Skocz do zawartości
kitauke

Nowy komputer do ok. 10 tyś PLN

Polecane posty

Cześć, tak jak w temacie proszę o pomoc w złożeniu samej skrzynki do ok. 10 tyś. PLN. Jestem w temacie laikiem, planowałem złożyć coś z i5-13600k/ryzen 5800x3d oraz XFX Speedster MERC319 RX 6950XT. Dodatkowo kupiłem już chłodzenie procesora na promocji Dark Rock Pro 4 120/135mm. Proszę o pomoc w wyborze procesora i reszty komponentów. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

raczej lepiej postawić na i5-13600K, gdyż ten cpu oferuje stabilniejszą wydajność. 5800X3D w niektórych tytułach bywa najszybszym cpu na rynku, a w innych jest słabszy niż np. 5800X. Zestaw wyglądałby jakoś tak: i5-13600K(F) + MSI MAG B660M BAZOOKA DDR4 (sklep musi zaktualizować BIOS) + Kingston Fury Renegade, DDR4, 32 GB, 3600MHz, CL16 (KF436C16RB1K2/32) + Cooler Master V850 Gold V2 + Lexar NM620 1 TB + SilentiumPC Signum SG7V TG. Można dokonać jakichś zmian (np. płyta Z690, mocniejszy zasilacz) w zależności od choćby przecen z okazji Czarnego Piątku. 😅

Może warto poczekać na nowe Radeony?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Kartę udało mi się zakupić ok 400 zł taniej i jest to właśnie XFX Speedster MERC319 RX 6950XT. Mam też okazję kupić nieco taniej Zasilacz Corsair RM850x 850W Gold, czy jest to dobry zasilacz? Czy 850W wystarczy czy warto dorzucić do 1000W?

Pozdrawiam,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsair RM850X jest nieco lepszy, ale Cooler Master V850 Gold V2 jest cichszy: https://www.tomshardware.com/reviews/corsair-rm850x-2021-power-supply-review/5

Zależy w jakiej cenie go dostaniesz, bo wspomniany Cooler Master jest do kupienia już za 501 zł w morele. Myślę, że to naprawdę dobra oferta.

 

Zasilacz 850W powinien wystarczyć. Zakup jednostki 1000W też nie byłby złą opcją, ale może warto przyoszczędzić, bo w niedalekiej przyszłości może być wymagana przesiadka na zasilacz ATX 3.0.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach