Jump to content
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Recommended Posts

.

Nigdy nie grałem w Obliviona, ale w Skyrima grałem z 50-70 godzin bez modów, ponad 200 z modami i do dziś nie znam całej fabuły biggrin_prosty.gif PS: Polecam!

Ja mam podobnie od pierwszego kontaktu z grą czyli trochę ponad dwa lata temu do dziś nie przeszedłem fabuły, a mam dużo godzin na liczniku( coś około 170), chociaż na dniach może coś z tym zrobią. Ale ja raczej zagubiłem się w questach pobocznych choć prę modów był. Z modami zabawa dopiero się zacznie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po ukończeniu Morrowinda i mam ochotę na więcej dobroci od Bethesdy. Lepiej jest sięgnąć po Skyrima czy Oblivion?

Skyrim. Obliviona nie warto poznawać nawet dla historii, która jest mizerna, a o wszystkim co się w jej trakcie działo można się dowiedzieć z innych źródeł (jak choć by skyrimowe książki). Kiedyś Obek mogł się obronić grafiką i paroma ciekawymi questami pobocznymi, ale po co w niego grać, skoro Skyrim robi wszystko lepiej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z góry trzeba zaznaczyć jedną bardzo ważną rzecz. Po przesiadce z Morka na Skyrima dostaniesz w twarz rzeczywistością. Cały ekwipunek, system walki fizycznej i magicznej, zaklinanie, czarowanie zostało uproszczone. Niektórych elementów wogóle nie ma, np. niszczejący ekwipunek - w Skyrimie nie istnieje coś takiego jak niszczenie ekwipunku. Czary zostały mocno uproszcznoe - magia destrukcji to wogóle największa ohyda (ale mody wszystko ratują). Nie ma wielu zaklęć na zbroje, są tylko boosty do statystyk, znikome jeśli nie jest się magiem.

Jeśli mowa o broniach to od razu da się zauważyć bardzo mały asortyment, ale w wielu wariantach (niestety wciąż jest ich mniej w porównaniu z dwiema poprzednimi odsłonami). Nie pamiętam czy w Morku były włócznie - tu ich nie ma napewno, ale w Obku też ich nie było.

Jeśli kręciło Cię tworzenie zaklęć to zapomnij o tej przyjemności w Skyrimie. Tego po prostu nie ma. Nie odkrywa się tego, nie ma w dodatkach, może jakiś mod istnieje, ale nie sprawdzałem, magiem grałem w sumie 100 godzin i nie odczułem przez ten czas potrzeby stworzenia własnych czarów.

Na plus należy zaliczyć system walki bronią białą oraz łukami i kuszami (te ostatnie są w dodatku Dawnguard, w podstawce ich nie uświadczysz). Walka jest dynamiczna, nieco kinowa przez finiszery, a także samą animację poruszania się postaci, dobywania/chowania broni. W przypadku broni białej, walka opiera się (wreszcie!) o obserwację zachowania przeciwnika i instynktownym rozpoznaniu jego poziomu. Byle uderzeniem Cię nie powali, dobrze wiesz kiedy może Cię sparaliżować, albo obalić, czy nawet wytrącić bron z ręki (niestety to jest bardzo rzadkie, często traci się ją przy walkach z Krzyczącymi - dowiesz sie co miałem na myśli). Nie stoi się przed przeciwnikiem i nie macha się, jak w poprzednich odsłonach. Trzeba się odsuwać, wiedzieć kiedy i przed którym atakiem się zasłonić lub uchylić. Inaczej to ostatnie wygląda gdy parujesz mieczem, a gdy tarczą.

W przypadku łuku, skradanie ma jakiś sens. Poprzednio po wykryciu trzeba było biegać przed przeciwnikiem i próbować do niego strzelać, kiedy nadarzała się okazja. Tu można schować się spowrotem albo nie do końca zostać wykrytym. Jeśli nie zostało sie wykrytym na początku, to przeciwnicy przejdą w tryb patrolu, a po jakimś czasie się uspokoją. Najlepiej obrazuje to ten filmik:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam czy w Morku były włócznie

Były. I włócznie, i halabardy. Przydatna broń, można było nawet dźgnąć przeciwnika przez solidny obiekt taki jak drzewo, czy murek. Ich nieobecność w Skyrim jest dla mnie nieporozumieniem, skoro sami twórcy pokazali na game jamie że potrafią zrobić dla nich animacje. Lenie patentowane.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaz animacji dla włóczni widziałem i fakt - mogli to dodać w Dragonborn, bo dodatek wyszedł jakiś czas po publikacji wcześniej wspomnianej animacji. Ciekaw jestem, czy twórcy ugięliby się i dodali włócznie gdyby napisać petycję na reddicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tym razem ja się będę pytał o mody: potrzebuję modzik na lepiej zbalansowane walki. Jestem po Action Combat, Deadly Combat, Duel Combat Realism i SkyDie. Z tego co pamiętam Deadly Combat najbardziej mi się podobało, jednak wiele walk nadal było daleko od balansu, więc jakby ktoś miał coś (jeśli nie mod to preset do powyższych) co pozwoli się cieszyć fajnymi walkami, podajcie proszę. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanko co mnie nurtowało od jakiegoś czasu biggrin_prosty.gif

O co chodzi z tymi głosami wampirów w głównym katalogu gry morrowinda?

Jakoś walczyłem z kilkoma wampirami i ich głosy brzmią normalnie jak u zwykłego NPCta, nie mówię że to jakiś bug ale po co one skoro nie są wykorzystywane w grze?

Myślałem że może chodzi o moją postać ale pudło, moja postać wampirka też nie ma zmienionego głosu, smile_prosty.gif.

Edited by NomadP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie brzmią do końca tak samo jak u normalnego NPC, mają wyraźny pogłos, jakby wychodziły z jakiejś rury czy czegoś. Być może bez słuchawek nie jest tak łatwo je odróżnić na pierwszy rzut ucha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ukończeniu głównego wątku w Skyrim chciałby pobawić się więcej modami. Więc mam pytanie co polecacie na początek, na pewno chcę się pobawić w budowę domu i coś w tym stylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up Jeśli chcesz pobawić się w budowę domu, to po prostu kup dodatek Hearthfire. Innych domków niż z tego DLC lub do kupienia w miastach w podstawowej wersji gry nie polecam. W jednym z takich modowych poznikały mi przedmioty w tym maski smoczych kapłanów. Dlatego taką kategorię modów odradzam. Co do innych modów, to zależy w jakiej kategorii szukasz (oprócz domów). Ogólnie polecam Tropical na klimat i te wokół niego oraz 2 mody immersive: armors and weapons - można dzięki nim zdobyć naprawdę dużo surowców przetapiając tanie, słabe przedmioty. Do tego to: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1002/? - wiele świetnych świetnych mieczy + unikatowe. Jednego niestety nie zdobędziesz już na tej postaci którą ukończyłeś główny wątek gdyż jest do znalezienia pod jego koniec. Za to 2 unikaty możesz znaleźć kolejno: w ruinach gdzie szukałeś rogu Jurgena Wiatrocośtam (przy jego piedestale) i przy ścianie ze słowem mocy na szczycie Gardła Świata. Do tego Sofia jako towarzyszka (ale nie wgrywaj jej dźwięku bo jest denerwująca) i gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ukończeniu głównego wątku w Skyrim chciałby pobawić się więcej modami. Więc mam pytanie co polecacie na początek, na pewno chcę się pobawić w budowę domu i coś w tym stylu.

Jak budowanie to na pewno musisz mieć te mody.

1) http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30948/?

Dzięki temu modowi wybudujesz wszystko.

2)http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/22330/?

Dzięki temu zbudujesz własna warownie, a jak pobawisz się opiciami w grze, to będziesz mógł budować wszędzie.

3)http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52583/?

Ten mod umożliwia zarządzanie każdym przedmiotem w grze, czyli będziesz mógł poprzestawiać wszystko tak jak ci się podoba.

Używam wszystkich trzech i kilkunastu innych modów razem i gra działa bez problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DLC pewnie teraz tak potaniały, że w sumie głupio byłoby nie skorzystać. Masz dwa duże DLC z własnymi wątkami fabularnymi (i jedną nową krainą z własnymi specjalnymi surowcami) i Hearthfire, czyli właśnie budowanie domu.

Ja bym powiedział, że w sumie warto złapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unofficial patche do podstawki i dlc zostały połączone i są wydawane/aktualizowane do wersji Legendary Edition, więc to też jakiś plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróciłem sobie wczoraj do Skyrima(jako że mój komputer o dziwo nie odmawia posłuszeństwa). Gram sobie nową postacią, Nord łucznik. Wymyśliłem naprawdę fajną metodę na wbijanie kowalstwa, co za tym idzie levelu, i zarobek. Potrzebny jest Dawnguard, gdy ów sposób polega na robieniu żelaznych strzał i ich sprzedaży. Ten "biznes" nie opłaca się np ze stalowymi, bo są droższe w produkcji, a zysk jest taki sam jak z żelaznych. Jednak moje pytanie brzmi: czy jest jakaś komenda na przyśpieszenie czasu? Byłem pewien że taka istnieje. Znalazłem na jakimś forum, że jest to set timescale to x. Niestety ona nie działa. Bardzo przydałaby mi się przy rąbaniu drewna, bo to strasznie żmudna czynność. A jeśli nie ma takiej opcji, da się jakoś ustawić "wydobywanie" drewna na opał aż do ręcznego zaprzestania czynności? Przynajmniej nie trzeba byłoby po trzech rąbnięciach znów i znów rozpoczynać interakcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komenda jak najbardziej działa. Nie funkcjonuje ona jednak w takim sensie, jaki sobie wyobrażasz. Timescale odnosi się do liczby minut, jakie mijają w grze na jedną minutę czasu rzeczywistego. Nie zmienia ona tempa, w jakim twoja postać wykonuje dane czynności, tylko jak długo trwa doba. Korzystałem z niej kiedyś, kiedy nie korzystałem z szybkiej podróży i dużo wędrowałem, bo denerwowało mnie, jak szybko zapadał zmrok.

Jeżeli chodzi o nieprzerwane rąbanie drewna, to znajdź po prostu jakiś mod na Nexusie. Nigdy z żadnego nie korzystałem, ale na szybko znalazłem takie dwa:

http://www.nexusmods...yrim/mods/26116

http://www.nexusmods...kyrim/mods/8196

Edited by Mysquff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, zaraz je sprawdzę. Jednak pamiętam na pewno, że kiedyś użyłem komendy o takim działaniu. Chyba że była to taka zmieniająca szybkość ruchu postaci, do czego zaliczało się rąbanie drewna.

Edited by Morphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 kwestie:

1. Czy ktoś rozumie co się dzieje z nexusem?

2. Czy komuś coś wiadomo na temat motywu wilkołactwa w Oblivionie? Bo we wcześniejszym (z dodatkiem Bloodmoon) i późniejszym (w podstawce) TES była taka opcja.

Edited by Santus Faustus I

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na Nexusie zdaje się dzieje się to co pisze w informacji - jakiś czas temu mieli jakiś wyciek danych i upominają ludzi o zmianę hasła, aby uniknąć kradzieży kont. Przy czym to powinno być ważne raczej dla osób, które publikują tam mody, bo to one najwięcej by na czymś takim straciły. Ja szary user w każdej chwili mogę sobie założyć nowe i po sprawie. :P

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Nexusie chodziło o więcej niż samą możliwość włamania na konta użytkowników tej strony. Baza danych, którą zdobyli hakerzy, pochodzi z lipca 2013 i użytkownicy zarejestrowani później nie są w niebezpieczeństwie. Niestety dane osób, które zarejestrowały się do 22 lipca 2013, wypłynęły - m.in. loginy, adresy e-mail oraz zaszyfrowane hasła. I w tym ostatnim jest problem, bo grupy crackerów zabrały się za próbę odszyfrowana tych haseł. Jeśli używacie takich samych haseł jak na Nexusie na innych stronach, na których macie taki sam login lub e-mail, jakie mieliście na Nexusie do 22 lipca 2013, można paść ofiarą ataku, jeśli hasło było krótkie i proste, czyli łatwiejsze do złamania. Zmiana hasła na Nexusie ochroni tylko konto na tamtej stronie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja chyba mogę być spokojny, bo konto założyłem 22 Maja 2014 roku. Zawsze czytałem tylko nagłówki wiadomości globalnych z nexusa i je ignorowałem, teraz muszę zacząć je czytać. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...