Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Karolsio

Wymiana zepsutej płyty głównej a gwarancja

Polecane posty

Witam. Ostatnio zrypała mi się płyta główna, która była na gwarancji. WYMIENILI po dwóch tygodniach, i koleś u którego składałem reklamację powiedział, że gwarancja jest ta sama co od tej starej zepsutej płyty. I tutaj moje zapytanie, czy powinienem dostać nową gwarancję skoro płyta jest WYMIENIONA czy ta nowa płyta ma być na tej starej gwarancji?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta będzie na tej samej gwarancji. Tzn., że np. na płytę masz 2 lata gwarancji i popsuje Ci się ona po roku i zostanie wymieniona to masz jeszcze rok gwarancji na sprzęt. Nie przedłuża się ona na kolejne dwa lata.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe są dwa przypadki:

1) płyta została wymieniona na nową

2) uszkodzona płyta została naprawiona przez serwis producenta

.2a) naprawdę

.2b) na niby

W przypadku 1) klient powinien dostać nową gwarancję, od dnia wydania płyty z serwisu.

ad 2a) gwaracja jest przedłużana o czas pobytu podzespołu w serwisie

ad 2b) jak wyżej, tylko jest w tym pewien przekręt.

Są rózne wersje tego przekrętu na gwarancji:

- serwis lub dystrybutor przykleja "stary" numer seryjny do nowego podzespołu i udaje że wydał sprzęt po naprawie. Wersja "hardcore" - numer przykleja się do sprzętu po naprawie, niekoniecznie sprawnego, i powtarza tą operację do czasu aż klient przestanie reklamować złom

- albo nie naprawia się nic, tylko odsyła do klienta z "ekspertyzą" pt "sprzęt sprawny"

W każdym razie wydanie nowego sprzętu w zamian za reklamowany niesprawny zawsze powinno powodować wydanie nowej gwarancji lub przedłużenie "starej" tak żeby biegła niejako "od początku".

Podstawa prawna:

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

http://www.uokik.gov.pl/download/Z2Z4L3Vva...3aWxuZWdvLnBkZg

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak naprawde to pewności nie mam, że to nowa płyta bo dostałem stare pudełko i papiery, ale gościu powiedział, że płyta jest wymieniona na nową. Jeszcze się spytam czy w takiej sytuacji powinienem iść do gościa i domagać się nowej gwarancji?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...