Skocz do zawartości

The Elder Scrolls (seria)


Polecane posty

@Alaknar - Też nie zaobserwowałem tego problemu z przypisanym do klawisza mieczem. Mi zawsze wszystkie wchodzą, lecz z czarami rzeczywiście może być problem. Np. jeden z nich to gdy za szybko wrzucisz czary na obie ręce to prawej nie widać chociaż można jej używać. Jest po prostu "cofnięta".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4ku

No tak, miałeś swoją wizję już przygotowaną :) Ja tam nawet się wcześniej nie zastanawiałem jak moja postać będzie wyglądać, bo nawet nie wiedziałem że tak szybko kupię ;) A jak zobaczyłem te wszystkie rasy i te kilkadziesiąt różnych pasków do dopasowania (skóra, włosy, głowa, nos, broda, oczy ..mógłbym tak w nieskończoność ) to aż mi się zawróciło w głowie i dlatego tak długo mi to zajęło :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Venydar -

Pierwszą misją w Gildii Legionu cesarskiego jest wyczyszczenie tego fortu z bandytów. Jeśli Ci się to uda, to fabuła bardzo fajnie zostaje popchnięta do przodu. Widać zrobiłes to dla zabawy, więc teraz gdy chciałbyś do Legionu dołączyć to... nie mam pojęcia. Automatycznie będziesz miał to zadanie zaliczone?

W takim przypadku zapewne dostanie to zadanie, i będzie mógł od razu go "odddać".

Bardziej zastanawia mnie sytuacja jeśli będzie chciał dołączyć do Gromowładnych. Ale pewnie działą to na zasadzie takiej, że legion po prostu skorzysta na naszych wysiłkach i zajmie sobie fort który im się podobał.

trzeba robić komiczne wręcz kombinacje, żeby się odpowiednio uzbroić. Bo jeśli wrzucę sobie jakiś czar do obu dłoni, to potem - żeby zmienić na inny czar dwuręczny- muszę zdjąć z jednej dłoni czar, założyć miecz, zdjąć miecz, założyć czar do drugiej dłoni - jeśli nie założę po drodze tego miecza, to czar za cholerę nie chce wskoczyć do prawej ręki.

A mieczy, jeśli są identyczne (u mnie: "Skyforge Steel Sword (fine)"), nie da się do dwóch rąk z szybkiego menu włożyć w ogóle.

Zakładam, że używasz [E] lub klawiszy 1-9 do ekwipowania czarów/broni? Wystarczy, że zamiast ekwipować na [E] wejdziesz na oba czary i na jeden klikniesz LPM a na drugi PPM.

Natomiast sytuacja z identycznymi mieczami to rzeczywiście śmiech na sali, problem rozwiązuje zaklinanie.

Dalej nie ma umiejętności walki bez pancerza, której brakowało też w Oblivionie.

Taka umiejętność sama w sobie była by bez sensu, bo co by zwiększała, odporność twojej skóry na obrażenia toporów i mieczy? Za to w szkołach magii są perki do tego - np w Destruction jest zwiększenie obrażeń czarów o 50% jeśli nie nosimy zbroi.

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zacząłem grać Nordem i podobnie jak u poprzednika, byłem pod wrażeniem edytora postaci. Trochę się obawiałem co do uproszczeń, ale w praniu wszystko wygląda dobrze. Walka jest znakomita (walka z dwoma smokami, które niespodziewanie zaatakowały wioskę- epic fight ;)) Grafika jest cudowna, widoki przepiękne- ja od razu porzuciłem wątek główny i teraz przemierzam Skyrim , wykonując misje poboczne. Do interfejsu też się przekonałem, choć na początku byłem nim rozczarowany. Krótko mówiąc: cudo, najlepsza gra tego roku i gwarancja, że będę miał w co grać w długie, zimowe wieczory (wtedy gry bethesdy smakują najlepiej). 10/10.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że używasz [E] lub klawiszy 1-9 do ekwipowania czarów/broni? Wystarczy, że zamiast ekwipować na [E] wejdziesz na oba czary i na jeden klikniesz LPM a na drugi PPM.

Niestety, nie rozwiązuje, bo sobie zmieniłem przypisanie klawiszy - pod LPM mam lewą rękę, pod PPM mam prawą (czyli odwrotnie, niż domyślnie) i chyba to też miesza w interface na tyle, że obojętne którym klawiszem bym nie klikał, czary wskakują do lewej ręki, a bronie do prawej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dotarła do mnie gra. Myślałem, że jednak grę kupię dopiero na Gwiazdkę, jednak po aktywnym czytaniu tego wątku, paru gameplayach stwierdziłem, że nie wytrzymam. A byłem pewny, że nowy CoD wystarczy. ;) Zaczynam instalację, do zobaczenia w Tamriel!

EDIT. Ja nie mogę, serwery Steam są zbyt zajęte :huh:

Edytowano przez Seba77
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah!

Opłacało sie jeździć po stolicy szukając gry po sklepach. Już sobie buszuje w napędzie konsoli (gram na x360) i zaraz sie jak Wy wszyscy zachwycę tym co nam Bethesada dała. Z filmikow jakie oglądałem będzie super :)

Ps. Właśnie się dowiedziałem iż jakiś chłopak zrobił ... SPOLSZCZENIE do gry na x360!!! Jaki fan! :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do artefaktów to poza Przedświtem wpadł mi w rękę jeszcze pierścień i zbroja Hircyna, maska 'tegotam' Złośliwego oraz róża Sanguine. Podoba mi się fakt, że można wykonywać zadania tak dla deadr jak i dla bóstw, a także to że teraz misje nie wyglądają jak w Oblivionie: a)znadź kapliczkę, b)idz do A, zabij B, weź C, c)wróć; wręcz przeciwnie, misję u każdego bóstwa aktywuje się zupełnie inaczej

Jakieś mapki, informacje? Gdzie znalazłeś te kapliczki, u kogo można wykonać questa?

Ode mnie info jak zdobyć miecz Przedświt (Dawnbreaker):

Musimy znaleźć kapliczkę Meridii, znajduje się ona na południowy zachód od miasta Samotnia. Po prostu jak wychodzimy z miasta, to skierujmy się drogą przy skrzyżowaniu na wprost. Idąc cały czas, po prawej w końcu pojawi się znacznik posągu - jest on dosyć wysoko, więc czeka nas niezła wspinaczka. Podejśćie do posągu automatycznie aktywuje zadanie. Potem musimy iść do kompleksu jaskiń, i po kolei powłączać światełko w kolejnych komnatach. Dużo upiorów i zjaw, a na końcu potężny nekromanta. Wszędzie znajdziemy martwe ciała, w których jest zazwyczaj kilkadziesiąt sztuk złota.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie zawiodłem się na skyrim. Miałem nadzieję, że gra będzie chociaż udawać że jest czymś więcej niż oblivionem z modami, ale niestety.

Wady:

- niesamowicie mała ilość aktorów podkładających głos

- obrzydliwa grafika sprzed paru lat

- beznadziejny wygląd drzewek rozwoju postaci

- beznadziejny konsolowy interfejs

- brak opisów questów w "dzienniku"

- beznadziejna fizyka, od kiedy to możemy zmieniać kierunek przód-tył w trakcie spadania? W dodatku spadamy z prędkością, jakbyśmy byli na księżycu.

- bezpłciowe postacie, brak im emocji adekwatnych do sytuacji, w głosie, w mowie ciała itp.

- brak szczegółowych opisów, np. czarów

- bugi. Głównie bugi sprzętowe. Cała masa topiców na oficjalnych forum na temat najróżniejszych błędów.

- uproszczona mechanika rozwoju postaci

- słaba mechanika "świata", aż dziw, że istnieją odporności na ogień, lód itp.

- słaba praca kamery, szczególnie podczas finisherów

- brak wpływu otoczenia na postać. Mroźne tereny aż proszą się o dodanie jakiejś ciekawej mechaniki. Możemy biegać nago w trakcie śnieżycy, beż żadnego wpływu na nasza postać.

- mało czarów.

Zalety:

- dużo różnorodnych questów

- otwarty (lecz nudny) świat

- ładne modele postaci (można pooglądać w trakcie loadingów itp.)

- crpg :)

- smoki są ładne, dynamiczne i faktycznie niebezpieczne

- dobrze wykorzystane motyw czarowania z obu rąk

Generalnie skyrim to oblivion z brumą rozsianą po całym świecie. Tyle na temat tej gry.

Edytowano przez Takuim
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol!

Właśnie jestem w trakcie

ucieczki spod topora, gdy jestem skazany na śmierć "za coś"

i dotarłem już do krypt pod twierdzą, a tak istny armagjedon. Pierwsze zabawy z czarem "Fireball" skończyły się moją śmiercią, bo nie widziałem że stoje w plamie wina na podłodze ^^

Pytanie do grających -

Od momentu przejścia przez zwodzony most w jaskini na samym początku gry do "wyjścia" na świat ile jeszcze czasu?

Edytowano przez alexiej
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT. Ja nie mogę, serwery Steam są zbyt zajęte :huh:

Widać nie bez powodów narzekałem na steama przed premierą ^^ Ja czekałem całą noc z 10 na 11, a potem ok 3 h na pełną aktualizację gry/steama... I w sumie miałem farta, z samego rana mało kto aktywował. Teraz ludzie muszą czekać... aż się boję bać tego, co się dzieje w święta...

Jakieś mapki, informacje? Gdzie znalazłeś te kapliczki, u kogo można wykonać questa?

Generalnie questy na które się natknąłem są dość tajemnicze, gdyż nie wiemy z początku, że wątek któy zaczynamy jest deadrycznym questem. Po pierwsze świetnie komponuje to te questy w grę, a po drugie zapobiega grindowaniu reliktów i nagradza gracza za robienie pobocznych questów. Genialne.

Co do Meridii zapomniałeś dodać, że najpierw trzeba znaleźć Latarnię Meridii (znajduje się koło jednej z smoczych tablic).

Quest dla Sanguine zaczniesz wdając się w dowolny "pijacki pojedynek" w karczmie (u mnie w wiosce na zachód od Helgen, tej na F). Z początku nie mamy pojęcia, że to quest dla Samguine.

W tej samej wiosce możemy zacząć quest dla Hircyna - idziemy na cmentarz i rozmawiamy z grabarzem (ponownie, z początku nie mamy pojęcia, że to quest dla Hircyna). (do rozwiązania na 2 sposoby, opisałem wraz z mykiem parę postów wyżej).

Quest dla X Złośliwego możemy rozpocząć w tej samej wiosce. Rozmawiamy z kowalem, który prosi nas o poszukanie psa na drogach miasta ( i jeszcze raz, z początku nie wiemy że to deadryczny quest).

W mieście na wschodzie (na M) możemy zacząć misję dla Morag Bala? Jakoś tak. Pod jednym z domów zwanym "Opuszczony Dom" będzie stał kapłan/strażnik - trzeba z nim porozmawiać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze dzisiaj w końcu przyszedł do mnie SKYRIM, od kilkunastu miesięcy oglądałem każdy filmik, gameplay jakie wyszedł. Czytałem wszystkie newsy więc moje oczekiwania były bardzo wysokie, czy gra je spełniła tak! jeszcze raz tak!. Pierwsze wrażenie i ten wstęp to coś niesamowitego i śmiem twierdzić, że to jedne z najlepszych wstępów w grze jakie dane mi było widzieć nie licząc oczywiście Gothica :). Gdy przejdziemy prolog który można uznać coś jak tutorial, od razu jesteśmy rzucani w wir wielkiego, pięknego świata ale i również niegodziwego gdzie mamy pójść? czy wykonać główny wątek czy może jakieś poboczne zadania? ogrom możliwości jest bardzo wielki. Nowy silnik graficzny generujący przepiękne krajobrazy, żywy świat, zmienne warunki pogodowe. Ludzie zajmujący się własnym życiem którzy pracują żyją jedzą. Rzadko w której grze potrafiłem stanąć i po prostu podziwiać świat, stojąc na przeciwko wodospadu i spoglądać na płynącą wodę latające w oddali motyle, biegające króliki czy jedzące Jelenie. Autorzy poprawili wiele błedów swojej poprzedniej grze, w końcu twarze są naprawdę ładne i każda rasa zasługuje na szacunek. Cholercia ten świat naprawdę żyje, silnik jest naprawdę świetnie zoptymalizowany i chodzi na moim laptopie bez żadnych problemów, aktualnie przechodzę główny wątek i naprawdę jak dla mnie gra roku jak nic. Czekałem tyle lat na kolejną część The Elder Scroll's i oceniam ją bardzo wysoko bo się nie zawiodłem, zgadzam się ma parę pomniejszych bugów ale przy tej wielkości i świetności są one niewidoczne. Kłaniam się panu Howardowi za świetną robotę tej gry nie kupić to wstyd dla każdego fana rpg i nie tylko. To moje pierwsze wrażenia gdy skończę główny wątek dopisze coś jeszcze :)

Edytowano przez JediMati
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać nie bez powodów narzekałem na steama przed premierą ^^ Ja czekałem całą noc z 10 na 11, a potem ok 3 h na pełną aktualizację gry/steama... I w sumie miałem farta, z samego rana mało kto aktywował. Teraz ludzie muszą czekać... aż się boję bać tego, co się dzieje w święta...

Na całe szczęście za drugim podejściem poszło łatwo. Aczkolwiek sama instalacja trwa do teraz i... będzie jeszcze długo trwać (nawet nie dobrnąłem do połowy). Chyba odpuszczę sobie poczynania naszych Biało-czerwonych z Węgrami, tylko będę młócić w Skyrima. ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze Skyrima, ale kilka rzeczy mnie zainteresowało.

Strasznie zawiodłem się na skyrim. Miałem nadzieję, że gra będzie chociaż udawać że jest czymś więcej niż oblivionem z modami, ale niestety.

Wady:

- niesamowicie mała ilość aktorów podkładających głos

Proszę, daj Cenedze dodatkowe $$$ na aktorów. To kosztuje. Zawsze możesz grać z polskimi napisami, jak ci się nie podoba.

- obrzydliwa grafika sprzed paru lat

Tu się nie wypowiem, ale na screenach gra prezentuje się przyzwoicie. (tych od użytkowników xfire, )

- beznadziejna fizyka, od kiedy to możemy zmieniać kierunek przód-tył w trakcie spadania? W dodatku spadamy z prędkością, jakbyśmy byli na księżycu

Jak chcesz realistycznej fizyki, to zagraj w World of Goo, albo Puddle :trollface:

Gra jest nastawiona na fabułę i akcję, a nie prezentowanie ruchu jednostajnie opóźnionego.

- bezpłciowe postacie, brak im emocji adekwatnych do sytuacji, w głosie, w mowie ciała itp.

Nie przypominam sobie, aby w jakimkolwiek RPG-u występowało coś takiego. Wyjątek to Gothic, ale tam postacie głównie gestykulowały. I dla mnie nie było to emocjonalne.

- brak wpływu otoczenia na postać. Mroźne tereny aż proszą się o dodanie jakiejś ciekawej mechaniki. Możemy biegać nago w trakcie śnieżycy, beż żadnego wpływu na nasza postać.

Ponownie : czy jest to dostępne w jakimś innym RPG-u? Nie przypominam sobie, aby Bezimienny był odwodniony po bieganiu w stalowym pancerzu na pustyniach Varantu.

I jeszcze jedno : są w Skyrim inne Daedry oprócz Molag Bala? Chętnie powykonywałbym kilka zadań dla Mehrunesa Dagona, Boethiaha (ahh.. złote ostrze z Morka) i Hircyna (sentyment z Przepowiedni...).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyrima kupiłem, pograłem trochę i szczerze powiem, że gra jest świetna. A w zasadzie byłaby, gdyby nie problemy z płynnością (są momenty, kiedy zamiast gry mam pokaz slajdów. A w zasadzie są momenty, kiedy takiego pokazu nie mam ), co jest zabawne przy kompie niemal 2x mocniejszym, niż sprzęt wymagany. Jednak przez ten krótki czas, kiedy mogłem normalnie pograć, doszedłem do wniosku, że w Skyrim mamy do czynienia z tendencją odwrotną do Obka. Teraz to walka mieczykiem jest nieopłacalna, a granie magiem - mocne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość i otwartość świata przeraża na początku, oczywiście sprawdziłem możliwości kradzieży co nie popłaca ;).

Jak przebywacie duże odległości ?

Po zabiciu pierwszego smoka

pojawiają się zadania bardzo odległe. Koń nie przyspiesza aż tak bardzo podróży, a jak już przy nim to kosztuje 1000 złota i co jeśli go zostawimy np. przed wejściem do jaskini ? nie ucieknie nam ? Szkoda by mi było tyle złota wydawać jeśli po pierwszej pierwszej lepszej eksploracji podziemi zniknie lub się spłoszy. Próbowaliście zaatakować giganta, chyba tak się nazywa, gdybyśmy nie ginęli od jego ataku to moze byłby to sposób na szybką podróż :laugh: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja troszkę odbiegnę od waszych wywodów na temat Skyrim i się pochwalę, że po dwóch latach odkąd kupiłem Obliviona to dopiero nie dawno przeszedłem główny wątek gry ;p Nigdy nie mogłem się wziąć za to, ale na studiach mam teraz za dużo czasu i w końcu mi się udało ;) Musiałem się pochwalić, wybaczcie ;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przebywacie duże odległości?

Pieszo, albo koniem, albo 'pieskiem' ;) Albo idę do pana przewoźnika, on mnie przewozi, potem dochodzę. Gdy odkryję teren, to się teleportuję do niego i idę tam, gdzie mam iść ;)

Koń nie przyspiesza aż tak bardzo podróży, a jak już przy nim to kosztuje 1000 złota i co jeśli go zostawimy np. przed wejściem do jaskini ? nie ucieknie nam ? Szkoda by mi było tyle złota wydawać jeśli po pierwszej pierwszej lepszej eksploracji podziemi zniknie lub się spłoszy.

Kupiłem konia i jeszcze mi nie zginął, dużo energii ma, z wilkami sobie radzi. Teleportuje się razem z Tobą, czasami go olewam, a on ciągle przy mnie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z questem "Szczur zapędzony w kąt" i mam odszukać Esberna w Szczurzych Norach, kiedy już go znajdę i przekonam żeby mnie wpuścił to drzwi dalej są zamknięte. Wcześniej czytałem w tym temacie że należy odczekać trochę ale dalej nic, wczytywanie wcześniejszych zapisów nic nie daje. Wie ktoś jak można się z tym uporać?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, daj Cenedze dodatkowe $$$ na aktorów. To kosztuje. Zawsze możesz grać z polskimi napisami, jak ci się nie podoba.

Argument z ... tego miejsca gdzie kończą się plecy a jeszcze nie zaczynają nogi. Innym wydawcom (np. CDPR) nikt dodatkowej kasy nie daje a lokalizacje są najwyższych lotów z bardzo dobrymi i znanymi obsadami. Cenega jest po prostu cholernie słabym wydawcom pod wieloma względami m.in. właśnie w kwestii lokalizacji gier.

Co do Skyrima. Pograłem trochę, jednak tak jak w przypadku poprzednich odsłon TES utwierdziła mnie w przekonaniu, że sandboxy to jednak nie jest to co najbardziej lubię w cRPG. Graficznie na pewno słabo, choć nie tak słabo jak DA2 ale do dna nie ma co porównywać porównuje się do średniej a w tym roku W2 i DX:HR wyglądają lepiej. Bardzo mnie zawiódł system tworzenia postaci. Ktoś mi mówił że jest mnóstwo opcji, bzdura. Dużo opcji jest w kwestii dostosowania wyglądu, ale nie to jest podstawą tworzenia bohatera w cRPG. Na dobrą sprawę to wybieramy aż rasę postaci. Na plus natomiast system rozwoju postaci choć tu ciekawa sprawa bardziej przypomina Wiedźmina 2. Brak właściwych statystyk a jedynie drzewka rozwoju. Poza tym ma wszystkie pozytywy (dla niektórych negatywy) sandboxów Bethesdy. Od oceny się wstrzymam, bo jak powiedziałem raczej nie moja bajka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Takuim

Po1: nie przeklinaj.

Po2: fizyka w Skyrimie-Skyrim nie jest Battlefieldem. Bf jest FPSem. Skyrim jest RPGiem. Nie możesz porównywać silników fizycznych tych gier. Bo to tak jakbym stwierdził, ze "Bf to dla mnie klapa bo nie ma rozwoju postaci, fabuła jest marna i nie ma wyborów". To są dwie inne gry. (a silnik fizyczny w GTA IV tez do najlepszych nie należy)

Po3: dodatkowe efekty w zależności od klimatu- ponownie, takie mechaniki mozna stosować w FPSach, a nie w RPGu akcji jakim jest Skyrim. Wyobrazasz sobie, ze musisz biegać z 4parami obuwia, oraz cała szafa ubrań i zbroii na każda okazje? C'mn to nie SIMSy. Zreszta trudno aby minusem danej gry było to, ze "nie wpadli na ten pomysł co ja"

Zreszta gdyby do Slyrima dorzucić grafikę i fizykę BFa, a do tego te mechanizmy o korych mówisz to tylko najbardziej wypasione komputery by to pociagnely(przewiduje, ze wymagaloby to z 8gb ram CONAJMNIEJ). O konsolach nie mówiąc.

BTW to CoD sucks bo tam nie mozna się zenic

Edytowano przez c00rtka
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie, ponieważ fizyka jest ważna w obu grach tak samo, a rozwój postaci jest charakterystyczny dla rpg.

3. Nie, ale posiadania jakiegokolwiek ubrania powinno być wskazane.

4. Kogo to obchodzi, beznadziejny argument. Można w ten sposób powiedzieć o wszystkim. Nie zabezpieczajcie jeszcze bardziej samochodów bo będą zbyt drogie i konsumentów nie będzie stać. Nie będzie stać to kupią coś tańszego. Skyrim nie będzie dobrym rpgiem, to kupią innego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po2: fizyka w Skyrimie-Skyrim nie jest Battlefieldem. Bf jest FPSem. Skyrim jest RPGiem. Nie możesz porównywać silników fizycznych tych gier. Bo to tak jakbym stwierdził, ze "Bf to dla mnie klapa bo nie ma rozwoju postaci, fabuła jest marna i nie ma wyborów". To są dwie inne gry. (a silnik fizyczny w GTA IV tez do najlepszych nie należy)

Ciekawe Oblivion używał Havoka, Skyrim używa go tylko do scenek z NPC (moduł Behavior). Fizyka nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek gatunkiem. Silniki fizyczne wykorzystują gry RPG, FPS, TPP, RTS w zasadzie każdy gatunek.

Po3: dodatkowe efekty w zależności od klimatu- ponownie, takie mechaniki mozna stosować w FPSach, a nie w RPGu akcji jakim jest Skyrim. Wyobrazasz sobie, ze musisz biegać z 4parami obuwia, oraz cała szafa ubrań i zbroii na każda okazje? C'mn to nie SIMSy. Zreszta trudno aby minusem danej gry było to, ze "nie wpadli na ten pomysł co ja"

No tu się zgodzić trzeba, nie można wymagać od twórców, żeby wpadali na te same pomysły co gracze. W dodatku na pomysły które nigdzie indziej nie były wykorzystane.

Zreszta gdyby do Slyrima dorzucić grafikę i fizykę BFa, a do tego te mechanizmy o korych mówisz to tylko najbardziej wypasione komputery by to pociagnely(przewiduje, ze wymagaloby to z 8gb ram CONAJMNIEJ). O konsolach nie mówiąc.

Bzdura, ani Deus Ex ani Wiedżmin 2 nie wymagają 8 GB RAM, a grafę mają dużo lepszą (W2 nawet o 2-3 klasy) i fizykę dobrą i różne ciekawe mechaniki. To się aż tak bardzo nie przekłada na wymagania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- niesamowicie mała ilość aktorów podkładających głos

Rozumiem, że to zarzut wobec polonizacji, czyli nie gry samej w sobie. W oryginalnej wersji językowej głos podkłada 70 całkiem niezłych aktorów, więc nie wiem po co wybierać sobie gorszą alternatywę, a później narzekać.

- obrzydliwa grafika sprzed paru lat

Ocena artyzmu to bardzo subiektywna kwestia, ale jeśli chodzi o aspekty techniczne, to szczerze powiedziawszy nie wiem o co chodzi z tym narzekaniem. Oprawa wizualna nie stoi może na poziomie tej z Crysisa, ale w wyższych ustawieniach jest naprawdę dobra, łącznie z rozdzielczością tekstur, szczegółowością modeli, jakością różnych efektów specjalnych, czy świetnymi krajobrazami. Co jest w niej aż tak rażącego?

- beznadziejny wygląd drzewek rozwoju postaci

Subiektywna kwestia, nie będę polemizować.

- beznadziejny konsolowy interfejs

A co jest w nim takiego "beznadziejnego"? Owszem, jest typowo konsolowy, można też trochę ponarzekać na nawigację, ale poza tym jest całkiem dobry, tj. spełnia kryteria dobrego interfejsu ? jest prosty i intuicyjny. Na początku denerwowało mnie trochę poruszanie się po mapie świata, ale z czasem przywykłem i teraz w ogóle mi już to nie przeszkadza.

- bezpłciowe postacie, brak im emocji adekwatnych do sytuacji, w głosie, w mowie ciała itp.

Seria TES nigdy szczególnie nie słynęła z barwnych i wyrazistych postaci, a w Skyrim i tak jest lepiej niż w Oblivionie.

- słaba praca kamery, szczególnie podczas finisherów

Ogólnie nie jest zła, chociaż finishery faktycznie można było zrealizować lepiej. Jeśli możesz, podaj jakieś przykłady tej słabej "pracy" kamery.

- brak szczegółowych opisów, np. czarów

Istotnie, czar "kula ognia" bądź "pomniejsze uzdrowienie" powinien posiadać minimum kilkustronowy opis. :rolleyes:

- bugi. Głównie bugi sprzętowe. Cała masa topiców na oficjalnych forum na temat najróżniejszych błędów.

Wysyp tematów nt. bugów na forach internetowych zaraz po premierze dużego tytułu to standard. Ja np. gram już parę godzin i jak dotąd natknąłem się na trzy-cztery bugi, co w porównaniu do poprzednich gier z serii TES jest bardzo dobrym wynikiem (pewnie efekt zmiany silnika).

- mało czarów.

Też brakuje mi możliwości tworzenia własnych czarów, ale czy ponad 80 zaklęć to naprawdę mało...?

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...