Skocz do zawartości

The Elder Scrolls (seria)


Polecane posty

Wracając na chwilę do kwestii eliminowania wrogów. Według informacji o systemie walki, możliwe będzie korzystając z umiejętności skradania, zasztyletowanie wrogów jednym ciosem. W sumie pomysł nie głupi, ale zastanawiam się jak to wpłynie na grywalność. Ciekawe czy klasy "złodziejskie" nie staną się przez to odrobinę przypakowane...

Akurat ten aspekt systemu walki pozostanie - według zapowiedzi - bez większych zmian w stosunku do TES IV: Oblivion. Pewną innowacją ma być bardziej realistyczne zachowanie NPC w przypadku, gdy np. usłyszą skradającego się gracza, a także wspomniana już możliwość zadania śmiertelnego ciosu sztyletem.

W końcu taka taktyka walki wydaje się pozbawiona słabych stron.

To w zasadzie zależy od kilku czynników - ogólnego kontekstu sytuacji, rodzaju i ilości przeciwników etc. Nie da się ukryć, że w wielu przypadkach mag lub wojownik poradzi sobie relatywnie lepiej, niż zabójca lub złodziej. Chociaż z drugiej strony, biorąc pod uwagę fundamentalne zmiany w mechanice tworzenia i rozwoju postaci...

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główną bolączką systemu skradania sie w Oblivionie było to, że niemagiczny złodziej miał spore problemy z ukończeniem misji gildii złodziei czy mrocznego bractwa bez wdawania się w walki, a czarodziej po prostu przebiegał przez lokację z włączoną niewidzialnością/kameleonem 100%.

Edytowano przez Dabu47
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na serwisie GameInformer (a konkretnie tutaj) pojawił się wywiad z kierownikiem projektu The Elder Scrolls V: Skyrim, w którym odpowiada on na część zadanych wcześniej przez fanów serii pytań odnośnie najnowszego TESa (porusza np. kwestię tworzenia zaklęć, walki ze smokami, obecnych w grze gildii etc.).

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie zapowiada się zapowiada level scaling. O ile nie przeszkadzał mi on w Oblivionie, zmiany uważam za pozytywne. Do tego prawdopodobnie będzie system rozczłonkowywania, jeśli zapowiedzi dodatkowych animacji w walce okażą się prawdziwe. Niestety martwi mnie jedna rzecz: oprócz concept artów, nikt nigdzie nie potwierdził opcji posiadania brody.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na serwisie GameInformer (a konkretnie tutaj) pojawił się wywiad z kierownikiem projektu The Elder Scrolls V: Skyrim, w którym odpowiada on na część zadanych wcześniej przez fanów serii pytań odnośnie najnowszego TESa (porusza np. kwestię tworzenia zaklęć, walki ze smokami, obecnych w grze gildii etc.).

Dobrze, że koleś wyjaśnił o co chodzi z perkami. Jednak nie będzie to wyglądało jak w Falloucie. Spellcrafting też zapowiada się ciekawie. Bardziej "żywiołowo".

Edytowano przez ZdeniO
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę zabawne, gdy Todd krytykuje Obliviona, podczas gdy za takie same teksty na ich oficjalnym forum szły bany, lol.

Tak czy tak - perki sprawiają, że podział umiejętności wydaje się nieco mniej okropny niż poprzednio, choć wciąż BARDZO daleko mi do optymizmu w tej sprawie. Informacje o uproszczeniu face gena mnie jednak martwią. Nie powiem, oryginalny face-gen z Obliviona był okropny, choćby z tego względu, że nie dało się niezależnie ustawiać pasków (przesunięcie jednego jednocześnie wpływało na inne, często z różnych kategorii), a ponadto wiele jego opcji było dostępnych tylko z poziomu Construction Seta, jak choćby wpływ na symetrię twarzy (ciekawostka, jedyny, w właściwie jedyna NPC w Oblivionie z idealnie symetryczną twarzą to Falanu Hlaalu ze Skingradu), ale korzystanie z predefiniowanych elementów i ograniczony wpływ na nie nie wydaje mi się krokiem w dobrą stronę. Pytanie tylko, jak to będzie wyglądało w praniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu w Internecie można znaleźć kompilację poprawiających grafikę modyfikacji do The Elder Scrolls III: Morrowind - Morrowind Overhaul - Sounds & Graphics. W uproszczeniu jest to ulepszona wersja Morrowind 2011, z tą jednak różnicą, że w przeciwieństwie do rzeczonego projektu kompilacja ta powstała w sposób legalny. Poniżej zamieszczam jeszcze filmik prezentujący zmiany w oprawie wizualnej (po pobraniu i zainstalowaniu tej kompilacji)...

Youtube Video ->Oryginalne wideo

PS: W tym miesiącu powinien zostać opublikowany jakiś materiał video z The Elder Scrolls V: Skyrim...

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka - jeden z userów DA zdołał na jendym z artworków Bethesdy wygrzebać to:

http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2011/027...xxx-d383uyh.png

Słowem, mamy już pojęcie jak mniej więcej moga wyglądać Argonianie - podobnie do oblivionowych pod względem postawy (płaskie stopy) - zła rzecz, ale za to dużo bardziej gadzie twarze i ogon, to jest dobra rzecz. Powiedziałbym wręcz, że ów design czyni z nich bardziej smokoludzi niż jaszczuroludzi...

Ponadto - wygląda na to, że jednak będzie szansa na pojawienie się w grze broni drzewcowej, co zdecydowanie byłoby dobrym znakiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nope, choćby ze względu na proporcje, inne rozstawienie rogów etc. Podobieństwo pewne jest, ale i tak miażdżąca większość nie potrafiłaby odróżnić Argonian od everquestowych Iksarów, gothicowych bądź warhammerowych jaszczuroludzi czy wreszcie moich Shata'lin (słodka Cesarzowo, ile ja się namęczyłem, by ludzie przestali ich a Argonianami mylić!), choć nie mieliby problemów z odróżnieniem elfa od człowieka (no, chyba, że mówimy o odróżnieniu Drowa od każdego innego, ciemnoskórego gatunku elfa), nawet jeśli ów elf miałby uszy skryte pod czupryną. Ot, taka ignorancja do której nie mam zamiaru się uciekać.

Edytowano przez HidesHisFace
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi, wolałem "rasy zwierzęce" z Morrowinda. Dzięki odmiennej fizjonomii sprawiali wrażenie autentyczniejszych, jeśli rozumiecie o co mi chodzi.

A z innej beczki. W podanym dziś newsie można przeczytać, że w Skyrim pojawi się około 120 podziemi, i tym razem mają to być "ręcznie" modelowane lochy(jak zobaczę to uwierzę). Pada też zdanie, że za podziemia, grobowce i ruiny w Oblivionie odpowiedzialny był TYLKO jeden człowiek....czy mi się wydaje, czy w wypowiedzi można wyczuć nutkę samokrytyki lub usprawiedliwienia?. Czyżby panowie z Bethesdy przynajmniej próbowali wyciągać wnioski z komentarzy graczy?. Może w końcu zrozumieją, że wad produktu nie da się wymazać, kasując niepochlebne wpisy na forum?.

Edytowano przez Dexter666
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki. W podanym dziś newsie można przeczytać, że w Skyrim pojawi się około 120 podziemi, i tym razem mają to być "ręcznie" modelowane lochy(jak zobaczę to uwierzę). Pada też zdanie, że za podziemia, grobowce i ruiny w Oblivionie odpowiedzialny był TYLKO jeden człowiek....czy mi się wydaje, czy w wypowiedzi można wyczuć nutkę samokrytyki lub usprawiedliwienia?. Czyżby panowie z Bethesdy przynajmniej próbowali wyciągać wnioski z komentarzy graczy?. Może w końcu zrozumieją, że wad produktu nie da się wymazać, kasując niepochlebne wpisy na forum?.

Odnośnie "ręcznego robienia" lochów - to samo mówiono przed premierą Obliviona, to, ze były ręcznie robione to prawda, ale fakt, iż wykonywano je na jedno kopyto z bardzo ograniczonej listy elementów łaskawie pominięto.

Co do samokrytyki - nah, to piękna metoda promocyjna. Nie zapominaj, że Oblivion się sprzedał i generalnie "casualom" się diabelnie spodobał, toteż gadanie jaki to był badziew w uszach fanboyów brzmi: "Oblivon jest kiespki w porównaniu z tym, co teraz robimy, a i tak był tak wypasiony, ze ho ho. Wyobraź sobie jak wykoksane będzie Skyrim". Marketing i tyle, oraz hipokryzja, bo za krytykę Obliviona na ich forum można było najwyżej bana zarobić, zaś wszystkie strony, na których krytyka obliviousa się pojawiała wylatywały natychmiast z listy polecanych przez Bethesdę portali.

Edytowano przez HidesHisFace
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dexter666 -> Krytyka Oblivona przez jego twórców pojawiła się już we wspomnianym wyżej wywiadzie z Toddem Howardem.

Co do concept artów, to ogólnie można dostrzec na nich wiele ciekawych rzeczy - na przykład mapę prowincji Skyrim (parę stron wcześniej umieściłem dokładniejszą fanowską mapę, wykonaną na podstawie tej oryginalnej). Nawiązując do kwestii wyglądu Argonian, to sami twórcy dość jasno dali do zrozumienia, że w tej materii należy spodziewać się zmian...

Pojawiło się również trochę nowych informacji dotyczących rozgrywki:

* Telekinesis is an assured spell

* No more agility to build up so you can assume that the game involves less jumping

* There is a perk that will lower the sound of your footsteps.

* When you kill a dragon you?re able to absorb its soul which will give you a new dragon shout ability

* Windhelm is the largest city in the game and is home to the Imperial Guards

* Bleak Falls Barrows is an ancient ancient Nord catacombs which features rivers, tree roots coming through the ceiling and light coming through odd cracks.

* The Shivering isles expansion inspired the team that unique, hand-crafted cities, where no two buildings look the same, was the way to go.

* Snow will be recreated unlike any other game before,landscapes realistically get dusted with snow landing in appropriate nooks and crannies.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Oj, bardzo ciekawie zapowiada się TES V. Każdy nowy news spełnia moje oczekiwania. Szczególnie jestem zadowolony z tego, że wreszcie poprawią działanie kamery z perspektywy trzeciej osoby ( mam nadzieję, że w końcu będzie można strzelać łukiem w tym trybie, bez konieczności wgrywania żadnych modów). Jednakże trzeba będzie kupić nowy zestaw żeby to uciągnąć na max detalach, bo na moim złomie z pewnością gra nawet nie ruszy. Na razie po raz trzeci (albo czwarty ..?) męczę Obliviona żeby wycisnąć z niego co się da. Szczerze mówiąc to już na niego nie mogę patrzeć, ale dzięki temu z przyjemnością przejdę do Skyrima i zanurzę się w jego świecie na dużo, dużo godzin. Pancerze widoczne na Concept Artach też nieźle się zapowiadają. No i jeszcze nordycki klimat - nic lepszego bym nie wymarzył...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki sam nie zobaczę, nie uwierzę w ani jedno słowo... Szczerze - to czego się nasłuchałem przed premierą Obliviona i w co szczerze uwierzyłem, różniło się diametralnie od tego, co dostałem. A więc Skyrim, które w opowieściach twórców jest grą świetną i wspaniałą, która ma być rewolucją w ewolucji itd. - poczekamy, zobaczymy - panowie z Bethesda lubią koloryzować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "Official Playstation Magazine" pojawiło się ostatnio sporo informacji na temat rozgrywki w The Elder Scrolls V: Skyrim (chociaż większość z nich pojawiła się już wcześniej w innych źródłach).

-'Magnetism' in your attacks draws them more towards enemies rather than allies so as there is no 'friendly fire' in bigger battles.

-Taverns will play a large role in getting information, gossip and rumours from a town as it's naturally where most people go after working and you can listen to peoples conversation and learn more about the town and/or skyrim itseld - it's a lot more natural.

-Quest givers won't be so specific, an example given is say in Oblivion a QG would say you'd be paid 200 gold for doing something, they've tried to make it more natural so the QG would say something more along the lines if 'I'd happily pay if you could do this for me'. (Maybe your payment is dependant on how well you pull off the task?)

-There will be some enchanted weapons which don't tell you what they do - so you'll know it's magical in some way but you won't know how exactly, you'd have to find out yourself - (this would most likely apply to the things you find in dungeons, ie people wouldn't know about it so the PC wouldn't either untill it's used)

-People will be more vague or specific when talking to you or giving you quests depending on how much they like you.

-If you are using a two handed weapon then you use Left Trigger to block and Right trigger to attack, however if you have a one handed weapon in one hand and a spell in the other, you won't be able to block - left trigger will then be a spell and right will be attack - it is done to make you play more stratigically - be more offensive, defensive, magic based etc.

-They mention some new spells such as one which acts as a shield against magic

-They talk about dungeons; one in specific which they go to on a quest *Minor spoilers ahead* called 'Bleak Falls Barrow' - it is inhabited mainly by the Draugr (the undead guys in the screenshots we've seen), a 'ghostly dragon priest' who bursts out of a sarcophagus to attack and startle the player and the 'boss' of the dungeon - a giant 'Frostbite Spider'. They said that they were proceeding through the dungeon when it dropped down from the ceiling where it was hiding, it was said to be terrifying.

-A rune that you can throw down and it fires out shards of ice, similar to the flamethrower one we've heard about.

-They describe a finishing move they perform on a bandit - they 'plunge the sword into his chest' and the bandit can be heard gurgling his blood as he dies.

-Outside of quests you can perform; Woodcutting, Cooking, Mining and metalwork

-They mention some of the 18 skills although I don't know if they're being specific or general (ie they could be grouping a few skills into one, and these are probably not the names of them): Combat, Magic, Stealth, Conversationalist.

-They mention a Dragon Shout that acts as a sort of 'Bullet Time'.

-Riverwood is described as 'A smattering of timber buildings, including a sawmill'

-They get the quest to go to Bleak Falls Barrow from a shopkeeper called Lucan who has had his antique golden dragon claw stolen and wants you to retrieve it.

-Radiant Story is in part inspired by the random encounters in Fallout 3.

-The game apparently looks amazing in motion, with great environment effects such as the wind making the water swirl and make waves.

-Some Dragon Shouts are found in dungeons.

-It is possible to raise all skills to 100 but not possible to get all perks.

-The King of Skyrim is dead, which has sparked the Civil War.

-Dragon Encounters aren't scripted and they will 'Merrily ravage towns without warning'/

-NPC's are said to be improved, having proper jobs and routines now and some will even take out a vendetta on you and will come to find you if you killed a loved one or relative for example.

-"Every big settlement is unique. The city of Markarth Side, for example, is set into dramatic stone cliffs, with buildings teetering on the end of sheer drops"

-Haarfingar is said to be home to the largest trading port in Skyrim.

-They mention breaking and entering to find out more about people, but I'm not sure as to what extent - "Because of the open world set up you can even progress by snooping around - following people, looking out for strange behaviour and even some light breaking and entering".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ja wiem, że narzekanie na Bethesdę (imo, słusznie), weszło już w nawyk i nie powinno się tego robić tak często, ale ta zapowiedź wygląda po prostu ZBYT pięknie. Nie mogę sobie wyobrazić, że gra byłaby w stanie być tak otwarta i tak naturalna. Zwłaszcza znając zdolności pisarskie panów z Beth.

*Zapowiada* się (zaznaczam słowo "zapowiada"') super, tylko kompletnie nie podoba mi się motyw z tłuczeniem smoków - takie to oklepane...

Cała reszta zaś brzmi tak dobrze, że jest to chyba niemożliwe do wykonania. ;') Że niby dialogi, różne w zależności od sympatii (btw. ciekawe czy znowu będzie idiotyczna mini-gierka/charm spell), że śledztwa, poszukiwania i informacje, że brak skryptów... Wygląda to podejrzanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do artykułu poświęconego The Elder Scrolls V: Skyrim w ostatnim numerze CD-Action, w którym napisano że w grze pojawią się kusze, to nie jest to prawda - jeden z pracowników Bethesdy zdezawuował tę informację na Twitterze.

*Zapowiada* się (zaznaczam słowo "zapowiada"') super, tylko kompletnie nie podoba mi się motyw z tłuczeniem smoków - takie to oklepane...

Jak dla mnie, to można wykorzystać wszystkie doskonale znane motywy wywodzące się z kanonu fantasy - byle tylko były one dobrze wykonane... (Tak jak np. w Dragon Age'u).

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...