Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

igorw6

Jak się zmotywować do nauki programowania

Polecane posty

Hejka.

Wiem, że temat wygląda na strasznie głupi, ale proszę o wyrozumiałość.

Więc ucz się c++ z książki "symfonia c++ standard" przeczytałem oba tomy (luźno) i teraz uczę się wszystkiego na pamięć.

Zatrzymałem się w rozdziale o typach ponieważ nie mogę się przymusić do dalszej nauki, choć mi na tym bardzo zależy.

Bardzo proszę o jakąś "dobrą rade"

Pozdrawiam,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że najlepiej wytatuować sobie własnoręcznie na ciele cała Symfonię C++.

Taki żart ;) Serio, po co uczysz się na pamięć ? To nie inwokacja, nie przyjdzie Ci tego deklamować. Ja bym proponował zainstalować kompilator i zacząć pisać, cokolwiek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd. Zacznij pisać jakieś proste przykłady, w razie kłopotów zaglądaj do książek i internetu. Programowania nie możesz nauczyć się tylko i wyłącznie z książek. Musisz ćwiczyć. Jak nie wyjdzie od razu, to trudno, nie można się załamywać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Zdecydowanie źle robisz, tak jak pisze Mormegil . Nie rozumiem, po co się tego uczysz na pamięć. Jestem pewny, że gdyby dano Ci do napisania program z wykorzystaniem tego co umiesz, nie wiedziałbyś jak się do tego zabrać. Zobacz do książki, napisz kawałek prostego programu, zobacz jak działa, spróbuj dodać coś prostego do siebie, co zmieni w jakimś topniu program - to jest najlepsza nauka. Przynajmniej ja się tak uczę :) Nie przepisuję wszystkiego bez sensu z książki, tylko sam kombinuje, mając za podstawę to co przeczytałem.

Życzę powodzenia,

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja się tego wszystkiego uczę na podstawie doświadczenia. Jeżeli coś mi jest potrzebne przy pisaniu - używam tego wiele razy, aż w końcu będę to wypisywał odruchowo. Kiedyś sprawdzałem czy nie szybciej byłoby nauczyć się tego wszystkiego na pamięć, kupiłem książkę, może dwie i... kij mi z tego :happy: Nie zapamiętałem z tych książek niczego co mogłoby mi się przydać.

2. Naucz się wszystkich funkcji z bibliotek samego windowsa (na pamięć)... nie wiem jaką nagrodę byś za to dostał, ale na pewno jakąś ciekawą :D Tego jest tam od cholery więc nie dasz rady.

3. Wykorzystaj to co zrobili inni. Uczenie się z przykładów (nie spisywanie ich :) ) jest również bardzo pomocne.

// to jest komentarz, kompilator omija tekst zapisany po "//", jeżeli chcemy pisać komentarz na dłużej niż jedną linijkę używamy znaków "/*" i "*/" //
/* o
tak :D  */

// Prosty Kalkulator //

#include <iostream> // Dołączamy do programu bibliotekę "Input-Output Stream". Wykorzystamy ją do wyświetlenia tekstu w konsoli

using namespace std // Dzięki tej komendzie ułatwimy sobie pisanie, gdyż będziemy mogli ominąć "std::" przed każdą komendą wysyłaną do konsoli ("standard")

int nLiczba1 = 0;
int nLiczba2 = 0;
int nWynik = 0;
/* To jest definicja zmiennej. Może ona być dużo bardziej skomplikowana, ale nie wiem po co sobie zatruwać życie dopóki nie jest to niezbędne.
Tak więc definicję zmiennej zaczynami od jej typu ( int, string, char, double, float, bool.... dużo tego :) ). Najprostszy typ to najprawdopodobniej "int" - czyli po prostu liczba.
Po podaniu typu zmiennej podajemy jej nazwę - Np. "nLiczba1". Warto pamiętać, że nazwa zmiennej nie może zaczynać się od liczby :)
Później dajemy znaczek "=" i podajemy jej wartość. ( pamiętając, że wartość musi się zgadzać z TYPEM!)*/

bool quit = false; // Typ "bool" to taka dźwignia. Może mieć tylko dwie wartości - "true" lub "false".

void main(){ // Tu zaczynamy pisać nasz program
while( quit == false ){

cout << "Podaj pierwsza liczbe: " << endl; // Pierwsza komenda do konsoli - wyświetlenie tekstu.
cin >> nLiczba1; // Druga komenda - odebranie od użytkownika wartości zmiennej nLiczba1.
cout << "Podaj druga liczbe: " << endl; // Druga komenda wyświetlenia tekstu.
cin >> nLiczba2; // Znów pobieramy zmienną od użytkownika.
nWynik = nLiczba1 + nLiczba2; // Ustawiamy zmienna nWynik na sumę dwu liczb.
cout << "Suma liczb: " << nWynik << endl; // Podajemy ostateczny wynik...

}
}

Tak więc powyżej masz, chyba najprostszy na świecie xD, program. Weź go teraz ("...kotku" - jak to mówią panienki w reklamach na Polsacie :) ), wklej do kompilatora ( polecam Microsoft Visual C++ Express Edition ), i pobaw się nim. Zamień dodawanie na mnożenie, dodaj więcej liczb. Inny tekst. Jeżeli wyskoczy błąd - pisz do nas na forum - zapewniam Cię, że przynajmniej ja, postaram się pomóc :) Inni z pewnością też.

4. Zapraszam również na gg - 11527195 - zawsze gotowy to pomocy ;)

P.S. Programować najtrudniej jest zacząć, więc się nie zrażaj. Później idzie już z górki na pazurki :) Im dalej w to "wejdziesz", tym bardziej zrozumiesz jakie to programowanie zajefajne jest!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega igor prosił o kolejny, bardziej skomplikowany przykład:

#include <iostream>

using namespace std;

int nLiczba1 = 0;
int nLiczba2 = 0;
int nWynik = 0;

int nOpcja = 0; // Ta zmienna powie nam co ma zrobic kalkulator

bool quit = false;

void main(){

while( quit == false ){

cout << endl;

cout << "Podaj pierwsza liczbe: " << endl;
cin >> nLiczba1;

cout << "Podaj druga liczbe: " << endl;
cin >> nLiczba2;

cout << "Co ma zrobic kalkulator?" << endl; // Uzytkownik dostaje opcje i przyporzadkowane jej numery
cout << "[1] Dodac" << endl;
cout << "[2] Odjac" << endl;
cout << "[3] Pomnozyc" << endl;
cout << "[4] Podzielic" << endl;
cin >> nOpcja; // Uzytkownik podaje opcje

switch( nOpcja ){ // "Jezeli nOpcja rowna sie..."

case 0:
cout << "Nie wybrales zadnej opcji!";
break;

case 1:
nWynik = nLiczba1 + nLiczba2;
cout << nLiczba1 << "+" << nLiczba2 << "=" << nWynik;
break;

case 2:
nWynik = nLiczba1 - nLiczba2;
cout << nLiczba1 << "-" << nLiczba2 << "=" << nWynik;
break;

case 3:
nWynik = nLiczba1 * nLiczba2;
cout << nLiczba1 << "x" << nLiczba2 << "=" << nWynik;
break;

case 4:
nWynik = nLiczba1 / nLiczba2;
cout << nLiczba1 << ":" << nLiczba2 << "=" << nWynik;
break;

}

}

}

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...