Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Zdenio

Jazz

Polecane posty

Ciekaw jestem, czy ktoś z forumowiczów słucha jazzu?

Ja osobiście jestem laikiem, jeżeli o to chodzi. Miles Davis to właściwie jedyny jazzman, którego cośtam słyszałem.

Chciałbym prosić o polecenie wykonawców, piosenek, czy podgatunków jazzu, w których główną rolę odgrywa pianino lub saksofon i w których liczy się emocjonalna improwizacja. Próbowałem sam szukać, wpisywać na youtube każdego wykonawce jakiego wikipedia zaliczyła do jazzu, ale to strasznie żmudne. Raczej chodzi mi o jazz bardziej współczesny, tzn. od lat '70-'80 w górę. A także ten totalnie "dzisiejszy".

Może istnieją jakieś ważniejsze, najlepsze płyty? A może godna polecenia jest jakaś składanka jazzowa? Ten gatunek muzyki jest tak obszerny, że w życiu sam się w nim nie odnajdę, dlatego liczę na pomoc ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie same ikony wymienię, ale od czegoś zacząć należy Chet Baker, Howlin' Wolf, Louis Armstrong, Herbie Hancock, Gerry Mulligan, Bill Evans. Klawisze i saksofon, trąbka dominują. Tego jest tyle, że można pół życia słuchać i szukać. Zapoznaj się, prawdę mówiąc każdy jest na tyle genialny, że nie sposób plusów wymienić czy lepszego wyłonić. Oczywiście nie wszystko może pasować, kwestia gustu. Na marginesie polecam jeszcze Roberta Johnsona i Muddy Watersa, ale tu już blues.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Rzeczywiście klasycy sami, ikony. Każdy ma tak duży dorobek, że nie wiadomo od czego zacząć. Poszukam składanek może.

A współczesnego też słuchasz? I tu już mówię o muzykach/zespołach, które powstały tak w latach '90 na przykład? Bo interesowałby mnie jazz z elementami... hm... rany, jak to powiedzieć - funku? Chodzi mi o ostre zacięcie, a zdaje się, że im bardziej w przeszłość, tym tego mniej xP