Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Slateer

Call of Duty (seria)

Polecane posty

Port AW na PC jest duzo lepszy niz to bylo w przypadku Ghosts. Nie sadze, zeby jego mala popularnosc w porownaniu do innych czesci wynikala z "kary" za Ghosts. Ludzie narzekaja raczej na kierunek, w ktorym poszla seria, a dokaldniej na uczynienie z mutacji bunny hoppingu sedna rozgrywki. To ze w AW sa tryby, w ktorych nie ma egzoszkieletow niewiele tu zmienia, bo cala gra zostala stworzona wlasnie pod nie. Co do reszty - jak pisalem wczesniej bedacy nowa marka futurystyczny Titanfall daje wiecej fajdy z odrzutowych skokow i moim zdaniem lepiej dostarcza graczom cala otoczke s-f niz Advanced Warfare, ktory wyglada moim calkowicie subiektywnym zdaniem tak, jakby jego tworcy sami nie wiedzieli, w ktora strone pojsc. Powinni albo zerwac z nazwa i ograniczeniami charakterystycznych dla serii COD elementow, albo pozostac przy nich bez silenia sie na jakies wieksze mutacje rozgrywki. COD zajmowal swoja swietna nisze, ktorej nikt mu nie byl w stanie odebrac i wlasnie dla niej byl przez wielu fanow serii wybierany. Tak samo jak fani Battlefielda wybieraja produkcje DICE dla charakterystycznych dla niej elementow i analogicznie wielu z nich odpuscilo sobie Hardline. Nie mowie, ze AW czy Hardline sa niegrywalne, bo gdybym nie mial w co grac, to pewnie bym spedzal czas w multi tych tytulow. Niestety jednak decyzje podjete przy ich projektowaniu oraz ogolny poziom ich wykonania sprawiaja, ze wiele osob woli ogrywac inne tytuly. Nie mowiac juz o tym, ze jesli ktos chce pograc w miare nowa strzelanke oferujaca to, co kiedys COD2, MW1 czy MW2, to... musi siegnac po te tytuly, bo nic lepszego w serii nie wyszlo. Oby nowy Battlefront nie okazal sie slaby, bo jak tak dalej pojdzie to po przejsciu zaleglych tytulow singleplayerowych bede musial wrocic do BF4.

@b3rt

Brak dedykow i modow to w sumie drobiazg, bo patrzac po steamowych statsach AW jest mniej popularny niz MW2, MW3 czy Blops 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AW jest prawie niegrywalny w sieci po ostatnich łatach bo gra wywala połowę graczy podczas ładowania mapy, zmienia hosta średnio trzy razy na mecz i dowolnie resetuje/przywraca staty, bronie i poziom. Do tego fatalna optymalizacja która sprawia że gra działa na trzyletnim kompie z wszystkim na full i dławi się na kombajnie z nowymi kartami graficznymi (podczas gdy MW1-3 działały mi na biznesowym laptopie w 40-60fps). Taka tam spuścizna po stukrotnym reanimowaniu silnika Quake 3 który staje się coraz trudniejszy do opanowania na współczesnych sprzętach. Dlatego porównywanie czego gracze chcą na podstawie ilości graczy w sieci jest całkowicie niemiarodajna, bo jedna gra działa doskonale, druga nie, a single player nie ma żadnego replayability i nikt nie kończy go więcej niż raz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A porownywanie czego gracze chca na podstawie ilosci graczy w sieci ORAZ tego, co ludzie pisza m.in. na forach w internetach? Wiem, ze jestes rozgarnietym czlowiekiem i Twoje posty sa pisane z sensem, nie bede wiec sie bawil w poswiecenie kolejnych kilkunastu minut mojego zycia na buszowanie po necie w poszukiwaniu odpowiednich cytatow czy linkow do nich. Jesli bedziesz mial takie zyczenie, to sam je odnajdziesz, chocby w komentarzach na glownej pod newsami o COD.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tam spuścizna po stukrotnym reanimowaniu silnika Quake 3

Pozwólcie, że się na chwilę wtrącę. W AW Sledgehammer użyło nowego dla serii silnika, w którym co prawda jest kilka linijek starego kodu, ale ma zupełnie nowy renderer, inaczej robi animacje i ma całkowicie oddzielną fizykę.

Z id Tech 3 obecny silnik nie ma już prawie nic wspólnego i pisanie, że Call of Duty dalej działa na "zmodyfikowanym silniku Quake 3" to duże nadużycie. Równie dobrze można napisać, że Arkham Knight działa na zmodyfikowanym silniku pierwszego Unreala.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedziesz mial takie zyczenie, to sam je odnajdziesz, chocby w komentarzach na glownej pod newsami o COD.

Jak poczytasz te komentarze to zauważysz że najwięcej do powiedzenia na temat CoD mają ludzie którzy tej serii nie kupują, a mimo to sprzedaż kolejnych części wcale nie spada, więc są też ludzie którzy po prostu kupują i grają bo im się podoba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sprzedaż CoDów na PCty spada, bo Acti olewa graczy komputerowych

Dlaczego w takim razie popularność Call of Duty spada na konsolach? Szczyt popularności serii przypadł na MW3 i Black Ops 2. Ghosts sprzedało się zdecydowanie gorzej niż te dwie produkcje, a potem AW sprzedał się jeszcze gorzej. Świat nie kręci się wokół PCtów, you know.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przeładowanie rynku", słyszał ktoś?

"Rynek jest przeladowany, ale zrobilismy jego analize i wyszlo nam, ze osadzenie nastepnej czesci serii ponownie w randomowej wizji przyszlosci zapewni nam wieksza sprzedaz niz poprzednio"... ;) Bo futurystycznych strzelanek nigdy zbyt wiele. Slyszalem, ze w Acti panuje niby jakas tam umowa, wedlug ktorej konkretne studia developerskie moga osadzac akcje swoich odslony COD tylko w z gory wyznaczonych im okresach czasowych, ale skoro naprawde powrot do II wojny swiatowej jest juz niemozliwy (pomimo tego, ze jedynym konkurentem bylaby tu chyba tylko Red Orchestra 2) to pozostaje jeszcze wojna w Koreii oraz w Wietnamie z tych wiekszych konfliktow, w ktorych brali udzial Amerykanie. Ta pierwsza jest nazywana nawet zapomnianym konfliktem, chociaz oparte na faktach filmy typu The Brotherhood of War czy 71 Into the Fire, a takze sama historia konfliktu oferuja calkiem sporo motywow, na ktorych moznaby oprzec scenariusz gry. Podobnie z wojna w Wietnamie - skoro juz dosc budzetowy pierwszy Vietcong dawal rade, to z pieniedzmi Acti bez problemu skleciliby niezla gre z muzyka Hendrixa w tle... Konkurencji w tych realiach nie ma praktycznie zadnej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rynek jest przeladowany, ale zrobilismy jego analize i wyszlo nam, ze osadzenie nastepnej czesci serii ponownie w randomowej wizji przyszlosci zapewni nam wieksza sprzedaz niz poprzednio"

Tonący brzytwy się chwyta. Pokombinują trochę, a jak sprzedaż nie wróci to pokombinują dalej. A czy ich akcje mają sens czy nie, to już mnie nie pytaj. Wszyscy wiemy jak działa marketing, w końcu nie dostaniesz kopii przedpremierowej Shadow of Mordor jeśli wspomnisz w swoim materiale o postaciach z filmu. Bo nie jest tak, że Gollum to jeden z głównych bohaterów SoM.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trailer trybu Zombie nawet fajny i moim zdaniem ciekawszy niz zwyklego multiplayera, tylko ze walka przeciew zombiakom w COD nigdy mnie nie ciagnela i w kazdej czesci poswiecalem jej nie wiecej jak 30 minut. Nie widze powodu, zeby tym razem mialo byc inaczej, przez co Blops 3 dalej wydaje mi sie byc maloatrakcyjna odslona serii. Juz sie zastanawiam, co nam w przyszlym roku IW zaserwuje... Oby nie Ghosts 2, chociaz czesc pierwsza zakonczyla sie cliffhangerem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam CoDa za to jaki jest, ale BO3 będzie chyba pierwszą grą z serii której nie kupię. Z tego co czytam to wersja PC znów jest technologiczną katastrofą która działa jak chce bez względu na sprzęt. Znajomy z kombajnem od mielenia gier (jakieś dwa całkiem nowe, połączone GFy + 16GB RAM itd.) napisał mi dzisiaj na FB że gra ma problem z utrzymaniem 30-40 klatek na sekundę! Do tego ciągłe freezy, przeskoki animacji, jakieś glitche graficzne itd. Czytając opinie w sieci wyłania się ten sam obraz, gra znów jest niedopracowana i nie wiadomo czy w ogóle będzie (patche do AW uczyniły multiplayer kompletnie niegrywalnym, o czym pisałem kilka miesięcy temu). Wersja na prev-geny to już w ogóle śmiech. Gra jest wykastrowana z 2/3 zawartości a kosztuje więcej niż nowe premiery na te platformy. Nieźle Acti...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem sobie spokój z CoDami na PC po Ghosts. W sensie, Ghosts kupiłem za 60 złotych po premierze AW, skończyłem kampanię i próbowałem odpalić multiuplayer. Jedyny powód, dla którego nie mam BO3 teraz to problemy z internetem. Nie jest to wada, ale jeśli kampania opiera się na co-opie to nie ma sensu inwestować pełną cenę, skoro i tak w nią nie pogram lub będę miał jakieś gorsze doświadczenie. RE5 solo byłby najgorszą grą z serii, w którą grałem, gdyby nie RE6 i ORC. A potem pograłem w co-opie i stał się najlepszą, jakoś nie mam ochoty próbować tego samego z BO3. Tym bardziej, że za miesiąc kupię używaną kopię na PS4 za około 160 złotych zamiast 230+, dokładnie tak jak AW.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem CoDa i jedyne co zauważyłem to: w Full ustawieniach na gtx 970 i i5 4690k 75-130 FPS + Ciągłe freezy, spowolnienia ruchu, ściny co 10sek. brak reakcji na wciskane klawisze i myszki. Totalna masakra. Dobrze że w ogóle włączyłem tą grę bo ciągle wyłaził błąd o braku pamięci. Ale sobie z tym poradziłem, tylko co z tego jak grać nie idzie. Obniżenie ustawień na minimalne dużo nie daje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam za sobą cały cykl Modern Warfare. O ile pierwsza odsłona MW fabularnie trzymała się kupy to w drugiej czegoś nie rozumiem. Na koniec walczymy z Shepardem, który wcześniej zabija Roach'a i Ghots'a, ale nie znamy powodu tej decyzji. Czyżby chodziło o zawartość danych ściągniętych na dysk twardy? Ale w takim razie co one zawierały, że był gotów dla nich zabić?

W trójce nie jest to wyjaśnione, zaś do samego końca Shepard walczy z Makarowem pomimo zdrady. Tym bardziej nie rozumiem zaistniałem sytuacji, gdyż to Makarow odpalił bombę atomową, której skutki widzieliśmy w pierwszym Modern Warfare i która zabiła ludzi amerykańskiego dowódcy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Djentlemen

Z tego so slyszalem, to Ghosts juz dzialaja na 4GB, ale wlanej reki ani glowy za to nie dam, za bardzo sa mi one potrzebne. :P Jesli chodzi o porownanie Blops 2 do Ghosts, to jesli juz musialbym wybierac spomiedzy tych dwoch odslon serii, to wybralbym Blops 2. W multi Ghosts spedzilem cos kolo 300h, ale gdyby nie to, ze gralem w niego wspolnie z klanem, to odpuscilbym go sobie po nabiciu 50-60h. Paradoksalnie z perspektywy czasu stwierdzam, ze najwieksza zaleta Ghosts bylo to, ze pod wzgledem rozgrywki byl bardziej COD-em niz wydany rok pozniej Advanced Warfare z wiecznie skaczacymi i latajacymi w powietrzu graczami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) chyba zainwestuje sobie w takim razie w OPS2, jak jeszcze popatrzyłem na nagrania z multi Ghosts to przez powiększenie map juz bardziej mi to na Battlefielda wygląda, a ja lubię szybkie tempo gry i mało miejsc dla kamperów :) w każdym razie gdyby coś mi strzeliło na przyszłość z Ghosts, to jeszcze jakaś dobra dusza może napisać czy to 4GB to prawda czy mit, pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro preferujesz szybka zabawe w berka strzelanego, to zdecydowanie siegaj po Blops 2. W Ghosts mapy sa wieksze i bardziej wielopoziomowe niz w poprzednich odslonach (np. Chasm, Freight czy Siege), przez co w porownaniu do Black Opsow czy Modern Warfarow trudniej jest kontrolowac otoczenie i latwiej zarobic kulke. Advanced Warfare to pod tym wzgledem juz totalna masakra, bo mapy sa jeszcze wieksze, a gracze smigaja w powietrzu. Niby w Black Ops 3 mapy i mobilnosc graczy zmniejszono, ale prawde mowiac nowy COD jest pierwszym od poczatku istnienia serii (nie liczac COD 3, ktory na PC nie wyszedl), na ktorego zakup sie nie zdecydowalem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie zatrzymałem się na MW3 i powiem szczerze, że najlepiej mi się grało w blops1. Dlatego tak konfrontruje 2 z Ghosts :) myślę że teraz całkowicie mnie przekonałeś do blops 2, z uwagi na to że mam też BF4 i kolejne wielkie mapy mi niepotrzebne, do tego jeszcze odstrasza mnie wizja snajperów którzy mogą strzelić z każdego kampu i drony/ helikoptery zrzucajace bomby na łeb i serię pocisków ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem CoDa i jedyne co zauważyłem to: w Full ustawieniach na gtx 970 i i5 4690k 75-130 FPS + Ciągłe freezy, spowolnienia ruchu, ściny co 10sek. brak reakcji na wciskane klawisze i myszki. Totalna masakra. ...

Dzisiaj uruchomiłem świeży zakup (BO3) na takim samym zestawie z 8GB RAM -> ustawienia graf. na max - wszystko płynnie i bez zacinki icon_smile.gif - widocznie update-y zadziałały

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...