Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Sethy

Battlefield (seria)

Polecane posty

Jak ja czytam Wasze wypowiedzi, to aż mi się chce skakać z radości że się powstrzymałem od kupna najnowszego Pola Bitwy. Sądziłem że EA nauczone z Battlefielda 3 będzie jako-tako wiedziało, co należy poprawić i na co zwracać uwagę. Czego ja oczekiwałem, chyba cudu. Ponownie, SUAV (wnioskuję, że to odpowiednik MAV?) najpierw robi roadkille, a potem już nie (czy można na niego przyczepiać C4?). Problemy z hitboxami gorsze niż w trójce. Levelowanie z prędkością światła. Snajpowanie teraz to po prostu zerowanie, a kosić to strach, bo nigdy nie wiadomo, z jakiej strony wejdzie animacja ataku. I jeszcze te problemy z serwerami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MrBulletproof

Dobrze że SUAV został zmieniony bo jawnie szlag trafiał jak na Rush'u nad głową latało całe luftwaffe >.>

@TimeX

SUAV to nie jest MAV w żadnym wypadku, a to że zmieniono kiedyś MAV'a, a teraz SUAV żeby nie można było nim więcej niżeli jednej osoby zabić to tylko świadczy o tym że pilnują balansu w rozgrywce.

Levelowanie z prędkością światła? Nie, ale nie jest tak idiotycznie powolne jak w trójce, a tak na dobrą sprawę to nie wiem w czym problem sam lvl wojaka o niczym nie świadczy... no może poza tym że w BF3 ten kto miał 100 Col. był totalnym nolifem. Shitbucket i jazda >.>

Snajpowanie? A co to za słowo niby i co ma ono do zerowania? Poważnie rozwiń swoją wypowiedz z tego co czytam wychodzi na to iż sugerujesz że "strzelanie z karabinu snajperskiego" = zerowanie.... co do czego naprawdę nie rozumiem. Tak czy owak zerowanie jest tym czego brakowało z możliwościach użytkowania optyki broni i jest to jeden z większych plusów zmian w 4'ce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o nowym patchu (niezapowiedzianym?) i aż się boję uruchamiać grę. Dobrze, że przynajmniej SUAVa naprawili, bo ostatnio miałem ochotę wywalić tą grę z dysku przez to. Każdy serwer na Rushu to 50% śmierci z SUAVa. Ale podobno doszły nowe bugi. Ehh, chyba jednak każda seria za jaką się weźmie EA zamienia się w G. Szkoda, że BFa też to spotkało. Wygląda na to, że zamierzają zrobić z tej gry roczną serię i później już tylko równia pochyła. Czyżby BF3 był ostatnim dobrym BFem?

@KewL

Czy ja wiem czy w BF3 tak wolno się levelowało? Gra była planowana na 2 lata. Przeciętnemu graczowi, który grał głownie CQ/Rush dobicie do setki zajmowało z 450-600h czyli mniej/dużo mniej niż godzina gry dziennie. Jeśli dla kogoś to jedyna, albo główna gra w którą gra to wcale nie tak dużo. Dla mnie to lepsze rozwiązanie niż w 4 gdzie no-life mógł wbić 110lvl w tydzień, maniacy w 3-4 tygodnie, a komuś kto gra godzinę dziennie zajmie to najwyżej pół roku. Jeszcze te nieskończone XP boosty... Kolejny znak, że planują BFa jako grę wypuszczaną co roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Reg

Ja nie powiedziałem że w BF3 się szybko lvlowało, tylko że levelowało się za wolno. Poza tym jak mówiłem level wojaka nic nie znaczy, a zatem nie widzę dlaczego mam spędzać codziennie czas przed grą żeby TYLKO wbić głupi lvl, nie mówiąc już o tym że kolejne lvl nic nie dawały poza kolejnym orzełkiem. Levelowanie w BF3 było żmudne i w sumie bezowocne prze 80% czasu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KewL

Chodziło mi o to, że z lekka uprościli strzelanie z karabinów snajperskich. W poprzednich odsłonach trzeba było mieć ogarnięty opad danej snajperki. Teraz dzięki temu zerowaniu i dalmierzowi (nie wiem jak to dokładnie działa, w czwórkę nie gram) może się to ograniczać w sumie do brania poprawek na ruch i lekkich na grawitację. Ale pojedynki snajperskie jak np. te możliwe na Ognistej Burzy z trójki (wzgórze kontra baza Rosjan) to są teraz cholernie łatwe.

Co do levelowania, to chodziło mi o to, że szybko się zdobywa większość podstawowych pukawek.

Co do SUAV to się nie wypowiem, bo nie wiem dokładnie jak to działa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Po tym jak ludzie przeskoczyli z 3 na 4 każdy lamił i po dziś dzień większość jedyne co potrafi robić to strzelać do ludzi na średnio 150m. Raz siedziałem z ekipą reconów na wzgórzu jednej mapy to żaden z nich nie potrafił nic trafić :| Poza tym strzelanie ze snajperek w bf3 było niejako kalectwem zwłaszcza z uwagi na to że nie było zerowania, które to jest esencją prowadzenia tego typu walki jak ostrzał z kar. snajperskich. Tak czy owak teraz granie reconem wcale nie jest łatwiejsze, a raczej jest jak było tylko ludzie musieli się przyzwyczaić do tego jak się strzela w 4'ce, a tak na dobrą sprawę to recon bardzo zasługuje na taki dodatek jak zerowanie chociaż to akurat teraz ma każda optyka.

Szybko? Raczej prawie tak samo jak w 3'ce tylko że lvl szybciej leci no i przecież tych broni jest więcej niż dotąd więc coś za coś.

A taki samolot papierowy z bateryjką, kamerą i soflamem... poza tym MAV dalej jest w grze więc SUAV go nie zastępuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUAV jedynie nadaje się do zabijania ludzi bo do namierzania to raczej jest kiepski. UCAV dostał też nerfa i trzeba czekać 3 minuty aż się przeładuje.

Co do levelowania, miałem 48 poziom jak wszedł double xp weekend i przez ten czas dobiłem do 100 poziomu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Timex - po okresie półtora miesiąca od premiery bez wątpliwości mogę powiedzieć, że mam z gry więcej przyjemności niż to miało miejsce w bf3. Netcode wciąż kuleje, ale, przynajmniej w moim odczuciu, jest co najmniej taki jak w bf3, na pewno nie gorszy. Bugi i niedoróbki są na prawdę łatane i póki co do roboty zostało głównie "balansowanie" rozgrywki przez rozmaite tweaki i boosty broni i pojazdów. Na chwilę obecną to co chciałbym by było poprawione to znerfienie mobilnego AA (kosi równo po całej mapie, nie wiem czy po patchu się to zmieniło), skrócenie czasu przeładowania flar dla helek (pilot helki może po zuzyciu flar czy ecm może w zasadzie katapultować się bo nie ucieknie przed kolejną rakietą, a po trafieniu helka idzie w nieodwracalnego nura w ziemię), zrobienie coś z "killed in action" bo zdecydowanie za często się zdarza... na chwilę obecną koniec moich bolączek.

Nie ma OP jetów (do tej pory zginąłem od nich może z 5-6 razy, słońce już tak nie oślepia, efekt przygwożdżenia zdarza się rzadko i nie wnerwia jak to w bf3, latarki są, ale chyba ich nikt nie używa.

A... zapomniał bym jeszcze jedno życzenie - zwiększenie pola widzenia przy celowaniu SRAW-em, ale to chyba się nigdy nie zdarzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Timex

po okresie półtora miesiąca od premiery bez wątpliwości mogę powiedzieć (dzięki Mr.B. icon_wink.gif), że jedyną wartością BF4 (dla mnie) są nowe mapy i nowe mechanizmy wykorzystane na mapach. Wszystko inne, mniej lub bardziej denerwuje mnie w BF4 i gdyby wychodziły dlc z nowymi mapami do BF3 to olałbym BF4 - nic oprócz map nie jest tak bardzo inne od BF3 żeby przekonać mnie że BF4 to "nowa jakość" - po pierwszym "zachłyśnięciu" się zaczyna do mnie docierać że wiele "nowinek" po prostu się nie sprawdza albo szybko okazują się czymś zbytecznym.

Nie , BF4 nie jest BF3,5 to pewne - BF4 jest jakby zwiastunem zmian

- np. zmiana pogody w trakcie rozgrywki - genialne Paracele

-interaktywne elementy w grze - np. zamykane kraty na Locker, windy w budynkach

- wielopoziomowość mapy np. Flood

- genialne wykorzystanie wody - Paracele ,Flood

Reasumując - wydaje mi się że rozwój fps pójdzie właśnie w kierunku realizmu map - np zmiana pory dnia , tworzenie max interaktywnego środowiska, warunki pogodowe - np. śnieżyce

- za to wszelkie "eksperymenty" z wyposażeniem i bronią tylko wk... albo powodują huśtawkę "op-nerf , nerf-op" co po prostu irytuje

p.s. przydałaby się w BF4 implementacja z BF3 "szalonego gracza" z nożem non stop szukającego pleców kolegi - "you know who" Timex icon_twisted.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@le_Fey

Implementacja zatrzymała się w trójce po tym jak doszły do niej słuchy że można kontrować noże (a nigdy nie wiadomo, kiedy i skąd wejdzie animacja). Ale cały czas jest udoskonalana, włącznie z modułem 'zabijanie pilotów śmigłowców zwiadowczych'.

Być może FPSy pójdą taką drogą, byłoby fajnie. Niemniej, człowiek strzela z karabinów w środowisku netcode, a po Waszych postach wnioskuje, że to raczej kuleje ;)

Swoją drogą, wbij z implementacją na jakiś czas do trójki :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MrBulletproo

Absolutnie nie zgadzam się na skrócenie czasu ładowania flar - w przeciwnym wypadku żadnym Stingerem się tych dziadostw nie zestrzeli. A to jedyny sposób na pozbycie się ich (sam latadeł nie ogarniam - chyba, że jako drugi strzelec - a AA zazwyczaj jest jedno na mapę i najczęściej albo zezłomowane albo zajęte...).

@UpUpUp

Co do snajperek i zerowania - no niby jest, ale odblokowywane jako jeden z ostatnich dodatków, więc i tak trzeba snajperkę najpierw ogarnąć bez tego. No chyba, że ta co czasem leży na mapie... I tak do tej pory nie używałem tego mechanizmu, i bez tego heady całkiem miło wchodzą.

Wczoraj znowu coś spaczowali - zmieniła się animacja umierania - moim zdaniem jest mocno niefajna i zalagowana jakby. Grałem kilka serwerów i nadal trafiały się dziwne zgony (np. potkniecie na gruzowisku blink_prosty.gif), zero trafień, żabkowanie na drabinie i jawna niesprawiedliwość - np. podczas strzelania przez pręty lub takie betonowe pół-ażurowe przepierzenia moje kule odbijały się od przeszkody a wrogie przechodziły... mimo, że obaj kosiliśmy zmieniając położenie siebie i broni. Ech.... Na plus chyba trochę lepiej działa CQ, ale nadal się nie przekonałem. Coś też jest z obrażeniami - w tym jakby znerfione LKMy - ale nie wszystkie.

Nadal za najlepszy uważam BC2:Vietnam smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ayaz - Żałuj, że nie kupiłeś, bo gra się (mimo błędów) o wiele lepiej niż w trójkę. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, ale teraz wiem, że jeśli będę wracał do trójki to bardzo rzadko i raczej tylko z sentymentu. Czwórka jest pod każdym względem moim zdaniem lepsza. Przede wszystkim mapy są świetne i ciekawsze niż jakakolwiek mapa z trójki. BF4 to po prostu całkiem inna gra.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, wbij z implementacją na jakiś czas do trójki tongue_prosty.gif

kurcze muszę sprawdzić czy nie "uwolniłem" przestrzeni na dysku z BF3 - nie pamiętam - ale po ostatnim weekendzie z BF4 rzeczywiście myślałem o odwiedzeniu BF3 bo rzeczywiscie "człowiek strzela z karabinów w środowisku netcode" i to jest podstawa

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LiOx

Tak był patch ale wydaje mi się że coś jest nie tak z dmg'em broni znowu bo ginie się idiotycznie szybko zwłaszcza od ACE 23, albo faktycznie jest jakiś lag bo kiedy przeciwnik ładuje w mojego wojaka, a ja w niego to słyszę jedno trafienie i padam jak mucha :S

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa animacja zgonu jest kretyńska i wiąże się z nią fajny babol dzięki któremu(przynajmniej u mnie) nie dostaje żadnych obrażeń w 80% przypadków jakichkolwiek walk tylko do razu padam na glebę, netcode (niby) naprawiony a tu wyskakują z czymś takim. Szkoda moich nerwów na tą grę, pod większością względów jak dla mnie nie ma startu do trójki. Było to już wspominane parokrotnie: zerowy recoil u większości broni, śmiesznie łatwa kompensacja jeśli już się ten odrzut pojawi, losowość większości pojedynków. Jeszcze szkoda, że mój ulubiony tryb czyli rush został tak kompletnie skopany(linia kolejowa na tym trybie to jakiś absurd). Pamiętam jeszcze świetny szturm z BC2 i niezgorszy w trójce ale ten tutaj to dno. Zostaje tylko dominacja która nie jest idealna i DM z poronionym systemem spawnów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BC2 było o tyle fajnie, że mapki były projektowane osobno na Rushe i osobno na CQ dlatego oba tryby były szalenie grywalne, tutaj widać, że wszystko jest robione pod CQ i przeprowadzana jest biedna konwersja pod inne tryby. Trochę szkoda, ale i tak w Podbój się gra bardzo dobrze zwłaszcza jeśli grasz z kimś znajomym (nawet 1 osoba podnosi grywalność o 100%). Bardzo dobrze zrobili, że jeśli do serwera na którym grasz dołącza twój znajomy to na siłę wpycha go do twojej drużyny i zazwyczaj zespołu - za to duży plus.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Tylko, że z BC2 był taki problem, że CQ był szalenie mały, a na dodatek moje ulubione mapy (Isla Innocentes i Valpariso) nie posiadały tego trybu.

Z ciekawostek, jak w Trójce najprzyjemniej grało mi się Rush, tak w czwórce ten tryb jest dla mnie kompletnie niegrywalny i siedzę tylko na CQ/CQL/Domination

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co PC to problemy. Jedni narzekają na brak optymalizacji (niżej podpisany), inni chwalą optymalizację, komu wierzyć? ;_;

Ten patch zwiększył u mnie klatkowanie (oby dokupienie RAMu pomogło, bo w trakcie gry na 4000 MB RAM dostępne, mam ~3870MB w użyciu :/) i pierwszy CQL jaki próbowałem zagrać to była porażka. 30s pograłem normalnie i crash połączony z lagiem i rubberbandem... Już nie wspomnę, że kochane TDMy i Dominacje (gram w BF4, mogę grać tylko te 2 tryby w pełnej płynności - wasted money) zaczynają się ciąć jak emo. Chyba sobie poczekam jeszcze...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Te całe lagowanie połączone z crashed czy po prostu disco z serverem to zasługa serwera i też tak czasami mam ;/ Co do optymalizacji to mogę tylko od siebie powiedzieć że na 4 letnim PC'cie z i5 760 (3,8ghz), 8gb ram i HD5870 gra mi śmiga średnio 55fps przy ustawieniach średnich, ba nawet ustawiałem niektóre rzeczy na Ultra i miałem spadek jeno o 5 klatek. To że komuś gra spowalnia w czasie gry to rzecz dziwna bo w becie tak miałem, ale teraz w ogóle tego nie doświadczam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KewL

PC brany w tym roku, jedyna słaba rzecz to właśnie RAM. Reszta jest ok, BF3 śmiga na Ultra maxed out w stałych 60 a tu na średnich ma problemy z utrzymaniem 50 (!) klatek na średnich detalach, z może 2-3 rzeczami na ultra (tekstury).

No ale 16 fixów do serwera a to występuje od 10. DICE pls. Spadki były mniejsze przed patchem i to mnie najbardziej dobija.

Przynajmniej nie muszę się na razie z tym BFem męczyć, zimobranie dało mi DLC do Skyrima, to odpocznę od Betafielda 4.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kmm101

Tak tylko że nawet na najmocniejszych kartach gry, które w teorii powinny chodzić jak szalone potrafią się mulić i koniec końców wydajność danej gry często rozbija się o nasze poszczególne podzespoły. Dlatego m.in. widać tendencję do tego aby na starszym PC gra się nie muliła, a na nowiuśkim były problemy z płynnością. Przecież ile razy ktoś z takimi kartami jak Titan żalił się że nie może grać, a koleś z 3 kartą gra z łyżwą na gębie śmiejąc się z innych ;)

A tak w ogóle to na jakiej karcie jedziesz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...