Skocz do zawartości
MiRoV

Rozwiązany: Upgrade PC z 2018r - Dysk SSD

Polecane posty

Cześć. Chcę ulepszyć mojego obecnego peceta o pierwszy dysk SSD w moim życiu. Ulepszany pecet jest z początku 2018 roku.

Oto co posiadam. Dane z faktury

  • CPU - Intel Core i5 8400 2.8GHz 9MB BOX
  • Płyta Główna - ASRock Z370 PRO4
  • RAM - GoodRam IRDM DDR4 2x8GB 2400MHz CL15
  • GPU - MSI GeForce 1060 Armor 6G Ocv1
  • Zasilacz - SilentiumPC Supremo L2 Gold 550W
  • Obudowa - SilentiumPC Gladius M35 Pure Black
  • HDD - Toshiba P300 1TB
  • Napęd DVD - LG SuperMulti GH24NSD1 RBBB

Chciałbym prosić o pomoc w wyborze pierwszego SSD. Budżet to 500-600zł +- 50zł. Wolałbym 1TB niż jakiś mniejszy rozmiar, więcej miejsca zawsze się przyda. Preferowany sklep to Morele.net lub X-kom.pl, na obu już dokonywałem zakupów.

Proszę o porady. Nie znam się za bardzo na tym, dlatego proszę o pomoc.

Miałem na oku ten z Morele.net:

https://www.morele.net/dysk-ssd-pny-cs3030-1-tb-m-2-2280-pci-e-x4-gen3-nvme-m280cs3030-1tb-rb-6051390/

Ale nie wiem czy jest dobry ani czy będzie działać z resztą sprzętu.

Czekam na propozycje. Dzięki za wszelką pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Dzięki. tak jakoś wydał mi się ciekawy i ma dobre opinie w sklepie.

Mam pytanie co do systemu Windows 10. Lepiej zainstalować od zera czy warto próbować go przenieść lub sklonować stosownym programem. Nigdy tego nie robiłem, chodzi o przenoszenie/klonowanie. Obecnie mam na obecnym dysku 3 partycje. Przenosiłbym tylko jedną, systemową. Starego dysku nie zamierzam się pozbywać, służyłby za magazyn danych. Znasz jakieś programy do tego, darmowe i po polsku.

Wolałbym nie stracić swoich ustawień systemu ale jeśli lepsza jest świeża instalacja to tak robię. Najwyżej poświęcę pół dnia na instalację wszystkiego.

A w podłączeniu nowego dysku ktoś mi pomoże.

Po namyśle prostsza będzie instalacja od zera. Wiele razy robiłem to za czasów Win XP i 7.

Edytowano przez MiRoV