Jump to content
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Recommended Posts

Ale to by nie mogła być krasnoludzka (bo nie mieli nic takiego,a przecież już dawno wyginęli), tylko jako wynalazek nowożytnych inżynierów...

Owszem, mogłaby. Broń palna nie była wśród Dwemerów powszechna w użyciu, co nie znaczy jednak, że ? jako dysponujący zaawansowaną technologią wynalazcy ? nad takową nie pracowali, i że w głębi ich niezbadanych siedzib nie zachowały się prototypowe egzemplarze.

Nie jestem zwolennikiem wprowadzania wielu takich innowacji do świata gry, ale akurat tutaj nie miałbym nic przeciwko ? jeśli tylko zostałoby to zrealizowane w sensowny i spójny sposób, o czym pisałem wcześniej.

Edited by Murezor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne :) Mam tylko nadzieję, że różnice między poszczególnymi rasami będą dużo bardziej zaawansowane, niż te znane z Obliviona... Bo tam to była porażka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją wiedzę na temat Skyrim ograniczam do trailerów i obrazków, więc muszę się zapytać bardziej zorientowanych forumowiczów: to są screeny z wersji pc, czy xboxowej?

Jeśli to pierwsze, to jest nieźle, ale bez niewiarygodnych rewelacji.

Jeśli to drugie, to... O ja pierniczę.

Edited by Kerp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że to z XBOXa, bo zarówno trailer był kręcony na nim, jak i rozdzielczość jest konsolowa (1280x720)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khajiit wygląda nie najgorzej, lecz poczekam aż zobaczę cały model - byłoby świetnie zobaczyć morrowindowego khajiita, który chociaż miał uczciwy, własny model, miast oblivionowego knypa w kostiumie i doczepionym ogonem, który był w dodatku okropnie animowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ogon w ogole nie był animowany :D, również liczę na bardziej zwierzęce modele Argonian i Khajiitów, zwłaszcza są to rasy którymi lubie się zagrywać. Fajnie ze już coś w tej sprawie pokazali, chociaż ten łuk który trzyma khajiit zapewne będzie jednym z pierwszych które napotkamy, taki łuk to ja też mogę sobie wystrugać przy pomocy scyzoryka. :D I o ile taka prostota broni do mnie przemawia to już to ostrze które ma ork na kolejnym screenie wygląda trochę za bardzo przekombinowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że Khajiit widniejący na trzecim screenie jest wykadrowany w taki sposób, iż ciężko jest ocenić, czy model tej rasy będzie równie mocno humanoidalny co w Oblivionie, czy też może będzie raczej przypominał ten z Morrowinda, gdzie kończyny dolne zarówno Khajiitów, jak i Argonian wyraźnie różniły się od pozostałych ras... Niemniej progres w wyglądzie postaci jest ? w stosunku do TES IV ? aż zanadto widoczny; w ogóle jeśli w kontekście The Elder Scrolls V: Skyrim jest jakiś aspekt, którego wysokiej jakości jestem praktycznie pewien, to jest nim właśnie oprawa audiowizualna (ścieżkę dźwiękową skomponował Jeremy Soule).

A tak na marginesie: co sądzicie o wyglądzie smoków? (Odpowiednie screeny można obejrzeć np. tutaj i tutaj).

Edited by Murezor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie smoki gites. Ja liczę na to, że ogarną modele ras tzn. i argonianie, i khajiici będą mieli łapy zamiast stóp. IMO bardziej klimatyczne byłoby gdyby ten khajiitowy plus do skradania się polegał na tym, że nie mogą nosić butów, ale ich kocie łapy same w sobie tłumią dźwięk. Albo żeby walka wręcz w wykonaniu khajiitów polegała na atakach pazurami (albo w Obku albo na którymś portalu o TES było napisane, że niektórzy khajiici zamiast broni używają swoich pazurów. Jestem jak najbardziej a, jeżeli faktycznie będą ich używali, a nie tukli jak w Obku pięściami...). I tak, kotowaci to moja ukochana rasa z TESa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja miałem nadzieję, że pójdą po rozum do głowy i wrócą do odmiany Ohmes Raht. Khajiici w Morrowindzie byli zrealizowani raczej głupio od strony gameplayu, zresztą ich obecność na wyspie też była raczej na cienkim tłumaczeniu oparta ("lol k oni trzymają takich jak my jako niewolników i zwierzątka, pójdźmy tam i patrzmy czy nas złapią"), o brzydkiej animacji już nie wspomnę, bo to akurat zarzut dotyczący w równym stopniu wszystkich.

A smoki OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoją przygodę z serią zacząłem Morrowindem . Pamiętam niepewność przy spacerach po jaskiniach. Nigdy nie byłem pewny czy wyjdę z nich cały i zdrowy:rolleyes: Oblivion to inna bajka, nie był trgiczny, ale nie towarzyszyły mi te same uczucia, co przy poprzedniku. Liczę, że może się to zmieni w Skyrim. Smoki prezentują się całkiem nieźle. Khajit wygląda dużo lepiej niż w Obku, a Ork w końcu stał się groźny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak na marginesie: co sądzicie o wyglądzie smoków? (Odpowiednie screeny można obejrzeć np. tutaj i tutaj).
Całkiem niezłe ;) Co prawda pełen kunszt wykonania mógłbym docenić przy znacznie większym zbliżeniu, ale jak nie ma co się lubi... niemniej bestie wyglądają ciekawie, ale ciężko IMO ocenić jak są wielkie i pytaniem pozostaje czy moc = rozmiar, bo nie powiem, że czekałbym na starcie gigantów ;] Przy okazji chyba dają wskazówki w jakich miejscach można smoków szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoki wyglądają raczej ok, nie mam nic do zarzucenia. Bardziej martwię się o wygląd mrocznych elfów, bo to właśnie tą rasą od zawsze grywam w grach z serii TES.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się te smoki podobają. Dobrze, że nie mają zbyt fantazyjnego wyglądu, są realistyczne i groźne (przynajmniej z wyglądu...).

@opti - też się o to martwię, bo moja mroczna elfka w Oblivionie wyglądała na początku jak Michael Jackson z facjatą o niskiej rozdzielczości tekstur. Dopiero odpowiednie mody znacząco poprawiły sprawę... ;D

Edited by Sonne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że najnowsza część będzie dawała dużo frajdy z gry tylko żeby cena nie była zbyt duża a na pewno nie zabraknie jej na mojej półce. Co do poprzednich części nie grałem więc się nie wypowiadam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smoki są... odpowiednio majestatyczne. I wyglądają na zdenerwowane... Ogólnie mam manię na punkcie smoków i cieszę się, że sa to dośc klasyczne gadziny, widać w nich podobieństwo do jaszczurek, i nie wygladają jak dino-ptako-zaury z Gothica 3. Raczej są mniejsze, może tej samej wielkości jak te z Gothica 2. I dobrze, bo kuriozalnie i nieziemsko trudno wyglądałaby walki z tymi "trzema smokami naraz" jak to gdzieś o Skyrimie wyczytałem.

Rasy wyglądają jak najbardziej OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak na marginesie: co sądzicie o wyglądzie smoków? (Odpowiednie screeny można obejrzeć np. tutaj i tutaj).

Bydle jak się patrzy :))

Cóż wraca MarySue jak w Morrowindzie - dobry znak. Nie jestem fanem zimowych klimatów, ale myślę że Skyrim odmieni mój dotychczasowy osąd. Zobaczymy czy panowie sprostają naszym wymaganiom i nie stworzą gniota jakim był TES IV w porównaniu do III (co nie zmienia faktu ze był grą naprawdę dobrą, ba nawet bardzo, ale my chcemy czegoś więcej.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak szczerze mówiąc, nie podoba mi sie Khajiit z tego screena. Jednak oprócz tego nie mam do gry zastrzeżeń. Smoki-wielkie bydlęta, z twardymi jak najlepsza zbroja łuskami-jak najbardziej. Bohater, który nie jest byle przybłędą zza krat-jak najbardziej. Wygląd orka, który wygląda jak uosobienie dzikości-świetnie! Interaktywny świat i w końcu dzieci w świecie gry (nie żebym był pedobearem, po prostu to daje więcej realizmu)-zapowiada się idealny erpeg. Dodać trzeba jeszcze powrót do jednego z istotnych fragmentów Morrowinda, czyli brak czarowania z mieczem i tarczą.

Na razie oprócz Wiedźmina to jedyny obiecujący erpeg tego roku. Przynajmniej wg. mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na obrazku ten smok wygląda całkiem całkiem :D Ciekawe jak będzie z jego animacją w czasie lotu, łażenia itd. Gry Bethesdy pod tym względem zawsze trochę odstawały, zobaczymy co wykombinują tym razem, bo przecież taki smok to spore bydle i ciekawe jak płynnie będzie się poruszał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja będę zadowolony, jeśli wygląd postaci człowieczych(breton, cesarski, redguard) nie będzie taki sam - szerokie rysy, wielki nos i głupia fryzura. Także będę zadowolony, jeśli w końcu zobaczymy elfów, którzy nie będą wszyscy tacy sami z twarzy i elfki takie ładne, jak na elfkę przystało. W pełni będę zadowolony, jeśli będzie można edytować całą postać, nie tylko twarz.

I mam nadzieję, że będzie można grać kobietą, bo w końcu to damską postacią przeszedłem Morrowinda i Obliviona(bretonką).

Jeśli bardziej dopracują schemat życia, to będzie baardzo fajna gra. I jeżeli będę mógł masakrować każdego, kto mi wejdzie w drogę, co z radością robiłem w Morrowindzie na 80lvl, to będzie naaapraaawdę dobra gra.

PS.Ktoś wie, czy w Oblivionie jest czar lewitacji?

Edited by czesio666

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktoś wie, czy w Oblivionie jest czar lewitacji?

W podstawowej wersji gry nie ma takiego zaklęcia, ale zawsze można skorzystać z fanowskiej modyfikacji.

Edited by Murezor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie. Z tego co wiem gra jest w stanie Alpha (czytałem że chyba nawet pre-alpha) więc trudno jeszcze mówić o wymaganiach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...