Jump to content
Sign in to follow this  
Visser

Jasne plamy na monitorze

Recommended Posts

Dwa miesiące temu kupiłem monitor LG 24MP59G z matrycą ips. Niedawno zauważyłem coś dziwnego. W momencie gdy obraz na monitorze powinien być całkowicie czarny to nie jest on taki. Widać wówczas wyraźnie takie świecące jaśniejsze plamy w rogach monitora. W lewym górnym w prawym górnym i w prawym dolnym rogu mają one kolor biały a w lewym dolnym żółty. Gdy gram, oglądam filmy albo przeglądam internet nie jest to aż tak bardzo widoczne. Najbardziej widoczne jest to przy zgaszonym świetle i gdy większa część monitora powinna być całkiem czarna (np. przy uruchamianiu komputera albo gdy po ukończeniu gry wyświetlają się napisy końcowe). Załączam link do zdjęcia na którym pokazane jest jak to wygląda. Przy czym muszę zaznaczyć że gdy patrzę na monitor gołym okiem to nie jest aż tak źle jak na tym zdjęciu. To znaczy te plamy mają wówczas dużo mniejszą powierzchnię. Czy występowanie takich plam jest normalne? I czy można to jakoś naprawić?

imgur.com/a/yFxjrwO

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Visser napisał:

Czy występowanie takich plam jest normalne?

tak

wpisz se w google 'ips glow'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nierówne podświetlenie (backlight bleeding) to bardzo typowa usterka w monitorach. Jesli to w ogóle można nazwać usterką, bo...

1) Nie wiem, czy przyjmą z tego powodu na gwarancję
2) Jest duza szansa, że jeśli wymienią monitor to nowy też to będzie mieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę starał się dowiedzieć czy ten monitor podlega wymianie na gwarancji. Tylko do kogo mam się z tym zwrócić? Do sklepu x-kom w którym kupiłem ten monitor, czy bezpośrednio do serwisu LG?

Edited by Visser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.12.2019 o 19:33, Visser napisał:

Będę starał się dowiedzieć czy ten monitor podlega wymianie na gwarancji. Tylko do kogo mam się z tym zwrócić? Do sklepu x-kom w którym kupiłem ten monitor, czy bezpośrednio do serwisu LG?

Do obu, może uzyskasz odpowiedź jednoznacznie stwierdzającą. Często odbywa się że monitor musi znaleźć się w serwisie, aby stwierdzić czy podlega to naprawie bądź wymianie na nowy. W zależności od znaczenia problemu a uniemożliwiającego jego pracę.

Sklep odpowiada za gwarancję w ciągu 2 lat. Jeżeli gwarancja została określona na gwaranta to LG. Możliwa jest gwarancja naprzemienna 1 rok sklep, 1 rok producent. Co do odbiorcy to nie ma znaczenia, gdyż sklep musi przyjmować towary do serwisu w okresie gwarancyjnym. Dlaczego ? Każdy sprzęt serwisowany we własnym zakresie jest weryfikowany, czy nadaje się do naprawy. Jeżeli tak jest odsyłany do producenta lub wymieniany na nowy. Gwarancja w formie rękojmy umożliwia dopiero prowadzenie naprawy przez  własny serwis. Towar nie wspierany przez producenta, nie pozostaje w sprzedaży. Zapasy sprzętu z magazynów są w formie rękojmy. Jeżeli towar w okresie gwarancyjnym nie posiada wsparcia producenta, jest wymieniany na nowy z zapasów magazynowych, lub podlega wymianie na inny, ale podobnych cechach, lub następuje zwrot środków na konto klienta. Istnieje też możliwość serwisowania u producenta, jeżeli jest to określone w karcie gwarancyjnej. W tym przypadku lepszym wyborem, będzie wygodniejsza forma dla klienta. Odnośnie określonego czasu serwisowania, kosztów doręczenia sprzętu, formy wysyłki i odbioru.

Edited by cali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...