Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty humanistyczne

Polecane posty

Na polskim przerabiamy teraz fonetykę i dostaliśmy przykłady do zrobienia. Zostały mi 2:

konsul [kąsul]

enzym [ęzym]

Muszę teraz napisać jakie jest to upodobnienie i z tymi 2 mam problem =/ Nie wiem czy to jest upodobnienie pod względem miejsca artykulacji wsteczne/postępowe czy może upodobnienie pod względe stopnia zbliżenia narządów mowy wsteczne/postępowe. Prosiłbym również o sprawdzenie

koszyk gruszek [ koszyg gruszek] udźwięcznienie międzywyrazowe wsteczne

Z góry dzięki za pomoc :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszyk gruszek zrobiłeś dobrze, tez niedawno miałem fonetykę... :tongue::tongue:

A upodobnienia pod względem artykulacji i zbliżenia narządów mowy nasz babka od polskiego pominęła, powiedziała że to za trudne...

Ale ja, jako dociekliwy uczeń, sam zgłębiłem ten temat, więc sądzę, że oba wyrazy to upodobnienia postępowe pod względem zbliżenia narządów mowy, ale moge się mylić...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam parę pytań odnośnie konkursu historycznego, czytałem regulamin i nie było niczego w stylu "nie wolno korzystać z pomocy osób trzecich" w takim razie mam parę pytanek:

1. Na początek łatwe:

Poniżej prezentujemy 4 nagrania muzyczne, zawierające charakterystyczne motywy muzyczne pochodzące z kultowych gier komputerowych, powstałych co najmniej 5 lat temu. Podaj tytuły tych gier. (3 rozpoznałem, ale warto się upewnić 1 ni w ząb ;) )

1.(Fallout)

2.(Mario)

3.(Defender of the Crown)

4.(Nie mam pojęcia-POMÓŻCIE!)

2. W ramach Fall Grün (kryptonim ataku na Czechosłowację w 1938 r.) niemieccy sztabowcy zamierzali skierować główne uderzenie swych wojsk ze Śląska i Austrii w stronę Moraw. W trakcie prac nad planem ofensywy pojawiła się propozycja trzeciego kierunku natarcia: z zachodu, przez luki w czechosłowackich umocnieniach w Sudetach. Jak wiadomo, wojna niemiecko-czechosłowacka nie wybuchła, jednak atak z tegoż trzeciego kierunku prawdopodobnie zaskoczyłby obronę czechosłowacką, która zupełnie nie spodziewała się takiego uderzenia. Kto był pomysłodawcą tego śmiałego projektu?

3. Wojna, linia frontu, jeden z krajów południowej Europy. Rozpoczyna się natarcie. Żołnierze zbliżają się do linii przeciwnika. Ciężka walka wisi w powietrzu. W tym momencie z głośników ustawionych za liniami obrońców płyną słowa ?Międzynarodówki?. To śpiewa młoda komunistka, która przyjechała na występy artystyczne do żołnierzy. Słysząc pieśń robotniczą, atakujący zatrzymują się i rzucają do ucieczki, zaś obrońcy ruszają za nimi w pościg ? to jedna ze scen filmu fabularnego wyprodukowanego po II wojnie światowej w bloku wschodnim. Proszę podać jego tytuł, nazwisko reżysera, imię i nazwisko urodzonego w Warszawie głównego bohatera oraz teatr działań, na którym wydarzyła się ta scena? (Monte Cassino?)

4. W XVII w. do Berlina przybyła duża grupa (ok. 50 rodzin) mieszczan żydowskich, którzy walnie przyczynili się do rozwoju stolicy Brandenburgii. Z jakiego miasta pochodzili ci Żydzi i za panowania jakiego władcy sprowadzono ich do Berlina?

Jak pomożecie to WIELKIE DZIĘKI i temu co pomógł pożyczę grę/książkę nagrodę jak sam przejdę/przeczytam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UUU.. Praca całkowicie bezsensowna, jak można ułożyć ramowy plan rozmowy w formie dialogu?? No pytam się?? Przeczytaj rozmowę kilka razy, skróć, napisz skrócone tak, żeby zachować sens, ale innymi słowami...

Np. tak:

K: - Witam poddanego...

MK: - Skąd mnie znasz?

K - Zakazuję/ rozkazuję Ci tego i tamtego...

I tak nie rozumiem tego zadania...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem :) Przybywam tutaj prosić o drobną poradę co przeczytać aby napisać pracę na poniższe tematy. Wybieram jeden, ale propozycje na oba będą mile widziane. Podręczniki, nawet strony internetowe (choć Wiki nie witam mile ;])... będę wdzięczny. Tematy brzmią tak:

1) Struktura bytu u Arystotelesa i Platona - podobieństwa i różnice.

2) Wartość poznania empirycznego dla Arystotelesa i Platona.

Czy podręczniki Giovanniego Reale by na to starczyły? :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wiem że nic nie wiem" - powiedziane przez Sokratesa...ja mam pytanie, co oznacza ten zwrot? Jak go zinterpretować? (ta, trzeba było na polski wybrać jedną z maksym starożytnych greckich filozofów i ją wyjaśnić, ta mi się wydaje najprostsza :P)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że jak kiedyś miałem filozofię, to z tym zwrotem wiązała się pewna "przypowieść"... Dokładnie jej nie pamiętam, ale chyba jeden z uczniów Sokratesa (Chajrefon???) udał się do Delfickiej świątyni Apollina, by zadać Pytii pytanie "czy jest ktoś przewyższający mądrością Sokratesa". Wieszczka odpowiedziała mu, że "nie ma od Sokratesa nikogo mądrzejszego", po czym uczeń powtórzył to Sokratesowi. Ten stwierdził że Pytia popełniła pomyłkę tak o nim twierdząc i zaczął chodzić do ludzi uważających się za mniej lub bardziej mądrych. Odwiedził najpierw polityków, stwierdziwszy, że nie są mądrzy, gdyż wiedzę fałszywą określają wiedzą prawdziwą. Później poszedł do poetów i stwierdził, że oni nie są w stanie powiedzieć więcej o napisanych działach niż osoby postronne, ponieważ piszą z natchnienia Bogów (tak twierdził Sokrates) - czyli też dużo nie muszą wiedzieć o tym co tworzą. Kolejni byli rzemieślnicy, którzy "wiedzieli jak coś zrobić, ale nie wiedzieli wszystkiego" - prócz pragmatycznej wiedzy nie posiadali innej. Odwiedziwszy te trzy grupy stwierdził, że jest od nich mądrzejszy, bo "wie że nic nie wie". Tak więc te słowa odczytywać można jako "wiem, że nic nie wiem", ponieważ osoba wiedząca mało, uważa że wie wszystko, natomiast osoba wiedząca więcej, nie twierdzi że jest najmądrzejsza. :)

Tylko potwierdź to jakimś innym źródłem, bo już mały kawałek czasu minął od tych moich wykładów i nie pamiętam jak nazywał się ten uczeń oraz czy czasami zamiast rzemieślników nie byli wodzowie wojska. :) No i samo wyjaśnienie słów mogłem pomylić. ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.(Nie mam pojęcia-POMÓŻCIE!)
Bardzo kojarzy mi się z Europą Universalis 2, ale że dawno nie grałem mogę się mylić.

Tak, to z pewnością któraś z części Europy Universalis (I lub II), ale tak dawno w nie grałem, że nie jestem w stanie zweryfikować która to...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na polskim zaczęliśmy zdania wielokrotnie złożone i mam taki przykład do zrobienia, w którym muszę zaznaczyć orzeczenia (podkreślić), zrobić wykres i opisać każde zdanie:

Greccy dramaturdzy rywalizowali między sobą(1),| brali udział w konkursach zwanych agonami(2),| na których trzeba było przedstawić trzy tragedie i jedną komedię(3),| a 10 sędziów wybierało tego(4), kto zasłużył na laur zwycięzcy(5)| i zdobywał sławę, uznanie oraz cenne nagrody.(6)

I teraz moje pytania:

1. Czy w zdaniu 3 jako orzeczenie muszę zaznaczyć trzeba było przedstawić?

2. Jakie będzie pytanie do na których (chodzi o relację między zdaniem 2. i 3.)?

To chyba na tyle. Z góry dzięki za pomoc. Z opisem sobie poradzę. Prosiłbym jeszcze o sprawdzenie wykresu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj sie uważnie reprodykcji obrazy Edvarda Muncha pt "Taniec życia" Napisz pięc krótkich jego opisów, których każdy będzie charakterystyczny dla innego stylu.

Mają być takie style:

potoczny

urzędowy

naukowy

publicystyczny

artystyczny

reprodukcja :

http://republika.pl/blog_wi_404762/670060/tr/munch3.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , że post po postem, ale mam nowe pytanie, a wątek spadł niżej

1.W którym stylu można spotkac poniższe związki frazeologiczne.

-zimna wojna

- spotkanie na szczycie

- storpedowac plany

- stanąc do wyborów

2.Chodzi mi o to aby przy cechach które posiada postawic plus

.

Potrzeba mi styl potoczny, urzędowy i naukowy:

-Obrazowość

- Precyzja

- Bezosobowośc

- Obecność strony

biernej

- Terminologia

- Przypisy

-Wyrazy o zabarwieniu ekspresywnym

- Wyrazy żartobliwe

- Wulgaryzmy

- Zdania którkie, czesto urwane

- Zdania długie złożone podrzędnie

- Uzywanie 1os. l. mnogiej

-Metafory i porównania

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...