Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

fryz

Rozwiązany: XP sie nie włącza - jak skopiować dane z dysku?

Polecane posty

Siemanko,

Poszukuję jakiegoś sposobu na skopiowanie danych z dysku (partycja systemowa) na kompie, na którym XP-ek akurat strzelił focha i nie chce się włączyć. Pytanie, czy jest możliwość do dobrania się do tych plików bez instalacji nowego systemu? Google podpowiedziało, żeby zainteresować się lLiveCD Ubuntu, ale że w tym temacie jestem zielony to proszę pięknie kogoś bardziej rozgarniętego o porady - skąd najlepiej wziąć, jaką wersję i jak użyć. Jeśli nie da rady bez instalacji systemu nowego systemu to znów pytania: Win 7 build 7100 64bit bardzo się pogryzie z laptopem z małą ilością ramu (512mb lub 1gb - niestety nie mój sprzęt więc nie mam jak sprawdzić)? XP zainstalowany na drugiej partycji nie wywoła wojny (i czy w ogóle da się zainstalować?) z tym pierwszym XP? Jeśli powyższe opcje odpadną to zostaje linux, a więc znów: jaka wersja i jak obsłużyć?

Z góry dziękuję bardzo za pomoc:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mozliwosc naprawy instalacji XP bez robienia formata (instalator dwa razy pyta czy naprawic system, wybierasz ten drugi raz - o ile mnie pamiec nie myli to podczas konfiguracji partycji). Innymi slowy - nadinstalacja systemu bez utraty danych.

A dlaczego nie polecisz z tym dyskiem do kumpla by odzyskac dane i zainstalowac system od nowa?

Linux Live CD... moim zdaniem odpusc sobie, za duzo zabawy i za wolno bedzie dzialac, chyba ze masz dwie partycje na dysku, gdzie ci sie winzgroza rozwalila to wtedy ok. Jak masz jedna tylko partycje (a sadzac z twojego postu wszystko na to wskazuje) to i tak nie bedziesz mogl tych danych np nagrac na plytke, bo do uruchomienia i dzialania Linux Live CD trzeba miec cd caly czas w napedzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach