORADNIKIEM


Ostatni topic nie wypalil prawda?
No cóż jest jeden powód dla którego on nie wypalił :
a)głupie reguły,dzięki którym niektóre dźwięki działają tylko w OKREŚLONYCH lokacjach :\
b)nie wprowadzalismy zmian w pliki talkera =]

a więc dzisiaj przejdziemy do punktu b) , o a) może także co nie co napisze

**********************************************************************
KROK 1


zrob kopie plikow :
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\scripts\talker\namvet.txt
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\scripts\talker\teengirl.txt
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\scripts\talker\biker.txt
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\scripts\talker\manager.txt


**********************************************************************
KROK 2

kazdy plik edytuje sie w podobny sposob tylko glosy sa inne :)
Lubie Billa(o tym juz pisalem...) wiec zeedytujmy jego plik.Dla tych co mniej wiecej kumaja ocb w angielskim juz wiedza jaki plik otworzyc.
teraz powiem jakie pliki do jakich osob(dla naprawde nie kumatych osob...)
namvet = bill (VietNAM VETeran)
teengirl = Zoey
Manager = Louis
Biker = Francis

A wiec ja otwieram plik NamVeta

najpierw naszym oczom ukaze sie cusik takiego :

Response PlayerNiceShotNamVet
{
scene "scenes/NamVet/NiceShot01.vcd" //Nice shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot02.vcd" odds 1 //damn, kid, that was a good shot.
scene "scenes/NamVet/NiceShot03.vcd" odds 2 //godDAMN that was a nice shot.
scene "scenes/NamVet/NiceShot04.vcd" //Nice shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot05.vcd" odds 2 //damn, kid, that was a good shot.
scene "scenes/NamVet/NiceShot06.vcd" odds 1 //godDAMN that was a nice shot.
scene "scenes/NamVet/NiceShot07.vcd" //Good shot, kid.
scene "scenes/NamVet/NiceShot07.vcd" //Good shot, kid.
scene "scenes/NamVet/NiceShot08.vcd" //Good shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot08.vcd" //Good shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot09.vcd" odds 1 //Damn, now that was a shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot09.vcd" //Damn, now that was a shot!
scene "scenes/NamVet/NiceShot13.vcd" //Nice shooting
scene "scenes/NamVet/NiceShot14.vcd" //Nice
}
Rule PlayerNiceShotNamVet
{
criteria ConceptPlayerNiceShot IsNotCoughing IsNamVet IssuerClose IsTalk IsTalkNamVet ChanceToFire30Percent
Response PlayerNiceShotNamVet
}

najkrocej mowiac to u gory jest tym co bohaterowie mowia (RESPONSE) a to nadale regulka kiedy to moga mowic(RULE)

Response zawiera komende o nazwie scene,jej prototyp wyglada tak :

SCENE [ODNOSNIK_DO_PLIKU_VCD] [PARAMETRY/niepotrzebne ale jesli ktos chce...]

'Sceny' zas mieszcza sie w odpowiedzi(response) pomiedzy nawiasami klamrowymi ( { } )

Regula zas ma kryterium i co sie sie stanie jesli kryterium zostanie spelnione.
regule ma zas taki prototyp :
RULE [NAZWA_REGULY]
{
CRITERIA [WARUNKI]
RESPONSE [Nazwa jakiegos response np PlayerNiceShotNamVet]
}

no i juz cos mamy :)

**********************************************************************
KROK 3


czas wziasc sie za edytowanie pliczku ^.^.
Zrob na samej gorze pliku taki oto response

Response MojGlosNamVet
{

}
narazie jest pusty :>
przydaloby sie tutaj umiescic cos ciekawgo,najlepiej umiescie tutaj dzwieki ZOLENIRZY z finalow :)

otworzcie plik finales w folderze /SCRIPTS/TALKER

pierwsze co nam sie rzuca w oczy(mozecie ale NIE MUSICIE tego wybrac)


scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast02.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If there is anyone out there. This is John and Amanda Slater. We are a small fishing vessel anchored off Riverside.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast03.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If there are any survivors, please respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast05.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If you can hear me, please respond!
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast07.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Is there anybody out there?
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast08.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // John and Amanda Slater! We are a fishing vessel anchored off Riverside! Come in please!
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast09.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Come in, refugees! If you can hear this.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast11.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Anybody? Come on, please respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast12.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // We have provisions and a route to safety. We just need to get there alive. Anyone with firepower, respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast13.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // We will ferry anyone with firearms and ammo. Please respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast14.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // We are anchored off Riverside. Anyone on this frequency with weapons and ammo, please respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast15.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Attention anyone with ammo and firearms. If you can hear me, please respond.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast16.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Anyone with some firepower on this frequency, pick up.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast17.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // Come in, anyone armed. Please pick up.
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast18.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If you can hear me, pick up!
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast19.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If you're out there and you're armed, pick up!
wezmy sobie jedna linijke z tego
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast02.vcd" then self ConceptBlock500 foo:0 10 // If there is anyone out there. This is John and Amanda Slater. We are a small fishing vessel anchored off Riverside.
usuncie wszystko co jest czerwone i wsadzcie to do naszego responsa teraz powinien wygladac np tak:

Response MojGlosNamVet
{
scene "scenes/npcs/boatman_radioinitialbroadcast02.vcd"
}

Juhuuu!Masz swoj pierwszy (niedzalajacy) glos! :)

**********************************************************************
KROK 4

Umiem neistandadowych responsow uzyc usuwajac w regulce wywolanie innego(to tak jakby jeden response usunac...a raczej zmienic go w stan niedostepnosci)
no to wybierzmy regulke gdy spotyka on huntera

Rule SurvivorSpottedHunterNamVet
{
criteria ConceptPlayerWarnHunter IsNotCoughing IsNamVet IsTalk IsTalkNamVet
ApplyContext "SaidHunterWarn:1:20,SaidSpecialWarn:1:30"
applycontexttoworld
Response SurvivorSpottedHunterNamVet
}
interesuje nas tylko to :
Response SurvivorSpottedHunterNamVet
po prostu zmien to na :
Response MojGlosNamVet //SurvivorSpottedHunterNamVet

mozecie takze usunac IsNamVet i IsTalkNamVet,wtedy MOZE inne postacie beda mogly z tego korzystac :P(nie sadze)

**********************************************************************
KROK 5

duzo zmian wprowadzilismy czas ich uzyc w akcji!
Interesuje nas tylko poczatek regulki :
Rule SurvivorSpottedHunterNamVet
a raczej jej nazwa :
SurvivorSpottedHunterNamVet
Usuwamy po prostu koncowke
i wychodzi SurvivorSpottedHunter :)

**********************************************************************
KROK 6

Wlacz gre i wpisz VOCALIZE SurvivorSpottedHunter
i ciesz sie nowym dzwiekiem :D

robiony na podstawie wlasnych doswiadczen i pliku response-rules.txt

glosy NPCow (komendy scene by ME) : http://shoter.pastebin.com/f71b0b9e9
Glosy BILLA(scene...) : http://shoter.pastebin.com/f49c4d3f1
nie wszystkie pliki vcd zawieraja dzwiek wiec czasami nic nie uslyszycie :\

**********************************************************************

Jest to mój pierwszy wpis na tym blogu(Poradnik jest mój,inne poradniki/tutki/downloady także będą moje).
W poniedziałek z pewnościa umieszcze najnowszą wersje RPG moda(co i jak zniedługo zobaczycie :) )

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Radze ci uważac z edycją plików scripts,jak coś schrzanisz to gra może się nie włączyć,więc nie rób wielkich zmian,tylko powolutku dąż do celu odpalając co jakiś czas L4D.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...