Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rankin

Forum Mafiosum - temat do dyskusji i zgłoszeń

Polecane posty

Dawno już tlił się ten pomysł w mojej głowie, więc nadszedł czas aby go zrealizować. Chodzi o sesję w klimatach Syberii.

Uwaga - Info do sesji zawiera spoilery dotyczące gry Syberia I & II. To samo tyczy się prowadzonej sesji. Ilość biletów jest ograniczona. Prosimy o mądre podejmowanie decyzji. Zwroty po odejściu od kasy nie będą uwzględniane. Pociąg wyrusza zgodnie z planem odjazu.

Info:

syberia3.jpg

Jak wiadomo Kate wyruszyła w niezwykłą i pełną przygód podróż, w której to miała odszukać Hansa. Po wszystkich tych wydarzeniach wyruszyli razem na poszukiwanie mamutów. Od tej pory wszystkie słuchy o tej dziwacznej dwójce znikneły. Fabryka zabawek mechanicznych w Valadilene nie została sprzedana, gdyż brakowało podpisu żyjącego spadkobiercy. Wedle przepisów prawa majątek nie mógł zostać sprzedany, więc dzięki pomocy władzy lokalnej kompleks fabryk został przemianowany na muzeum, które cieszy się sławą na całym świecie. Wszystko toczyłoby się dalej, jednak w urzędzie pojawił się nieślubny potomek Hansa. Przedstawiając odpowiednie dokumenty swojego pochodzenia chciał odzyskać majątek po swoim zaginionym ojcu. Większość urzędników nie uwierzyła bogaczowi, który w ich mniemaniu jest kolejnym hopsztaflerem. Jedyną osobą, która mogłaby zmienić tą sytuację był zaginiony Hans. Tak więc Marcus wrócił do swojego domu z planem odszukania zaginionego ojca. Wszystko było gotowe. Sprzęty, pieniądze, maszynista. Brakowało natomiast jednego czynnika. Osób, które podejmą się tego szaleńczego wyzwania. Czy będziesz na tyle odważny, aby wejść do wagonu i odjechać na nieznaną stację ?

Edit:

Maksymalnie 10 graczy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X0lpzuu.gif?1

Nowa sesja Forum Mafiosum od bielika42 zapowiedziana! (to ja)

Kiedyś byłem świetny w tej robocie. Trup słał się gęsto, a mordercy nigdy nikt nie złapał. Raz było ich nawet kilku!

Jak im się to podobało! Drwili z zagadek, nie obawiali się śmiertelnego zagrożenia, choć mordercą mógł być każdy z nich. Dziś wszyscy są martwi.

Poza mną.

W przerwach pomiędzy kolejnymi szklankami trunku starałem się sobie przypomnieć, jak to kiedyś było. Dlaczego przestałem? Wiele się zmieniło, pewne obowiązki zastąpiły stare, wykształciły się nowe zwyczaje, rytuały i zainteresowania. Ale to wszystko wróciło. A wszystko było by w porządku, gdyby Ona nie zapukała w me drzwi tego feralnego sobotniego wieczoru...

Wiem, gdzie są podejrzani. To najgorsze męty tego miasta. Sól asfaltu, moczymordy, bandyci, zeżarci zepsuciem bogacze, skorumpowani gliniarze i podejrzanie miłe piosenkarki barowe. Zrobił to któryś z nich.

Ba - zrobił to któryś z WAS!

twórca dwuczęściowej sagi "Forum Mafiosum the Thing" i mniej udanej "Kosmicznej Odysei" przedstawia

Forum Mafiosum Noir

Choć sam nie wiem, gdzie i kiedy znajdę na to czas, to i tak chcę zobaczyć, czy uda nam się zacząć kolejną zabawę, którą wymyśliłem na poczekaniu, dzisiaj.

Jak zapewne zgadliście (o ile poświęciliście trochę uwagi wstępniakowi) - najnowsza sesja będzie miała klimat Noire, odpowiedni do tego z kina lat 40-60. W tej grze każdy gracz jest Humphreyem Bogartem, a graczka Ingrid Bergman. Wskakujemy do świata, gdzie ja - Fred MacMurray, prywatny detektyw - opowiem wam o zbrodni, miłości, zwątpieniu, morderstwie, kradzieży i żądzy. Wy wszyscy możecie wcielić się w typowych bohaterów kina noir: gliniarz, detektyw, pianista barowy, pijaczek, playboy, kelnerka, śpiewaczka itd.

Naszym zadaniem będzie znaleźć mordercę Mildred Pierce oraz zaginionego Sokoła Maltańskiego, po drodze zwiedzając szereg spelun, a wszystko to w zanurzonym w wiecznej nocy Nowym Jorku, rok 1943.

ZASADY:

Trochę chcę pozmieniać, bo zwyczajne sesje strasznie mnie ograniczają, zwłaszcza jeśli chodzi o kompletnie wyrwane z kontekstu wskazówki, dlatego też zabawa będzie miała nieco większy rozmach:

1) JEŚLI CHCESZ DOŁĄCZYĆ

- Wybierz swój typ postaci - musi pasować do kanonu noir, więc wszelcy kosmici, morderczy komandosi i biuściaste anioły z anime odpadają. Do tego przymusowo należysz do tej "gorszej" części społeczeństwa, więc nawet jeśli chcecie mieć postać z bogatej rodziny, to musi być to osoba skorumpowana/zubożona/uzależniona od używek.

- Opisz krótko swoją postać

- Przygotuj profil do zabawy!

Tak jest, abym mógł dobrze prowadzić grę, potrzebuję od was przysługi - przerobienia profilu, na który i tak nikt nie wchodzi.

W centrum musi być obrazek postaci (dobrze by też było zmienić avatar, ale to tylko opcjonalnie), Imię, Nazwisko, wiek, kilka cech charakteru, ulubiony pub/restauracja (+ obrazek), były kochanek/kochanka/żona/mąż (z obrazkiem i krótkim opisem), ulubiony typ muzyki (blues, klasyczna, rag-time, jazz, country) oraz 5 losowych przedmiotów z tego okresu, które zawsze trzymacie przy sobie (szminka, papierośnica, piersiówka, rewolwer, obrączka, sznurek, nóż itp.).

- Bądź gotów do rozpoczęcia!

2) GDY ZABAWA SIĘ ZACZNIE

Poniżej znajdziecie szereg usprawnień do starej formuły, można ze mną dyskutować na ten temat.

- Koniec z losowymi wskazówkami - każdego dnia uczestnicy wykonują inne czynności, zgodnie z wolą gracza (wcześniej podam szereg lokacji, do których można się udać, grupami albo pojedynczo). Na miejscu znajduje się wskazówki, które trafiają do kieszeni gracza (tj, wkleja miniaturkę do profilu).

- Wskazówki można używać w różny sposób - można się im przyglądać, obracać, otwierać (szkatułka, paczka papierosów, itp), próbować łączyć z innymi itd. (podaję listę możliwych akcji przy znalezieniu przedmiotu, każda akcja to jeden dzień).

- Każdy gracz dostaje pewną broń. Jeżeli jest pewien, kto taki jest mordercą, to musi znaleźć się w tej samej lokacji, co podejrzany gracz i go zaatakować, wtedy ja rzucam kośćmi. Jak gracz wygra, to zabija swój cel. W innym przypadku zdaje się na łaskę niedoszłej ofiary (może np. być związany, albo ogłuszony, wtedy inny gracz musi mu pomóc, może też zostać zabity).

- Co dwie tury następuje "Rozmowa" - wszyscy gracze trafiają do jednego pubu/restauracji i prowadzą dyskusję, ujawniając wskazówki, albo o nich nie wspominają (wskazówki znalezione będę wysyłał na pw). Mogą też blefować i oskarżać innych. Jeżeli gracz nie pojawi się na rozmowie, to zostaje uznany za "milczącego" - tacy są najbardziej podejrzani. Jeżeli gracze będą dość zirytowani, to mogą nawet zabić "milczącego", ale wtedy będą mieli problem z prawem, bo zabiją kogoś w publicznym miejscu.

- Trzy możliwe drogi do zwycięstwa!

1) Morderca zabija wszystkich graczy

2) Gracze znajdują mordercę

3) Morderca przechwytuje zagubionego Sokoła Maltańskiego, który na początku gry trafi do jednego z graczy.

Wszystko jasne?

Widzimy się w Nowym Jorku!

Zgłaszać się można przez następny tydzień. Muszę mieć minimum 5 osób.

2zs5yeh.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłoby się trochę czasu na sesję FM, ale dopiero po świętach. Wcześniejsze terminy u mnie nie wchodzą w rachubę. Pomysł wygląda na niezwykle interesujący i fajnie stałoby się gdyby doszedł do skutku. W między czasie zacznę projektować postać i gdy znajdzie się odpowiednia liczba chętnych wszystko wrzucę na profil.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...