Jump to content
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Recommended Posts

Wytrych są, tylko jest trochę inna zasada ich używania. Wybierasz je w miejsce broni, celujesz w zabezpieczony obiekt i otwierasz do skutku. Tylko tutaj otwieranie zamków opiera się faktycznie na umiejętnościach postaci, żadnych mini-gierek jak w Oblivionie albo Skyrim. Ktoś w Gildii powinien je sprzedawać.

Spróbuj ją odwiedzić w nocy. Jeśli to nic nie daje sprawdź czy wychodzi z domu na miasto i wtedy się wkradnij. Z tego co pamiętam żaden NPC nie stał w miejscu jak kołek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP - Oj, stoją w miejscu i po 24h.

@GanjaMan987 - poszukaj u alchemików mikstury Niewidzialności lub Kameleona, wypij ją i wtedy próbuj ukraść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam problem z diamentem. Jako kociak mnich.

NPC mogą się chyba odwracać. Sprawiasz, że jubilerka się odwraca do ściany, to jest na jej widoku przekradasz się za nią. Jak potem nie będzie można jej okraść proponuję coś takiego. Powoooooli wychodzimy zza rogu w trybie skradania się bez butów. Jeśli jest ikonka kradzieży - ok, quicksave i kolejne próby okradnięcia jubilerki. Jak ikonka kradzieży znika, natychmiast trzeba się cofnąć spowrotem za róg.

NPC w Morrowind mają ustalone ścieżki chodzenia. Sklepikarze stoją cały czas w swoich sklepach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro mowa o Morrowindzie to mam pytanie odnośnie zbroi i strojów. Podobno tam był podział na naramienniki, rękawice przednią i tylną część kirysu i jeszcze można było chyba na to płaszcz założyć. Prosiłbym o opisanie jak to wyglądało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba. Był lewy i prawy naramiennik, prawa i lewa rękawica(czyli mozna mieć jeden naramiennik z jednego zestawu, drugi z innego itd.), hełm, buty, górna część zbroi(kirys/napierśnik) szaty(można nosic na zbroi), ubrania(mozna nosic pod zbroją), i nagolenniki("spodnie"). No i biżuteria.

Edited by Pewker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokańczając to co napisał kolega wyżej, to do biżuterii można zaliczyć pierścienie (maksymalnie 2 naraz) amulet i pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jeszcze do tego dodać (pomijając zbroję) cały garnitur broni, które się w najnowszym TES-ie nie pojawiły:

Włócznie, laski, rzutki, sztylety do rzucania, shurikeny, katany, daikatany, kusze... Pewnie coś jeszcze było ale jakoś nie mogę się od pół roku wziąć i skończyć gry więc pozapominałem...

A, no i jeszcze zbroje były dzielone na lekkie, średnie i ciężkie, nie ma łatwo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katany są i dai katany są, co prawda tylko sztuk 1 z każdego rodzaju więc i tak nie ma przepychu.

A co z włóczniami, w tym filmiku od Bethesdy widziałem że używali włócznie, mają to zamiar dodać?

Dodam jeszcze że specjalnie sobie zainstalowałem skyrim żeby zobaczyć nowe killcamy, i wygląda to beznadziejnie. O ile strzał z łuku jakoś tam wygląda to do magii nie powinni tego dodawać, przynajmniej nie w takiej formie. Jakaś krótka animacja np po dostaniu fireballem, w której widzielibyśmy jak wróg się pali i skacze w agonii ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buranchi właśnie nie wiadomo czy będą czy nie. Znając życie to będzie płatne DLC...

Jeszcze mi się przypomniało. W Morrowindzie były jeszcze bronie zwane tanto, takie krótkie miecze.

A do tego jeszcze sondy do rozbrajania pułapek, wytrychy do otwierania drzwi, to wszystko zaś było w kilku wersjach (amatorskie, profesjonalne itp).

EDIT: w kwestii killcamów polecam moda Dance of Death, dodaje nowe ruchy w miarę zdobywania perków w broni jedno- i dwuręcznej oraz tarczy. Niestety, dodaje killmove'y tylko w walce wręcz, więc nie skoryguje magii ;)

Edited by BrokenAss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, przeszedłem Towarzyszy, akademię magów, wojnę domową oraz główny wątek i co mnie najbardziej zdziwiło, to że ten ostatni okazał się najlepszy. Pozostałe "gildie" są co najwyżej średnie, poza tym trwają raptem 2 - 3 godziny. Wszystko w Skyrimie wydaje się być zupełnie odwrotne w stosunku do Obliviona - tam eksploracja była bezcelowa i nudna, tutaj wciąga niesamowicie, za to w Obku wątki organizacji były zrobione o wiele lepiej. Walka o władzę w Skyrim to jakaś kpina -

zdobyć koronę, wybić załogę czterech czy pięciu fortów i Skyrim zdobyte. Tyle gadania o konflikcie i kolejnych bitwach, a w rzeczywistości całą prowincję mogę zdobyć sam, bez żadnego wsparcia.

Pytanie - czy złodzieje i Bractwo, moje ulubione grupy z poprzednich części, są ciekawsze niż wątki, które wymieniłem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tak. Wątek Mrocznego Bractwa jest naprawdę fajny i zawiera najlepszą postać całej gry - Cycerona. Pogadasz z nim, zrozumiesz. Wątek złodziejski jest świetny i finalizując go dostaniesz znakomicie wyglądającą i fajną do cichej roboty zbroję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BrokenAss

No niestety, nowych killcame do magii nie doda, ale można zmodyfikować ich częstość ;) Wklejcie to do Skyrim.ini (backup najpierw, jakby coś się poszło kochać):

[VATS]

fVATSCastingAfterKillDelay=1.2000

uVATSRangedPercentSneak=100

uVATSRangedPercentGlobal=100

bVATSIgnoreProjectileTest=0

bVATSAllowNoKill=0

bVATSMultipleCombatants=1

bVATSForceRanged=1

@piecia997

No muszę się zgodzić. Mi, jako osobnikowi pierwszy raz grającemu w TES, również się rzuca w oczy płytkość zadań pobocznych. Misja rekrutacyjna Towarzyszy, i już poznajemy ich sekret. Akademia - tam lepiej się sprawuje wojownik aniżeli mag. Złodzieje - przez ten bug z koniem obrzydły mi ich misje.

BTW. Czy w Skyrimie jest jeszcze jakieś miejsce, gdzie można kupić/zdobyć serca daedr? Bo osobnicy w

Kapliczce Mehrunesa Dagona

przestali się chyba respić. A szkoda tych serc.

I fanom śnieżnych retekstur polecam ten mod: http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=15492 zmienia tekstury Daedric Armor

'a na śnieżny. Fajna dość robota. Minus? Dremorom cosik brakuje, jeśli idzie o ich szkielet.

Edited by TimeX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj kupiłem sobie TES IV Oblivion (czy jakoś tak). Miłość od pierwszego wejrzenia :wub: . Skrym-a kupić nie mogę (Steam -.-), a nawet jeśli bym mógł to cena za wysoka jak na moją kieszeń... Szkoda, że (przynajmniej w 4 części) gra nie rozróżnia obrażeń jak w Two Worlds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daedr to nawet nie spotkałem poza kilkoma w queście od Azury, a mam 46 level i ze 2/3 świata odkryte ;p To chyba pierwsza gra, gdzie rzeczywiście zapowiadane minimum 100 godzin contentu nie jest marketingowym bełkotem.

Chociaż nie wszystkie zapowiedzi okazały się prawdziwe i level scalling dalej jest gorszy niż w New Vegas - wolę walczyć z dwoma pradawnymi smokami niż obozem bandytów, co ściągają mnie jedną strzałą z odległości stu metrów (gram na Ekspercie ale to i tak przesada). Towarzysze jak Lydia też zrobieni są gorzej, ciągle blokują drogę albo gubią się w podziemiach (na szczęście są komendy na ich przywołanie). Poza tym to świetna gra, niewiarygodny krok naprzód po Oblivionie.

Czas na Mroczne Bractwo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mnie główny wątek niesamowicie zawiódł. Niemal jak ten z ME3...

Jakiś taki niemrawy, nawet nie zauwazyłem kiedy koniec.

Towarzysze mi się zepsuli po

śmierci kodlaka i mam te główy wiedźm w eq

:(

Za to gildia złodzieji naprawdę ma fascynującą fabułę, bardzo mi się podobały te zwroty akcji :P

Skyrimowi brakuje filmowości, którą wyraźnie widać np. w Wiedźminie - gra jest jaka jest, masz tam taką swobodę działania, jak w rzadko których produkcjach, ale niestety fabularnie jest to tylko dobra gra. I bardzo nierówna. I bardzo nie uczciwa, bo potrafi zamknąć niektóre wątki bez dania odpowiedzi :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
To chyba pierwsza gra, gdzie rzeczywiście zapowiadane minimum 100 godzin contentu nie jest marketingowym bełkotem.

Fakt, ale często w połowie drogi się nudzi, a żeby po jakimś czasie wrócić i mieć radochę trzeba pamiętać co się robiło itd. Przynajmniej takie jest moje odczucie. Nie zmienia to jednak faktu, że Skyrim to kawał dobrej gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuknęła mi właśnie 60 godzina gry i mogę stwierdzić jedno. Ta produkcja to moloch gier rpg-fantasy z otwartym światem. Przez ostatnie dwie godziny szedłem do jakiejs kopalni by zabić jakiegoś bandziora z listu gończego. A to tylko dlatego, że cały czas natrafiałem na jakieś jaskinie, obozy, wąwozy, forty, i wiele innych. Jestem pod OGROMNYM wrażeniem. Nie żałuję żadnej złotówki którą wydałem na tę produkcję :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest z każdą grą tejże serii. Od strony fabularnej TES:V nawet mnie nie rozczarował, bo nie spodziewałem się czegoś wyjątkowego. Zresztą Bethesda nigdy nie była w tym dobra. To, co mnie najbardziej zawiodło to smoki. Przed rozgrywką liczyłem na emocjonujące doznenia związane z potyczkami i owymi stworzeniami. Otrzymałem nudne i schematyczne walki, w któtych smok nie błyszczy inteligencją, zreszta nie tylko on. Raży również masa uproszczeń, które według mnie są po prostu zbędne. Mógłbym tak wymieniać wady (a jest ich sporo), jednak na tym skończę. Teraz wspomnę o zaletach, żebym nie wyszedł na jędzę ;)

Ogromny otwarty świat - przegrałem już kilkadziesiąt godzin i wszystkie znaki na niebie oraz ziemi wskazują, że spędzę tutaj jeszcze trochę czasu. Mapa jest olbrzymia, nikt nie trzyma nas za rączkę i możemy robić to, na co mamy ochotę. Każdy, kto zakochał się w swobodzie "Morrowinda" czy "Fallout 3", będzie zachwycony.

Oprawa muzyczna - Jeremy Soule i wszystko jasne. Facet zna się na swojej robocie i wie, w jakie struny uderzyć, aby wzbudzić odpowiednie uczucia w graczu. Czysty majstersztyk, szczególnie podkład w Białej Grani.

Czytelny dziennik zadań oraz przejrzysta mapa.

Polonizacja - świetna i klimatyczna. Cenega się postarała.

Grafika - Lokacje zapierają dech w piersiach (podziemne strumyczki w jaskiniach, wodospady, szczyty górskie) aż chce się robić screeny na xfire i steama.

Nie mam zielonego pojęcia skąd te "10/10" i średnia 94%. Na chwilę obecną dałbym maksymalnie 7,5-8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mam zielonego pojęcia skąd te "10/10" i średnia 94%. Na chwilę obecną dałbym maksymalnie 7,5-8.

Bo 94 % to taki odpowiednik 7,5 - 8 w recenzjach "profesjonalnych" krytyków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mam zielonego pojęcia skąd te "10/10" i średnia 94%. Na chwilę obecną dałbym maksymalnie 7,5-8.

Bo Skyrim może się podobać? Jego świat i historia może wciągać? Można polubić eksplorowanie lochów i jaskiń?

Edited by matusiak97

Share this post


Link to post
Share on other sites
historia może wciągać

no, powiedzmy. Wg mnie fabuła Skyrima jest... średnia conajmniej i np ta z Wiedźmina wciąga go nosem, ale obu gier nie można porównywać. W Skyrimie chodzi raczej o eksplorację świata, ma świetną oprawę graficzną i niezły rozwój postaci, ale powiedzieć, że historia może wciągnąć to dopowiedzenie. Wciągać, to może fabuła z Wiedźmina lub Mass Effectu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BieluPL w większości się zgodzę ale...

Polonizacja? Mówiłeś o kinowej, prawda? Pełną odpaliłem dwa razy w życiu - raz żeby się przekonać jak Cenega zarżnęła akcent i przemianowała Fus Ro Dah na Tith Ro Dah, drugi raz żeby się przekonać jak zarżnęli bardów... No sory, ale wykasowanie dźwięków lutni przy śpiewie to raczej nie teges. I tekst śpiewany trochę na odwal się. A, trzeci raz odpaliłem przez pomyłkę.

Grafika? No dobra, nie mam tak dużych zastrzeżeń, a grafika to dla mnie tylko dodatek, ale moim zdaniem prowincja Skyrim prezentuje się zapierająco na dalszych dystansach (np. góry, lasy), z bliska "tylko" bardzo dobrze, a woda, którą podałeś jako przykład, to trochę tragedia, musiałem ściągnąć moda na poprawę tejże. Cienie też jakoś szału nie robią, gdyby nie to że komp minimalnie przymula w większych pomieszczeniach to bym też moda używał. Za to zorze... Za to się Bethesdzie należą solidne brawa.

Tak w ogóle to za kim idziecie (;)) w konflikcie Gromowładni-Cesarscy? Hail Ulfric!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Seba77 Chodziło mi o historię świata.

@up Ja zawsze Gromowładni. Nie mogę się przemóc, żeby opowiedzieć się po stronie Cesarstwa.

Edited by matusiak97

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grafika? No dobra, nie mam tak dużych zastrzeżeń, a grafika to dla mnie tylko dodatek, ale moim zdaniem prowincja Skyrim prezentuje się zapierająco na dalszych dystansach (np. góry, lasy), z bliska "tylko" bardzo dobrze

Ja uważam odwrotnie. Prawda, że jeśli podejdzie się blisko do jakiegoś kamienia w górach, to widać, jak strasznie biedny jest, ale...na dalszych dystansach to już zupełna tragedia! Najładniej Skyrim prezentuje się, gdy chodzi się po jakichś w jakiś sposób zamkniętych obszarach typu miasta, las. Gdy wyjedziemy konno na jakiś otwarty płaski teren, czy poobserwujemy świat z wysokiej góry, nie zobaczymy absolutnie nic fajnego... wręcz przeciwnie - zupełnie pozbawiony jakichkolwiek detali placek, upstrzony nic nie mówiącymi kropkami. Jedynym widokami, które w takim planie urzekają, są góry i niebo.

Reasumując: W Skyrim to, co nas bezpośrednio otacza, urzeka. Z bliska niektóre tekstury zdradzają niedbałość, z jaką zostały wykonane. Jednak najdalszy plan to zupełna beznadzieja. Gdybym jadąc konno patrzył nie na to, co mnie otacza na bliższym planie, a na roślinność i tekstury dalszych pagóreczków, chyba wyłączyłbym grę przez ogrom żenujących wrażeń estetycznych. Przecież nawet mody powstają, żeby dalekie tekstury choć udawały, że przedstawiają...cokolwiek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...