rumbur Napisano Kwiecień 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2011 Ale nie zaprzeczysz, że Cernd jest po prostu cienki, Jaheira jest lepsza w walce wręcz, a magia druidów jest, moim zdaniem, słabsza od magi zwykłego kapłana, który dzięki różnorodnym buffom jest w stanie ( na wyższym levelu ) zostać prawdziwym avatarem śmierci. Amonem nie jest taki zły jako postać do walki, lecz jako towarzysz podróży jest najbardziej upartym,aroganckim $&$*$^* jako spotkałem. Dobrze chociaż, że jego quest jest ciekawy. Ja ma inny problem, zawsze gram magiem i w związku z tym cierpię na niedosyt tanków, to znaczy poza Korganem jaki jest jeszcze zły wojownik? Sarevok z Tronu Bhalla jest co prawda zły lecz spotykasz go dopiero w dodatku. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sarmat Napisano Kwiecień 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2011 Postanowiłem się wziąć za granie w BG1 i nie mam pomysłu na postać. Nie wiem kim grać by było ciekawie No cóż więc stworzyłem neutralnie-złego wojownika ze statami: Siła: 18/70 Zręczność: 17 Kondycja: 18 Reszta po 10. Dałem 2 punkty w topory i 2 w cięzkie miecze. Dobry wybór? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doman18 Napisano Kwiecień 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2011 (edytowany) @Kerp Oshh ty niedobry uoboozie jeden. Dzieci zatkać uszy! A tak w ogóle to podzielam twoje zdanie. Z resztą tak w ogóle dobre postacie są strasznie mdłe, czasami w dialogach leje się tyle wazeliny że jedzenie z żołądka podchodzi pod gardło. Jak na razie nie widzę nikogo naprawdę ciekawego, z głębokim "backgroundem" Co sądzicie o odpędzaniu nieumarłych? Ja przeszedłem obie części, ale tej opcji ani razu nie włączyłem Gdy grałem "zuymi" to często gęsto używałem, bo Viconia na tyłach mogła stać i odpędzać a i efekty odpędzania są dla złych fajniejsze (zauroczenie). Natomiast grając dobrymi nie dość że efekty są mniej odczuwalne (no dobra, zamęt nie jest taki zły) ale też wolę Anomena oddelegować w wir walki zamiast stać nim i machać "Odpędzanie" Ja w sumie nigdy jakoś nie używałem złodziejskiego wykrywania pułapek do zdejmowania iluzji z magów, bo nigdy nie inwestowałem w "wykrycie iluzji". Skuteczne to jest? Edytowano Kwiecień 3, 2011 przez Doman18 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexiej Napisano Kwiecień 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2011 No i jestem w kropce. Mam nowego laptopa (spędzę sporo czasu poza domem) i chciałem sobie odpalić BG I i ... doopka. Czemu? 3 płyta z EkstraKlasyki jest okraszona w połowie instalacji błędem. Zakupiłbym nawet znowu EK tylko że nigdzie w okolicy najbliższej nie ma już jej w sprzedaży. A tak bardzo chciałbym wreszcie skończyć moje przygody Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MyLoginIsFaint Napisano Kwiecień 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2011 @Wuwu Bardzo rzadko używam - szkoda marnować Anomena, a że Viconię wzięłam tylko raz, i już więcej tego nie powtórzę, to nie miałam okazji wypróbować tego na niej. BG1... zagrałabym. Zagrałabym, ale jak głupia czekam, aż bg1npc project się przetłumaczy... A od pół roku nie ma żadnych postępów. Już na skraju wytrzymałości jestem, rozważam nawet ściągnięcie w wersji angielskiej i mieszanie języków, którego nienawidzę. A zostało raptem z 10% z tłumaczenia... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alaknar Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 @sarmat - teoretycznie w przypadku wojownika należy cisnąć Siłę na 18/00 lub coś najbliższego temu (ale naprawdę sensowne wartości zaczynają się od 18/90). Warto też zrobić Zręczności 18 (dodatkowy punkt KP... Chyba, że grasz Krasnoludem? Ale w takim razie czemu Kondycji tylko 18, a nie 19?). W praktyce możliwe będzie znalezienie przedmiotów magicznych, które to wszystko naprawią. Jeśli zależy Ci bardziej na "odgrywaniu postaci", niż czysto mechanicznym podejściu (w końcu nikt nie powiedział, że każdy wojownik musi być super siłaczem, nie?), to zostaw tak, jak jest - jest OK. Co do gwiazdek - nie pamiętam, jaki w jedynce można było sprzęt znaleźć, więc nie pomogę. omawiana sytuacja jak ulał pasuje mi do osobnika neutralnego złego Fakt, racja całkowita. Zapomniałem dodać - "nie pasuje do dobrego charakteru". : ) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 (edytowany) Zdecydowałem się zagrac ponownie w Baldur's Gate. Oczywiście przechodzę cała sage używając BGT. Zastanawiam się nad drużyną. Zawsze gdy przechodziłem grałem bardzo standardową . Ja paladyn do tego Imoen, Khalid, Jaheira, Minsc i Dynaheir. Teraz stworzyłem nową postać Kensai'a o charakterze neutralnym.A do drużyny planuję wziąć: Kagaina, Kivana, Viconię, Safanę i jako maga Edwina. Co o takim skłądzie myślicie? Może być mały problem z Kivanem, ponieważ nie pasuje trochę do charakteru drużyny. No i będę miał ciągłe braki w indentyfikacji. O i jakie bronie poleciacie dla Kensai'a? Budować go na dwie bronie? I jaki typ najlepiej? Myślałem o cepach i młotach? Edytowano Kwiecień 4, 2011 przez kruzd Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zikmu Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Ja paladyn do tego Imoen, Khalid, Jaheira, Minsc i Dynaheir. Ja z całej tej ekipy akceptowałem tylko Dynaheir, ale szkoda, że głos pod nią podłożony nie miał się nijak do tego jak ona wyglądała, bo jej awatar był jednym z moich ulubionych (ultra sexi ). Kagaina, Kivana, Viconię, Safanę i jako maga Edwina. Czy mi się zdaje czy Safana przypadkiem nie zginęła w Lasach Tethyru? Czy ten mod BGT zmienia w takim wypadku ten wątek fabularny w dwójce? Myślałem o cepach i młotach? Młotach i cepach ?! Przecież Kensai jak sama nazwa wskazuje włada mieczami. Ja bym rozwinął 3 gwiazdki w styl walki dwiema brońmi, a dalej wziąłbym Katany + długie miecze. Pod koniec dwójki korzystałbym wtedy z zestawu Furia Niebios +3 oraz Czarna Brzytwa +3. Razem z Większym Młyńcem i Uderzeniem Krytycznym stajemy się kombajnem bitewnym, który błyskawicznie rozprawia się z wrogami. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Myślałem o cepach i młotach? Czemu napisałem młoty to sam nie wiem. Miałem na myśli miecze . Cepy ze względy na Cep wieków +5. Czy mi się zdaje czy Safana przypadkiem nie zginęła w Lasach Tethyru? Czy ten mod BGT zmienia w takim wypadku ten wątek fabularny w dwójce? Na razie gram w BG więc tam Safana jest dostępna. Gdy będę zaczynał dwójkę pewnie zastąpię ją Janem. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sarmat Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Ja grałem paladynem w dwójce i jeszcze przed Czarowięzami bardzo ładnie mi się rozwinął. Właściwie to była jakaś podklasa, nie pamiętam dokładnie jaka, ale był to chyba Kawaler. Wysoka charyzma, siła oraz kondycja. Z połączeniu z paladyńskimi buffami i kapłańskimi od Aerie stanowił bardzo dobry materiał na tanka. Chociaż zaklęcie "Ochrona przed złem" wydaje się być mało użyteczne, wiele razy uratowało moją drużynę. Dodatkowo podklasa, którą grałem miała dobre zalety * +3 do trafienia i obrażeń przeciwko wszystkim demonom i smokom. * Raz dziennie na poziom może rzucić zaklęcie "Przełamanie strachu". * Odporność na strach i załamane morale. * Odporność na trucizny. * 20% odporności na ogień. * 20% odporności na kwas. kosztem braku możliwości posługiwania się broniami strzeleckimi. O ile się nie myle BGT pozwala na używanie ras i klas dostępnych w dwójce więc bez problemu mógłbyś grać kawalerem. BTW polecałbym w dwójce dołączyć Aerie. Po przykoksowaniu jest z niej świetny kapłan i niezła maszynka do mięsa, a ciebie jako paladyna będzie wprost ubóstwiać Co do odgrywania postaci zawsze mam problem, gdyż nie wiem na kogo się zdecydować. O ile w Morrowindzie stworzenie nieco diabolicznego Inkwizytora szerzącego dobro wg. własnych poglądów jest proste ze względu na elastyczność przy tworzeniu postaci, w BG są już niestety wyznaczone klasy, a do nich charaktery W BG brakuje mi także możliwość grania jakimś przeciwieństwem paladyna, np. "Mroczny Rycerz", który by brał swą moc ze zła i zamiast zaklęć takich jak uleczenie by stosował klątwy i przekleństwa. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lew1s Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Do kensaia to proponuję załatwić Drizzta i przejąć jego bronie. Najlepsze w grze. BTW było jakieś takie zadanie o wojowniku, jakiś wilk czy coś. Zabijając go mieliśmy jeden z lepszych mieczy w grze - dla kensaia idealnie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doman18 Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Chciałem tylko wtrącić że wykrycie iluzji w wykonaniu złodzieja jest super! Dałem 90 Janowi w tą zdolność i walczyłem z Prebekiem, Galvarey'em i ekipą w dzielnicy mostowej (ten taki niepodpisany domek na uboczu) i w każdej walce używając "wykrywania pułapek" zdejmowałem magom "drzwi z cienia" od razu, za pierwszym razem. Nie wiem czy miałem po prostu fuksa czy faktycznie jest to takie skuteczne ale póki co polecam! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alaknar Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Młotach i cepach ?! Przecież Kensai jak sama nazwa wskazuje włada mieczami. Ale nic nie stoi na przeszkodzie dać mu cepy (Cep Bojowy Wieków) i młoty (Crom'Feyr), czyli najlepsze połączenie ofensywne dostępne w grze. Oczywiście pakujemy 3 gwiazdki w walkę dwiema broniami. Do kensaia to proponuję załatwić Drizzta i przejąć jego bronie. Najlepsze w grze. A z nimi się coś nie dzieje po rozpoczęciu dwójki? Nie wiem, jak to wygląda w przypadku BGT, ale przy imporcie save'a chyba te bułaty znikały. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zikmu Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 (edytowany) Paladyn = moher Do kensaia to proponuję załatwić Drizzta i przejąć jego bronie. Najlepsze w grze. Moim zdaniem wypadają one blado przy innych broniach (np. wcześniej wymienionych Furii Niebios i Czarnej Brzytwie). @Alaknar - a wcześniej sam się kłóciłeś, że powinno się odgrywać role danej postaci . Kensai to mistrz mieczy, rozumiem że może on użyć cepa jako broni wspierającej, ale jako głównej?! Nie "bałdzo". Edytowano Kwiecień 4, 2011 przez Zikmu Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Hmm. Stwierdzam, że gra jako kensai w BG będzie bardzo ciężka ze względu na brak pancerza. Na 1 poziomie doświadczenia bonusy płynące z klasy nie dają jakiegoś wielkiego powera, a brak zbroi znacznie utrudnia grę. Zaczynałem grać na trudnym i praktycznie do każdej potyczki muszę podchodzić po kilka razy i liczyć na łut szczęścia. Na normalnym wcale nie jest lepiej. Co do drużyny to już zdecydowałem. Ja, Kagain, Kivan, Viconia, Imoen i Edwin. Viconia już dogaduje Kivanowi Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexiej Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Dopadłem "Saga BG" i właśnie wesoło buczy instalacja w napędzie. PRzeraża mnie tylko ilość modów jakie są pododawane na DVD i nie wiem jaki wybrać. Czytałem że jest taki który pozwala przejść BG I na silniku 2-ki ... tylko pytanie jak się będzie zachowywał bo chcę jeszcze grać na widescreen modzie bo jednak oczu psuć już nie wypada Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 No ja gram właśnie na BG Trilogy i problemów z widescreenem nie ma żadnych. A naprawdę fajnie przechodzi się całą sage ciurkiem. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexiej Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 @ up No to dziękuję za info. I tak zaraz zainstaluję jeszcze 2 część i dodatek i potem mody. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuwu1978 Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Teraz stworzyłem nową postać Kensai'a o charakterze neutralnym. Chcesz powiedzieć, że mod Baldur's Gate Trilogy daje taką możliwość? Przecież klasa Kensaia nie występowała w części pierwszej. Teraz narodziło się kolejne pytanie - jeżeli można jeszcze przed Candlekeep tworzyć takie klasy, to co by było, gdyby tak zacząć grę mnichem i dopakowywać go przez całą sagę? W Tronie Bhalla, to byśmy mieli chyba terminatora. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexiej Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 W Tronie Bhalla, to byśmy mieli chyba terminatora. Jeśli to prawda to mam zabawę na cały wyjazd za granicę. Ba! Sama zabawa z doborem postaci teraz to będzie pół dnia bo chce grę przejść dokładnie tak jakbym chciał, a nie jak mi twórcy narzucą Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 (edytowany) Chcesz powiedzieć, że mod Baldur's Gate Trilogy daje taką możliwość? Przecież klasa Kensaia nie występowała w części pierwszej. Teraz narodziło się kolejne pytanie - jeżeli można jeszcze przed Candlekeep tworzyć takie klasy, to co by było, gdyby tak zacząć grę mnichem i dopakowywać go przez całą sagę? W Tronie Bhalla, to byśmy mieli chyba terminatora. Mod Baltur's Gate Trilogy pozwala na uruchomienie BG1 na silniku dwójki wraz z jej mechaniką. Grę przechodzisz w jednym ciągu. Po zabiciu Sarevoka masz scenke jak trafiasz do lochów Irenictusa. Nawet część przedmiotów zdobytych w jedynce znajdziesz w więzieniu. Dokładnie tez chciałem zrobić mnich, ale bez broni i zbroi na pierwszych levelach jesteśmy praktycznie niczym. Zero obrażen i zero ochrony. Proszę tu macie spis większość modów, które fajnie wzbogacają rozgrywke. Oczywiście nie trzeba instalować wszystkich tylko te co nam pasują. http://hrothgar.pl/topics16/baldurs-gate-t...lation-vt69.htm Jeszcze pytanie. Jak poradzić sobie z identyfikacją, jesli w drużynie mamy Edwina?? Przecież nie będziemy za każdy przedmiot płacić. Edytowano Kwiecień 4, 2011 przez Bethezer Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zikmu Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 ^ Nie wiem jak w jedynce, ale w dwójce na wyższych poziomach Edwin identyfikował 95% przedmiotów bez użycia zwojów. Na niższych poziomach potrzebny ci będzie dodatkowy mag, albo identyfikacja w sklepie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elano Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Mimo upływających lat dalej czuć tą magię... Zainstalowałem 1 i 2, skompilowałem BGT, kilkoma modami (jakieś oryginalne klasy D&D, np. Tajfun; kilka ciekawych questów i kilka nowych postaci do przyłączenia - bodaj Valen i Soulafein). Na razie świetnie, wracają wspomnienia, a że już sporo zapomniałem, bo grałem dobrych kilka lat temu, to zabawa jest wyśmienita. I po co wydawać kasę na nowe gry? Inwestujesz w Legendy RPG i zabawy na pół roku. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sarmat Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 Nie mogę sobie poradzić z instalacją BGT. CZy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co i jak? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzd Napisano Kwiecień 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 4, 2011 (edytowany) Jeśli masz sage z extra klasyki to tam masz bardzo ładnie wszystko wytłumaczone w readme. Ale pokolei: instalujesz BG 1, a potem dwójkę. Instalke BGT kopiujesz do folderu z BG 2 i ją uruchamiasz. Edytowano Kwiecień 4, 2011 przez kruzd Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.