W ramach projektu wakacyjnego piszę serię opowiadań w klimatach biopunku czyli przyszłości biologii syntetycznej ("gdzie szalka petriego jest w połowie pusta lub połowie pełna"). Poniżej pierwsze dwa epizody, obawiam się że mogę mieć trochę za dużo zajęć w ramach projektu żeby zamieszczać wszystko tutaj a tym bardziej tłumaczyć z angielskiego. Mimo to będę wdzięczny za uwagi i komentarze, może pomogą w pisaniu przyszłych epizodów. >>It?s 4 in the morning and I cannot sleep. 4 a.m. and I?m
Praktyki które skłoniły mnie do pisania na blogu mają się ku końcowi, więc szykuję się do wyjazdu z kraju ludzi mówiących drutem kolczastym i nastawiam się na festiwal gnuśności, obżarstwa i RPG. Z tej okazji (prawdopodobnie ostatni) wpis podsumowujący. Postaram się w nim streścić to co napisałem oraz dodać coś dla początkujących fanów RPG. Przy okazji deklaruję chęć pomocy i rady dla każdego kto ma ochotę zacząć przygodę z grami fabularnymi .
! Wiele podanych linków prowadzi bezpośrednio do pl
Tym razem prosty, wypróbowany pomysł na jednostrzał w świecie "Diuny" Franka Herberta oparty na mechanice Savage Worlds. No to jazda. Wpis raczej przeznaczony dla zaznajomionych z książką (przynajmniej 1 częścią) i światem.
Przygoda opiera się na scenie z książki, w której Leto i Paul wyruszają z planetologiem Kynesem na inspekcję żniwiarki przyprawowej. Gracze wcielają się w różnych członków załogi podróżujących z diukiem. W czasie przygody można wykorzystać sceny z filmu żeby przybliżyć gracz
Okres praktyk ma się ku końcowi, a wraz z nim RPGowa posucha - mam więc nadzieję, że już wkrótce będę mógł mniej pisać a więcej grać. W międzyczasie myślę że opisanie moich pomysłów było fajnym doświadczeniem, więc oto kolejny wpis. Tym razem coś zupełnie freestyle'owego, bo nie czytałem podręcznika na którym ma się opierać mechanika (czytałem quickstart) i nie przeszedłem gry na której ma się opierać fabuła. Przynajmniej przeczytałem mnóstwo książek na których opiera się świat, co wydaje się kl
Kolejny wakacyjny pomysł na RPG, tym razem dość świeży, niewypróbowany i raczej z marnymi szansami na rozegranie więcej niż 1 sesji. Przy projektowaniu tego pomysłu większymi i mniejszymi garściami czerpałem* z Psychonauts, Incepcji, Sucker Punch, Kronik Amberu (tak jakby) oraz Exalted.
Całość działa w oparciu na nieśmiertelne Savage Worlds z elementami inspirowanymi wspomnianym Exalted.
*znaczy w pewnych momentach zrzynałem jak leci. Gdy kopiuje się jedno źródło to plagiat, jak wszystkie m
Pora na kolejny wpis, tym razem prezentujący pomysł oparty na pewnej grze komputerowej (a właściwie konsolowej). Także bez przeciągania oto kolejny mój wypróbowany (jednokrotnie) pomysł na wakacyjnego RPGa:
Lekkie RPG inspirowane grą Brutal Legend (w którą nigdy nie grałem ale ma z...acne trailery i cutscenki), oparte na mechanice Savage Worlds.
Pomysł jest prosty: Gracze wcielają się w bohaterów - członków zespołu rockowego/metalowego w świecie, który opiera się na owej muzyce. Kwestię
Jakoś ostatnio opublikowałem parę wpisów na blogu fantasy i dziwnie mi się to spodobało - także czas na pierwszy poważny wpis na innych blogach. Seria "Wakacyjne granie" traktuje o moich pomysłach na sesje, kampanie, settingi i ogólnie RPG (gry fabularne - niezorientowanym zawsze chętnie wytłumaczę na PW lub poszukam linków ). Mam nadzieję że się spodoba.
Na pierwszy ogień coś wypróbowanego i niektórym może znajomego: Parafraza "Mrocznej Wieży" Stephena Kinga z pomocą mechaniki d20 i Spellsling