Skocz do zawartości

Twierdza Zabójcy Królów

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    13
  • wyświetleń
    9125

Wiedźmin 2: Zabójcy królów - moja obecna opinia


kingslayer

1241 wyświetleń

Witam w moim drugim wpisie. Tym razem tak jak mówiłem, będzie on o Wiedźminie 2, czyli powstającym polskim RPG'u z ogromnym potencjałem. To tyle słowem wstępu, więc zacznijmy.

TheWitcher2_Wallpaper.jpg
Plakat z Wiedźmina, czyli wkraczamy w fazę filmowości.

Fabuła

Na sam początek idzie fabuła. Geralt po pokonaniu tajemniczego zabójcy rusza aby zatrzymać bunt baronowej La Valette i zaczyna się cała historia. Obecnie z tego właśnie prologa żadnych screenów nie mamy, lecz wróćmy do fabuły (opisałem tylko początek, a mam przedstawić swoją opinię więc po więcej zapraszam tutaj <-- nie mojego autorstwa jakby co ). Historia zapowiada się naprawdę ciekawie, głównie dzięki swej tajemniczości (Królobójca zna Geralta, a w toku wydarzeń gry będziemy się dowiadywać szczegółów. Poznania prawdy nie mogę się doczekać już od końca części pierwszej, więc...) oraz mrocznego klimatu świata. Wątek główny ma być krótszy niż w Wiedźminie pierwszym, co może trochę martwić, jednakże twórcy zapewniają, że fabuła ma być intensywniejsza i będzie zawierała jeszcze więcej wyborów moralnych, co jeszcze bardziej ma urozmaicić rozgrywkę (liczę na takie konsekwencje jak były w Alpha Protocol, gdzie nawet najmniejszy wybór pociągał za sobą znaczące skutki, co było dobrą stroną tej gry). Jest to oczywiście ogromna zaleta, i oczekuję naprawdę czegoś EKSTRA. Fabuła na dzień dzisiejszy zapowiada się bardzo dobrze, lecz również bardzo mało wiemy, żeby oceniać jej szczegóły. Daję PLUS,lecz nie traktujcie go jako coś kolosalnego, bo tak jak mówiłem to za mało wiemy o historii tej gry, żeby móc ją oceniać na poważnie.

witcher2.jpg
Jeden z dwóch najnowszych screenów. Nie piszcie mi tutaj, że ruski mają wcześniej screeny a Polacy nie , bo to już jest trochę nudne

Grafika

Powiem tak: Grafika w chwili obecnej zżera najnowszego DA 2 i SW: TOR na śniadanie, zobaczymy co pokażą twórcy Obliviona w ich projekcie Kingdoms of Amalur: Reckoning. Oprawa audiowizualna jest naprawdę ładna, CDP RED postarali się w tworzeniu swojego silnika graficznego. Zaletą grafiki jest duża ilość detali (jak na przykład las,gdzie przez konary drzew przedzierają się promienie słońca, lub (także w lesie) wysokiej jakości tekstury drzew, krzewów i podłoża. Animacje są zrobione bardzo dobrze (no, może oprócz walki, gdzie ruchy Geralta są jedynie średnie) . Chciałbym jednak zobaczyć więcej niż jedną animację podczas obcinania macki Żagnicy, chociaż pewnie jeszcze coś dodadzą (znaczy nie wiem czy dodadzą, w każdym razie na to liczę). Mimo tej "świetności" oprawy audiowizualnej są dwa drobiazgi, które mi się nie podobają. Po pierwsze: mimika twarzy. Nowa buzia Geralta mi nie przeszkadza, ale mimika już jest troszkę zrypana, głównie dlatego że postacie nie pokazują swoich emocji podczas rozmowy, lecz teraz nad tym pracują (mam to udokumentowane tutaj, spójrzcie na post ósmy wliczając wiadomość od moderatora). Drugą rzeczą, która mi się nie podoba jest krew, która wygląda jak ketchup z najgorszego horroru i wybucha pokazując całą swoją kiepskość (przy okazji, Żagnica ma mocno ukrwione macki, bo cały czas świecą na czerwono) , ale to też ma zostać poprawione, więc grafika na dzień dzisiejszy to PLUS i liczę, że tak zostanie. A i zapomniałem o przenikaniu przez obiekty, co jest rzeczą, która również mi się nie spodobała.

witcher1.jpg
Drugi nowy screen z morderczymi liśćmi, które przebijają Geralta.

System walki

Następną rzeczą jaką opiszę jest system walki, który zmienił się całkowicie i jest stał się walką zręcznościową podchodzącą pod konsolizację (twórcy cały czas używają na prezentacji pada do X-Box'a, więc...), jednak zostały dodane elementy taktyczne, takie jak znaki czy alchemia (tej drugiej jeszcze za bardzo nie znamy), co istniało już w pierwszej części, ale tutaj jest to bardziej dynamicznie zrobione. Nie ma już w systemie walki rytmicznego klikania w odpowiednim momencie, co jest dobre lecz brakuje mi tych animacji, które w jedynce były genialne. Ciekawy jest aspekt tzw. wiedzy wiedźmińskiej, który polega na wykorzystywaniu znajomości potworów jaką posiada Geralt i wykonywanie w tym celu pewnych czynności, jak np.: nafaszerowanie Nekkera jakimś świnstwem i śledzenie go aż do gniazda w celu jego zniszczenia (wzięte z wywiadu przeprowadzonego z Tomaszem Gopem). Tak samo jest z bossami, taki element widzieliśmy podczas walki z żagnicą, gdzie został nam przedstawiony jeden ze sposobów pokonania tego bossa, a jest ich kilka. Mam nadzieję, że walka będzie mimo wszystko bardziej rozszerzona, niż to co do tej pory widziałem i gracze zobaczą więcej animacji niż jest to w obecnym stadium rozwoju produkcji (wszystko się jeszcze może zmienić). Jak na razie: PLUS/MINUS. Elementy taktyczne i wiedza wiedźmińska mogą być jak najbardziej (dla mnie nawet muszą), ale animacje walki jeszcze są słabe i jest ich mało.

System dialogów

Dialogi w wiedźminie zostały zrobione bardzo filmowo i efektywnie. Pierwszą taką rozmową jest konwersacja z Iorwethe'm gdzie mamy pokazany zupełnie nowy element jakim jest wybory dialogowe na czas (nowy w serii Wiedźmin, oczywiście), co dodaje dynamiki, ale też zmusza nas do podjęcia decyzji, która może mieć konsekwencje w przyszłości. Na chwilę obecną, system dialogowy jest zrobiony świetnie i jeśli mimika twarzy zostanie poprawiona to będzie fantastycznie. Zatem PLUS.

wiedzmin-2-zabojcy-krolow-witcher-assass
Znany już wszystkim moment kłótni z pewnym panem, sądząc po jego słowach (nawołuje on do pomszczenia upadłego króla) pochodzi z Aedrin.

Temat iście wiedźmiński, czyli erotyka

O tym napiszę niewiele. Elementy znane każdemu fanowi sagi lub pierwszej części również uległy przebudowaniu, bo teraz należą do historii gry, a nie są kolekcją kart, jak to było w jedynce. Takie rozwiązanie pozwoli wczuć się w fabułę, co jest oczywiście PLUSEM (ciekawe co będą robić poniektórzy w tych scenkach... nie, lepiej nie wiedzieć).

wiedzmin-2-zabojcy-krolow-witcher-assass
Co i kto na tym screenie jest to chyba tłumaczyć nie muszę (zwróćcie uwagę na ładną wodę).

Rzeczy pozostałe i podsumowanie

Kolejną rzeczą jest import postaci z jedynki, który ma przekopiować nam ekwipunek i wybory jakie dokonaliśmy w Wiedźminie 1 (czyli pewnie zakończenia). Bardzo ciekawe tylko jak rozwiążą kwestię doświadczenia postaci. Tylko, żeby nie dawali nam taniej historyjki, w której Geralt dostanie łomot, bo to była tragedia. Na razie PLUS, chyba że to zepsują.

Na koniec jest jeszcze podróż z towarzyszami, która ma wpływ na wydarzenia podczas wykonywania jakiegoś zadania. Chodzi o to, że jak pójdziemy gdzieś z Triss czy choćby z Vernonem Roche'm, to będzie inny dialog czy jakaś sytuacja korzystna dla Geralta, bądź nie. Jeśli jest tak jak to postrzegam, to świetnie, jeśli jest inaczej to mam nadzieję, że nie gorzej :P. Tak czy inaczej PLUS.

Gwoli podsumowania, gra wypada świetnie w moich oczach i czekam na nią cały czas. Niestety, premiera dopiero w przyszłym roku, więc sobie jeszcze trochę poczekam.

wiedzmin-2-zabojcy-krolow-witcher-assass
Geralt usmarkany przez żagnicę, pełną walkę możecie zobaczyć na tvgry.pl

Strona z której brałem screeny: www.kaermorhen.ru oraz ze strony CDA.

Przy okazji trzeba reaktywować temat na forum, bo trochę oklapł, ale pewnie ruszy dopiero po Gamescomie, gdzie ma zostać pokazane coś zupełnie nowego.

UPDATE

Jako, że ten tekst był tragiczny, wydałem jego nową wersję. Mówicie jakie są błędy, a ja postaram się (no, powinienem) je poprawić.

kingslayer

Zakaz kopiowania

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

No tak, z tą pisownią to racja, muszę ją poprawić. A jeśli chodzi o kopiowanie, to piszę na wszelki wypadek, bo idioci się zdarzają. Ten tekst był pisany w pośpiechu i zaraz zabieram się za poprawianie. Nie wiem czemu go nie zaznaczyłem jako szkic.

EDIT

OK, wpis poprawiony. Zapraszam do czytania i wytykania błędów w tym tekście.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...