Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe

Recommended Posts

Narysuj sobie układ współrzędnych i zaznacz takie punkty, które od obu osi (X i Y) jest odległy o r=3 (bo okrąg ma być tylko styczny a więc nie będzie przecinal osi układu).

Będą to A(-3,3), B(3,3) C(3,-3) D(-3,-3) i to są 4 środki okręgów. Dlaczego? (przyjrzyj się rysunkowi a na pewno zobaczysz)

A więc mogą to być 4 okręgi

Tu masz linka z odpowiedzią : http://forum.zadania.info/viewtopic.php?f=20&t=700

Link to comment
Share on other sites

A ja mam znowu pytanie z chemii, dotyczący spolaryzowania wiązania. Otóż jak określić jaka cząsteczka ma większe spolaryzowanie. Za pomocą elektroujemności (tam, gdzie większa różnica, tam większe spolaryzowanie). Ale gdy mamy na przykład wykazać, która cząsteczka jest najsilniej spolaryzowana: NH3, H2O, HF, CH4, to jak dla mnie jest tu pewien problem. Czy ilość atomów w cząsteczce (czyli np. 3 wodory w NH3) ma jakiś wpływ na elektroujemność. Przy okazji jakbyście odpisywali, to moglibyście rozwiązać to zadanie? :D.

Link to comment
Share on other sites

Ale chciałbym się jeszcze dopytać czy jest jakiś inny sposób rozpoznania wiązania niż po różnicy elektroujemności. Bo np. w wiązaniu jonowym różnica ta powinna wynosić powyżej 1,7, ale w przypadku NaH różnica ta wynosi 1,2, a jest to wiązanie jonowe.

Pierwiastki dążą do uzyskania konfiguracji elektronowej najbliższego gazu szlachetnego. Wodór ma tylko jeden elektron, więc jeśli przyjmie jeden od sodu, to uzyska dublet, czyli tym samym konfigurację helu. Sód pozbywając się jedynego elektronu walencyjnego, uzyska konfigurację neonu.

Zawsze, jak masz taki problem, rób sobie rysunek (to się chyba nazywa wzór elektronowy) z zaznaczonymi el. walencyjnymi. I nie powinno być problemów :)

Link to comment
Share on other sites

Guest odyniec15

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co to jest WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA LICZB, tylko tak bardzo zrozumiale i jak przekształcać normalne liczby w tą wartość bezwzględną.

Link to comment
Share on other sites

Obrazowo, to jest to odległość od zera.

Co do tego jak przekształcić, to w liczbach rzeczywistych:

|x|=x, gdy x>=0 i |x|<0

|x| - wartość bezwzględna z x.

W przypadku liczb zespolonych (jeśli takich nie miałeś, to nie czytaj dalej) nazywa się ją zazwyczaj modułem

|x+iy|=((x+iy)(x-iy))^(1/2)=(x^2+y^2)^(1/2).

Generalnie na wikipedii nawet nieźle jest to wyjaśnione.

Link to comment
Share on other sites

f(g(x))' = f'(g(x)*g'(x). Innymi słowy, piszesz pochdną z zewnętrznej części, przepisując środek bez zmian, po czym mnożysz to przez pochodną z wewnętrznej części, i tak dalej aż dojdziesz do "gołego" f(x). Jeśli dobrze widzę to w danej pochodnej będą trzy czynniki, niczym warstwy cebuli :)

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie jak rozwiązać to zadanie i o co w nim chodzi. Zrobiliśmy je na lekcji ale podobno jest ono źle rozwiązane,

Zadanie:

"Dla liczby 5/3 dane są trzy przybliżenia dziesiętne a) 1,66 ; B) 1,7 ; c) 1,67

Oblicz błąd względny i błąd bezwzględny dla podanych przybliżeń."

Zrobiliśmy tylko błąd bezwzględny i wyszło nam dla:

a)1/150

B)1/30

c)1/300

Mieliśmy wzór: E=|x-a|

x-liczba

a-przybliżenie liczby x

Przy obliczeniach dla A zastosowaliśmy go tak

|5/3-1,66|=|500/300-498/300|=|2/300|=|1/150|

Analogicznie postępowaliśmy w kolejnych przykładach.Gdzie jest błąd o ile jest?,a jeśli tak jak to ma być rozwiązane?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo bym prosił o pomoc w dwoma zadaniami z chemii. Zależy mi aby były rozwiązane jeszcze dzisiaj bo muszę zaliczyć spr. z tego działu.

Zadanie 1

Oblicz liczbę cząsteczek jak znajduje się się w 44,8 dm sześciennych chloru w T=300K i pod ciśnieniem 1300 hPa

Zadanie 2

Ile dm sześciennych wodoru i ile dm sześciennych azotu odmierzonych w warunkach normalnych należy zmieszać w celu przygotowania substratów do syntezy 200 g amoniaku

I to samo tylko w T=298 K i ciśnieniu 976 hPa

Błagam o rozwiązanie tych zadań :czytaj:

Link to comment
Share on other sites

Oblicz liczbę cząsteczek jak znajduje się się w 44,8 dm sześciennych chloru w T=300K i pod ciśnieniem 1300 hPa

Czytaj o objętości molowej i liczbie Avogadra-> 1mol gazu=22,4dm3...

Ile dm sześciennych wodoru i ile dm sześciennych azotu odmierzonych w warunkach normalnych należy zmieszać w celu przygotowania substratów do syntezy 200 g amoniaku

Zadanie rozwiązałem na kartce, tu masz skana-LINK. Analogicznie powinieneś rozwiązać kolejne.

z której klasy to zadanie?

Mole to tematy nieobowiązkowe w 2 klasie gimnazjum. Więcej takich zadań znajdziesz np. w zbiorze zadań wyd. Nowa Era "Chemia w zadaniach i przykładach. Zbiór dla gimnazjum".

Link to comment
Share on other sites

Mam problem. Dotyczy matematyki, ale matematyki znacznie przewyższającej poziom szkoły. Potrzebuję równania na spiralę opisaną na wycinku sfery, jak również na wycinku stożka - z takimi parametrami, jak np. promień (w przypadku sfery), stopień zbieżności (w przyp. stożka), promień górnej podstawy, promień dolnej podstawy, no i przede wszystkim odległość między ścieżkami spirali. Nie wiem, czy ktoś mi pomoże, ale chociaż gdzie konkretnie tego szukać?

Link to comment
Share on other sites

Być może pomogą poniższe linki:

Spirala na sferze

Spirala na stożku

Coś się znajdzie też na angielskiej wiki (pod hasłami spiral i helix), ogólnie wpisać w google 'conical spiral' i 'spherical spiral' i trochę rzeczy się znajdzie.

Jeśli przyjąć odpowiednie współrzędne (chyba najlepiej walcowe), to to nie powinno być trudne w opisie i w liczeniu.

Link to comment
Share on other sites

Mam problem z funkcjami, a dokładniej - kiedy jest parzysta, a kiedy nieparzysta. Nie rozumiem drugiego punktu własności, tj

Parzysta - gdy f (x) = f ( -x)

Nieparzysta - gdy f (-x) = -f (x)

Nie rozumiem tych zapisów, jak to wygląda na funkcjach, i jak to się powinno robić.

Przykład: zbadaj (nie)parzystość funkcji: y =x^3 - 2

Więc:

1) Dziedziną są rzeczywiste, więc -x należy do dziedziny, ten punkt jest spełniony... Na razie jest łatwo

2) f (-x) = - (x^3) - 2 czyli -x^3 - 2

I dalej nie rozumiem... Co mam z tym zrobić, pod co podstawić etc.

Link to comment
Share on other sites

Zapoznałem się z wikipedią, i z tą stronką, którą mi dałeś, ale nadal mam trochę pustki w głowie, chciałbym to umieć robić na przykładach, np.

f (x) = 3x/x^2 +5

1 warunek - spełniony, bo dziedziną wszystkie R

2 warunek:

f (-x) = -3x/-x^2 + 5 = -3x/x^2 + 5 = - 3x/x^2 + 5 ( wyciągnąłem minus przed całe wyrażenie, a w mianowniku z potęgi go usunąłem, bo x^2 i tak będzie dodatni) co daje = -f (x) --> czyli funkcja nieparzysta.

Ale ten przykład co go wcześniej podałem:

f(x) = x^3 - 2

1 warunek - spełniony

2 warunek

f (-x) = -x^3 -2 a to nie jest równe f (x) lub.... -f(x) = - (x^3 - 2) = -x^3 + 2 - a to także nie równa się f(x) albo f (-x)

Czyli ta funckja nie jest ani parzysta, ani nieparzysta...?

Link to comment
Share on other sites

Otrzymałeś -x^3-2 = -x^3+2=>

Nie jestem pewien, ale coś chyba pomyliłeś - czemu przed dwójką nagle z minusa zrobiłeś plus? Poza tym w odpowiedziach nie ma tej funkcji zaznaczonej jako nieparzysta, więc odpada...

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...