Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Nicopl

Jaką karte Graficzną wybrać?

Recommended Posts

Witam zamierzam kupić <w okolicach grudnia> kartę graficzną.Jaką polecacie??

Moja Kofiguracja kompa:

Płyta główna-Asus M2A-MX AMD 690V

Pamięć RAM-Kingston DDR 2 <2Gb>

Procesor-amd phenom ii x3 720 Black Edition

Obecnie posiadam GF 8800GT

Myślę nad kupnem GeForce with CUDA GTX 285 Zotac 1GB.

A co wybyście mi poradzili ?? I czy wykorzystałbym moc tego GTX'a ??

Z góry dzięki za rady.

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93

przyjdź tydzień przed zakupem a codo zmiany grafy to bym się najpierw zastanowił nad zmianą modbasa na coś z AM3(280zł)i 4Gb ramu DDR3(+/-300zł)zakupem chłodzenia na procka i na samym końcu zmianą gafy.

GTX 285 jest nie opłacalną inwestycją-75 sobie podkręcisz i masz taniej i to samo a zresztą NV wycofuje się z produkcji tych kart-polecał bym radzia 4890 (700zł)

no o i jaki masz zasilacz

Link to comment
Share on other sites

Zasilacz mam OCZ StealthXStream 600W SLI.

Pasta na procesor to arctic silver.

A chłodzenie do procka to Freezer 64 Pro AC.

Procesor podkrecałem pod GTA IV do 3.2GHz a jeśli byłaby potrzeba podkręcenia pod tą karte moge podkręcić bo przecierz to wersja Black Edition.

Teraz już podałem <wydaje mi sie wszystkie potrzebne dane> czekam na propozycje.

A co do GTX 275 pobiera on okolo 300W to dosyć sporo ale niezwracajac nato uwagi to mówicie ze to by wystarczylo? A czy będzie wykorzystana cała moc karty?

Xadni co ty byś proponował ??

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93

pozwolisz ,że jeszcze jasie wypowiem zamiast Xandiego

więc tak zasiłka Ci spokojnie starczy

co do chłodzenie i OC to może ono nie wyrobić bo do najwydajniejszych to ono nie należy.

ja bym był za przesiadką na am3 i 4gb ddr3 i jakiejś karty i tu jest pytanie ile masz kasy to dokładnie ci napisze co bym pozmieniał

Link to comment
Share on other sites

Według mnie jak kupować nową kartę to tylko pod DX11. Można kupić Radeona 5850 za 1000 zł lub poczekać aż stanieje. Teraz gry będą wychodzić pod DX 11 więc ja bym na Twoim miejscu kupił właśnie tego Radka lub poczekał aż nVidia coś wypuści pod DX11

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93

luq o ile NV coś wypuśc(więcej na ten temat w odpowiednim temacie)jak brać coś z dx 11 to minimum 5850 na NV nie opłaca się czekać

Nicopl

no i tak jak koledzy radzą nie kupuj w święta

Link to comment
Share on other sites

Spoko i dzieki za rady Michi93.

Jeśli chodzi o kasę to po świętach bedzie coś około 1450zł < i sprzedaniu obecnej karty i starego procesora chodzi o athlon 64 x2 a nie o phenom>.

Tylko niewiem poco miałbym zmieniać płytę główna aby mieć DDR 3 <podobno niewielka róznica jest pomiedzy DDR 2 < morze źle pisze to poprawić>> a skoro napiszesz co nalezy twoim zdaniem zmienić to mam rozumiec ze moje podzespoły niesą dobre>? ale chętnie zobacze co zaproponujesz.A co do Radków to szkoda mi Pshyx ale z drugiej strony mają juz DX11, ale niemam pojecia jaka wydajność jest w tych radkach 5xxx?

Link to comment
Share on other sites

Radki 58xx w tej chwili nie mają konkurencji. Wydajnościowo są między 285 i 295(ale to karta dwuprocesorowa, która i tak w niektórych grach dostaje po tyłku). DDR3 nie są dużo szybsze, ale to przyszłość. DDR2 powoli opuszczają rynek. Zresztą tu bardziej chodzi o AM3, które jest również podstawką przyszłościową. Ale teraz to tylko takie gdybanie, zastanawiać się powinieneś na tydzień-dwa przed zakupami.

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93
Spoko i dzieki za rady Michi93.

Jeśli chodzi o kasę to po świętach bedzie coś około 1450zł < i sprzedaniu obecnej karty i starego procesora chodzi o athlon 64 x2 a nie o phenon>.

Tylko niewiem poco miałbym zmieniać płytę główna aby mieć DDR 3 <podobno niewielka róznica jest pomiedzy DDR 2 < morze źle pisze to poprawić>> a skoro napiszesz co nalezy twoim zdaniem zmienić to mam rozumiec ze moje podzespoły niesą dobre>? ale chętnie zobacze co zaproponujesz.A co do Radków to szkoda mi Pshyx ale z drugiej strony mają juz DX11, ale niemam pojecia jaka wydajność jest w tych radkach 5xxx?

Ja nie mówię ,że zły ale jednak zrobił bym ten krok na nową podstawkę akurat 1,5k masz bez sprzedaży ramu i mobasa (zobacz sobie na allegro ile byś dostał)

radzio 5850 za swoją cenę bardzo dobrze stoi z wydajnością

zaraz podam to co bym pozmieniał

PowerColor Radeon HD5850 1024MB DDR5 /256bit/ 2xDVI/HDMI/DP

1049zł

Gigabyte MA770T-UD3P /AMD 770, DDR3 1333/ -------------->zmiana przede wszystkim ze względu na AM3 jak powiedział Gofer i możesz się pokusić o sprawdzenie czy dasz radę odblokować 4 rdzeń

285zł

GoodRam 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9 ------------------>możesz brać 2Gb i za jakiś czas dołożysz do 4

290zł

Razem: 1624zł

a potem kupić jeszcze jakieś wydajniejsze chłodzenie jak będziesz miał wolną gotówkę

Link to comment
Share on other sites

Michi93 to przejście na AM3 prócz możliwości odblokowania 4-tego rdzenia i DDR 3 <niewielka roznica miedzy DDR 2> chyba nic wiecej nieda < a jeśli da to jakie bedą korzysci z AM3? to wydaje mi się że narazie szkoda nato kasy i lepiej ta kase zamiast na nową płytę i w takim wypadku DDR 3 lepiej przeznaczyć na kartę a potem zacząć odkładać na nową płytę.A co do Radeon'a HD 5870 widać ze karta ma bardzo wysoką wydajność no i DX 11 fajna sprawa ale miał już ktoś z tą kartą doczynienia??

I z tego co widze to w sklepach jest ona sprzedawana prze PowerColor <nieznam tego producenta coto za jaki ??> i Gigabyte od ktorego producenta było by lepiej i bezpieczniej zakupić no i czy moc karty będzie wykorzystana ? <z pozostałymy podzespołami>

Link to comment
Share on other sites

W tej chwili nie ma znaczenia, którego producenta wybierzesz. Są to karty referencyjne, więc różnią się tylko naklejką. A PowerColor to jeden z najlepszych producentów kart ATI, dużo lepszy niż Gigabyte ;]

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj test Radka 5870 w CDA. Wychodzi na to, że jest najszybszą karta na świecie jak na razie.

Jak narazie to w wielu internetowych serwerach typu PClab, tzn. według ich tekstów to GTX 295 dalej nie pobity. Ale w nowego Radka opłaca się zainwestować chodzby dla DX11.

Link to comment
Share on other sites

Niebyłem nigdy przekonany do Radeonów ale opinie o tych kartach są bardzo dobre wiec dlazczego by niesprobować a jeszcze ten DX 11 bardzo przyszłościowe a co do GTX 295 to morze i niepobity ale tylko w Full HD a ja w takiej rozdziałce i tak niebede grać wiec to dlamnie bez roznicy jak karta sie sprawuje w Full HD.Miał ktos z was juz doczynienia z tymi nowymi radkami 5xxx badz jakimis dobrymi z serri 4xxx jak sprawuja sie one w np: GTA IV bądź crysis ?? <ile FPS wyciągają te karty?>

Link to comment
Share on other sites

GTX295 to kanapka, co ciągnie za sobą wysoki pobór prądu i mikroprzycięcia. I nikt nie zapytał o ważnej rzeczy, jaki masz/będziesz miał monitor? Nie warto pakować się w nic powyżej 4870 512ram do 1280x1024.

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93

Nicopl

przesiadka na AM3 daje Ci lepsze możliwość modernizacji kompa ale jak teraz kupisz grafę i za jakiś czas zmienisz mobo i ram i może jakieś 4 rdzenie jak by się na twoje 720 nie dało 4 odblokować to OK zostań przy tym co masz.Ze zmianą mobo idą też większe możliwości OC bo ten twój asus za wiele nie da rady.

A teraz co do grafy to ja w tym tyg(myślę do końca)będę miał 5850 i będę ją maltretował i podam na forum jakoś moje spostrzeżenia ale karta na pewno warta zakupu tylko podaj jaki masz monitor.

karty z 4 serii sprawują się znakomicie mam zrobiony Cf na innym kompie z 4890 HIS Turbo(cf tylko dla tego ,że drugą kartę miałem po bardzo okazyjnej cenie) i wszystkie gry pięknie śmigają ale tam jest procek podgoniony na 4,4Ghz

Link to comment
Share on other sites

Michi93 skoro będziesz miał w najbliższym czasie tą karte i ja przetestujesz to podaj ile udalo ci sie wyciagnac najpierw bez OC następnie z OC karty <tylko powiedz jaki masz komp <podzespoły>> i ile klatek udało sie wyciągnąc w GTA IV,crysis w takich wymagajacych tytulach i w jakiej rozdzialce grasz to da mi wiele do myslenia nad zakupem HD 5850 bądź HD 5870.

Jesli twoja karta <HD5850> bedzie miala dobre wyniki to poco bede miał przeplacac za HD 5870.

Tylko podaj linka gdzie zamieścisz te wyniki testów dzieki za rade i pomoc bo twoja przyda się napewno.<wkoncu bedzie sie wiedziec dokladnie jaka jest ta karta;p>

Link to comment
Share on other sites

Guest michi93

wyniki będą w blogu jak go zrobię albo jak się moderacja nie obrazi tow osobnym temacie.

Komp będzie ze średniej półki bo nie mam dostępu do jego lepszej wersji(g95,2x4890 itp)

tylko wykorzystam

e6750@3.9(będę nad 4 czarował jak znajdę czas może jest już jakiś nowszy bios)

4gb ram good ram pro

w7 x64

tak to mniej więcej będzie wyglądało.gta IV na pewno pomęczę,co do krzysia to jak go dostanę to też go sprawdzę.

OC będzie przeprowadzona na fabrycznym chłodzeniu-jeszcze nie wiem jaką firmę dostanę(loteria biorę to co się pojawi)

monitor to będzie samsung 206BW(rozdzielczość będzie tak jaką sie uda najwyższą osiągnąć 1680x1050)-w najbliższym czasie nie planuje przesiadki na większy bo zbieram kasę na i7 920 (i resztę potrzebnego "szmelcu" do kompa)

Nie obrazi się, zakładaj sobie nowy temat. Ale mam jeden warunek: słownik albo przeglądarka ze sprawdzaniem pisowni - Gofer

sporadyczne błędy-poprawię się

Link to comment
Share on other sites

owymi radkami 5xxx badz jakimis dobrymi z serri 4xxx jak sprawuja sie one w np: GTA IV bądź crysis ?? <ile FPS wyciągają te karty?>

ile akurat w tych grach To Ci nie napisze ale mogę napisać że teraz zmieniłem kartę z

SAPPHIRE RADEON HD3850 512 MB GDDR3 256-bit PCI-E

na: HIS Radeon HD4890 1GB iCooler x4 256-bit GDDR5

z obiema kartami nie miałem żadnych problemów, resztę mojego sprzętu masz w sygnaturce

w Fallout 3 wszystkie ustawienia na max + Antialiasing 8 próbek + Filtrowanie anizotropowe 15 próbek w rozdzielczości 1680x1050 bez najmniejszego przycięcia

to samo w Mass Effect, Assassin's Creed, Wiedzmin.

w benchmarku Resident Evil 5 na max. detali w rozdzielczości 1680x1050 mam 99,3 kl/s

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...