[Ekspert] Orion Napisano Listopad 28, 2020 Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2020 Hej! Płyta główna: MSI 870-C45 (6x SATAII) SSD: Samsung 850 EVO 250GB Stary HDD: Samsung HD502HJ 500GB Nowy HDD: Toshiba P300 3TB W środę otrzymałem dysk Toshiba P300 3TB, zamontowałem i podłączyłem do zasilacza i płyty głównej. W trakcie uruchamiania BIOS dłużej niż zwykle (~1-2 minuty) wyświetlał komunikat "AHCI Drive Init...", po czym wyświetlił że wykrył tylko SSD i stary HDD. W Windowsie oczywiście też nigdzie nie widać było Toshiby - ani w menedżerze urządzeń ani zarządzaniu dyskami. Już na etapie wykrywania dysków przez BIOS, nowa Toshiba zaczęła głośno stukać. Nagrałem dźwięk, posłuchajcie: https://vocaroo.com/1ejq6THctH3I Dźwięk zaczyna się na etapie BIOSu i trwa cały czas, nawet w Windowsie, aż do wyłączenia komputera. Odłączyłem od płyty i zasilacza stary HDD Samsung, i podpiąłem Toshibę do płyty tymi samymi kablami, do tego samego portu co HDD Samsung. BIOS wykrył tylko SSD, Windows również, Toshiba stukała cały czas. Zmieniłem w BIOSie tryb AHCI na IDE - bez zmian. Podłączałem Toshibę do różnych innych portów SATA na płycie i ani razu nie została wykryta. Dysk kupiłem jako nowy, otrzymałem fabrycznie zapakowany i bez widocznych uszkodzeń. Niestety nie mam drugiego komputera, ale przez wyżej opisane zachowanie zaczynam wierzyć, że mam pecha i zwyczajnie przyszedł wadliwy. Chyba, że macie jakieś inne podejrzenia. Mogę skorzystać z rękojmi lub zwykłego 14-dniowego odstąpienia od umowy - co byłoby tu korzystniejsze? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bull3t Napisano Listopad 28, 2020 Zgłoś Share Napisano Listopad 28, 2020 Myślę podobnie - dysk jest uszkodzony. Ja skorzystałbym z możliwości zwrotu towaru w terminie 14 dni. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] Orion Napisano Listopad 29, 2020 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 29, 2020 No to trudno. Jako że ostatecznie wciąż potrzebny mi jest dysk, to chyba skorzystam z rękojmi - mogę poprosić o wymianę dysku na nowy i zwrot kosztów przesyłki, a przy zwrocie 14-dniowym musiałbym zapłacić za przesyłkę, zwrócili by mi pieniądze za dysk, i dalej musiałbym sobie kupić nowy. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...