Jump to content
Sign in to follow this  
Guest kabura

ToCA Race Driver (seria)

Recommended Posts

DLC będą co miesiąc do października, czyli nie licząc tej świeżej paczki będzie jeszcze 4 DLC. 3 były początkowo nazwane. VG24/7 chyba się zawieruszył screen z Zagato GT3 (pierwsza fotka w galerii pod newsem o DLC), którego w GRID 2 nie ma, więc można liczyć, że się prędzej czy później pojawi. No chyba, że po upgrade'ach Zagato dostępne w grze dostaje takie body i można je tak pomalować, żeby wyglądał jak Zagato GT3.

Aha, no to mój błąd :P Po prostu te informacje o 3 DLC znalazłem na innej stronie, nie myślałem, że mają zamiar wydać jeszcze parę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Czy nie ma żadnych problemów z podłączeniem pada od PS3 do GRID 2? Właśnie zakupiłem i czekam na odbiór i mnie właśnie ta sprawa ciekawi. I jak tam z singlem i multi? Single ciekawe? Multi jeszcze ciekawsze? Narazie wyczytałem same pozytywne opinie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Czy nie ma żadnych problemów z podłączeniem pada od PS3 do GRID 2? Właśnie zakupiłem i czekam na odbiór i mnie właśnie ta sprawa ciekawi. I jak tam z singlem i multi? Single ciekawe? Multi jeszcze ciekawsze? Narazie wyczytałem same pozytywne opinie. smile_prosty.gif

Multi jest ciekawe, ale na torach typu Barcelona czy Paryż jest strasznie chaotyczne, praktycznie jest to (przynajmniej na początku wyścigu) totalne destruction derby :P Ale ogólnie jest spoko, single też jest warty uwagi, generalnie nic tylko brać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Czy nie ma żadnych problemów z podłączeniem pada od PS3 do GRID 2?

Nie będzie żadnych problemów. Co do samej gry, na pewno się nie zawiedziesz. Ponad 50h świetnej rozgrywki masz zapewnione. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po pierwszych przejazdach. Powiem wprost: Dawno nie grałem w tak świetną produkcję wyścigową. Ostatnio tak mnie wciągnęły wyścigi w NFS Hot Pursuit, a w dodatku rzadko się zdarza, by fabuła mnie wciągała, a tu jest interesująco. Nie chciało mi się kombinować z podłączaniem pada, gdyż o dziwo na klawiaturze gra mi się świetnie. Może potem spróbuję. A takie pytanie jeszcze mam. Ile zajmuje single?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponad 50h świetnej rozgrywki masz zapewnione.

True ;p Sam myślę, że do końca roku dobiję do setki. Jak mi LMP1 w DLC wrzucą to drugie tyle.

Single to jakieś minimum 15 godzin. Akurat aktywności jest sporo, a wyzwania specjalne czy inne poboczne zawody z odblokowaniem nowych samochodów są całkiem przyjemne.

Przyznam się tak po dłuższym czasie z GRID2, że odzyskałem wiarę w Codemasters i czekam na nowego dużego Dirta po dłuższej przerwie. Może im się wreszcie uda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie jakieś swoje ulubione auta w multi w każdej klasie? Bądź używacie jakiś konkretnych w każdej dyscyplinie? Ja obecnie mam garaż ułożony w ten sposób:

T1: Charger R/T (Drift), BMW 1M Coupe (Touge, wyścigi), Ford Focus ST (Wyzwania typu checkpointy, jazda na czas)

T2: Mercedes C63 (wszystko, moje ulubione auto in real, jak i w grze biggrin_prosty.gif )

T3: Jaguar XKR-S (wszelkie dyscypliny nie-driftowe), Chevrolet Corvette Z06 (Drift)

T4: Aston Martin One-77 (Wszystko, to póki co moje jedyne auto w tej klasie tongue_prosty.gif )

Edited by Matiozo92

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up ja tam mam 1 lvl ;D.

Co zrobić aby zagrać z graczami o podobnym poziomie? Wchodzę w multi i nagle ścigam się z 15 lvl. Ustawiam auto poziomu pierwszego, coś jeszcze trzeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up Nie, niestety jesteś skazany na grę z 15 levelami bądź wyżej tongue_prosty.gif Ale uwierz mi, że niekiedy te "niskolevelowce" jeżdzą lepiej niż ci z wysokimi poziomami ^^ Graj dalej, aż w końcu osiągniesz w miarę przyzwoity level na którym będziesz mógł sobie kupić lepsze auto, i ownić noobów biggrin_prosty.gif

Edited by Matiozo92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po najgorszym DLC w historii gatunku, czyli Peak Performance Pack (które i tak kupię jak mi się kasa z kart kolekcjonerskich nazbiera) przyszła pora na fajne newsy. Codemasters coś tam robi. No ładnie.

Community patch - własne playlisty, lvl cap zwiększony do 99, tryb hardcore (bez replayów i z full dmg), nowe malowania, więcej kasy, poprawione veto przy głosowaniach, parę przydatnych głupotek typu wyciszenie własnego mikrofonu, przeskoczenie przez ekran z podliczaniem xp, lepszy anti-cheat (jak gram w sieci ponad 40h tak oszustów nie uświadczyłem, a patent przy ścinaniu zakrętów działa).

Demo derby wraca za darmo. Tryb mnie nie obchodzi w ogóle. #nofunallowed

Track packi. Wracają dwa tory, o które prosili gracze. Te dwie paczki zostaną ogłoszone za jakiś czas. Będą zawierać po jednym torze i paru samochodach. Dojdą osiągnięcia. Niech to będzie Le Mans LMP1 pack cokolwiek z czwórki Le Mans, Spa, Nurburgring, Donington. Jak odkopią kolejny uliczny tor to się zdenerwuję.

Jestem pod wrażeniem pracy jaką odwalają Codies. To pozwala z optymizmem patrzeć na Dirta 4 i F1 2013.

Edited by lubro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do Was pytanie. Czy gier w Gridzie 2 jest tak mało? Samo ustawienie "Poziom drugi" samochodów daje mi max 5-10 gier, z czego połowa z DLC.

Edited by TheGlocKPL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w końcu ukończyłem GRID2. Szczerze to zajęło mi to zaskakująco dużo czasu, biorąc pod uwagę że to była jedna z bardziej wyczekiwanych przeze mnie gier. No ale po kolei.

Gameplay - heh, nie sądziłem że to kiedyś powiem o samochodówce, ale scenariusz w GIRD2 jest... mało porywający. Ścigać się by nabijać sobie (i WSR) jakichś wirtualnych fanów? Sorry, ale nie kupuję tej koncepcji. Jedynka była o niebo lepiej zrealizowana - nie mówiąc już o tym że się zarabiało pieniądze, to miało się większe możliwości dostosowywania sponsorów (których cele były dodatkowo bardziej sensowne... nie mówiąc już o tym, że dostawało się od nich kasę, która miała w tej grze znaczenie; co mi z tego, że mi przybędzie więcej fanów?), no i dzięki temu że grało się jako team gra wymagała nieco więcej zaangażowania w zajmowanie się sprawami "przedwyścigowymi" - dobór odpowiedniego współpracownika był kluczowy, jeśli się chciało zmaksymalizować profity (co ponownie MIAŁO ZNACZENIE, bo się dostawało KASĘ, a nie durnych FANÓW). Nierzadko zdarzało mi się też w jedynce pomagać partnerowi (bo jak chce się wygrywać drużynowo, to nawet trzeba), choćby i w tak absurdalny sposób jak... używanie flashbacka gdy się rozbił :P W każdym razie dodawało to swojego smaczku i ogółem więc GRID2 w tej sferze wydaje się być bardzo ubogi.

Grafika - szczerze, to tu mam lekki niedosyt (żeby nie było niedomówień, grałem na maksymalnych z wyłączonym Advanced Lightning). Wszystko wygląda ładnie, aczkolwiek rzucają się w oczy takie rzeczy jak np. fatalna jakość naklejek sponsorów (grałem na kamerze z maski, więc miałem okazję się im przyjrzeć ;P), czy też mała "interaktywność" widowni. Od strony dźwiękowej zachowują się całkiem przyzwoicie, ale wizualnie prezentuje się to mało porywająco. Mam wrażenie, że pod tym względem pierwszy GRID był lepszy i ludzie mieli zaprogramowane więcej różnych reakcji. W każdym razie nie czuje się jakiegoś kolosalnego progresu względem jedynki, jak na te 5 lat różnicy. O tyle dobrze, że gra nie jest taka szarobura jak jedynka. Bardzo fajną sprawą jest za to znacznie zwiększona możliwość dostosowywania lakieru, farby zmieniające kolor w zależności od kąta patrzenia dają naprawdę fajny efekt w tej grze. Matowe lakiery też są ciekawe.

Model jazdy - przyjemna arcadówka... i tu właściwie można skończyć. Gra nawet nie udaje symulatora, i szczerze - bardzo dobrze, przynajmniej gra wie czym jest, i jest w tym dobra. Oczywiście między samochodami są wyczuwalne różnice względem przyśpieszenia, trakcji, nerwowości, itp. Nie każdy samochód jest łatwy do opanowania, niektóre są też dosyć zdradliwe, jak Koenigsegg Agera R - wydaje się że ma sporo mocy i pozwala na kontrolowane poślizgi, ale wystarczy chwila nieuwagi przy dodawaniu gazu i się ląduje w bandzie. Prowadzenie samochodów wymaga więc skupienia (szczególnie w nocy i na japońskich trasach...). Jak na arcade to tutaj nie mam zastrzeżeń. Powszechna opinia jest taka, że najlepsze do tej gry są samochody klasy Drift - ja się z tym nie zgadzam, osobiście wolałem Grip. Powód prosty - one driftują kiedy ty tego chcesz, a nie kiedy one tego chcą :P

Zastrzeżenia mam natomiast co do systemu wykrywania ścinania zakrętów. Po pierwsze, po wykryciu samochód jest mocno spowalniany. BARDZO mocno. W sumie nie jestem do końca pewien czy to zakwalifikować jako wadę - w końcu to ma być kara która ma odstraszać - acz czasem trudno nie odnieść wrażenia, że trwa to za długo i nie tyle wyrównuje to "rachunki". a zostawia gracza daleko w tyle. Po drugie, to nie działa do końca poprawnie - można się kłócić czy w niektórych miejscach nie została skalibrowana zbyt dokładnie i karze nawet za najmniejsze ścięcie, ale fakt jest taki, że NIEZLICZONĄ ilość razy gra mi dała karę za to, że... wypadłem po ZEWNĘTRZNEJ z zakrętu (???). Gdybym wypadł po wewnętrznej i go sobie skrócił to by było normalne, ale po zewnętrznej? Co wg gry miałem na tym zyskać? Nie wiem... chyba chciała mnie tylko dobić ;)

Różnorodność - tutaj gra zdecydowanie kuleje względem jedynki. Zabrakło np. Open Wheel (choć w sumie to mnie akurat wkurzało :P), Destruction Derby, Prototype... no i przede wszystkim wyścigu Le Mans, który był swojego rodzaju wisienką na torcie. W dwójce dyscyplin jest mniej, choć oczywiście doszły też rzeczy typu checkpointów czy overtaking - ale będę szczery, że nie tego oczekiwałem. Bolączką wg mnie jest też relatywnie mała wyścigów odbywających się na pełnoprawnym torze wyścigowym. Ale ogółem to wszystko to nie są wady same w sobie, po prostu nie tego oczekiwałem po sequelu GRIDa. Miałem po prostu wrażenie, że odeszło się tutaj od tego co było w poprzedniku najważniejsze.

Z innych rzeczy o których można wspomnieć mamy Drift, który co prawda przetrwał w grze, ale w kompletnie zmienionej formie - teraz mnożniki akumulują się tylko w ramach pojedynczego poślizgu. Szczerze, to takie rozwiązanie wydaje mi się bardziej sensowne i nie do końca rozumiem rage jaki z tego powodu można spotkać na forach. mam wrażenie, że dzięki temu ta dyscyplina wymaga większej uwagi i stanowi większe wyzwanie. Mi się podoba...

Pod względem trudności gra jest całkiem przyzwoicie wyważona, może ciut za prosta - na poziomie Hard zwykle nie przechodzi się eventów za pierwszym razem na pierwszym miejscu, ale nie zajmuje to też godzin prób. Tzn. tak jest aż do sezonu 5 (ostatniego)... gdzie rywalizacja z Agerą R w wyścigach jest właściwie niemożliwa do momentu, aż sami odblokujemy ten samochód (wtedy ten sezon nie jest trudniejszy niż poprzednie). Naprawdę czasami ma się wrażenie, że Agera jest OP w porównaniu do wszystkiego innego. Jak ktoś zamierza przejść wszystkie eventy to ma szczególny problem, bo jest promo gdzie się trzeba ścigać Astonem One-77 (wg mnie jeden z najgorzej prowadzących się samochodów z tego sezonu - gra go opisuje jako Drift, choć wg mnie sensowniejszym określeniem byłby Suicide) między innymi z Agerą właśnie... Będę szczery że obniżyłem poziom trudności na ten wyścig, bo szkoda nerwów :)

Podsumowując - gra nie do końca spełniła moje oczekiwania, ale pod wieloma względami nie mogę jej wiele zarzucić. Dostarczyła mi wiele frajdy (20h wg xfire - wszystkie eventy zaliczone, w tym promo i vehicle challenge). Nie tyle co jedynka, ale i tak myślę, że jakieś 8-/10 się jej należy - wg mnie to całkiem dobra ocena. Warto zagrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codemasters pokazało screenshota z nadchodzącego DLC, jakim będzie Demolition Derby znane z GRIDa 1:

http://i.imgur.com/9iWqid8.jpg

Community patch ukaże się, jak to oni ujęli "

PC - End of the week commencing 19th August"

Pozostaje tylko czekać biggrin_prosty.gif

Edited by Matiozo92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah yisss...

Pojawiły się trofea z 3 DLC, które mają być dostępne w tym tygodniu. Spa, Bathurst oraz "Classic GRID Pack, w którym jest przynajmniej Zonda Revolucion i Koenigsegg CCGT.

Świetny wybór torów. Spahurst to duet jeszcze do niedawna bardzo niedocenianych torów. Teraz na całe szczęście wracają do łask. Jeszcze fajniej byłoby, gdyby w paczce z Bathurst były ze 2-3 V8 Supercars.

Ceny nieznane, wszystkie DLC ponoć w tym tygodniu.

Edited by lubro

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) Fajnie że to spa będzie, zawsze lubię ten tor za Eau Rouge taki zakręt na wzniesieniu, tylko bez kamery w środku auta nie nie odczuwa się frajdy z przejechania go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znane są nadchodzące DLC do GRIDa2:

Spa Franco Pack

pack_spa_francorchamps_name.jpg

Aston Martin Vantage GT3

BMW Z4 GT3

+ Spa track

Bathurst Pack

pack_bathurst_name.jpg

V8 Falcon Ute

V8 Holden Commodore Ute

Nissan Skyline R32

+ Bathurst map

Classic Pack

pack_classic_grid_name.jpg

Koenigsegg CCGT

Pontiac Firebird Mk1

Plymouth Cuda

Pagani Zonda R

Demolition Derby Pack

pack_demo_derby.jpg

Jupiter Eagleray Mk5

Ford Sierra Cosworth RS500

Edited by Matiozo92
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po genialnej pierwszej części, zawiodłem się na dwójce.

A zrobienie ze świetnego elementu multi, jakim było demolition, płatnego DLC także nie nastraja mnie pozytywnie co do tej części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po genialnej pierwszej części, zawiodłem się na dwójce.

A zrobienie ze świetnego elementu multi, jakim było demolition, płatnego DLC także nie nastraja mnie pozytywnie co do tej części.

Przecież Demo Derby jest darmowe... Z tego co dodałem, wychodzi na to, że tylko to jedno auto będzie płatne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codies tak wskazują, że robią nowego DIRTa, ale przy okazji majstrują też przy czymś w stylu TOCA. Matt Neal, kierowca BTCC, w czymś studiu pomagał i zdradził, że zbliżają się dwie gry od Codemasters. Jasne, że może to być nowa TOCA/GRID 3 i DIRT jednocześnie, ale przy okazji mają też chyba F1. No chyba, że ostatnie plotki okazały się prawdziwe i Codies stracili licencję na F1.

Fajnie byłoby zobaczyć powrót serii TOCA. GRIDy były dobre, ale ich forma bardzo luźnych "duchowych spadkobierców" się wyczerpała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ogóle fajnie było by zobaczyć powrót wielu serii, albo raczej remake gier: poprawa grafiki do współczesnych standardów, ale cała reszta zostaje po staremu! ToCA Tace driver, NFS Porsche, Rally Trophy, Mafia, MoHAA itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest pierwsza recenzja na Steamie GRID Autosport osoby której udało się położyć łapy na grze przed jej premierą (historia w recenzji). Link tutaj.

GRID Autosport wraca do korzeni serii! ^^ Koniec z wszechobecnym wślizgiwaniem się w zakręty!

Myślałem, że ten cały Autosport to jakaś próba wyciągnięcia kasy od graczy, dając im copypaste. Wygląda na to, że GRID:A ma większy potencjał niż się spodziewałem!

Edited by Alpharadious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradowany niusem o Grid Autosport wrzuciłem talerz z oryginalnym Gridem do napędu i śmigam beztrosko. Nie grałem w lepszą ścigałkę, no po prostu nie grałem. W porównaniu z Grid każda kolejna wydawała się a to trochę sztywna, a to trochę koślawa. Trafili z tą produkcją w sedno, mam nadzieję, że Autosport da mi tyle samo radochy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na PCLabie się pojawiła recenzja GRID Autosport. Mówiąc szczerze to bardziej mnie do tej gry zniechęciła niż zachęciła, szczególnie ta strona: http://pclab.pl/art58360-4.html

Niestety wychodzi na to, że AI zostało skopane po całości. Pamiętam jak mnie oszukiwanie przez komputer wkurzało w np. NFSU2 :/ Ciekawe jak to wygląda w praktyce, ale z opisu zapowiada się bardzo źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh noooees whyyy!? Miało być tak pięknie :/. Poczekam jeszcze na inne recenzje, no ale póki co to niezłe zbicie zaliczyłem. Codies czasami potrafili posłuchać fanów i doszlifować produkt. Dlaczego tego nie zrobili tym razem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...