Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Agent Dołu

JAVA, ćwiczenia, uzupełnianie kodu

Polecane posty

Wybaczcie, że zawracam głowę.

Normalnie nie lubię prosić o pomoc w czymkolwiek

ale mam mały problem: otóż, władowałem się na pewną uczelnię zwabiony obietnicami małej ilości programowania a dużej tematycznej (reklama internetowa, projektowanie stron, photoshop, illustrator, modelowanie 3D, już nie mówię, że jeszcze "na Święta" walnęli newsem, że wywalą połowę zajęć z grafiki i modelowania na rzecz takich programików, zwłaszcza sieciowych a o Photoshopie możemy zapomnieć wraz z reklamą bo to nie ASP i oni mają nas gdzieś, możemy spadać jak się nie podoba)

a płacić każą...no i władowałem w tę szkołę już za półtora roku nie chcę tego stracić :/

Naprawdę, nie pojmuję składni języków poza CSS i HTML i mam parę takich "zadanek" (4 z podupunktami) i one są praktycznie opisane, ale siedzę nad tym od początku grudnia i nie mogę tego dokończyć :/

class Prostokat
{
   double dlugosc;
   double szerokosc;
  
   Prostokat()            
   {                      
      this.dlugosc=0.0;  
      this.szerokosc=0.0;
   }                      
  
   Prostokat(double dlugosc,double szerokosc)  
   {                                          
      this.dlugosc=dlugosc;                  
      this.szerokosc=szerokosc;              
   }                                          
  
   double pole()                
   {                            
      return dlugosc*szerokosc;
   }                            
}

do tego także:

 
public class Program
{
   public static void main(String[] args)        
   {                                            
      Prostokat obj;                            
      obj=new Prostokat(3,4);                    
      double x=obj.pole();                      
                                                
      System.out.println("Pole prostokata: "+x);
   }                                            
}

ćw. 1.4

Do klasy Prostokat dodaj implementację metody obwod() zwracającej obwód prostokąta oraz odpowiednie wywołanie tej metody w programie, które umożliwi przetestowanie Twojej implementacji. Skompiluj i przetestuj przykład.

ćw. 1.5

Napisz implementację klasy Punkt, służącej do reprezentowania punktów na płaszczyźnie. Do klasy Prostokat dodaj pole srodek, będące obiektem klasy Punkt. Dodaj odpowiedni konstruktor umożliwiający zainicjowanie dodatkowego pola informacjami określającymi położenie środka danej figury na płaszczyźnie.

ćw. 1.6

W klasie Prostokat zaimplementuj metodę "void przesun(double u,double v)", która będzie realizowała translację figury o wektor (u,v), oraz metodę "void info(double u,double v)", która posłuży do wydrukowania informacji o okręgu (współrzędne środka, długość i szerokość) do standardowego wyjścia.

ćw. 1.7

Do Twojego projektu dodaj implementację klasy Okrag, zawierającą pole promien, odpowiedni konstruktor oraz metody analogiczne jak w klasie Prostokat. Skompiluj i przetestuj przykład.

ćw. 1.8

Do klas Prostokat i Okrag dodaj implementacje metod "boolean zawiera(Punkt obj)" i "boolean przecina(Okrag obj)".

ćw. 1.9

Za pomocą narzędzia javadoc (standardowe narzędzie dostarczane z pakietem JDK) utwórz standardową dokumentację w formacie html do klas Prostokat, Okrag i Punkt, zawierającą opisy do wszystkich pól i metod tych klas.

ćw. 1.10

Napisz klasę Wektor. Twoja klasa powinna mieć dwa pola rx i ry typu double, odpowiedni konstruktor oraz metody o nagłówkach "double dlugosc()" oraz "Wektor pomnoz(double x)", zwracające odpowiednio dlugość wektora oraz iloczyn wektora przez liczbę. Napisz także program pozwalający na przetestowanie Twojej klasy.

ćw. 1.11

Napisz klasę Macierz. Twoja klasa powinna mieć cztery pola a11, a12, a21, a22 typu int, odpowiedni konstruktor oraz metody o nagłówkach "int wyznacznik()" oraz "Macierz dodaj(Macierz obj)", zwracające odpowiednio wyznacznik macierzy oraz sumę dwóch macierzy. Napisz także program pozwalający na przetestowanie Twojej klasy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agent Dołu -> Napisz dokładnie czego nie potrafisz i czego nie rozumiesz.

Zadanie 1.4 jest tak skomplikowane, że jego wykonanie zajmuje jakieś 30 sekund (czas potrzebny na skopiowanie metody "pole", zmianę jej nazwy oraz zmianę obliczenia wewnątrz + dodanie przykładowego wywołania w Main identycznego jak metody pole).

Pozostałe też są proste, więc nie do końca rozumiem z czym tu można mieć problemy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...