Skocz do zawartości

Baldur´s Gate (seria)


Gość kabura

Polecane posty

Po wybraniu rasy kliknij na "Klasa" - tu też przeczytaj bardzo dokładnie opisy i ważne by rasa komponowała się z klasą (Wojownik-Krasnolud jest ok, ale np. Wojownik Gnom już mniej ok.)

Ej no, ja grajac w Baldursa raz stworzylem gnoma wojownika (pomijam, ze kumpel, ktory tez w BG gral smial sie z tego) i gralo mi sie bardzo przyjemnie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gnom jako wojownik jest świetny. Nie ma żadnych kar do cech fizycznych, a do tego posiada zwiększone rzuty obronne przeciwko czarom i berłom. To naprawdę niezły wybór, szczególnie jeśli nie lubimy stereotypów. Śmiem twierdzić, że gnom będzie lepszym wojakiem niż człowiek - o ile nie zamierzamy tego drugiego dwuklasować (a warto, warto).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cheaty? W BG? Grasz, żeby poznać ciekawą historię, czy po to, żeby grę zaliczyć? Jeśli to drugie, to możesz poprosić tutaj kogoś o save'a z końcówki, jakoś sobie raczej poradzisz z bossem i będziesz miał gierkę z głowy.

A jeśli chcesz pograć, zapomnij o cheatach, bo to nie sportowe, a zacznij czytać to, co do Ciebie gra pisze. Jeśli sobie nie radzisz z interfacem, daj znać, pomożemy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra bede gral normalnie :D postaram sie po ludzku przejsc ta gre ale zmieniam postac bo ta co mam za szybko mi ginie i nic nie moge z tym zrobic, zrobie sobie krasnoluda wojownika.

@edit

no wiec zrobilem sobie tego krasnoluda wojownika, dolaczylo do mnie troje ludzi, szedlem do miejsca gdzie zabili tego mojego niby ojca i wyskoczyl mi wilk bilem go cala druzyna a ten wilk mnie 2 ciosami zabil co zrobic zeby mnie byle [beeep] nie zabijalo?

Edytowano przez Aquilezs
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku, gdy tworzysz postać, musisz umiejętnie rozplanować cechy. Podam pewien przykład na krasnoluda woja:

SIŁA - koniecznie od 18/50(choć może być mniej, jeśli do rozrzucenia dostaniesz duuużo pkt) do 18/00 (choć trzeba mieć farta, aby tak trafić :))

ZRĘCZNOŚĆ - 18 i nie ma dyskusji. Duże KP musi być!

KONDYCJA - również 18 bez dyskusji.

INTELIGENCJA - wystarczy 3, bo wojowi się to nei przyda

MĄDROŚĆ - obojętnie, jeśli brak ci punktów, może być i 10, i 3(wiem, wiem, mała odporność na czary umysłowe, ale tylko siriny są jakimś poważnym zagrożeniem z tymi czarami)

CHARYZMA - niestety niewiele daje w pierwszej części, więc 13 powinno wystarczyć

Dawno już w BG nie grałem, więc możliwe, że coś pokręciłem. :)

Co do przechodzenia solo: najlepiej w pierwszej części wybrać mag/woj/złodziej, przejść i eksportować do drugiej części. Mamy wtedy świadomy wybór o specjalizacjach itp.

BTW dwójkę zdecydowanie łatwiej przejść solo, a TB solo złodziejem(zwłaszcza główna walka) jest prościutkie dzięki pułapkom.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czitować nie warto w tej grze - a co do częstego umierania przyczyny mogą byc dwie:

-źle stworzona postać

-zła taktyka

Taktyka walki z wilkiem by sarmat: gdy zauważymy wilka za pomocą Imoen i jeszcze jednej osoby znającej się na broni dystansowej strzelamy do przeciwnika. To mu powinno zabrać co najmniej 1/2 życia, w dobrym wypadku zabije go. Jak "Tanka" używamy naszej najtwardszej postaci (btw, zabierz zbroje np. Montaronowi - gdy jego postać zginie można ją wskrzesić, ale gdyy ty zginiesz to już koniec gry). i sprowadzamy jej uwagę na siebie. W tym czasie niech mag rzuca zaklęcia, a Montaron niech użyje krycia się w cieniu i zaatakuje od tyłu wilka. W sumie to walka powinna się zakończyć na dobiciu przeciwnika przez Tanka, bo wilki są cieńkie :)

@Co do gnoma wojownika to nie zdawałem sobie z tego sprawy ;) Muszę kiedyś spróbować :)

Edytowano przez sarmat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INTELIGENCJA - wystarczy 3, bo wojowi się to nei przyda

Może się przydać przy korzystaniu ze zwojów ochronnych, potrzebne jest do tego 9 punktów. Nie pamiętam tylko czy w obu częściach, czy tylko w dwójce to działa.

CHARYZMA - niestety niewiele daje w pierwszej części, więc 13 powinno wystarczyć

Ja bym właśnie powiedział odwrotnie, to w dwójce charyzma niewiele daje, w jedynce czasem się przyda. Zdarzają się sytuacje, w których reputacja nie jest najwyższa i wtedy dzięki wysokiej charyźmie dostaniemy lepszą nagrodę. A warto podbić tę cechę maksymalnie chociażby dla Butów Chłodu.

Edytowano przez Joneleth
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: ja w prawie każdej grze pakuję w charyzmę co mogę (Planescape Torment, Baldurs Gate 2, Fallout, KotOR, NVN) co przydaję się do perwswazji i czarów (Moce w SW i czary czarodzieja w NVN) Nie wiem czy w BG ma jakieś większe znaczenie oprócz podwyższenia nagród - zawsze gdy grałem mialem b. dużą reputację i charyzmę min. 18 - grałem paladynem :)

BTW ktoś wytłumaczy o co chodzi w DnD? Bo ja wiele nie pojmuję z tego systemu i czasami gram na oślep :)

np co jest lepsze miecz 2k6 czy 1k10?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Aquilezs

Początki mogą być trudne. : )

Ekwipunek masz dobrze rozdzielony? Walczysz bronią, w której masz biegłości? Na początek możesz też zmienić poziom trudności na drugi od dołu.

Te trzy osoby, które dołączyły, to - o ile dobrze pamiętam - Nekromanta Xzar, Wojownik-Złodziej Montaron i Złodziejka Imoen. Jeśli wyślesz ich wszystkich do walki wręcz, to będzie faktycznie kiepsko. Xzara i Imoen trzymaj z tyłu, niech piorą z dystansu (Imoen łukiem, Xzar jakąś procą, a na mocniejszych wrogów czarami). Montaron sobie nieźle radzi z bliska, ale najlepiej jest nim flankować przeciwników. Czyli tak - wysyłasz samego siebie do walki wręcz, Xzar i Imoen atakują z daleka, Montaron obchodzi przeciwnika od tyłu i tam ciacha im po plecach.

Pamiętaj też o eliksirach leczenia.

EDIT: @sarmat

Ciężko jest tak streścić DnD w kilku słowach, tym bardziej, że Baldur'sy są oparte na ADnD (Advanced Dungeons and Dragons, czyli tak zwana "druga edycja"), a począwszy od Icewind Dale II Bioware już używało DnD 3e (Dungeons and Dragons Third Edition), które różni się dramatycznie.

Ale na to konkretne pytanie odpowiedź jest akurat prosta - to magiczne "k" oznacza "kość". Liczba przed "k" to liczba używanych kostek, liczba po - rodzaj kości. Tak więc skrót "1k10" oznacza "rzut jedną kością dziesięciościenną".

Jak łatwo obliczyć, taki rzut daje wynik z zakresu 1-10, przy średniej 5,5. 2k6 (dwie kości sześciościenne) to wynik od 2 do 12, czyli średnio 7.

EDIT 2:

Na samym początku, gdy tworzysz postać, musisz umiejętnie rozplanować cechy. Podam pewien przykład na krasnoluda woja:

SIŁA - koniecznie od 18/50(choć może być mniej, jeśli do rozrzucenia dostaniesz duuużo pkt) do 18/00 (choć trzeba mieć farta, aby tak trafić )

ZRĘCZNOŚĆ - 18 i nie ma dyskusji. Duże KP musi być!

KONDYCJA - również 18 bez dyskusji.

INTELIGENCJA - wystarczy 3, bo wojowi się to nei przyda

MĄDROŚĆ - obojętnie, jeśli brak ci punktów, może być i 10, i 3(wiem, wiem, mała odporność na czary umysłowe, ale tylko siriny są jakimś poważnym zagrożeniem z tymi czarami)

CHARYZMA - niestety niewiele daje w pierwszej części, więc 13 powinno wystarczyć

Siłą to dla wojownika podstawa. Prawdę mówiąc, nie warto schodzić poniżej 18/90.

"Duże KP" - zasadniczo "małe KP", bo w ADnD (a więc w BG I i II oraz w IWD I) klasa pancerza działa inaczej. Im niższa wartość, tym lepiej.

Inteligencja - w jedynce tak, ale jeśli chcemy grać tą samą postacią w dwójce, to już nie (Łupieżcy Umysłu!)

Mądrość - bonusy do rzutów obronnych to chyba pomysł trzeciej edycji, w ADnD wszystko zależy tylko od rasy i klasy postaci. Jestem tego prawie pewien. : )

Charyzma - nigdy nie wychodziłem powyżej 10, chyba że musiałem (paladyn), albo było to potrzebne klasie postaci (bard, czarownik).

Edytowano przez Alaknar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baldur2 to była moja pierwsza "prawdziwa" gra RPG i wtedy nic nie kojarzyłem z tego systemu :) Myślałem że pancerz z KP8 jest lepszy niż ten z KP2 do póki nie przeczytałem opisu zbroi płytowej (że to najlepszy pancerz ) :) No cóż, młody byłem, błędów już takich nie popełniam :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a charakter ma cos do rzeczy?? neutralny itp? co wybrac dla krasnoluda wojownika?

stworzylem krasnoluda wojownika i pkt rozlozylem tak:

sila 18/38

zrecznosc 10

kondycja 18

inteligencja 7

madrosc 10

charyzma 14

jak myslicie?

@Down

aha ok to wziolem neutralny.

Edytowano przez Aquilezs
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Duże KP" - zasadniczo "małe KP", bo w ADnD (a więc w BG I i II oraz w IWD I) klasa pancerza działa inaczej. Im niższa wartość, tym lepiej.

Skrót myślowy. :)

@up

Charakter nie ma nic do walki. Jaki wybierzesz charakter tak MUSISZ postępować, inaczej możesz stracić część umiejętności. Opisy charakteru masz w menu tworzenia postaci.

EDIT: za mała zręczność, jeśli nie zamierzasz eksportować postaci do dwójki, to zmniejsz int i daj do zręczności. Jak nie, to wylosuj od nowa, bo będziesz miał problemy z KP.

Edytowano przez Lewis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko. Siła dla wojownika to minimum 18/90 (trzeba trochę poklikać).

Zręczność też za niska. W ADnD zręczność wpływa na KP niezależnie od noszonego pancerza, więc żeby to miało ręce i nogi, pakuj ją na maksimum. Podobnie Kondycja.

Ogólnie zasada robienia wojowników w Baldur'sach jest taka - Inteligencja, Mądrość, Charyzma - wszystko leci na 3. Z zebranych punktów pakujesz ile możesz w Siłę, Zręczność, Kondycję. Jeśli Siła wypadnie słabsza niż 18/90, od razu losujesz jeszcze raz. Jeśli punktów odjętych od "tych gorszych" parametrów nie starczy na osiemnastki dla pierwszych trzech - losujesz jeszcze raz.

Ideałem wojownika jest więc 18/00, 18, 18 (czy też 18/00, 17, 19 w przypadku Krasnoluda i 18/00, 19, 17 w przypadku Elfa). Reszta statów w jedynce nie ma znaczenia, ale jak zostaną Ci punkty, wrzucaj je w Inteligencję (żeby się móc w dwójce bronić przed Łupieżcami Umysłu).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premiami do Trak0 i obrażeń.

Jeśli chodzi natomiast o to, czy lepiej wylosować 18/56, a 18/00... Oczywiście, że dużo korzystniejsza jest ta druga opcja, ale nie należy zapominać, że podczas gry można zdobyć grimuar, który podniesie siłę o jeden punkcik, czyli w tych przypadkach do 19. Z reguły jest tak, że jak uda nam się wylosować upragnione 18/00, to i punktów do rozdzielenia mniej. Ja osobiście nie mam aż tak ciśnienia na tę cechę, wolę sobie porozdzielać punkty do innych statystyk, coby głupio nie wyglądały (bo 3 wygląda głupio, o.)

EDIT:

Co do tego Trak0, to jest to szansa trafienia przeciwnika. Analogicznie jak z KP - im mniejsze, tym lepsze.

Zresztą, najlepiej będzie jak poczytasz to. Dużo informacji, przystępnie podanych. Generalnie najlepsza strona o BG w polskim internecie. ;)

Edytowano przez Joneleth
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie:

TraK0 - zwane popularnie "trako" - czyli (szansa) Trafienia Klasy (Pancerza) 0. Jeśli postać, którą atakujemy ma KP (Klasę Pancerza) równą 0, to wtedy na K20 (kości dwudziestościennej) musimy wyrzucić tyle, ile wynosi nasz parametr TraK0 lub mniej. Jeśli postać ma KP dodatnie, wtedy od naszego TraK0 ODEJMUJEMY jego wartość KP (czyli, jest nam łatwiej trafić). Jeśli przeciwnik ma KP ujemne - DODAJEMY je do naszego Trak0.

Czyli, wszystko na opak, im mniej tym lepiej. : )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bieglosc jak mam dac? bo mam 4 pkt do rozdania, dalem 2 topory i 2 ciezkie miecze?

obecnie udalo mi sie zrobic tak:

sila 18/95

zrecznosc 15

kondycja 16

inteligencja 7

madrosc 10

charyzma 12

Edytowano przez Aquilezs
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujdzie, bo siła wysoka, ale powiedz mi jedno - czy Ty zauważyłeś, że po prawej od cech masz takie znaczki + i -, dzięki którym możesz zwiększać/zmniejszać cechy?

Bo widzę, że masz np. Charyzmy 12, Mądrości 10, co u wojownika jest bezużyteczne, za to Zręczności 15 (mało...) i Budowy 16 (też mało)...

Odejmij sobie tymi minusikami 3 punkty od Charyzmy, 2 punkty od Mądrości i wymaksuj Zręczność i Budowę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joneleth? Pracowałeś nad spolszczeniem to Baldur's Gate Trilogy - WeiDU? Czy możesz nam coś dokładniej o tej konwersji napisać. Nachodzi mnie coraz większa ochota na jeszcze jedną "partyjkę" w Baldur's Gate, ale chciałbym tym razem grać z modami dodającymi nowe obszary i przygody, na silniku Baldur's Gate II, w rozdzielczości 1680x1050 i żeby wszystko było po polsku :happy: . Wiem - mam wymagania. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli chodzi o statystyki dam jedną radę. Losuj długo i uparcie a w końcu trafi się taka konfiguracja, że wojownik będzie nie tylko twardy jak czołg, ale tez wściekle mądry, inteligentny i zabójczo charyzmatyczny. Należy też pamiętać że o kilka punktów można jakąś cechę zwiększyć w trakcie gry. Co cztery poziomy otrzymuje się jeden do rozdzielenia. Przy odrobinie cierpliwości można mieć niemal pół-boga. Nawet jeśli wysoka inteligencja krasnoludowi się nie przyda, to jednak cieplej się robi widząc, że nie jest skończonym tumanem :).

No i jeśli chodzi o te cheaty...lepiej się trochę pomęczyć i dojść do zwycięstwa samemu, niż psuć niepotrzebnie zabawę.

Edytowano przez Dexter666
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...