Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

ChocolatePope

Śmierć w grach komputerowych [praca dyplomowa]

Polecane posty

A o czym dokładnie bedziesz prace pisał, jeśli można wiedzieć? To chyba nic złego w stosunku do gier? :happy:

Absolutnie. Staram się opisać mechanikę śmierci w grach. Z rozróżnieniem na gatunki, tryb dla jednego lub wielu graczy, poziom trudności. Analizuje motywacje, konsekwencje. Pisze słownik gracza a śmierć. Takie tam.

ArturMilan, dziękować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie. Staram się opisać mechanikę śmierci w grach. Z rozróżnieniem na gatunki, tryb dla jednego lub wielu graczy, poziom trudności. Analizuje motywacje, konsekwencje. Pisze słownik gracza a śmierć. Takie tam.

ArturMilan, dziękować.

Ahaaa... Ciekawe i interesujące. 'Śmierć w grze' - to bardzo ciekawy temat i myśle, że można napisać naprawde wiele ciekawych rzeczy. Oczywiście nie rzeczy, które wyzywają gry i mówią, że gry to ZUO :happy: Powodzenia i mile spędzonego czasu, podczas pisania pracy :biggrin:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaa... Ciekawe i interesujące. 'Śmierć w grze' - to bardzo ciekawy temat i myśle, że można napisać naprawde wiele ciekawych rzeczy. Oczywiście nie rzeczy, które wyzywają gry i mówią, że gry to ZUO :happy: Powodzenia i mile spędzonego czasu, podczas pisania pracy :biggrin:

Wiesz, ja mam 22 lata i jestem graczem, więc nie będę obsmarowywał swojego hobby. ;) Dięki.

BioShock please!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebrałem kilkanaście screen shotów i stworzyłem kompilacje zabawnych śmierci/zwłok.

http://img212.imageshack.us/img212/7370/csitaly0004.jpg - Znak, że impreza powinna dobiec końca ;]

http://img188.imageshack.us/img188/646/csitaly0005e.jpg - Zwróćcie szczególną uwagę na prawą rękę ;)

http://img513.imageshack.us/img513/460/csoffice0001.jpg - Zaawansowana miejscówka.

http://img513.imageshack.us/img513/460/csoffice0001.jpg - Dźwignia na nogę prawie mu się udała :>

http://img219.imageshack.us/img219/1851/deaztec0001.jpg - Kolejne ujęcie z serii "Your happy Time with Renia"

http://img514.imageshack.us/img514/8015/dedust20002n.jpg - Wzniosły i górnolotny screen, nie jestem w stanie podać tytułu. Spotkanie bliskiego stopnia, nawet pasuje ten błysk po flashu :)

http://img90.imageshack.us/img90/6024/dedust060000.jpg - Mistrz drugiego planu.

http://img256.imageshack.us/img256/349/dedust060004.jpg - Brakuje tylko gitary

http://img512.imageshack.us/img512/5641/deinferno0001f.jpg - Młodość i balangi do rana :]

http://img136.imageshack.us/img136/2612/denuke0004u.jpg - Uzależnienie każdego dopadnie :D

http://img216.imageshack.us/img216/7999/dewestcoast0001.jpg - Wrestling, jego też uczą w SWAT'cie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja mam 22 lata i jestem graczem, więc nie będę obsmarowywał swojego hobby. ;) Dięki.

BioShock please!

Spoko. Głupio by było, gdyby było sie na studiach, byłoby sie graczem i nagle zadali by ci prace, która jest związana z grami, a raczej z tym jakie one są złe, przemoc w nich jest itp. Wtedy to bym miał dopiero dylematy... :confused: Próbowałbym przekonać jakoś tego co zadał prace (nie zachodząc mu za skóre :tongue:) że gry nie są złe i pokazałbym mu, że jednak trzeba na nie inaczej patrzeć. Pamiętam jak do CDA napisał jakiś student, który oblał coś przez to, że nie chciał właśnie obsmarowywać gier :confused:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Głupio by było, gdyby było sie na studiach, byłoby sie graczem i nagle zadali by ci prace, która jest związana z grami, a raczej z tym jakie one są złe, przemoc w nich jest itp. Wtedy to bym miał dopiero dylematy... :confused: Próbowałbym przekonać jakoś tego co zadał prace (nie zachodząc mu za skóre :tongue:) że gry nie są złe i pokazałbym mu, że jednak trzeba na nie inaczej patrzeć. Pamiętam jak do CDA napisał jakiś student, który oblał coś przez to, że nie chciał właśnie obsmarowywać gier :confused:

Temat pracy wybrałem sam - nie wiem gdzie zadają ludziom od góry tematy na prace dyplomowe, ale nie na mojej uczelni. :P Nikt nie oczekuje ode mnie pisania, że gry są ZUE, jak to opisują ludzie z KULu w pracach takich jak Komputerowi mordercy. Tendencje konstruktywne i destruktywne u dzieci grających w ?agresywne" gry komputerowe autorstwa szanownej pani Ulfik-Jaworskiej. Czasy się na szczęście zmieniają i nikt już nie patrzy na pracę z zakresu gier jak na gorszą i niepoważną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChocolatePope

To już lepiej jest, że nie narzucają ci na siłe prac i nie zmuszają do pisania na temat czegoś, o czym nie chcesz i kompletnie nie umiesz... A co do tej pracy tej całej Prof.S.Jonalistki to z CDA wiem, o co wtedy szło. Nie czytałem tej pracy i nie mam zamiaru wkurzać sie i czytać same bzdtety. 'Czasy sie zmieniają...' - i dobrze. Gry zawsze przez wielu były postrzegane jako coś dziecinnego, złego i kompletnie nic nie uczącego i ciesze się, że coraz więcej ludzi zaczyna akceptować w jakiś sposób gry/graczy, a samo pisanie prac o nich nie jest już tak uważane za głupie i niepoważne. Gry przez coraz większą ilość ludzi z czasem, będą coraz bardziej akceptowane... I bardzo dobrze... :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle wyobraźcie sobie takie coś w poważnej pracy naukowej: (o Super Mario Bros)

Akcja oryginalnej gry na konsole Famicon ma miejsce w fikcyjnym Grzybowym Królestwie, gdzie zły Król Bowser Koopa, za pomocą swojej magii zamienił wszystkich mieszkańców w kamienie, cegły i rośliny, oraz uwięził jedyną osobę zdolną zdjąć urok - Księżniczkę Peach. Na jej ratunek rusza główny bohater: Mario. Na łącznie 32 poziomach gry pokonać on musi stające na jego drodze przeszkody, w tym wrogów, których pojedynczy dotyk jest dla niego śmiertelny. Większość pokonać można naskakując na nich - to właśnie podstawowa broń Mario. By gra nie była zbyt wymagająca twórcy wprowadzili do gry przedmioty zwiększające żywotność bohatera. Mowa o między innymi o grzybach, których znalezienie powiększa bohatera, co z kolei umożliwia mu między innymi na niszczenie niektórych cegiełek i pozwala na przyjęcie jednego ciosu (co natychmiast z powrotem zmniejsza Mario, kolejne uderzenie jest już śmiertelne). Gracz zaczyna z trzema życiami ? trzema szansami. Każda śmierć (czy przez dotknięcie wroga czy, upadek lub upłynięcie limitu czasu), zmniejsza liczbę żyć ? gdy ich liczba dojdzie do zera, gra kończy się porażką. Takie i bardzo podobne rozwiązania znaleźć można w niemal wszystkich grach platformowych (nawet dziś), których niemal ikonicznym przedstawicielem jest właśnie Super Mario Bros.

Krótko: lol.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisać o takich grach to raczej nie... I to w takiej pracy. Tym bardziej nie! Jak już pisać o śmierci w grach komputerowych, to w grach takich bardziej poważnych. RPG'i, FPS'y czy coś w tym stylu. Takie gry myśle, że dają większe pole do popisu i opisania śmierci w nich. To jest moje zdanie. Śmierć w takich grach jest taka inna, bardziej poważna itp. więc pisanie o śmierci np. w RPG'u jest lepiej oraz więcej mądrych i poważniejszych rzeczy można napisać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak do CDA napisał jakiś student, który oblał coś przez to, że nie chciał właśnie obsmarowywać gier :confused:

I brawa dla tego pana. Został wierny swoim fascynacjom!! Takich graczy nam trzeba :happy: A tak na serio to dobrze zrobił. Zdać by zdał, ale by się z tym źle czuł, a tak życzmy mu powodzenia gdzieś indziej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat faktycznie zdechł, ale może jeszcze to się przyda (chociaż już jest za późno...)

Odnośnie samej śmierci:

Soul Reaver 2

soul_reaver_2_003.jpg

Legacy_of_Kain__Soul_Reaver_by_CrescentD

screenshot_25188_thumb300.jpg

Co do głównego bohatera to staje się on, swego rodzaju, nieśmiertelnym właśnie po tym wydarzeniu:

Poza tym Planescape Torment - bohater budzi się w kostnicy, nic nie pamięta, nawet nie zna swego imienia. Nie poznaje miejsca ani ludzi. Dodatkowo Jego rany goją się w zastraszającym tempie, do tego stopnia, że jego odcięta ręka (czy oko) może wyrosnąć z jego ciała.

W tej grze za każdym razem gdy giniesz to zostajesz przeniesiony do najbliższego miejsca składowania truposzy, np. kostnica.

W tej grze istnieje frakcja Grabarzy, która zajmuje się zwłokami po śmierci. Poza tym można z nim podpisać kontrakt, w którym stoi, że po śmierci twoje ciało zostaje przez nich wykorzystane. Innymi słowy - zrobią z ciebie zombi pracujące po śmierci do momentu aż się nie rozpadnie. Co wcale nie jest takie oczywiste bo szkielety też im służą.

http://www.rpgfan.com/pics/planescape-torment/pt-08.jpg

http://www.rpgfan.com/pics/planescape-torment/pt-14.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...