Skocz do zawartości

Rozwiązany: Router pod Neostradę do podłączenia PC i laptopa za ok. 200zł


Maxey

Polecane posty

Zamierzam kupić router. Sprzęt ma działać na Neostradzie, w tej chwili 1024/256 kb/s, może kiedyś będzie szybsza opcja (uprzedzam pytania - odpukać, przez prawie 4 lata nie było problemów, modem Sagem USB Fast 800). Nie znam się na tym zbytnio, więc może napiszę, co chciałbym tym zakupem osiągnąć.

1. Podłączenie komputera stacjonarnego kablowo.

2. Podłączenie laptopa poprzez wi-fi.

Pytanie: zasięg w pomieszczeniu, w którym znajduje się router jest dla mnie oczywisty, ale jak wygląda sprawa w przypadku sąsiedniego pokoju lub pomieszczenia piętro niżej (dom jednorodzinny) - da się korzystać z sieci?

3. Przydałaby się bramka voip, bo o ile się nie mylę za jej pośrednictwem da się podłączyć telefon internetowy, a chciałbym tą usługę TP wypróbować.

4. Miło by było połączyć czasem PC i laptopa w sieć LAN, choćby dla zagrania z kuzynem w jakąś starszą grę.

5. Kwestie bezpieczeństwa - firewall i zabezpieczenie wi-fi hasłem to chyba standard, ale na wszelki wypadek wspomnę o tym :)

Livebox odpada, bo nie mam zamiaru płacić co miesiąc 10 zł za dzierżawę urządzenia - wolę zapłacić raz i mieć na własność.

Co do ceny: Przyjmijmy, że ok. 200 zł - rzecz jasna miło byłoby taniej :)

Chcę jeszcze kupić mysz do laptopa oraz sam laptop, a na całość będzie jakieś 3 tys., więc co "zaoszczędzę" na routerze i myszy będzie do wykorzystania na laptopie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach