Jump to content
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Recommended Posts

Dnia 9/5/2016 o 23:06, nerf0 napisał:

Ja z kolei mam pytanko - jak u was z wydajnością Skyrima na Win10? Bo u mnie szczerze powiedziawszy to leży i kwiczy. Na siódemce z tym samym zestawem modów wszystko chodziło ładnie i tylko w niektórych miejscach, które modami trochę wydetalowałem miałem mocne spadki klatek. A tutaj nawet goły skyrim ledwo trzyma 30 w terenach zewnętrznych. Nic fajnego powiadam wam i nie mam jak na to zaradzić. Ktoś coś halp?

A może jakieś uruchomienie w trybie zgodności by pomogło albo coś? Albo jako admin, nie przez Steam czy inne dziady, w niektórych gierkach pomaga :/ Nie wiem. U siebie nie zaobserwowałam różnicy na 10tce. Wcześniej miałam 8.1, szło tak samo.

Link to comment
Share on other sites

@gangrenka88, nie chcę zapeszać, ale chyba wreszcie, po wielu godzinach kombinowania z modami, i dopisywania kolejnych linijek do pliku Skyrim.ini, udało mi się osiągnąć wzorową stabilność. Wczoraj zrobiłem sobie dość długie posiedzenie i w tym czasie nie doświadczyłem już żadnego crasha, wywalania do pulpitu, zawieszenia gry, niemożności wczytania save'a, czy jakichkolwiek nieprawdopodobnych spadków ilości klatek. Jedyny błąd jaki pozostał to te znikające randomowo tekstury. Nie raz można grać i nic się nie zauważy, a czasem zobaczysz, że znika twarz twojej postaci, tekstura drogi, albo czy na przykład poduszki na łóżku. Nie wiem skąd się to bierze i dlaczego, ale miałem to nawet na całkowicie czystym, dopiero co zainstalowanym Skyrimie. Widać będę musiał z tym żyć, ale jest to stosunkowo akceptowalny deal, bo bug nie psuje samej rozgrywki, a czasem wystarczy przejść z lokacji do lokacji, albo wczytać save, żeby się naprawiło.

Na razie jestem zadowolony. Macie screeny w zamian za wsparcie duchowe:

Spoiler

5opYdl8.jpg

rc2WbHo.jpg

HOHaZVH.jpg

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@nerf0
Jak zacząłeś opisywać swoje przejścia to od razu mi się przypomniały moje problemy i mój "akceptowalny detal" ;) Pamiętam jak kiedyś ślęczałam też nad Skyrimem i  próbowałam rozkminić problem braku widoczności pod wodą. Też było testowanie modów czy majstrowanie przy plikach, przez jakiś czas nawet tego nie ruszałam, bo stwierdziłam, że pod wodą widzieć nie muszę .. aż przyszło mi któregoś dnia wykonać zadanie w którym szukasz -  o ile dobrze pamiętam - pióra na dnie jeziora, chyba od umm Maven Czarnej Róży..
Wtedy już nie było zmiłuj i trzeba było znaleźć rozwiązanie :D

Link to comment
Share on other sites

@gangrenka88

Jeśli używasz ENB i masz włączony antyaliasing w ustawieniach karty oraz samego Skyrima w opcjach graficznych, wyłącz je. Antyaliasing w ustawieniach karty zostaw pod kontrolą aplikacji, a w Skyrim go wyłącz zupełnie. Powinno pomóc.

A ja w międzyczasie staram się ustalić z modam, który mod odpowiada za przegięty poziom trudności smoków i innych przeciwników. Podejrzewam DUEL - Combat Overhaul i Dragon Combat Overhaul, ale coś mi się wierzyć nie chce. Zwłaszcza, że wykopałem stare zapisy sprzed czterech lat. Użyłem bugów i mam pancerze co dają wartości w milionach, a i tak byle bandyta mnie może załatwić jednym silnym atakiem.

Link to comment
Share on other sites

@Redsun Napisz najpierw, jaką masz wersję językową Morrowinda. Zainstalowanie i uruchomienie Overhaula na polskiej wersji gry jest możliwe, ale wymaga sporo pracy, konwertowania modów oraz ogólnej znajomości tego jak mody działają i jak rozwiązać problemy spowodowane modami oraz samym Overhaulem czy rozbieżnością wersji językowych.

@Qarci Wszystkie PCtowe wydania Skyrima są na Steam.

Link to comment
Share on other sites

@Redsun W takim razie z Overhaulem nie będzie problemów, mimo to warto pamiętać, że jest to kompilacja sprzed 4 lat i od tego czasu pojawiło się zarówno sporo nowych modów, jak i nowe wersje narzędzi takich jak MCP czy MGE XE.

Zajrzyj np. TUTAJ oraz TUTAJ, a co do polecanych modów, to zobacz np. Morrowind Rebirth. Nie jest kompatybilny z Animated Morrowind ani trawą z Overhaula, więc należy ją odznaczyć w czasie generowania odległego terenu w MGE XE.

 

Skoro już mowa o Morrowindzie, to wspomnę że projekt OpenMW został niedawno zaktualizowany do wersji 0.40, wersja finalna jest już coraz bliżej.

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałam sobie zrobić achievement: znaleźć jakąś piękną niewiastę dla mojego Khajiita i wstąpić w związek małżeński..
Tak oto przemierzyłam Białą Grań, Samotnię, Wichrowy Tron w poszukiwaniu idealnej partnerki.
Jak na razie, pod względem ożenku moim bohaterem zainteresowały się 2 osoby:
- pijaczek spod gospody w Samotni
- młody sprzedawca w Wichrowym tronie

Więc wygląda na to, że mój Khajiit najprawdopodobniej jest gejem :P:D
 

Link to comment
Share on other sites

@gangrenka88 By ktoś ci się oświadczył musisz zrobić dla nich questy. Osobiście polecam Camillę z tej pierwszej wioski (trzeba odzyskać złoty szpon dla brata) lub Ysoldę (w Białej Grani - dać jej kieł mamuta). Ew. kogokolwiek, bylebyś pobrała http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/63473/?. Chyba, że po prostu chcesz zrobić ze swej kociego gejka - w tej sytuacji niestety nie pomogę, bo się nie wiem kto co i jak... :|

Edited by ST4LKER
Link to comment
Share on other sites

@ST4LKER Jestem przekonana, że dałam jej już ten kieł... swoją drogą o niej jako o partnerce myślałam w pierwszej kolejności :)
Teraz to dla odmiany śmieszy mnie, że mężczyźni w Skyrimie nie są tacy wymagający i z nimi hajtać można się od razu bez zbędnych ceregieli i ogólnego starania się ;)

Ale serdeczne dzięki za info, będę walczyć o względy Ysoldy

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś czy mod Tamriel Rebuilt do Morrowinda da się przepuścić przez MG_konwerter i odpalić z polską wersją gry jak inne mody? Nie zależy mi na tym, żeby tekst był po polsku, gdyż i tak mam przez te wszystkie mody pół tekstu w grze po angielsku, ale pozwiedzałbym sobie nowe tereny. 

Link to comment
Share on other sites

@Amigos  Dawno już nie konwertowałem TR,a od tamtego czasu wyszło sporo aktualizacji, ale z tego co pamiętam MG_Konwerter nie do końca dawał sobie radę z tak dużym modem, szczególnie z tematami dialogów. Ostatnio ukazał się nowy konwerter, który ponoć radzi sobie nawet z TR, ale wymaga obu wersji językowych gry do przygotowania słowników.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Specjalna edycja miała premierę wczoraj i jest darmowa dla wszystkich posiadaczy zwykłego Skyrima. To bardzo fajna sprawa i chwała Beth za to. Szkoda tylko, że trochę ten sukces wizerunkowy sobie popsuli sprawą wczesnych kopii recenzenckich.

Skyrim SE ma wiele usprawnień graficznych, których można było nie dostrzec w trailerach i masywne usprawnienie stabilności gry, co powinno prowadzić do mniej CTD, szczególnie na zmodowanej grze. Powinno być równie lub bardziej stabilne co Fallout 4. Jeden z lubianych kanałów o modowaniu ma filmik na ten temat, ale wypiszę szybkie TL;DR. Dodam tylko, że pewnie można tego znaleźć nieco więcej.

- Rain Occlusion - deszcz i śnieg nie padają przez dachy, wcześniej był do tego mod. Beth wprowadziła to dopiero w F4.

- Woda - znacznie lepiej wygląda, płynie znacznie bardziej naturalnie. Myślę, że można sobie teraz odpuścić ściąganie moda.

- Stabilność - gra będzie się crashowała znacznie rzadziej jeśli w ogóle i traci mniej fps w sytuacjach, które normalnie zmniejszyłyby wydajność gry czterokrotnie.

- Naprawiono pewne bugi graficzne, ale Brodual konkretnie wspomina o bugu, w którym grze nie udaje się renderować kilku rzeczy naraz i przez to rzeczy jak góry w oddali "migały".

- Można zabrać kapturek katowi w lochu w Helgen, podobnych ciekawostek może być więcej.

- Oczywiście pamiętajmy o zmianach wspomnianych w samych trailerach - oświetlenie jest o niebo lepsze. Dajcie chwilę moderom na zrobienie czegoś pokroju True Storms (znakomity mod pogodowy do F4) i gra będzie wyglądała rewelacyjnie.

Sprawa modów: Do nowej wersji trzeba prawie od nowa tworzyć SKSE, mały programik, który pozwalał bardziej skomplikowanym modom działać. Mody takie jak Sky UI mogą wciąż działać w Specjalnej Edycji, ale elementy wymagające SKSE (jak menu konfiguracji modów) już działać nie będą. Bethesda skontaktowała się z niektórymi znanymi moderami by przygotować jedne z popularniejszych modów na premierę SE, więc już teraz powinniście mieć dość duży wybór. Mody takie jak te od Chesko (m.in. Frostfall) są dostępne w wersjach bez SKSE, czyli przykładowo bez prostej konfiguracji w grze i dodatkowych elementów interfejsu, ale działają dobrze i to powinno starczyć. Wielu innych moderów bez dostępu do wczesnej wersji SE obiecali już dawno, że będą konwertować swoje mody do SE. Myślę, że wystarczy miesiąc lub dwa by móc zacząć się cieszyć SE w takim samym stopniu co zwykłym Skyrimem z modami.

 

Inna dobra sprawa, Skyrim SE nie wpływa na zwykłego Skyrima, więc możecie mieć dwie różne wersje do paru różnych celów. Polecam właśnie teraz zainteresować się ogromną modyfikacją zmieniającą całego Skyrima - Enderal. Łatwo wam zabije czas w oczekiwaniu na nowe SKSE do Specjalnej Edycji, Enderal nie wymaga SE ani nawet dodatków!

Enderal to kontynuacja innego bardzo dużego moda do Obliviona, Nehrim. Zmienia cały kontynent, całą fabułę, kilka ważnych mechanik gry i wprowadza wiele usprawnień graficznych. Nie wymaga modów żeby się z tym dobrze bawić, ale wciąż można wiele dzięki nim usprawnić (chociażby walkę instalując moda pokroju Wildcat). Historia jest świetna, smutna i ma dobre zakończenie. Twórcy moda obiecują dodatkowy content w przyszłości. Polecam bardzo, dopiero co ukończyłem i jestem zachwycony.

Link to comment
Share on other sites

Jak grać w SE to tylko na nowym sprzęcie chociaż wiele osób raportowało problemy nawet na GTX980. Poczekamy kilka lat na rozwój modów i jak seria 1000 stanieje jak barszcz to wtedy sobie przesiądę się na SE.

Ps. Fakt, że nie tknęli tekstur w jakiś sensowny sposób sprawił, że dostali u mnie "NAY" jeżeli chodzi o polecenia i recenzje. Taki remastering gdzie większość roboty znowy musi odwalić grono moderskie to oni mogą sobie darować.

Edited by JINX
Link to comment
Share on other sites

IMO Specjalną Edycję lepiej jest traktować jako darmowy update niż cokolwiek innego. Taki nadzwyczajnie duży, który jednak wymaga konwersji modów do nowej wersji, przez co w pełni będzie można się tym nacieszyć dopiero za miesiąc (sic!). Słowo remaster chyba dawno temu straciło znaczenie jak przeróżni twórcy zamiast robić coś nowego to tylko "odświeżali" (czyt. podbijali rozdzielczość) niekoniecznie-stare tytuły (The Last of Us hurr).

Dziwię się, że tylu ludzi w sekcji komentarzy zgłasza jakieś problemy z działaniem gry gdy na ogół na stronach takich jak reddit SE jest chwalone za poprawy w tej kwestii. Ja sam nie doświadczyłem problemów, nawet na moim starzejącym się laptopie. Żeby jednak nie było, że problemów zupełnie brak - niektórzy gracze zwrócili uwagę na problemy z dźwiękiem w grze. Pliki dźwiękowe (poza głosami i muzyką) przeszły przez, jeśli to ująć jak odkrywca błędu, agresywną kompresję do formatu .xwm, co w normalnej sytuacji nie powinno być złe, ale Bethesda zrobiła to zwyczajnie zbyt mocno i jakość dźwięku znacznie oberwała. Prawdopodobnie niedopatrzenie (dość głupio, że coś takiego pominęli) i Beth ma wypuścić fixa w przyszłym tygodniu.

Przynajmniej taka dobra sprawa, że wspomniane przeze mnie usprawnienia (szczególnie stabilność) sprawią, że gra będzie mogła wyglądać i działać lepiej niż kiedykolwiek, a możliwości moderów też będą większe. Niestety, dopiero za jakiś miesiąc lub dwa. Autorzy SKSE dopiero ogłosili początek prac nad nową wersją i nie mają pojęcia kiedy uda im się to skończyć. :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...