Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rankin

Portal (seria)

Polecane posty

http://disgui.se/images/gman.jpg

Ziemniaki służą przyśpieszeniu liczników, prawdopodobnie uwaga skupi się teraz na KF albo A:TDD, gdyż są to najtrudniejsze gry. Zyskaliśmy obecnie ok. siedmiogodzinne przyśpieszenie gry, zawsze to coś, szczególnie dla tych, co preloadowali. A dziewięciu gra...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG! JEST! NARESZCIE!

Patch do TF2, poprawiający te wszystkie crashe!

No i ten, no, Portal 2. Odszyfrowywanie rzeczywiście długo zajmuje, ładnych parę minut od włączenia, a dopiero kilkanaście procent - ale idzie to skokowo, w jednej chwili jest np. 16%, a chwilę potem jest już 27%, tak więc nie jest tragicznie.

EDIT: i jeszcze jakiś apdejt 164MB się ściąga :wacko:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooł bejbi! Aktywacja w moim przypadku nie była tak bolesna, bo kompa włączyłem zaraz po tym jak wstałem, a dopiero później zająłem się normalnym rozpoczynaniem mojego dnia. Wszystko w sumie zdążyło się zakończyć zanim z powrotem zasiadłem do komputera. Teraz tylko dylemat - odpalać czy nie? Niedługo trzeba jechać na wykłady, więc za długo nie pogram. Jak siebie znam, to nie wytrzymam i uruchomię przynajmniej na kilka minut. :cool:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem trochę, aż do rozdziału 3.

Koleś gadający na początku bardzo się stara, ale jego informacje były raczej głupawe. Wheatley jest zabawny (a nie irytujący, jak się spodziewałem), niestety dochodzi do spotkania z GLaDOS, która Whealteya zabija, a nam bezustannie czyni wyrzuty i przytyki ("ludzie po tak długim okresie zazwyczaj cierpią z niedożywienia. tobie udało się przytyć parę kilo") i generalnie czyni grę czymś więcej niż zestaw puzzli. Nadal idziemy komora po komorze, które GLaDOS buduje na bieżąco, obiecując pełne 60 lat testów.

Z menu głównego można wybrać "extras", gdzie są do obejrzenia dotychczasowe trailery Portala 2 oraz... teaser trailer filmu Super 8 :huh: W "Robot Enrichment" NIESPODZIANKA!

Można ubrać swoje roboty w co-op w itemy znane z TF2, mi na razie wyświetlił się mój Tyrant's Helm i czapka Mann. Co Store, oczywiście są opcje sklepu i tradingu, na razie niedostępne.

Wątpię, czy w tak krótkim co-opie ten pomysł wypali, ale może akurat ktoś coś kupi :trollface:

http://steamcommunity.com/id/msaint/screenshots/ - wrzuciłem screeny z malunkami, nic strasznie spoilerowego, pochodzą z pierwszych kilku(nastu) minut gry. Zrobię też filmik ze

spotkania z GLaDOS

i wrzucę na YT.

PS

W jednym z pomieszczeń testowych, tym pierwszym z laserami, mógłbym przysiąc, że Wheatley na chwilę wychynął ze ściany i zaraz się schował, co jest dosyć dziwne, bo wcześniej GLaDOS go zniszczyła

:huh:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nieco wątpliwy jest w ogóle sens ubierania robotów, bo to może zepsuć klimat. Mimo tego pojawią się głosy, że można zdejmować i wogle, ale...

Swoją drogą, może warto by założyć temat w Gramy w Sieci. A nóż widelec pojawi się jakiś nowy gracz i będzie opcja achievementa za przeszkolenie nowego gracza po przejściu całego co-opa...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może zepsuć klimat

Myślę, że Valve odrzuciło strach przed zepsuciem jednolitości stylu gry wprowadzając czapki i coraz dziwniejsze bronie do TF2, szczególnie, że te przedmioty gracze mogą teraz kupić :trollface:

- filmik ze spotkania z

GLaDOS

, to następuje kilkanaście minut po początku gry.

EDIT: ten teaser trailer Super 8 to na początku jest jak poziom z gry, jesteś w pociągu, który potem

się wykoleja, przechodzisz między szczątkami i widzisz, jak coś wyłazi z wagonu, potem przenosi cię na stronę z trailerem filmu. Film zapowiada się jak klasyczny monster movie i nie widzę w nim nic ciekawego

:wacko:

Sklep Portala 2 wydaje mi się jeszcze bardziej przesadzony niż ten w TF2, możesz kupować... gesty dla robotów? Po dwa ełro od każdego?

EDIT 2:

Wheatley nie został zabity przez GLaDOS, jakoś uciekł i próbuje gadać do mnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep w Portal 2? Trochę to śmieszne, ale na pewno nie zabraknie wariatów, którzy dadzą te kilka ojro za czapkę czy paintjob dla robota. Kto wie, może Valve ma w planach jakieś większe wsparcie dla trybu coop. Jeszcze przed premierą przebąkiwano coś o dlc.

Sam wykorzystywałem każdą wolną chwilę dzisiejszego dnia na grę w single-player Portala 2. Jest bardzo dobrze, nawet świetnie. To pierwsza gra tego roku, która sprawiła, że nie mam ochoty wstawać od kompa. Powstrzymam się, póki co, od jakiegokolwiek spojlerowania, ale również fabularnie gra jest bardzo interesująca. Odnoszę wrażenie, że Portal 2 to właściwie tytuł skali Half-Life'a 2 - sequel idealny. Budując na fundamentach postawionych przez poprzednika oferuje zupełnie nową jakość w każdym możliwym aspekcie.

Pierwsze wrażenia (dobre 3h gry) jakie wywarł na mnie Portal 2 są świetne. Podczas gdy większość gier ostatnimi czasy wywołuje u mnie uczucia pokroju "dobra trzeba to kończyć i z głowy", to w przypadku Portala 2 jest to bardziej "muszę przestać grać, żeby za szybko nie skończyć".

Jeszcze słowa dwa o stronie technicznej. Wciąż jest to Source, ze wszystkimi jego wadami i zaletami. Graficznie nie jest to może Crysis, ale nowy system dynamicznego cieniowania i oświetlenia robi wrażenie, generalnie powyżej przeciętnej przy bardzo, bardzo rozsądnych wymaganiach sprzętowych. Dużo bardziej zaimponowało mi audio. Muzyka i głosy postaci (które to towarzyszą nam właściwie non-stop) są po prostu świetne. Szkoda, ze Valve nie dorzuciło do preordera OST zamiast pierwszej części Portala. :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po, zajęło mi to jakieś 7h. Nie będę spoilował, powiem krótko: KOŃCÓWKA WGNIATA W FOTEL! Nie zawiodłem się ani trochę na nowym dziele Valve. Bałem się, że Portal 1 podniósł poprzeczkę zbyt wysoko. Ale im jednak udało się w 2 podnieść ją jeszcze wyżej! Sequel ideał, w pełni zasługuje na oceny na poziomie 95% według Metacritics.

A fabuła? Majstersztyk, tak nieprzewidywalnych zwrotów akcji dawno nie oglądałem. Dla fanów jedynki must have.

PS.

Brakuje mi tylko rozwinięcia historii Lab Rata z komiksu sprzed premiery. Niby napotykamy jego liczne rysunki, ale w sumie nie wiadomo co się z nim stało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kampania single około 7 godzin... chyba najlepsza fabuła w grach od przynajmniej kilku miesięcy, jeśli nie lat

Jak widać można stworzyć wspaniałą grę, bez przemocy, wulgaryzmów, a kipiącą humorem pełną interesujących zagadek i fabuły

..

....

Jednak moim zdaniem najlepszy jest COOP... chyba jeszcze nigdy współpraca pomiędzy graczami nie była tak wymagająca, a z drugiej strony satysfakcjonująca po prawidłowym wspólnym rozwiązaniu zagadki

Po prostu GRA REWELACJA

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po, zajęło mi to jakieś 7h. Nie będę spoilował, powiem krótko: KOŃCÓWKA WGNIATA W FOTEL! Nie zawiodłem się ani trochę na nowym dziele Valve. Bałem się, że Portal 1 podniósł poprzeczkę zbyt wysoko. Ale im jednak udało się w 2 podnieść ją jeszcze wyżej! Sequel ideał, w pełni zasługuje na oceny na poziomie 95% według Metacritics.

A fabuła? Majstersztyk, tak nieprzewidywalnych zwrotów akcji dawno nie oglądałem. Dla fanów jedynki must have.

PS.

Brakuje mi tylko rozwinięcia historii Lab Rata z komiksu sprzed premiery. Niby napotykamy jego liczne rysunki, ale w sumie nie wiadomo co się z nim stało.

Popieram. Też zdążyłem już ukończyć single player Portala 2 i jest po prostu genialny. U mnie steamowy licznik pokazywał 6h, obstawiam, że w rzeczywistości było bliżej 7h. Wciąga na prawdę nieziemsko, zarówno za sprawą fabuły jak i zagadek. Czasem miałem już zamiar odejść od kompa, ale po prostu nie mogłem się powstrzymać przed rozwiązaniem przynajmniej jeszcze jednego pokoju. Super. Wcześniej wydawało mi się, ze GabeN przegina mówiąc, że Portal 2, to najlepsza gra jaką stworzyło Valve, po przejściu jestem skłonny stwierdzić, że się wcale nie pomylił, nawet jeśli, to tylko odrobinę.

A dostałeś ten achiev: "Final Transmission: Find the hidden signal in one of the Rat Man's dens"? Osobiście umknął mi przy pierwszym przejściu, zacząłem grać drugi raz, tym razem o wiele uważniej explorując pomieszczenia i okazuje się, że parę "Rat Man's den'ów" mi umknęło. Generalnie nie brakuje tego typu smaczków dla uważnych graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dostałeś ten achiev: "Final Transmission: Find the hidden signal in one of the Rat Man's dens"? Osobiście umknął mi przy pierwszym przejściu, zacząłem grać drugi raz, tym razem o wiele uważniej explorując pomieszczenia i okazuje się, że parę "Rat Man's den'ów" mi umknęło. Generalnie nie brakuje tego typu smaczków dla uważnych graczy.

Nie dostałem, ale widziałem na yt jak go zrobić i też wcale zbyt wiele nie wnosi. Na ARGwiki można nawet zobaczyć co to jest po rozkodowaniu.

Na końcu komiksu Rat Man kładzie się w tej całej krio-komorze tak jak my. Liczyłem na to, że jednak będzie miał ciut większy wpływ na wydarzenia w dwójce.

Co do COOPa, no to dzisiaj się za niego zabieramy z kumplem, z którym kupiliśmy dwupak. Liczę na świetną zabawę :)

PS. Polecam odpalenie "trailera Super 8" w dziale EXTRAS, to wcale nie jest zwykły filmowy trailer :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się doczekać, aż wreszcie dorwę grę w swoje łapki... Niestety, będę musiała trochę na to poczekać. Zostaje mi tylko granie znowu w pierwszą część. Są achieviki do porobienia.

Dorwałam jednak się do piosenki końcowej i muszę przyznać - jest boska. Staje na równi ze Still Alive. Jonathan Coulton jak zwykle popisał się swoim talentem ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja również dołączam się do 'zakończonych'. Zakończenie genialne, znów zmuszało do zdrowego pomyślunku i kombinowania...

Numer z księżycem też niezły, choć ja np. strzeliłem do niego nieco odruchowo

:)

Na liczniku mam 8h, pewnie nieco się to jeszcze powiększy podczas polowania na bonusy - portret, transmisja, brakujący eksperyment, monitory, drzwi...

Jak już przy drzwiach jesteśmy, wielkim plusem są w zasadzie trzy (i pół) wersje Aperture, a każda inna jeszcze od tej z jedynki. Oryginalne w stanie połowicznego rozkładu,

pierwsze - z lat 60. i 70. - w stanie całkowitego rozkładu oraz znów 'aktualne', w stanie Weathelyowego rozkładu

. Małym minusem jest bolesna wręcz liniowość niektórymi momentami, gdzie gracza prowadzi się jak za rączkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I komplet achievementów z singla zaliczony. Niektóre były dość męczące (11. monitor albo pudełko w niebieskim żelu... Overclocker też nie należy do najłatwiejszych, ale tu po prostu łatwo się potknąć), inne do zaliczenia po kilka przy jednym podejściu (Advanced Aerial Faith Plates). Oczywiście, niezłym kawałem były Pit Boss (

Could you please jump into that pit?

) oraz Good Listener.

Wczoraj nie mogłem dokończyć w pełni posta, więc dodam tutaj, że bardzo spodobały mi się literackie nawiązania - GLaDOS czytała Machiavellego i rzuca aluzją do The Dandelion Girl, przerażająco krótkiej nowelki sci-fi (jeleń). Pewnie było tego jeszcze troszkę pośród jej tekstów.

Bardzo chętnie poco-opam z paroma osobami w naszej strefie czasowej przez Wielkanoc - mój Steam.

@up: Na pewno to jakaś bardziej zorganizowana akcja haterów, ale wątpię, żeby potrzeba tu było pieniędzy. Zresztą i tak liczy się główny Metascore, który docenia grę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaczki. Ja czekam na SDK ;) I będziemy z kumplami robić mapki pod coop-a ;) Sam jestem na 8 rozdziale po 8 godzinach gry :) Jak najbardziej zadowolony z gry :) Nie wiem czy zauważyliście, ale

Cave Johnson mówi, że Black Mesa ukradła coś Aperture Science i wydaje mi się, że chodzi o technologię portali dzięki którym kombinat dostał się na ziemię

:)

SPOILERY - Ran

~~EDIT~~

Przeszedłem ;) Zaskoczenie trochę zaskakujące i tajemnicze :)

"I'm in space !"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przeszedłem jeszcze cały coop, no i niestety zakończenie troszkę słabe, przynajmniej w porównaniu do singla. Dlatego jak ktoś chce mieć maksimum wrażeń, to chyba polecałbym pierw przejść coop, a potem singla. Pomimo tego, że chronologicznie powinno sie to robić w odwrotnej kolejności.

A co do coopa, to coś czuję, że Valve ma większe plany co do niego, inaczej nie wprowadzaliby sklepu. Zapewne możemy oczekiwać DLC z mapami do coopa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynkę wspominam naprawdę ciepło, ale tak jak czytam Wasze posty... Dawać 120 złotych za 7-godzinny single? Nie mówię tu o Co-opie, bo akurat tutaj nie miałbym z kim grać, więc ten tryb automatycznie odpada. Szkoda, poczekam aż gierka trafi do jakiejś tańszej serii, może cena zostanie obniżona, albo po prostu trafi do jakiegoś zestawu z innymi grami Valve.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam teraz parę lat na "Orange Box 2.0" - gra jest za droga na ten moment, nawet gdyby faktycznie była tak rewelacyjna jak mówicie, to płacenie ponad 100 złotych za 6-8 h singla jest dla mnie abstrakcją. Multiplayer w każdej grze (nie licząc tych stricte internetowych) jest dla mnie dodatkiem, na który większej uwagi nie zwracam. Poczekam na ładny pack Half - Life 3 + Portal 2 + Team Fortress 3 (marzenia ;-) ), i wtedy z pewnością kupię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...