Skocz do zawartości
Lukasz-K2

Rozwiązany: Monitor 24 calowy / 27 calowy

Polecane posty

Dzień dobry,

chciałbym kupić monitor, który będzie mi służył do amatorskiego webowego programowania frontendowego, więc zależy mi na kolorach, chciałbym również na nim obrabiać zdjęcia w lightroomie i photoshopie jak i montować filmy w Filmorze raz oglądać filmy tak po prostu. Od czasu do czasu chciałbym również zagrać w Wiedźmina 3 i Far Cry 4. 

Nie chcę jednak wydawać na niego dużych pieniędzy, tak jak wspominałem, we wszystkich wymienionych dziedzinach jestem raczej amatorem hobbystą a nie weteranem hardcorem, choć fakt, faktem zależy mi na zdroworozsądkowej opłacalności, czyli jeśli coś jest warte swojej wyższej ceny to jestem jak najbardziej na tak.

Czy mógłbym prosić o 3 propozycje w niskim, średnim i wysokim pułapie cenowym?

Myślę, że zależy mi na monitorze 24 calowym, raczej nie większym ani mniejszym. Full HD to chyba max co bym chciał osiągnąć a przy 27 calach będzie to już wyglądało przeciętnie. 

Dodam tylko, że zawsze myślałem o monitorze iiyama lub ewentualnie EIZO. Choć to tylko luźna sugestia. Być może wśród nich nie ma nic ciekawego.

Chciałbym również żeby to był monitor tzw "przyszłościowy", żeby się nie okazało że za rok będzie po prostu w pewnym sensie "za słaby", niedomagający. Widzę, że teraz "modne" jest odświeżanie 144Hz? Czy jednak "pchać się" również w 4K lub zakrzywioną matrycę? Chciałbym po prostu urządzenie na "długie lata". Być może jednak warto rozważyć monitor 27 calowy 4K?

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie

Edytowano przez Lukasz-K2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim złotym środkiem powinien być https://www.morele.net/monitor-aoc-24g2u-5939776/ - 1080p, matryca IPS z bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów, 144 Hz. Jest też wariant 27-calowy, ale jak zauważyłeś - 1080p na takim ekranie będzie wyglądać słabo.