Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty humanistyczne

Recommended Posts

Ostatnio wpadliśmy na pomysł dodania nowych możliwości wzajemnej pomocy na forum.

W tym temacie pomagamy sobie w szkolnych problemach - może to byc problem ze zadaniem domowym, zrozumieniem jakiegoś zagadnienia, uzupełnieniem braku w wiedzy na sprawdzian. Po prostu wszystko, czego można potrzebować do szkoły. Ale uwaga - tutaj można POMAGAĆ, ale NIE WYRĘCZAĆ. Rozumiecie zresztą o co mi chodzi :)

I od razu gorąca prosba - zastanówcie sie dwa razy, zanim zaoferujecie komuś odpowiedź na jego problem - jeśli nie jesteście pewni jakiejś kwestii, to lepiej tego nie piszcie. Nie ma nic gorszego niż nauczyć sie nie tego, co trzeba.

Ten konkretny temat obejmuje problemy z przedmiotami humanistycznymi.

Link to comment
Share on other sites

O będę pierwszy :P

No a teraz przejdźmy do problemu, otóż niedawno rozpocząłem 1 liceum, no i z polskim mam pewien problem... A raczej z pracą od polskiego.

Wzorem matury, Pani każe nam pisać prace pisemne Analiza i Interpretacja tekstu ;/ Oczywiście napisałem, lecz jak się okazało z wynikiem przeciwnym do zamierzeń szablonu maturalnego.

Więc, mam do was prośbę, jeśli jest ktoś na tyle ogarnięty z polskiego i umiałby mi krok po kroku przedstawić, jak to powinno wyglądać, żebym z ,,2+" podskoczył do co najmniej ,,4-".

PS. Pisałem interpretacje i analizę wiersza Anny Kamieńskiej ,,Modlitwa Hioba".

Link to comment
Share on other sites

Poradnik na ten temat znajdziesz tutaj:

http://liceum.kujon.net/txt/18/analiza_int...ja_wiersza.html

Ale poza tym powinieneś także wiedzieć, że... nie masz się czym martwić. To nic dziwnego, że poszło Ci kiepsko na początku liceum - przecież matura jest dopiero w trzeciej klasie po to, żebyś zdążył się tego nauczyć. Ba, nauka analizy i interpretacji wierszy zajmuje większość czasu nauki języka polskiego w liceum. U mnie w klasie piątki z analizy zaczęły się pojawiać dopiero w maturalnej (trzeciej) klasie, a w dwóch poprzednich trójka była doskonałą oceną.

Więc nie zrażaj się i pracuj nad sobą :)

Link to comment
Share on other sites

Guest odyniec15

Ja dostałem pracę domową, napisać wypracowanie na temat

"Bezsilność ludzi wobec sił wyższych. Rozwiń temat na podstawie podanego fragmentu. Wnioski z analizy odnieś do całego utworu"

I taki dostałem tekst:

Stasimon IV

Chór

O śmiertelnych pokolenie!

Życie wasze, to cień cienia.

Bo któryż człowiek więcej tu szczęścia zażyje

Nad to, co w sennych rojeniach uwije,

Aby potem z biegiem zdarzeń

Po snu chwili runąć z marzeń.

Los ten, co ciebie, Edypie, spotyka,

Jest mi jakby głosem żywym,

Bym żadnego śmiertelnika

Nie zwał już szczęśliwym.

Twe cięciwy miotły strzały

Gdzieś daleko za granice

Zwykłych szczęść i chwały.

Wróżą zmogłeś ty dziewicę,

Ostrzem zbrojną szponów.

Żeś nam stanął jako wieża

Obronna od zgonów,

Uczcił w tobie lud rycerza

I wywyższył cię ku niebom,

Byś królem był Tebom.

A dziś kogo większa moc

Klęsk i złego gnębi?

Któż w czarniejszą runął noc

Do nieszczęścia gnębi?

Edypa głowo wysławiona,

Jednej starczyło przystanie

Na syna, ojca kochanie

I jednego łona.

Jakoż cię mogły znosić do tej pory

W milczeniu ojca ugory?

Czas wszechwidny, ten odsłoni

Winy twojej brud,

Ślub nieślubny zemsta zgoni

Płodzących i płód.

O, niechajbyś się Laiosa dziecię

Nigdy nie był zjawił,

Nie byłbym teraz rozpaczą, co miecie

Jęki, serc krwawił.

Tyżeś to kiedyś roztworzył me oczy

I dziś ty grążysz mnie w mroczy.

I teraz nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Króla Edypa czytałem, ale w ni chu chu nie mogłem go zrozumieć, tak samo jak ten fragment tekstu, który jest napisany w języku dla mnie niezrozumiałym. Więc proszę o jakieś linki do interpretacji tego czegoś które mi pomoże napisać to chociaż na 3 :/

Link to comment
Share on other sites

Zaraz. Daj 5 min. na edycję.

Ja też mam kłopoty z dramatami, ale spróbuję pomóc:

Chór

O śmiertelnych pokolenie!

Życie wasze, to cień cienia.

Bo któryż człowiek więcej tu szczęścia zażyje

Nad to, co w sennych rojeniach uwije,

Aby potem z biegiem zdarzeń

Po snu chwili runąć z marzeń.

Możesz mieć pragnienia, marzenia, ale te życie nie da Ci szans ich spełnić, gdyż taki jest twój los.

Los ten, co ciebie, Edypie, spotyka,

Jest mi jakby głosem żywym,

Bym żadnego śmiertelnika

Nie zwał już szczęśliwym.

Twe cięciwy miotły strzały

Gdzieś daleko za granice

Zwykłych szczęść i chwały

Wróżą zmogłeś ty dziewicę,

Ostrzem zbrojną szponów.

Żeś nam stanął jako wieża

Obronna od zgonów,

Uczcił w tobie lud rycerza

I wywyższył cię ku niebom,

Byś królem był Tebom.

To jest o tym, że Edyp stał się królem Teb itd., że udało mu się coś osiągnąć nad swe marzenia. Ze był sławnym bohaterem.

A dziś kogo większa moc

Klęsk i złego gnębi?

Któż w czarniejszą runął noc

Do nieszczęścia gnębi?

Edypa głowo wysławiona,

Jednej starczyło przystanie

Na syna, ojca kochanie

I jednego łona.

Jakoż cię mogły znosić do tej pory

W milczeniu ojca ugory?

Lecz los się od Edypa odwrócił, zgodnie z wróżbą, z którą Edyp wlczył, przez co uciekł od domniemanych rodziców. Upadł, na Teby spadła zaraza. W celu jej odegnania poszedł do Wyroczni, gdzie próbował zgiąć łyzkę.....eee, zanczy się, gdzie dowiedział się o swym kazirodczym małźeństwem ze swą matką i morderstwie ojca.

Czas wszechwidny, ten odsłoni

Winy twojej brud,

Ślub nieślubny zemsta zgoni

Płodzących i płód.

O, niechajbyś się Laiosa dziecię

Nigdy nie był zjawił,

Nie byłbym teraz rozpaczą, co miecie

Jęki, serc krwawił.

Patrz wyżej. Aby przegnać zarazę, Edyp wyłupał swe oczy, a Jokasta, czyli matko- żona powiesiła się.

Tyżeś to kiedyś roztworzył me oczy

I dziś ty grążysz mnie w mroczy.

Smutny koniec walki z losem. Przeznaczenie się wypelniło, Los- Edyp 150 do 0.

Mam nadzieję, że pomogłem.

EDIT @ down: Przykro mi, z tym to chyba już nie dam rady...Jest chyba taki serwis Zadane.pl, czy coś....Zobacz tam.

Link to comment
Share on other sites

Guest odyniec15

Przynajmniej już wiem o co chodzi, ale potrzebuję takich wskazówek do interpretacji jak kolega Shaker dostał. Chodzi mi o środki stylistyczne itp.

Link to comment
Share on other sites

Środki stylistyczne nie są Ci tu potrzebne - musisz jedynie udowodnić bezsilność człowieka wobec losu/sił wyższych na podstawie tego fragmentu i całego mitu o Labdakidach. Brylant wypisał Ci już niektóre przykłady - głównie chodzi o to, że Edyp usłyszał od wyroczni delfickiej przepowiednię, wedle ktorej zabije własnego ojca i poślubi swoją matkę. Edyp sądził, że jego ojcem jest Polibos, król Koryntu. Próbując oszukać przeznaczenie uciekł z miasta. Po drodze natknął się na nieznajomego starca. Żaden z nich nie chciał się usunąć z drogi, wskutek czego wywiązała się bójka. Starzec zginął z ręki młodzieńca. Edyp nie zdał sobie sprawy, że właśnie wypełniła się pierwsza część przepowiedni - zamordowanym przez niego człowiekem był Lajos. Gdy Edyp dotarł do Teb i pokonał Sfinksa, zaoferowano mu rękę Jokasty. Młody zgodził się - wypełniając tym samym drugą część przepowiedni. Jak napisał Brylant, na Teby spadła potem zaraza, będąca karą za ojcobójstwo i kazirodztwo. Edyp dowiedział się o tym od ślepca Terezjasza. Z rozpaczy młody król wyłupał sobie oczy i udał się na wygnanie.

Jak widzisz - Edyp sądził, że "ucieka przed przeznaczeniem" a w rzeczywistości nieświadomie przeznaczenie to wypełniał. Był wobec niego bezsilny.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ważne jest także to, że Edyp trafił na Korynt właśnie przez to, że jego "stary" usłyszał tą prrzepowiednię i kazal go zabić. Ale katowi zadziałał, że tak powiem, "syndrom leśnika i Królewny Śnieżki" i oddał chłopca chłopu, który zabrał go na dwór Koryncki do bezdzietnej pary królewskiej. Jako, iż miał przekłute pięty (z rozkazy swego ojca) to nazwano go Edypem. Wychodzi więc na to, że także Lajos nie uniknął przeznaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Błagam was niech ktoś znajdzie w tym moim teście z niemca +0,5 pkt, dzięki temu dostanę 4-.

Ja nie mogę znaleźć ale może wy mi pomożecie, błagam. Od 24 pkt bym miał 4- a mam 23,5 :/

1 część:

http://img73.imageshack.us/img73/9718/pa156149.jpg

2 część(kartki):

http://img381.imageshack.us/img381/6659/pa156150.jpg

Zapoznaj się z zasadami wstawiania obrazków do postów.

[wies.niak]

Link to comment
Share on other sites

Mam napisać z WoKu ,,Jak powstawała polichromia/Jak polichromowano". Temat związany ze średniowieczem, ponieważ go przerabiamy aktualnie. Na necie znalazłem mnóstwo definicji tego CO TO JEST, ale nigdzie nie mogłem znaleźć tego jak TO ROBIONO. Dziękuje za uwagę i pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to, że polichromia polega na bardzo detalicznym, dokładnym pomalowaniu określonej powierzchni, przy użyciu wielu różnych kolorów. Sposobu, w jaki robili to średniowieczni malarze możesz się tylko domyślać - niewielki pędzelek, pojemnik z farbami, chirurgiczna precyzja i mnóstwo cierpliwości. Mogli też używać patronów, czyli małych szablonów wykonanych z drewna lub metalu, z wyciętym jakimś wzorem.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam bardzo jeśli jest to zły temat, ale chciałem zasięgnąć pewnej rady. Pewien temat w olimpiadzie historycznej dotyczy brytyjskiego imperium kolonialnego. Chciałem się zapytać czy znacie może inne źródła poza Wikipedią? Mogę być książki, ale o wiele bardziej byłbym wdzięczny za linki do darmowych & legalnych informacji :=) Jak widać, jest dosyć ogólny, ale zapewne trzeba będzie zacząć od przyczyn i formowania się imperium a potem historia jego trwania... Z góry dziękuję za pomoc :happy:

Link to comment
Share on other sites

Guest odyniec15

Cześć! Mam taki mały problem. Zgłosiłem się do zajęć dodatkowych z informatyki na zasadzie projektu "Partnerzy w nauce" strona WWW -> http://www.partnerzy-w-nauce.us.edu.pl/ i żeby przystąpić do tych zajęć muszę wypełnić pewien formularz z danymi i z rubryczką "Uzasadnienie wyboru-decyzja ucznia:". Chciałbym przystąpić, bo interesuję się informatyką, grafiką, internetem, grami i wszystkimi innymi rzeczami związanymi z komputerami. Zajmuje się tworzeniem grafiki do różnych celów. W przyszłości chciałbym się zajmować tym zawodowo tworząc grafikę do gier komputerowych lub stron internetowych. I mam właśnie prośbę do humanistów, czy ktoś mógłby dzisiaj dla mnie zredagować taki króciutki tekst dlaczego chcę przystąpić do tego projekt w taki oficjalny, bez błędów sposób?

Link to comment
Share on other sites

1.0 Chciałbym przystąpić, bo interesuję się informatyką, grafiką, internetem, grami i wszystkimi innymi rzeczami związanymi z komputerami. Zajmuje się tworzeniem grafiki do różnych celów. W przyszłości chciałbym się zajmować tym zawodowo tworząc grafikę do gier komputerowych lub stron internetowych

1.1 Chciałbym przystąpić do programu "Partnerzy w nauce", ponieważ interesuję się informatyką, grafiką i innymi rzeczami związanymi z komputerami, w tym internetem, czy grami PC. Obecnie zajmuję się tworzeniem grafiki głównie na użytek własny, choć w przyszłości chciałbym zajmować się tym zawodowo tworząc grafikę do gier komputerowych lub stron internetowych.

Na siłę można by coś jeszcze dodać.

Link to comment
Share on other sites

Ja proponuję wersję bardziej przebojową. hehe

Pragnę skorzystać z możliwości jakie daje udział w programie " Partnerzy w nauce". Sądzę, że moje zainteresowania związane z ogólnie pojętą informatyką, a w węższym jej aspekcie grafiką, z którą ściśle wiąże swoje plany zawodowe, predestynują moją osobę do wzięcia udziału w Państwa projekcie. Jestem przekonany, że szereg doświadczeń wyniesionych z ewentualnej współpracy walnie przyczyni się do realizacji moich marzeń o pracy grafika komputerowego.

Z wyrazami szacunku itp

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...