Jump to content
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Recommended Posts

Nexus oferuje większą ilość modów niż Bethesda.net. Dodatkowo mody pobierane ręcznie lub przez menedżer modów zapewniają większą nad nimi kontrolę.

Tak, można mieszać mody z różnych źródeł. Wciąż oczywiście należy pamiętać o odpowiedniej kolejności i ewentualnych konfliktach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno małe pytanie. Otóż znalazłem moda na towarzyszkę ''Sofia mod'' . Jest do niej spolszczenie ale ja raczej gram bez napisów. Da się coś zrobić aby napisy wyświetlały się tylko dla niej? Są do tego jakieś mody?

W ogóle miał ktoś z was tego moda? Może nawet bez spolszczenia dam sobię radę....?

Edited by Swatro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skyrim w wersji Legendary Edition kupiłem już dawno, ale dopiero teraz po raz pierwszy będę w tą grę grał. Chciałem zapytać, czy powinienem instalować fanowskie patche? Bo gdzieś przeczytałem że ta gra ma mnóstwo bugów, że jest zabugowana do tego stopnia, że bez fanowskich patchy może być nawet problem z ukończeniem głównego wątku. Czy to prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Visser napisał:

Bo gdzieś przeczytałem że ta gra ma mnóstwo bugów, że jest zabugowana do tego stopnia, że bez fanowskich patchy może być nawet problem z ukończeniem głównego wątku. Czy to prawda?

To akurat przesada, ale warto je zainstalować, bo znacząco zmniejszają ilość glitchy, crashy itp. Ponadto niektóre mody (np. ten przywracający wyciętą zawartość) wymagają ich do działania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie jakieś dobre patche do Skyrima? Bo wgrałem ten z Bethesda.net to mi niektóre przedmioty zmieniły nazwy na angielskie.  Chodzi mi o Special Edition

Edited by Swatro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swatro, nie spamuj postami tylko edytuj własny, jeśli jeszcze nikt nie odpisał pod twoim.

Co do patchy - one są robione po angielsku i będą po angielsku, bo zmieniają zawartość gry zgodnie z tym jak są napisane. Czyli to co zmienią będzie po angielsku. Chyba (powtarzam - CHYBA) są do nich jakieś spolszczenia, ale nie mam pewności. Polski nie jest dla nikogo popularnym językiem, moderów jest mało. Nawet jak coś piszą to zazwyczaj też po angielsku, a spolszczeń im się nie chce robić do wszystkiego. Jak ci to przeszkadza to trudno, niestety trzeba nauczyć się innego języka.

A jeśli chodzi o zakładkę Mody w SE - odpuść to. Instaluj z ModManagera. Potem TESVEdit łączysz mody i czyścisz rejstry LOOTem. A wtedy gra śmiga nawet na 100 i więcej modach. Bez zacięć. Pod warunkiem, że zrobisz to dobrze. Modowanie jest bardzo długie wbrew pozorom. Wszystko zależy od ilości modów. Nie przesadź z nimi, bo instalacja jednego będzie cię kosztować więcej, niż dwa kliki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.07.2017 o 22:49, Swatro napisał:

Macie jakieś dobre patche do Skyrima? Bo wgrałem ten z Bethesda.net to mi niektóre przedmioty zmieniły nazwy na angielskie.  Chodzi mi o Special Edition

Patche, a przede wszystkim mody, to polecam ci brać z NexusMods, bo to najlepsza strona z modami.

Tu masz link do strony. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/searchresults/?

Jeśli co chodzi o tzw. Skyrim,Dawnguard,Dragonborn i Hearthfire patch, to są tam do nich spolszczenia. Ogólnie, spolszczeń do różnego rodzaju modów jest bardzo dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja chyba już nigdy nie skończę Skyrima :D Zaczynałem kilka razy i za każdym razem wątek główny mnie tak niemiłosiernie nudził że zawsze wolałem robić co innego. A później jak już zdobyłem te wszystkie smocze łuki, pancerze, miecze, maks enchanty, wykosiłem dungeony i byłem i wampirem i wilkołakiem to już byłem tak potężny że nie chciało się grać dalej. Ehh, czy istnieje choć jeden mod który choć trochę modyfikuje historię głównego wątku by była mniej infantylna i przechodziło się ją z zainteresowaniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma takowych. Niestety. Ale jest wiele innych, które dodają ciekawe historie, nowe miejscówki, losowe zadania. Nexus ma tego pełno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, to wiem, widziałem ich mnóstwo, niektóre instalowałem. Ale tu chodzi o skończenie gry a nie dokładanie jeszcze więcej "odwracaczy uwagi" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że wątek główny byłby o wiele przyjemniejszy do przechodzenia gdyby zmienić jedną rzecz. Mianowicie gdyby mniej trzeba było w nim ganiać po jaskiniach a zamiast tego dać więcej zadań toczących się w miastach czy nawet na otwartej przestrzeni. Powodem szybko dopadającej nudy jest właśnie to że lokacje które zwiedzamy są dość monotonne (oczywiście nie wszystkie ale za dużo) no i również przeciwnicy stają się mało zróżnicowani bo z góry można założyć że jak wchodzi się do jaskini to trzeba będzie tłuc draugry. Niby wydaje się że nie wiele a robi robotę. Niby mało zróżnicowane są zadania z wojny o Skyrim bo bez względu czy staje się po stronie cesarskich czy gromowładnych to każde polega na wybiciu wszystkich przeciwników w twierdzy/ mieście. Ale na nie jakoś nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Powód? Szybka akcja i zero łażenia po jaskiniach

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może, nie wiem. Nie dochodziłem nawet do tego momentu. Jedynie początek był ciekawy - zniszczenie osady przez smoka oraz późniejsza wędrówka na szczyt do klasztoru. Dalsze rzeczy - konspiracja, podziemia, historia walk ze smokami, to wszystko było strasznie oklepane i takie ... hmm ... patetyczne. Owszem mody ratowały wiele rzeczy i dodawały immersji - np. o wiele trudniejsze smoki, walki frakcji, brak fast travel. Ale nawet to wszystko w pewnym momencie nie ratowało historii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doman18 ale że nie dochodziłeś do momentu walki gromowładnych z cesarskimi? To jest wątek poboczny dostępny od początku gry. Zadanie dołączenia do jednych bądź drugich pojawia się zaraz po ucieczce z Helgen. Jeśli nie robiłeś nigdy tego wątku to polecam nadrobić. Na prawdę warto, zwłaszcza po zainstalowaniu modów które sprawiają że bitwy są jeszcze bardziej efektowne i nawet bez wykonywania zadania, po prostu eksploatując świat można się natknąć na potyczkę obu stronnictw. Osobiście wolę opowiadać się po stronie gromowładnych, jest tam kilka ciekawych momentów. Cesarscy są zbyt sztywni jak dla mnie. Wracają do wątku głównego gry to mi właśnie najbardziej przeszkadzały te jaskinie. Świadomość że zaraz będę musiał po raz n-ty wejść do jaskini gdzie na 99% ubiję kolejnych kilkunastu draugrów i poustawiam jakieś symbole we właściwej kolejności skutecznie odwodził mnie od zgłębiania fabuły a szkoda bo kilka ciekawych momentów jest. Najmilej wspominam moment pierwszego spotkania z przywódcą siwobrodych. No ale fakt że ogólnie cała historia wypada dość blado i nijako. Chociaż gdyby w głównym wątku pojawiała się na dłuższy czas postać taka jak Łowczyni Aela to chętniej bym wykonywał kolejne zadania :D Myślę też że brak możliwości nawiązania bliższych relacji z postaciami też tu dużo robi. Chociaż wydaje mi się że po prostu taki urok Skyrima. Jest to gra pomyślana bardziej wszerz niż wzdłuż czyli właśnie tak żeby olać główną historię i przez długie godziny po prostu bawić się w bohatera. Jak widać po zainteresowaniu grą takie podejście ma sens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, zdaję sobie sprawę z tego że to ma sens bo ja nie jestem pępkiem świata i ludzie dla których fabuła jest na równi ważna lub nawet ważniejsza niż rozgrywka jest mało (w środowisku graczy coraz mniej). Bethesda się ustawiła pod resztę. Tylko że Wiesiek 3 potrafił zrobić świat ciekawy zarówno dla włóczęgów jak i tych którzy chcieli poznać "co będzie dalej". Nawet po ataku na KM gdzie większość kart została odkryta nadal się ciekawie poznawało historię i jedynie końcówka z bosami już była sztampowa. A dodatek HoS przyćmił podstawkę (w drugi jeszcze nie grałem).

Właściwie to Wiesiek utwierdził mnie w przekonaniu że jednak nie będę w stanie skończyć Skyrima :)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Doman18 napisał:

Wiesiek 3 potrafił zrobić świat ciekawy zarówno dla włóczęgów

Świat w Wiedźminie nie ma nic ciekawego do zaoferowania poza ładnymi widoczkami. Eksploracja leży, bo nie ma tam czego eksplorować. To bardzo rzuca się w oczy, zwłaszcza przy drugim podejściu.

Oczywiście - jest pełno questów itp., ale sama mapa to jedna wielka pustynia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 47 napisał:

Świat w Wiedźminie nie ma nic ciekawego do zaoferowania poza ładnymi widoczkami.

Ma. 

3 godziny temu, 47 napisał:

Eksploracja leży, bo nie ma tam czego eksplorować.

Jest. 

 

3 godziny temu, 47 napisał:

Oczywiście - jest pełno questów itp., ale sama mapa to jedna wielka pustynia.

Bagna, wyspy, jedyna pustynia jaka występuje to lodowa, ale taka trochę oszukana. 

 

Sądzę, że nie grałeś w wiedźmina 3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega chyba niezbyt uważnie grał w Wiedźmina. Jego świat jest tak dobrze zaprojektowany, że obecnie służy jako przykład w gamedevie dla projektantów. Nie dość że jest spójny - jak się przyjrzysz to każda wioska, czy nawet pojedynczy domek w lesie ma prawo w tym miejscu istnieć. Posiada tak dopracowane szczegóły jak osunięta ziemia przy skarpie na często uczęszczanej drodze. To do tego wszędzie masz world storytelling - szczegóły, które po przeanalizowaniu dadzą Ci historię danego miejsca i co tam zaszło. 
W Skyrim też to jest, ale na znacznie mniejszą skalę, przede wszystkim są miejsca, które są po prostu niedorzeczne z logicznego punktu widzenia (np. Markath) czy Whiterun w którym mieszka 15 osób.
Nie twierdzę, że świat w Skyrim jest źle zaprojektowany, ale nie za bardzo można go porównywać do tego z Wiedźmina bo to trochę inna liga choćby z samego faktu jak wiele lat dzieli te obie gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, aliven napisał:

Ma.

W porównaniu do serii TES, Falloutów, czy Gothiców, w Wieśku 3 jest bardzo mało lokacji, które zostają w pamięci. W zasadzie to zapamiętałem jedną - malutką wioskę, gdzie mieszkało stare małżeństwo kanibali. Reszta świata to ładnie wyrenderowane krzaki, drzewa oraz ceglane i kamienne budyneczki, które mają wartość jedynie wizualną.

33 minuty temu, aliven napisał:

Jest.

No, znaki zapytania.

33 minuty temu, aliven napisał:

Sądzę, że nie grałeś w wiedźmina 3. 

Mam na liczniku niemal 200 godzin.

11 minut temu, Rennard napisał:

Posiada tak dopracowane szczegóły jak osunięta ziemia przy skarpie na często uczęszczanej drodze.

Tak, ładnie to wygląda, ale nic poza tym.

W Wiedźminie zabrakło mi po prostu klimatycznych miejscówek, które oferują coś więcej, niż atrakcyjne dla oka szczególiki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, 47 napisał:

W porównaniu do serii TES

Yhy. Jak nie robić gier z otwartym światem znaczy sie? Bo widzisz ja nie pamiętam żadnej lokacji ze Skyrima czy Obliviona. Dla argumentu oczywiście nie pamiętam, bo samą pamięć mam świetną. Żadna nie zapada w pamięc. Z całego Morrowinda pamiętam upierdliwych popielców, dwemerskie ruiny, początek w Seyda Neen i Vivec/Balmorę. I to piąte przez dziesiąte. 

2 godziny temu, 47 napisał:

Falloutów

Przyznam - jedynie Fallout 4 dla mnie się zbliżył do Witchera 3. Dawno nie miałem takiej frajdy z ekploracji świata. 

2 godziny temu, 47 napisał:

Gothiców

Pfff proszę Cię. Rozmawiajmy o grach, które nie są kaszanką. Przywoływanie tego badziewia obok Fallouta i Tesów to obraza dla nich. 

2 godziny temu, 47 napisał:

No, znaki zapytania.

To dalej znacznie więcej niż miał Skyrim i Oblivion razem wzięte. Tylko w Velen. Nie licząc Skellige czy też Touissant. A dodatkowo ma również lokacje nie oznaczone znakami zapytania. I to też często z ciekawymi miejscówkami. 

2 godziny temu, 47 napisał:

Mam na liczniku niemal 200 godzin.

Nigdy bym nie zgadł. Świetnie się maskujesz. 

2 godziny temu, 47 napisał:

W Wiedźminie zabrakło mi po prostu klimatycznych miejscówek, które oferują coś więcej, niż atrakcyjne dla oka szczególiki.

Co rozumiesz przez pojęcie klimatyczna miejscówka? 

W velen: wioska wiedźm, drzewo, łysa góra, siedziba barona, mysia wyspa, Novigrad i Oxenfurt, wszelkiego rodzaju elfie ruiny, kanały w miastach, pasieka niziołków.

To tak na szybko z głowy. Żadne nie jest "znakiem zapytania", które czasami oferują całe podziemia czy też mini questy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aliven proszę tu nie obrażać Gothika bo to dobra seria była. A pod względem otwartości świata Gothika 3 nie bije nawet Wiedźmin 3. Był to jedyny znany mi rpg w którym podczas gry jedyny ekran wczytywania pojawiał się podczas uruchamiania gry a później zero ładowania. Poza tym przyjemniej zwiedza mi się świat Gothika 3 niż Skyrima bo tam, owszem czasem wejdę do jakiejś jaskini, ale nie w niemal każdym zadaniu jak to ma miejsce w Skyrimie.

Co do reszty zgadzam się z alivenem gdyż Wiedźmin 3 bije na głowę Skyrim pod każdym względem. Umówmy się Skyrim w momencie premiery był całkiem przyjemną grą, jednak gdyby ne potężna baza modów to do dzisiaj nikt by już w niego grał. Bez modów świat gry jest niesamowicie pusty i ten sam problem miał Oblivion. Pamiętam jak po dłuższej przerwie zainstalowałem Skyrima jednak chciałem sprawdzić jak będzie mi się grało bez modów i do dzisiaj zastanawiam się jak za pierwszym razem mogłem w to grać bez modów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucę swoje 3 grosze. Główny wątek Skyrima bywa czasami nieco patetyczno-heroiczny, ale taki właśnie ma być. To kraina inspirowana kulturą wikingów przerobioną na fantasy. Co tam niby ma się dziać? Dla mnie główny wątek jest całkiem w porządku. Nic specjalnie odkrywczego, ale mi to nie przeszkadza. Nie rozprasza od eksploracji, robienia zadań, testowania modów i innych takich.

Przy okazji o to zapytam: zna ktoś taki mod z czarem na wydobywania surowców? Ale nie taki, że się wycelowuje czarem w żyłę rudy i trzyma go rzuconego aż wyczerpią się surowce. Tych jest trochę, choć nie mam pojęcia, po co aż tyle. I tak wszystkie działają dokładnie tak samo. Chodzi mi o jedyny warty uwagi czar działający tak, że rzuca się go stojąc w pobliżu jakiś surowców i robi się to raz. Wszystko z tej żyły rudy ląduje w ekwipunku. Pytam dokładnie o ten, bo dzięki niemu można wydobywać również rudę ze zbugowanych żył, z których nijak nie da się kopać zwyczajnie kilofem (choćby jedna z żył rudy złota w Labiryntionie). Może on był w jakimś modzie w pakiecie z innymi zaklęciami? W każdym razie nie chodzi o mi o coś takiego: https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/36750/?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doman18 szczerze mówiąc to nigdy o nim nie słyszałem :D ale teraz przeczytałem recenzję i wydaje się na prawdę warte zagrania. Ciekawe tylko czy ten projekt jest cały czas wspierany i czy często ukazują się jakieś łatki i aktualizacje? I jak jest z wymaganiami sprzętowymi? Czytałem gdzieś opinię gracza że na całkiem mocnym sprzęcie zdarzały się mu ścinki kilkusekundowe i wywalanie do pulpitu. Szkoda też że nie ma polskiej wersji choćby napisów i raczej nie ma co liczyć na jej ukazanie się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi modami z dodatkowym contentem i DLC mam zawsze ten sam problem. Żeby w nie zagrać trzeba zazwyczaj przejść dość sporą porcję podstawowej gry żeby je rozpocząć, a mi się zazwyczaj nie chce już tego robić, szczególnie w Skyrimie, który mam ultra nudny początek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...