Jump to content

Recommended Posts

Niedawno przeszedłem MW2 i gra... może mnie nie zawiodła, ale jednak oczekiwałem czegoś więcej, dlatego wystawiłem jej jedynie 7/10.

Jednak dziś przeszedłem MW3 i tutaj muszę powiedzieć, że gra zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Przede wszystkim akcja i epickość. Od samego początku, aż po sam koniec te dwa elementy wręcz wylewają się z ekranu. Rozgrywka jest szybka, żeby nie powiedzieć błyskawiczna. W zasadzie w każdej misji z moich ust płynęło ciche "wow" - w tej grze jest wiele elementów, które zapierają dech w piersiach. Rozmach z jakim przeprowadzono akcje w części trzeciej pokazał, jak daleko za tą grą jest konkurencja, bo mimo że MW3 jest grą mocno oskryptowaną, to jednak sprawiającą ogrom frajdy, od pierwszej do ostatniej minuty. Oceniając tylko kampanie dla pojedynczego gracza wystawiam solidne 9/10. Ja się nie zawiodłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

Działa. Te kolekcje to są całkiem osobne DLCki. Tylko jest w tym pewien szkopuł. Najprawdopodobniej zbyt dużo osób grających w to w sieci nie znajdziesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Właśnie skończyłem singla MW2 i mam takie 2 pytania:

1. Dlaczego Shepard nas zdradził?

2. O co chodziło z tą rakietą, co została wystrzelona z okrętu podwodnego pod koniec jednej misji, i która walneła gdzies w ameryce wyłączając cały sprzęt? Price to wystrzelil?

Jeśli wyjaśnienie pkt 1, znajde w MW3, to prosze nie odpowiadajcie na pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

Multi całe w przyszłości, co działa bardzo fajnie, w single 4/11 chyba misji głównych to przeszłość, pozostałe i 5 dodatkowych to przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wizardius

Odpowiedzi na te pytania znalazłem po którymś tam przejściu gry oraz zagłębieniu się w trzewia TvTropes, generalnie sama gra IMO niezbyt dobrze to wyjaśniła :D

1) Shephard od momentu akcji na moskiewskim lotnisku jest głównym złym, to on wywołał całą wojnę aby zdobyć "blank check" oraz odbudować nadszarpnięty potencjał militarny po wydarzeniach z pierwszego Modern Warfare, tutaj chodziło właśnie o wybuch bomby atomowej, która załatwiła trzydzieści tysięcy żołnierzy i najprawdopodobniej to on stoi także za "przekazaniem" Rosjanom tego modułu ACP jaki potem wykorzystany jest do zdjęcia obrony powietrznej i nadzoru satelitarnego na Wschodnim Wybrzeżu USA ;] Nie mnie oceniać czy jego motywy miały sens czy nie, ale mniej więcej tym właśnie się kierował - to raczej pokręcony patriota jaki chciał w ogniu odbudować pozycję amerykańskiej armii przy okazji poświęcając kogo trzeba... a ludzie z TF141 musieli zginąć, bo za dużo wiedzieli/mogli się czegoś domyśleć :D

2) Price wystrzelił rakietę nad Waszyngton aby wyrównać szanse w wielkim skrócie; jak sam Brytol powiedział trza zwalczać ogień ogniem... co nie zmienia faktu, że kiedy szturmowaliśmy Biały Dom tam np. światła działały :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Czy jest osoba, która ma ochotę pograć w Modern Warfare 2 na PS3 w Spec Ops? Zostało mi jeszcze ok. 40 gwiazdek do wbicia. Szukam osoby z dobrym internetem, bo mój jest średni. Najlepiej, żeby była dostępna rano, bo wtedy nie mam dużego pingu. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam do podzielenia się opinią o najnowszej grze ze stajni Treyarchu. Spełnia pokładane w niej nadzieje na innowacyjność? Najgorsza część CoDa? Odcinanie kuponów znów ujdzie Acti na sucho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę multiplayerów rozegranych, więc można powrócić do tematu.

Pierwsza rzecz: Od MW3 tryb Hardcore wydaje mi się niegrywalny, także od razu ostrzegam, pocinam na "normalu" i wszelkie komentarze będą tylko o tym trybie.

Czy mi się wydaję, czy z najnowszego CoD-a usunięto noobów? Tubę spotkałem może dwa razy i nie szło gościom zbyt dobrze, natomiast knife-running, shotgun-running i sniping sam uprawiam (wyłączając to pierwsze, jeszcze nie próbowałem ogarniać noża) i muszę przyznać, że fun jest o wiele większy przy Remingtonie M870 i Balliście niż przy "zwykłej" broni pokroju AR-ów i SMG. Nareszcie snajperka ma 100% szans na zabicie przy trafienie w klatę nawet na normalu. Snajpa powtarzalna szybko się przeładowuje, ale w poprzednich częściach nie było tak różowo. W każdym razie miłą niespodzianką jest móc przesiąść się z HC na no-HC i wciąż mieć okazję do 1shot1kill. Przy okazji tych broni - kolejnym plusem jest zmiana nabijania kamuflaży do strzelb i snajperek. Jeśli jeszcze przy snajperkach może to komuś nie pasować, w końcu większych problemów nie ma, ja tam jakoś zawsze strzelałem, by zabić, tak więc w moim wypadku kamuflaże zawsze szły dosyć opornie, lecz przy shotgunach nareszcie powstaje okazja do bezproblemowego wbicia czegoś wyżej bez konieczności spędzenia z nimi całej wieczności.

@System Klas: Jeszcze tylko brakuje możliwości wybrania dwóch broni zapasowych! Pomysł ze slotami i możliwości rezygnacji z części ekwipunku jak najbardziej trafiony. Dobrze jest mieć większe możliwości budowania klas. W MW2 różniły się zaledwie bronią i zestawem tych samych perków - "Niewidzialny", "Runner" i takie tam. 3 dodatki do jednej broni? Dlaczego mi się każdy z tych pomysłów podoba!? Miło też widzieć kamuflaże, przy których postarano się w przeciwieństwie do MW3, gdzie cała broń była w 100% pokryta warstwą farby i wyglądało to... każdy wie jak. Już zostawiając w spokoju ich "gold", ten prześwietny był w CoD4, natomiast z dokładniejszą oceną świecidełek w BOII wstrzymam się aż coś sam wbije. Pozostaje jeszcze pobawić się w klasę bez eq z podwójnym zestawem perków biggrin_prosty.gif

@Killstreaki: Scorestreaki: Nie takie złe rozwiązanie, choć spodziewałem się także opcji podobnej do MW3 - Niektóre serie będą się nabijać bez względu na to czy zginiemy, czy też nie, ale przy prostocie nabijania dłuższych scorestreaków ze snajperką albo shotgunem nie będę narzekał. (I nie, nie obchodzi mnie, jeśli ktoś już zdążył uznać to za noobskie rzeczy. Fun jest zbyt ogromny, żeby teraz z niego zrezygnować) "Machina Wojenna" (srsly!?) czyli po prostu granatnik MGL-140 albo jakaś jego wersja z przyszłości, została bardzo dobrze zrobiona. W BO1 wyciągało się Grim-Reaper'a, oddawało się niecelny strzał, dostawało się od kogoś darmowego deada i... surprise! Grim-Reaper zmarnowany! Teraz? Posiadanie broni aż do końca amunicji? I like it! Ulepszona rakieta Predator Hellfire - Niby nie trzeba sie już tak wysilać z celowaniem, ale who cares? Robi fajne bum, a o to (mojej osobie) w CoDzie chodzi... no dobra, nie do końca nie zawsze o bum, lecz o fun, a to zwykle idzie w parze.

Btw. Czy tylko ja lubię nowy "model sterowania" RC-XD i jego ulepszone możliwość driftowania? biggrin_prosty.gif

@Mapy: Poza tym, że podoba mi się ich budowa i teraz wreszcie dobrze zapobiegają campieniu nie będę się bardziej rozpisywał. Może brakuje czegoś w rodzaju Wasteland z MW2, co byłoby wojną snajperów? Z jednej strony Carrier jest świetną snipe-mapą, ale zwykle wygląda to tak: 1-2 snajperów w teamie, reszta biega (i robi z siebie łatwe cele cool_prosty.gif) No dobra, nuketown też świetnie się sprawdza. Ludzie usilnie próbują znaleźć miejsce, z którego nie zginą tak łatwo, jak w środku ognia krzyżowego, ale Snajperka>All na długi dystans. Porównując do innych części: MW2>CoD4>BO2>MW3>BO1 Ostatnie miejsce Black Opsa 1 może być spowodowane tym, że zbyt dużo to ja już z tego MP nie pamiętam, bo w niego grałem najkrócej.

Z jakąś konkretną oceną MP-ka, jak i całej gry wstrzymam się, aż nabiję może 100h więcej (ew. troszkę krócej)

@Singleplayer (Także @up) Call of Duty jest grą skupiającą się wokół Multiplayera, tak więc Singla już dawno zacząłem traktować, jak czaso-umilacz na kilka/naście godzin, więc ja nie będę krzyczeć, że coś jest katastrofalne i tak dalej. Przy każdym singlu dobrze się bawiłem. Mam tylko mały komentarz: Czy już Ghost i Roach nie mieli większych szans na przeżycie niż Woods i Kravchenko? Oba "duety" były w beznadziejnej sytuacji, ale pamiętam coś o teorii, jakoby łachmany noszone przez żołnierzy miały co nieco z odporności na ogień (+15), więc mieli nieco czasu na "ugaszenie się" (i tak zabawnie to brzmi), choć przypominając sobie strzał z magnuma "z przyłożenia"... W każdym razie ciało Kravchenki raczej powinno być tylko niezależnymi od siebie kawałkami mięsa (miał NA SOBIE cały pas granatów odłamkowych FFS!), Woods natomiast nie miał czasu na oddalenie się, a dodatkowo mógł zostać "przytulony" przez przeciwnika.

Teraz po prostu wymienię plusy i minusy:

+ Future! Zabawki! Gadżety!

+ Syn Masona odwiedza Woods'a? Sam drobny pomysł mi się od początku spodobał.

+ Pewna kontynuacja The numbers, Mason! What do they mean!?

+ Grafika + optymalizacja!

+ Dobra, nie mogę już nic wymyślić, wszystko powiedziałem wcześniej.

Minusy: (to tylko moje drobne narzekania i rzeczy, do których można się przyczepić, ale ogólnie nie wpływają znacznie na ocenę, której jeszcze nie ma)

- Główny zUy to jakiś psychol, po ostatniej misji retrospekcyjnej "z granatem" nie potrafię go sobie wyobrazić w roli podobnej do Makarova (Rosjanin miał chociaż styl i opanowanie) Mój ranking czarnych charakterów wygląda następująco: Makarov>Dragowicz i towarzysze>Shepherd>Spółka Zachajew i syn>Al-Asad(on chociaż miał scenę z Price'em i egzekucję Al-Fulaniego)>Raul Menendez. Coś może się zmienić, jak przejdę SP w pełnych 100%, ale po prostu nie potrafię sobie wyobrazić ludzi niezrównoważonych psychicznie w takiej roli, która wymaga opanowania i planowania. No i wychodzi na to, że Rosjanie są świetnymi antagonistami :P

- Podczas Wejścia Kravchenki nie czułem jakoś "tego czegoś", a potem nastąpiła scena z egzekucją, choć doprawiona opieraniem się liczbom i tak nie udało jej się przebić, ani nawet zbliżyć do egzekucji Al-Asada przez Price'a.

- Chwila... granat odłamkowy wpada do pokoju, wybucha i wali się całe piętro!? Rozumiem, dom był częściowo w płomieniach, ale bez przesady... Jeden... granat... odłamkowy, a nie C4 podczepione do kolumn podtrzymujących pierwsze piętro.

Edited by Argaris

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

co do minusów:

- oskarżasz call of duty o brak realizmu XD

- raul menendez jest według mnie jednym z najlepszych bohaterów cyklu - udaje nam się go BARDZO dogłębnie poznać, ma swoje cele, motywy i sposoby na osiągnięcie celu. i wszystkie są bardzo silne i wyraziste. przypomina mi bardzo antagonistę z ostatniego bonda, tylko że... jest lepiej napisany ;o

no i na dodatek jest pierwszym w historii coda wrogiem, z którym

można przegrać

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP: Brak realizmu, a absolutny god mode, to spora różnica. :P Wait... Coś mi tu nie pasuje. Dobra, nie o to chodzi. Do tej pory nie było aż takich sytuacji, tutaj mamy kogoś w rodzaju "terrorysty-samobójcy" z pasem granatów odłamkowych na klacie. Nie chcę, żeby wyszło, że się jakoś strasznie czepiam, ale to trochę jakby Shepherd przeżył po potraktowaniu go nożem przez Soapa albo Al-Asadowi nie chciało się umierać po strzale w łeb z M1911.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie może jak BO2 stoi z optymalizacją? Bo jeżeli będzie mi chodzić jak pierwsze BO (20-25 klatek na najniższych :/)

to sobie odpuszcze. Dodam, że optymalizacja MW3 była świetna! (60-70 klatek na średnich)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FarCry3QQ: Od siebie poleciłbym BO2. Z tego, co zauważyłem, nie ma tam nawet w połowie tylu camperów, co w MW3, dodatkowo brak Ostatniego Bastionu i innych wkurzających w przeszłości perków, występuje większa szansa na zobaczenie kogoś z diamond camo niż z tubą, no i rozgrywka jest bardziej aktywna. Za małe mapy? Meh, przynajmniej budowę wciąż mają lepszą niż w MW3. No i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek był świadkiem migracji hosta w MP, a takowe zdarzyły się kilkakrotnie na Zombie (w które grałem kilka razy krócej). MW3 IMO jest gorsze pod każdym względem, wyłączając SP, na razie nie mam jak ocenić tego aspektu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Argaris według mnie Menendez jest najlepszym czarnym charakterem w Call of Duty i jednym z ciekawszym w ogóle w grach. Miał genialny plan dzięki któremu cały czas był krok przed Mansonem i spółką (nawet po śmierci). Po za tym poznajemy go dosyć dokładnie, jego motywy i odczucia.

Co do samej gry to bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, początek mnie trochę zniechęcił ale potem było coraz lepiej aż do końca. BO2 jest zdecydowanie lepszy niż MW3.

Edited by Qvist91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy u wy też macie taką przypadłość jak lag compensation? Myślałem, że to tylko choroba X360, lecz po rozegraniu 20 godzin i oglądnięciu dziesiątek killcamów, gdzie nie wystrzeliłem w kierunku przeciwnika ani jednego pocisku (gdzie na swoim kompie wystrzeliłem 3) stwierdzam, że BLOPS jest dla mnie niegrywalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doktor14

Kumpel często klnął na to. Nie mógł normalnie grać i ugrywać dobrych wyników. Niestety, z moich wniosków wychodzi na to, że w każdym CoDzie opartym na hostach wybieranych z graczy liczy się dobry net, a nie skill confused.gif

Ostatnio przeszedłem kampanię CoDa 4. Jedno słowo człowiekowi się nasuwa po obejrzeniu napisów końcowych - GENIALNE! Przeszedłem singla z dobre 5 razy i za każdym razem miałem ogromną radochę z gry. Infinity Ward (z panami Zammpelą i Westem) potrafiło tworzyć genialne tryby single cheesy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, przeszedłem w pełni singla i... zostaję przy swoim zdaniu. Menendez po prostu dokładnie wpasowuje się w mój schemat antagonisty, którego za nic nie polubię, już wystarczający obraz naszego Raula widziałem przy misji z jego "śmierci".

Taaak! bieg z maczetą i Spasem przez pole walki, BANZAI! Do tego głosy siostry w głowie... gorzej z nim niż z Masonem po praniu mózgu. No i nie ma liczb. Wybaczcie, czarny charakter może być dla mnie zwariowany/stuknięty na swój sposób, ale tylko do pewnego stopnia. Menendeza chowam do szuflady "Dobry plan i pasująca buźka", choć ciężko mi sobie wyobrazić, że:

1. Potrafił opanować się i nie wparować z maczetą/spasem na Masona w pierwszej lepszej chwili.

2. Zdołał uknuć coś takiego:

- Schwytać Hudsona, który dowodził operacją? Nie powinien być otoczony przez kilka amerykańskich drużyn/siedzieć na zadzie w jakiejś prowizorycznej bazie (jedno łączy się z drugim), no i gdyby już coś się stało, wszyscy od razu by wiedzieli.

- (Misja ze śmiercią Masona) Jest jakoś wyjaśnione, dlaczego Mason nagle odłącza się od Woodsa i tego schwytanego generała? Nie dano Menendezowi zbyt dużo czasu na rozegranie całej hecy z fałszywym więźniem, ale mimo pewnych niedociągnięć (nie wiem, czy prawidłowych, ciężko za pierwszym razem w pełni załapać całą sytuację poprawnie) to była jedna z lepszych scen BO2.

- Salazar zdradza... no i tu mamy problem. Shepherda z MW2 chociaż znaliśmy i jego zdrada miała jakieś fundamenty, ale Salazar to dla nas jedynie Salazar i ktoś, kto ma chyba przypominać Bowmana z oddziału poprzedniego pokolenia. (Wgl. Cała te dwie trójki w pewnym sensie są swoimi odpowiednikami - Salazar to Bowman, czyli gość, którego można się pozbyć i nikt nie będzie płakał po nim za długo, w dodatku ciemnej karnacji. Harper zabójczo przypomina Woodsa, jestem prawie pewien, że na Colossus reakcje obu po wyjściu z windy i natknięciu się na Karmę byłyby takie same lub chociaż podobne. Mason natomiast to... dosłownie Mason... choć żadnego z młodszej dwójki (Salazar jest wyjątkiem, jego poznajemy na tyle, że... no wiadomym jest, iż miał powody, by zdradzić. Dlaczego? Jestem ciekaw...) nie poznaliśmy w takim stopniu, jak bohaterów BO1.

- Menendez mógł zabić panią prezydent już nie wiadomo ile razy... bez pomocy Celerium! Skubaniec, wszyscy połączeni terroryści świata wymiękają przy głupim psycholu... nie, nie przestanę.

@Doktor: Welcome to My World, The World of Lag. Ja tak mam dosyć często. Dodam, że lag takowy w alter-iwnet i CoD4 jest znacznie mniej widoczny lub też zupełnie niewidoczny w porównaniu do oryginalnego MW2 (choć tu lag też był znacznie mniejszy niż w następnych wypadkach), MW3 i BO2. Nie mogę powiedzieć, żeby komfort grania był przy tej przypadłości zbyt duży, ale na pewno nie podchodzi pod zupełną nie grywalność. Można powiedzieć, że jest to moje przyzwyczajenie.

@KSG: Widzę, że twórcy starają się o jakąś oryginalność. Shotgun strzelający jednym, za to zabójczym pociskiem... I like it. Gra tym czymś potrafi być zabawna. Raz wpadają bez problemu trzy trupy pod rząd, za drugim razem nie trafiam trzema strzałami w jednego przeciwnika. tongue_prosty.gif No i wreszcie broń, która jakoś brzmi... Przynajmniej czuć ułamek powera.

EDIT:

@Down: MW2 żyje i ma się dobrze, ale w swojej lepszej wersji - kiedyś zwanej AlterIWNet, teraz można się natknąć na Four-Delta-One. 4-D-1 pracuje także nad MW3. Jeżeli chciałbyś zobaczyć w MW2 dedyki rodem z CoD4, pisz na PW... chociaż link już podałem, zdaję sobie sprawę z możliwości istnienia pytań.

Edited by Argaris
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej ulubionej części MW2, nie było problemu ani z hit detection, ani z lag compesation. Ehhh szkoda, że teraz MW2 nie żyje i na gre trzeba czekać z 10 minut. Te złote czasy dla CoDa już chyba nie wrocą, bo od MW3 marka coraz bardziej dziadzieje.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem, że na konsolę CoDa kupuje 10 mln osób, natomiast na PC - 2 mln osób. Niestety, dosyć dużo piratów na komputerach osobistych jest, co powoduje brak wielu osób chętnych do multiplayera. No i, MW2 to "stara" część, większość graczy przeniosła się na Black Opsa 2, ewentualnie MW3. Na PS3 nadal gram w MW2, i nie mam problemów z oczekiwaniem na grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lisu125

Na PC CoD-a kupuje mniej osób, ale wydaje mi się że jest to raczej wina Steama. Może ludzią przejadł się już Steam, a może wolą po prostu te starsze części (CoD 4, 2, czy 5) gdzie są serwery dedykowane. Z drugiej jednak strony, BO też ma serwery dedykowane.

Edited by lisu125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...